Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle eräs kuuluisa gynekologi sanoi "off the record", ettei ymmärrä miksi naiset yhä

Vierailija
18.02.2011 |

suostuvat synnyttämään

alateitse. Sektio on niin paljon helpompi ja turvallisempi. Hän itse ei kuulemma ikinä suostuisi vastaavaan kidutukseen.

Ja varmaankin joku tulee kertomaan tämän olevan provo. Voin käsi sydämellä vannoa, että näin sanoi samalla kun olin sektiosta sopimassa.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi olla yksityinen? ja taisi saada sulta palkkansa? kai sitä nyt koittaa myydä tuotettaan asiakkaalle..

Vierailija
2/61 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moneen junaan. Ei sinänsä ole edes mikään ihme, että pitkän lääketieteellisen koulutuksen saanut tyyppi on noin medikalisoitunut.

Minä kyllä synnytin nuo kolme oikein mielelläni alateitse vs. iso leikkaus. Eikä se kipukaan (joka kolmannella kerralla oli lievästi sanottuna helvetillinen) mitenkään katastrofi ollut. Elämä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alatiesynnytykset, 2 kpl, on olleet helppoja ja nopeita. Toivuin pian eikä mitään haittaa alapäähän jäänyt. En kuuna päivänä olisi halunnut sektiota ja olen onnellinen, että kohdalla sellaista ei ole tarvittu. Kuka hullu haluaa itseään leikeltävän, jos on jokin vaihtoehto olemassa? Sitä paitsi, todistetusti alatiesynnytys on myös lapselle parempi. Joten tuollaisen lausahduksen luokittelen kyllä luokkaan "itsekkyyden huiput".

Vierailija
4/61 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä sektioäideilläkin nykyään mahdollisuus saada terve lapsi ja pysyä itsekin hengissä, kiitos lääketieteen kehityksen

Vierailija
5/61 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Money talks...

Vierailija
6/61 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyne on vain todennut noin, ettei ap kokisi olevansa kelvoton äiti ja synnyttäjä...

Vierailija
7/61 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ihmettelen gynekologin väitettä "turvallisuudesta"..

Vierailija
8/61 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyne on vain todennut noin, ettei ap kokisi olevansa kelvoton äiti ja synnyttäjä...

Vierailija
9/61 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen omaan subjektiiviseen kokemukseensa perustuva, melkoisen ajattelemattomasti yleistävä mielipide. Nimittäin sektio on normaalitapauksessa äidin terveydelle huomattavasti suurempi riski kuin alatiesynnytys.

sh

Vierailija
10/61 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan synnytys on luonnollinen tapahtuma ja luotan omaan vartalooni. Toki sektio on ok jos jokin meneekin pieleen, mutta sektioon meno pelottaisi, synnytys ei pelottanut eikä pelota vastakaan.

Sektiosta jää arpi jossa on tikit, synnytyksestä ei jäänyt mitään, ja kävelin omin jaloin synnytyssalista synnyttäneiden osastolle käytyäni ihan itse suihkussa.

Vierailija
11/61 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ihmettelen gynekologin väitettä "turvallisuudesta"..

Jos verrataan terveille äidielle tehtyjä suunniteltuja sektioita terveiden äitien alatiesynnytyksiin, niin tilanne on just toisin päin. Suunnitelluissa sektioissa on vähemmän riskejä.

Sektiotilastoissa on aina mukana kiireelliset ja hätäsektiot, jotka rumentavat niitä. Samoin se, että äidillä on jokin perussairaus, jonka vuoski päätetään leikata.

Vierailija
12/61 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän viilletään maha auki. Ja sen jälkeenhän voi olla uusissa raskauksissa kohdun repeämisriski paljon suurempi? Näin olen kuullut. En ole itse sektiota kokenut. Mutta ei se sektio kovin ihanalta tapahtumalta kuulosta.

Eipä nuo alatiesynnytyksetkään mitään maailman mahtavimpia kokemuksia olleet :) Mutta en siltikään antaisi vapaaehtoisesti mahaa repiä auki :)

Vierailija
13/61 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kärsiä kovasta synnytyspelosta tms. Ammattitilanteessa ei tietenkään sitä pitäisi sanoa, vaikka mielessään ajattelisikin.

Minunkin lääkäriystäväni kertoo yksityishenkilönä ties mitä juttuja. Hän esim. kärsii elämää haittaavasta sairauksien pelosta eikä myöskään ole suostunut pelon takia synnyttämään yhtään lasta alakautta.

Vierailija
14/61 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihmisen synnyttämään tarkoittanut (siis kun mitään syytä muuhun ei ole ollut), ja synnytykset ovat olleet upeita ja ainutkertaisia kokemuksia.

Vierailija
15/61 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/61 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kolmen sektion kokemuksella sanoisin, että helppo ja sektio ei välttämättä aina mahdu samaan lauseeseen. Kipunsa se on siinäkin, samoin kuin riskit. Itsellä kolmannella kerralla oli kohtu jo niin ohut, että repesi - onneksi salissa, heti suunnitellun sektion alussa. Olen myös kokenut sen kun vatsa tulehtuu sieltä alimmista/syvimmistä leikkauskerroksista. Toipumisaika noin 2,5 kk. Ja onhan sektioissa vielä sekin, että lapsilukua ne rajoittaa. Itsellä tämä 3 oli maksimi, enempää ei kohtu kestä.

Mutta että samoin kuin alatiesynnytyksissä, on helppoja, ihan tosi helppoja ja synnytyksiä suoraan helvetistä :) Mikä kenellekin sopii ja miten kenenkin kohdalla asiat suttaantuu.

Vierailija
17/61 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moskovassa varmaan.

Vierailija
18/61 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi äskeinen oli ihan Off the Record, että nauhurit pois päältä kiitos.

Vierailija
19/61 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama epäkuuluisa gyne jo 15 v. Kun odotin esikoista puhuimme paljonkin synntyksestä eikä hän koskaan arvottanut kumpaakaan tapaa toista paremmaksi eikä pelotellut. Kidutuksesta on naurettava puhua synnytyksen yhteydessä (vrt. poliittisten vankien kidutus).

Synnytin alateitse, mutta eihän synnytystapa vaikuta mitään siihen minkälainen äiti on!

Vierailija
20/61 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovemmat kuin alatiesynnytyksessä, joten en ihan tajua tuota helpommalla-pääsy-osiota............ Ja kuka ihme lässyttää siitä että suunniteltu sektio olisi turvallisempi kuin normaali alatiesynnytys?! Et sinäkään paljosta tiedä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi