Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään joka väsynyt vl uskoon ??

Vierailija
20.02.2011 |

Vaikka miten päin yritän tätä uskon asiaa pähkäillä niin selvyyttä ei oikein tule.... En hyväksy tätä kaksinaismoralismia tässä uskonyhteisössä 8siis puhun vanhoillislestadiolaisuudesta). Voin suorastaan pahoin henkisesti, koska joudun "esittämään" ulospäin jotain sellaista mikä en oikeasti ole enkä välttämättä edes halua olla.

En usko siihen, että elämäntapanormit olisivat autuuden esteenä. En näe mitään estettä sille, etteikö ihminen voisi uskoa Jumalaan ja syntien anteeksiantamukseen vaikka värjäisi hiukan hiuksiaan. En usko siihen, että meillä on niin armoton Jumala, joka ei hyväksyisi perhesuunnittelua. En usko siihen, että autuaita ovat ne, jotka kieltävät television, mutta katsovat netistä kaikki tv-ohjelmat, tai ne, jotka arvostelevat ja puhuvat pahaa toisten selän takana, jos lapsia ei tule liukuhihnalla.

Minusta tämä usko on mennyt liian maallisen seurakunnan tekemien lakien noudattamiseksi, että pääsanoma on unohdettu. Vain armosta, Kristuksen syntien tähden...

Onko ketään toista elikkä kohtalotoveria tässä asiassa ??

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia paneskellut pedopomo pääsee taivaaseen, kun vähän pyysi anteeksi uhrilta. Mutta minä korviksiakäyttävä perheenäiti en pääse. Sairasta sakkia.

Sinä kärjistät ja kärjistyksessä on vain ripaus yhtymäkohtaa tosiasioihin.

Tiedätkö, ei yksityinen uskovainen VOI vaikuttaa siihen mitä yhteisössä pidetään tuomittavana syntinä... Ainakaan minä en pysty muuttamaan mitään tässä!

Siksi on kauheaa ja väärin että te syyllistätte tavallisia vl:iä tästä. :-(

Vierailija
42/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutistoimistot Sp ja Reuters olivat nopeita.

Näin suuri määrä pedofiileja yhden pienen yhteisön piirissä on herättänyt valtavan huomion maailmalla.

Siinä sivussa on koko Suomen koko ev.-lut. kirkko joutunut leimatuksi, koska ulkomailla uutisissa yhdistettiin vl liike luterilaiseen kirkkoon jonka osa se toki onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia paneskellut pedopomo pääsee taivaaseen, kun vähän pyysi anteeksi uhrilta. Mutta minä korviksiakäyttävä perheenäiti en pääse. Sairasta sakkia.

Sinä kärjistät ja kärjistyksessä on vain ripaus yhtymäkohtaa tosiasioihin.

Tiedätkö, ei yksityinen uskovainen VOI vaikuttaa siihen mitä yhteisössä pidetään tuomittavana syntinä... Ainakaan minä en pysty muuttamaan mitään tässä!

Siksi on kauheaa ja väärin että te syyllistätte tavallisia vl:iä tästä. :-(

Miten kuvittelet että joissakin maissa esim. vallankaappaus on tehty, jos yksi ihminen ei pysty vaikuttamaan? Yhdestä ihmisestä sekin loppujen lopuksi on lähtöisin...

Muutokseen tarvitaan vain yksi ihminen joka uskaltaa, sen jälkeen moni muukin uskaltaa. tälläkin palstalle on monessa kirjoituksessa tuomittu sen pedofiilin toimet. Eli teitä on muitakin, varmasti paljon. Mutta toki jos se elämääsi helpottaa, tunge pää pensaaseen ja kieltäydy ajattelemasta omilla aivoilla.

Vierailija
44/81 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
45/81 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot hyvin siitä tunteesta mitä niin moni meistä vl yhteisöstä irtaantuneista on kokenut ja kokee. Jos yhtään helpottaa, niin virallisen irtaantumisen jälkeen olo helpottuu huomattavasti ja pystyt katsomaan asioita niin miten oikeasti ne ymmärrät. Se miten sydämessäsei uskot on sinun yksityinen asiasi, sitä ei kukaan voi sinulta viedä pois vaikka vl-liikkeestä pois lähtisitkin.

Voimia raskaaseen prosessiin, tee niin kuin itse oikeaksi koet. Rajalla roikkuminen vie voimasi ja ilon elämästäsi. Suosittelen olemaan rehellinen läheisillesi ja katsoa turvallisin mielin tulevaisuuteen. Ei sinun uskoasi tarvitse pois heittää, se on sinun sydämessäsi mikäli haluat sen säilyttää. PS jos aihe kiinnostaa niin kerron omia ajatuksiani ja muistoja blogissani http://minalahdin.blogspot.com/

Vierailija
46/81 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse uskovainen ja minun on vaikea ymmärtää vl-uskoa ja lähinnä niitä sääntöjä. Ap, kukaan ei voi ryöstää uskoasi. Tiedän, että tuollaisesta tiiviistä ryhmästä on vaikea irrottautua juuri niiden tuomitsevien puheiden takia. Tiedätkö, että siitä samasta syystä maitobaarilaiset eivät uskaltaneet irrottautua maitobaarista, vaikka olivat havainneet monia epäkohtia ja suorastaan raamatunvastaisuuksia.

Kuitenkin, haluan kysyä sinulta, ketä sitä seuraat? Jeesusta vai ihmisiä. Viime kädessä olet vastuussa Jumalalle teoistasi!

Rohkeutta ja voimia sinulle! Terveitä uskovien yhteisöjä on paljon. Tervetuloa!

Vierailija
47/81 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan saisi alistua painostamiseen.

Vierailija
48/81 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika luonnollisia ajatuksia. Samoja on minullakin välillä.

Olen silti aika vahvasti vl. Tai oikeastaan Jumalaan uskova.

Olen myös analyyttinen ja pohdiskeleva.

Ja tällä pohdiskelulla olen löytänyt niin paljon hyvää ja puhdasta vl-uskosta, niin viisasta että se näyttää ihmisen silmstä tyhmältä. Mutta sen alle kätkeytyy jotain mikä ei ole tästä maailmasta ja arjesta.

Jumala haluaa ihmiseltä vahvaa uskoa. Kestää kaikki epäilykset, ihmisten halveksunnan, kaikki tämä.

Aina epäilen kuitenkin. Mutta se epäilys häviää kun menen seuroihin ja siellä tunnen vaan aina ihan käsittämätöntä onnea. Ei ole oikeampaa paikkaa.

Nää lapsiasiat, meikkaukset ja värjäykset. Nehän on vaan sitä että emme piiloudu!!

Jokaisen lapsen minkä olen saanut. Kaikista kiitän jumalaa. Jokaisen kohdalla olen saanut palasen kultaa. Ei ole vaan pieni lauma lapsia vaan rakkaudella kasvatettuja ja huolellisesti hoidettuja elämän pieniä ihmeitä.

Myös se että vuodesta toiseen tunnen syvää rakkautta puolisooni. En vaan tahdo näitä niin tärkeitä asioita himmentää elämästä.

Ei ole pelkoja pettämisestä, ei riitoja rahasta. Sama riemullinen elämän asenne. Yhteinen tehtävä. Mikä yhdistää niin paljon.

Se on vaan niin piilossa. Kaiken tuon loskan takana.

Mutta niinhän raamatussa lukeekin: Se on vain pieni joukko mikä pelastuu. Kaiken vahvin on kuitenkin jumala.

Vierailija
49/81 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuthan siitä netissä hilluu

Vierailija
50/81 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonasiat ovat todellakin kuten sanoit: henkilökohtaisia.

Ankaraa ja vääryyksiin syyllistyvää herätysliikettä ei pysty yksi ihminen muuttamaan -koska ihmiset sielä sisällä eivät uskalla liittoutua yhteen ja lähteä yhtenä miehenä vastustamaan johtajia. he antavat, sallivat rauhanyhdistyksen johtajien alistaa ja tuomita, erottaa ne jotka ovat jotain rohkeaa kritiikkiä esittäneet.

Muut ovat hiljaa - vaikka yksityisesti kahdenkesken olisivaatkin todenneet aivan samat ongelmat.

Siis: liikettä ei pystytä uudistamaan eikä se luovu vääristä menetelmistään. PELKO on niin suuri.

Kristitty ihminen voi varmuudella vaikuttaa lopulta vain siihen, miten itse toimii, mitä valintoja itse tekee ja mille yhteisölle antaa tukensa.

Vierailija
51/81 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset sielä sisällä eivät uskalla liittoutua yhteen ja lähteä yhtenä miehenä vastustamaan johtajia. he antavat, sallivat rauhanyhdistyksen johtajien alistaa ja tuomita, erottaa ne jotka ovat jotain rohkeaa kritiikkiä esittäneet.

Muut ovat hiljaa - vaikka yksityisesti kahdenkesken olisivaatkin todenneet aivan samat ongelmat. Siis: liikettä ei pystytä uudistamaan eikä se luovu vääristä menetelmistään. PELKO on niin suuri.

Kristitty ihminen voi varmuudella vaikuttaa lopulta vain siihen, miten itse toimii, mitä valintoja itse tekee ja mille yhteisölle antaa tukensa.

