Mikä vapauttaa koiran omistajan vastuusta jos jotakin sattuu?
Naapuriin muutti uusi asukas, jolla on tappajakoira, staffi tai jotain. Naapuri laittoi alakerran ilmoitustaululle lapun, että koira saattaa aluksi olla säikky uudessa ympäristössä ja haukkua sen takia.
Minä asun tämän koiraihmisen seinänaapurina ja ulos mennessämme 2v lapseni menee edeltä käytävään tilaamaan hissin. Kenen on vastuu jos naapuri koirineen tulee yhtä aikaa omasta asunnostaan ja koira säikähtää huutavaa lastani ja käy lapsen kimppuun?
Kommentit (37)
jos lapseni ainoastaan juoksee kotioveltamme painamaan hissin nappia????
Siis teidän teorialla mun pitää antaa mun televisio ja stereot pois jos naapuriin muuttaa lesta? Ettei se vain järkyty kun meiltä kuuluu kaunareiden ja salkkareiden tunnarit???
Siis teidän teorialla mun pitää antaa mun televisio ja stereot pois jos naapuriin muuttaa lesta? Ettei se vain järkyty kun meiltä kuuluu kaunareiden ja salkkareiden tunnarit???
kaikki koirat on ällöttäviä ja ne pitäs viedä piikille! hyi
Mä en pysty lopettaan nauramista!! :DDD
Ap:n ällistynyt ilme, kun staffi tekee eteisessä itämaisia taisteluliikkeitä :DDD Nauran täällä kyyneleet silmissä :DDD
27
Koskee muuten puolison allergian takia kaikkia lemmikkieläimiä...
Kuitenkin olemme eläinrakkaita, enkä siksi voi käsittää AP:n (provo)aloitusta ja tapaa esittää mielipiteensä.
En usko tappajarotuihin, uskon siihen, että on olemassa kouluttamattomia koiria, joita omistajat ovat saattaneet pitää huonosti tai joiden aiemmsta omistajista joku on saattanut pitää koiraa huonosti. Me ihmiset, kun tuppaamme olemaan melkoisen julma laji muita lajeja (ja omaamme) kohtaan. Tällainen "huonosti pidetty" koira saattaa olla arvaamaton, jolloin pahimmassa tapauksessa seuraukset voivat olla tuhoisat. Aggressiivista käytöstä voi aiheuttaa myös jokin sairaus eläimellä (kuten ihmiselläkin).
Mielestäni taloonne muuttanut koiranomistaja vaikuttaa harvinaisen valveutuneelta, fiksulta ja naapuruston huomioonottavalta henkilöltä, joka liene kouluttanut koiransa asianmukaisesti rakkaudella. Merkkinä naapurustonne uuden jäsenen ajattelevaisuudesta teitä muita kohtaan, on tämä ilmoitustaululle jätetty viesti, jolla hän selvittää koiransa mahdollista alkujännityksestä johtuvaa arkuutta ja toivoo teidän naapureiden huomioivan, että koira ei välttämättä aluksi ole innoissaan huomionosoituksista.
Valitettavasti AP:n teksti sen sijaan antaa AP:sta melkoisen negatiivisen kuvan. En usko, että koiranomistaja naapurinne on viestillään tarkoittanut, että teidän naapureiden tarvitsee rajoittaa elämäänne, vaan että antaisitte koiran rauhassa tutustua uuteen paikkaan, tilaan ja sitten vasta ihmisiin. Jos sinua AP kuitenkin epäilyttää joku asia koiran suhteen, ole reilu, äläkä puukota selkään uutta asukasta, vaan juttele hänelle ASIALLISESTI omasta pelostasi ja siitä mitä naapuri tarkoittaa viestillään esim. tyyliin: "Hei, olen NN tuosta teidän naapurista. Eihän tuo teidän koira vierasta lapsia, kun tämä meidän MM kirmaa aina hissille nappia painamaan ja minua hieman arveluttaa, ettei koira vain säikähdä rappukäytävässä vauhdilla vastaan tulevaa lasta. Niin ja tervetuloa taloon!"
Kohteliaisuus ei koskaan ole pahasta!
sitä paitsi tietyt koiraroudut oikeasti ovat taipuvaisempi aggressiiviseen käytökseen kuin toiset ja niilä kiinnikäymiskynnys on matalampi, esim. rottweilerit.
2-vuotiaalle voi olla hyvin hankalaa muistaa että uloslähtiessä ei saisikaan rientää iloisena painamaan hissinnappia, koska vastaan voi tulla naapurin koira. 2-vuotias käyttäytyy niin kuin 2-vuotias ja on arvaamaton niinkuin lapset ovat. Ihan niinkuin koiratkin.
Eihän kukaan sanonut, että lapset pitäisi antaa pois, koska naapurissa on koira?
Jos muuten teiltä kuuluu aina naapuriin kaunareiden ja salkkareiden tunnarit niin että naapuri voi ne helposti tunnistaa, kannattais tarkistaa joko talon äänieristykset tai töllön äänenvoimakkuus... Ei kukaan halua että niiden olohuoneessa pauhaa teidän salkkarit, oli sitten lestoja tai ei.
sisään päin.
Muita tehdä valitus jokaisesta pienimmästäkin haukahduksesta, jonka koira haukkuu sisätiloissa. Valita heti ja paljon ja kaikille. Vain siten pääset eroon tappajakoirasta, joka on todella hengenvaarallinen lapsellesi.
sisään päin.
Muita tehdä valitus jokaisesta pienimmästäkin haukahduksesta, jonka koira haukkuu sisätiloissa. Valita heti ja paljon ja kaikille. Vain siten pääset eroon tappajakoirasta, joka on todella hengenvaarallinen lapsellesi.
tuollainen panta on laiton. Koira voi haukkua päivisin, sille ei voi vaan mitään. Huutaahan sun kakaraskin päivisin.....
Kerro millanen on tappajakoira ? Pelkkä rotu ei tee mistään koirasta tappajakoiraa.
Opeta kersasi käyttäytymään- tai muuta muualle, ette näemme sovellu kerrostaloihin.
Kun koiranomistaja muuttaa, ei kannata yrittää tehdä yhteistyötä naapureiden kanssa ja pahoitella jos koira haukahtelee uudessa ympäristössä outoja ääniä kuullessaan. Koira leimataan heti tappajaksi.
kun naapurin tappajakoira aloitti hirveän haukunnan kodissaan kun meidän lastenrattaat vähän vinkuivat matkalla hissille. Lapseni laitoin varmuuden vuoksi rattaisiin enkä päästänyt juoksemaan hissille. Pitänee vissiin hommata sähkölamautin tai pippurisumutin taskuun, että saa naapurin piskin tainnutettua jos se käytävään yllättäen hyökkää. ap
Kyllä - voit olla huoleti, koiran omistajalla on kaikki vastuu, jos lapsellesi sattuu jotain. Itse kuitenkin haluan opettaa lapseni käyttäytymään rauhallisesti vieraiden koirien seurassa.
Mutta jos ovisilmästä vilkaiset, että rappu on vapaa, päästä vain lapsesi juoksemaan, luulen kyllä, että koiran omistaja varmistaa kulkutien vapauden, jos itse on huolestunut koirastaan. Vaikuttaa vastuulliselta koiranomistajalta!
Totta kai on olemassa koirarotuja, jotka käyttäytyvät "vaarallisemmin" kuin toiset. Koirat on nimenomaan haluttu jalostaa erilaisiksi! Kipu kuitenkin lisää staffien yms. aggressiota, eli jos omistaja pitäisi sillä piikkipantaa tai sinä suihkuttaisit pippurisuihketta sen päälle, se vain lisäisi koiran aggressiota. Käyttäydy siis lempeästi ja toivo omistajankin niin käyttäytyvän!
Omat pienet lapseni käyttäyvät aika villisti koirien kanssa, koska ovat tottuneet niin omien koiriemme kanssa tekemään (tätä yritämme heiltä karsia), ja hieman pelkäsin, kun he kerran leikkivät erittäin villisti nuoren "tappajakoiran" kanssa! Mutta kaikki meni hyvin, koira ei purrut, vaikka lapseni ajoivat sitä takaa ja varmaan törmäilivätkin siihen, pahin haaveri oli, että toinen lapsi kaatui :-)
Etkö ylipäätään siedä koiria? pelkäätkö tietyn rotuisia koiria? harmittaako, kun luulet, ettet voi enää toteuttaa rutiinejasi? Vai pelkäätkö muka oikeasti vain lapsen puolesta?
Onneksi minun ei tarvitse elää niin kuin sinun, vihaa ja väkivaltaa täynnä. En halua edes kuvitella mielentilaasi. Toivottavasti lapsestasi tulee positiivisempi ja suvaitsevampi ihminen!
niin olen surullinen puolestasi.
- ei ole olemassa tappajakoiria
- onko koiralla todettu kapi eli syyhypunkki? --> kannattaa hoidattaa kyllä
- haiseeko teille asti? jos ko. koira on staffi eli lyhytkarvainen, niin tuskin haisee, ainakaan näin kesällä
Käytät koirasta tuollaisia nimityksiä, vaikka vaikuttaisi, että kyseessä on vastuullinen koiranomistaja ja luultavasti ok koirakin. Asenteesi heijastuu lapsellesi (vai pitäisikö sanoa kuppaiselle kakarallesi, jotta puhuisimme samaa kielta?) ja vaikuttaa hänen käytökseen. Kaksivuotias on liian pieni liikkumaan yksin rappukäytävässä, eikä saa käyttää hissiäkään kuin 10 vuoden päästä.
Asennettasi voisit tarkistaa - oli sitten kyse provosta tai ei.