Tämä on karvas totuus, vanhoillislestadiolaisuuden kohdalla.

http://freepathways.wordpress.com/2010/06/08/hanskat-tiskiin/

Vierailija
52/81 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...Minä olen kamalan analyyttinen ja pohdiskeleva"

Minusta tuo on jalo piirre ihmisessä, sillä ihminen luotiin ajattelevaksi ja pohdiskelvaksi. Jumal aantoi ihmiselle älyn, järjellisyyden ja omantunnon. Ilman henkilökohtaista omaatuntoa emme olisikaan ihmisiä vaan hirviöitä.

Kiitos sinulle todella omakohtaisesta kirjoituksesta, josta sain pajonajateltavaa omaan tilanteeseeni. Jumalan siunausta elämääsi...!

(Avaaja)

Vierailija
53/81 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ollut ikään kuin lähtökuopissa n vuoden verran. Uskon edelleen jumalaan mutta ns vl-säännöstö tuntuu hyvin vieraalta ja elänkin enemmän ja vähemmän avoimesti omien periaatteideni mukaan. Mutta uskon kannalta koen että juuri usko jumalaan on se olennaisin. Teoilla ei ole merkitystä autuuden kanssa. Lähinnä lähimmäisen rakkaus ja sen toteuttaminen käytännössä on mielestäni tärkeä asia johon yritän pyrkiä. Jos ja kun tulee puhetta ihmisten kanssa asioista, sanon olevani liberaali monissa käytännön asioissa, joihin perinteisesti suhtaudutaan jyrkästi vl-piireissä. Vielä ei kuitenkaan ole tullut sitä hetkeä että virallisesti nostaisin kytkintä ja ottaisin pesäeron yhteisöstä. En tiedä milloin se tulee mutta en jaksa painostaa itseäni vaan olen ajatellut että se menee niin kuin menee. Mieheni ajattalee asioista samalla tavaa kuin minä mutta hän ei koe tarvetta lähteä yhteisöstä. Eräs hyvä ystäväni teki jokin aikaa sitten päätöksen ettei ole enää vl-yhteisössä ja hän on kokenut juuri raskaaksi sen että muut ajattelevat ettei hän "pääse taivaaseen". Ehkä tuo on myös minun kohdalla se asia mikä mietityttää vaikka toisaalta tiedän että se ei ole kenenkään ihmisen päätös eikä kenellänkään ihmisellä ole valtaa sen suhteen. Mutta katsotaan mihin elämä vie. Uskomisen iloa etsimässä...

Vierailija
54/81 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä rohkeutta on turha naisilta odottaa eihän ne des uskalla vaatia naispappeuden hyväksymistä

Vierailija
55/81 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vahvistaa uskoa.

Turha pohtia liikaa uskonasioita, kunhan on rauha Jumalan kanssa. Pyhä henki ohjaa oikeaan. Me ollaan täällä maan päällä vain hetken. Se aika taistelua maailmaa vastaan. Omaa itseää vastaan.

Paha jyllää joka paikassa ja yrittää ohjata väärille teille. Tämä asia ei aukene kuin pyhän hengen kautta. Kun on rauha Jumalan kanssa, niin rakkaus lähimmäisiä kohtaan on suuri. Me olemme oman itsekkyytemme vankeja. Kaikkialla löytyy niitä, jotka haluavat houkutella pois Jumalan valtakunnan joukosta. On niitä, jotka nauravat -->kuulut Jumalan valtakunnan joukkoon.

Usko on lahja. Ja sitä lahjaa tulee vaalia. Vaikka oletkin syntynyt vl-perheeseen, on uskominen armolahja. Jokaiselle uskovalle se annetaan armosta. eikä sitä anneta välttämättä vaikka olisit syntyvät vl-perheeseen. Sitä voi rukoilla, että usko säilyis. Lapsillahan se on.

Jos tunnet rauhan sydämelläsi, ymmärrät ettei hiusten värjäyksillä tai television puuttumisella ole väliä. Ja ymmärrät myös, miksi ne ei ole hyväksi. Pyhä henki ohjaa meitä ymmärtämään. Haluat silloin myös iloiten ottaa lapset lahjana vastaan. Nykyään on niin, että lapset koetaan pakollisina suvunjatkajina, ja niitä täytyy olla kaksi. Jopa maanvaivoina. Mutta ne ovat lahjoja.

Voimia kaikille ihmisille!

Vierailija
56/81 |
03.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki aina halua jotain muuta kuin ovat?

Mä haluan siksi, että haluan turvallisuutta, rehellisyyttä, puhdasta kristillisyyttä.

Toisaalta, Raamatun sanaa noudattamalla sitä voi toteuttaa missä vaan ilman mitään uskontokuntia ja se on yhtä oikein, jos on puhdas sielultaan ja oikeasti uskoo isään poikaan ja pyhään henkeen!

Helpointa se varmaan silti on joukossa, jossa muutkin tekee niin.

Hellarius kiinnostaa ehkä eniten mua kuitenkin.

Vierailija
57/81 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha pohtia liikaa uskonasioita, kunhan on rauha Jumalan kanssa.

Niinpä niin, tuo on se tyypillinen vinkki sellaiselle joka on alkanut epäillä rauhanyhdistyksen kieltoja. Niillä kun ei tarkemmin asiaa tutkittaessa olekaan perustaa Raamatussa.

Jos tunnet rauhan sydämelläsi, ymmärrät ettei hiusten värjäyksillä tai television puuttumisella ole väliä. Ja ymmärrät myös, miksi ne ei ole hyväksi. Pyhä henki ohjaa meitä ymmärtämään. Haluat silloin myös iloiten ottaa lapset lahjana vastaan. Nykyään on niin, että lapset koetaan pakollisina suvunjatkajina, ja niitä täytyy olla kaksi. Jopa maanvaivoina. Mutta ne ovat lahjoja. Voimia kaikille ihmisille!

Juuri nimenomaan tuollaisilla järjettömillä kielloilla rauhanyhdistyksen SRK-opin ihmislähtöinen vallankäyttö vahvistetaan. Siksi ne ovatkin juuri tärkeitä, ne paljastavat vääräoppisen vallankäytön jolla ei ole mitään tekemistä Raamatun kanssa. Niitä tulee vastustaa, ei siksi että vältätmättä itse haluaisi niitä omalla kohdallaan hatrjoittaa, vaan siksi että ne eivät kuulu kristiniuskoon.

Haluat silloin myös iloiten ottaa lapset lahjana vastaan.

Kyllä mutta vain sisäisetä halusta olla isä tai äiti, ei ulkoisen yhteisön normin painostamana.

Jumala ei ole asettanut missään kohtaa Raamatussa ihmisyksilölle velvoitetta lisääntyä maksimaalisesti. Tarvitsee vain lukea Raamattua, ja Lutheria, niin tämäkin asia tulee kirkkaana selväksi.

Vierailija
58/81 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen asettuu Jumalan paikalle, jos hän toisen ulkokuoren perusteella (korvakorut, hiustenvärjäys) määrittelee kenet Jumala hyväksyy ja kenet ei!

Jumala katsoo sydämeen, siihen mitä siellä on!

Ihminen näkee vain ulkokuoren, ja on valitettavasti liian raadollinen tuomitsemaan sen perusteella. :/

Vierailija
59/81 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykkisesti on tosi vaikea irtaantua niin tiiviistä yhteisöstä. Tein oman taisteluni jo niin nuorena, mutta voinkin sanoa että olen juuri siksi se vahva ihminen joka olen nyt. En elä kenenkään muun autta kuin itseni, luotan ja uskon yhä jumalaan. Uskoni on minun ja jumalan välillä, en tarvitse siihen ketään kertomaan millaista sen täytyy olla ja kuinka se käytännössä toteutuu elämässäni.

Ap, ole vahva ja tee sinulle oikea päätös. Meillä on yksi elämä, jos haluat elää sen niin tai näin niin älä tuhlaa aikaasi. Me olemme kaikki jumalalle samanarvoisia, et ole sen arvokkaampi oletko uskovainen vai et. Löydät kyllä oman paikkasi maailmassa taas :) tsemppiä!

Vierailija
60/81 |
08.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset sielä sisällä eivät uskalla liittoutua yhteen ja lähteä yhtenä miehenä vastustamaan johtajia. he antavat, sallivat rauhanyhdistyksen johtajien alistaa ja tuomita, erottaa ne jotka ovat jotain rohkeaa kritiikkiä esittäneet. Muut ovat hiljaa - vaikka yksityisesti kahdenkesken olisivaatkin todenneet aivan samat ongelmat. Siis: liikettä ei pystytä uudistamaan eikä se luovu vääristä menetelmistään. PELKO on niin suuri. Kristitty ihminen voi varmuudella vaikuttaa lopulta vain siihen, miten itse toimii, mitä valintoja itse tekee ja mille yhteisölle antaa tukensa.

Tämä on karvas totuus, vanhoillislestadiolaisuuden kohdalla. <a href="http://freepathways.wordpress.com/2010/06/08/hanskat-tiskiin/" alt="http://freepathways.wordpress.com/2010/06/08/hanskat-tiskiin/">http://freepathways.wordpress.com/2010/06/08/hanskat-tiskiin/</a&gt;

Mielenkiintoista havaita että tuo yllä oleva käsitys on jälleen osoittautunut todeksi. Totuudenpuhujia yritetään vaientaa ja heitä rangaistaan eristämällä heidät rauhanyhdistyksen toiminnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme