Mitä ihmettä teidän vanhemmat on
elämässään oikein tehneet jos ei euroakaan ole tulossa perinnöksi?
Mun vanhemmat on pelkkiä tavallisia duunareita (vr:n huoltomies + sh) ja nekin on onnistuneet hankkimaan ison ja modernin omakotitalon, kaks kerrostalokaksiota jotka on vuokralla, kesämökin Saimaan rannalta ja kaksi autoa, joita vaihtavat joka toinen vuosi. Eli ihan normielämälläkin kyllä saa kunnon perinnön lapsilleen kasaan.
Kommentit (92)
Ja miksi en saisi puolustautua, kun joku tuntematon nettikirjoittelija tekee vääriä johtopäätöksiä moraalistani sen vuoksi, että vanhemmillani on rahaa? Mistä muusta se kertoo kuin siitä, että tämä kritisoija kadehtii sitä että minulla on taloudellisesti turvatumpi elämä kuin sellaisilla, jotka tietävät etteivät koskaan tule mitään perimään?
miksi siis kadehtisin sinua, ei sinulla ole mitään kadehdittavaa, monella on taloudellisesti turvattu elämä, ihan omilla ansioillaan. Eli EN kadehdi sinua, pidän pikkuisen reppanana, kun sinun pitää kohottaa itsetuntoasi tulevalla perinnöllä..
olevansa köyhempi mitä on??? Miksi omaisuudella pitäisi ylpeillä?
itsetunnon kohottamista? Sinun olisi hyvä hieman vähentää tuota keittiöpsykologisointia :)
Nähtävästi rahasta on mahdoton puhua av:lla ilman, että saa kusipään leiman. Paitsi tietenkin, jos valittaa kuinka köyhä on. Käsittämätön paikka!
Ja miksi en saisi puolustautua, kun joku tuntematon nettikirjoittelija tekee vääriä johtopäätöksiä moraalistani sen vuoksi, että vanhemmillani on rahaa? Mistä muusta se kertoo kuin siitä, että tämä kritisoija kadehtii sitä että minulla on taloudellisesti turvatumpi elämä kuin sellaisilla, jotka tietävät etteivät koskaan tule mitään perimään?
miksi siis kadehtisin sinua, ei sinulla ole mitään kadehdittavaa, monella on taloudellisesti turvattu elämä, ihan omilla ansioillaan. Eli EN kadehdi sinua, pidän pikkuisen reppanana, kun sinun pitää kohottaa itsetuntoasi tulevalla perinnöllä..
olevansa köyhempi mitä on??? Miksi omaisuudella pitäisi ylpeillä?
Eli joko esität köyhempää kuin olet tai sitten ylpeilet omaisuudellasi (tai tässä tapauksessa VANHEMPIESI omaisuudella)? Eikö näistä asioista voi puhua neutraalisti, ihan puhtaina faktoina?
Eros äidistä ja ei maksanut elareita aina ajallaan joskus ei jätti kokonaan väliin. Äiti meidät ruokki ja vaatetti, kolme lasta.
Meillä oli aina ruokaa ja puhtaat ehjät vaatteet, mutta noihin asioihin ja laskuihin äidin rahat meni. Nätti koti meillä oli vaikka vuokra-asunto olikin. Isä joi rahansa kavereiden kanssa ja ne mitkä jäi pisti veneilyharrastukseensa.
Isä kuoli ja ei siltä mitään jäänyt, tai no jotain arvotonta romua ja rahaa jonkun verran, mutta eipä tarttenut tapella sisarusten kanssa niinkuin monet tekee. Eikä mua olis muutenkaan voinut vähempää kiinnostaa sen äijän rahat tai omaisuus.
Mun äiti on päässyt säästämään vasta sitten kun me lähdettiin omilleen, mutta ei sillä ole mitään tarvetta omistaa asuntoja tai taloja. Mä olen ylpeä mun äidistä ja ihanaa kun äiti saa nyt matkustaa ja nauttia vähistä rahoistaan, palkka sillä ei oo koskaan ollut mikään hyvä. Onneksi äiti on terve.
Mun vanhemmat on ihan yhtä vaatimattomista oloista kuin ap:nkin vanhemmat. Ei perintöjä isovanhemmilta. Silti ovat onnistuneet ihan pelkillä palkkatuloillaan hankkimaan ison kerrostaloasunnon keskustasta (ei HKI, mutta iso kaupunki kuitenkin), mökin järven rannalta ja kakkosasunnon Etelä-Euroopasta. Kaikki velattomia. Kummatkin olleet ikänsä valtiolla töissä, jossa palkat ovat aina yksityistä huonompia. Samoin mieheni vanhemmat ovat onnistuneet kerryttämään velatonta omaisuutta parin kiinteistön verran. Vaikka on työttömyyttäkin taustalla. Kyllä sitä täytyy ihmetellä, kuinka kahden vanhemman perheessä ei 60+ vuotiaat ole saaneet mitään pysyvää omaisuutta kartutettua!
Mun vanhemmat ovat nauttineet koko elämänsä, isä vie äidin ulkomaille 4 kertaa vuodessa ja käyvät yhdessä ulkona syömässä ja harrastavat kaikkea. Olen tosi onnellinen etä käyttävät itseensä omaa rahaansa ja nauttivat. Jos joskus jää hotain niin ok,mitään en odota:)
Kun niillä kuitenkin on se kakkosasunto ulkomailla... Kun olin pieni, koko perhe vietti siellä aina kesät. Eli ei meilläkään ihan kädestä suuhun ilman elämän iloja olla elelty! No mitäpä luulet, matkustaakohan mun vanhemmat?
No luulenpa että sulla on joku ongelma.
Tosi hieno homma, että olet tyytyväinen elämääsi, joten annahan olla päteminen.
jos kaksi työssäkäynyttä ihmistä ei ole saanut mitään omaisuutta eläkeiässä niin jotain vikaa kyllä täytyy olla rahankäytössä. En tarkoita nyt perintöasioita vaan esim marinoita köyhistä eläkeläisistä jne.
kaikki eivät ole maallisen mammonan perään. Toki minäkin voisin laittaa rahaa sivuun lasten tulevaa perintöä ajatellen mutta miksi tekisin niin. Mieluummin nautin niistä rahoista NYT, yhdessä lasten ja miehen kanssa. Minulle omaisuus ei ole kovin tärkeää enkä sellaista aio haalia vain jonkun perinnön takia.
jo koko keskustelun alkuasetelma on pöhkö, joku jonka vanhemmilla on omaisuutta, ihmettelee, kun jonkun vanhemmilla ei ole.
Yhä useampi syöpä pystytään parantamaan erikoislääkkeillä, mutta hoidot on esim. 20 000€. Maksaakohan Kela kohta niitä? Suomesta tulee valitettavan epätasa-arvoinen maa...
Tätini on myös joutunut myymään mökkinsä kun on ostanut yksityiseltä lisää elinaikaa... julkisen puolen hoidot kun lopettiin. No nyt lisäaikaa on saanut jo 2 v. Ja yksityisen puolen hoidot toimii edelleen. Julkisella puolella ennuste oli 6kk. Neuvo on kerätkää omaisuutta. Älkää luottako valtion tai kuntien apuun. Ja kuka teidän hoidon mummoina maksaa. Jos hoitolaitospaikasta on maksettava 1000 € kk niin kuinka monella teillä on varaa?? Minä alan valitettavasti kannattamaan eutanasiapillereitä...
Mun vanhemmat (siivooja ja tietyömies) eivät omista kuin rupusen kerrostalokolmion. Ovat kyllä myös ihmisiä, joille tavaranomistus ei ole koskaan merkinnyt mitään.
Nyt eläkkeellä ollessaan käyttävät mieluummin pienet tulonsa (äidin eläke käteen 670 e, isän noin 900) matkusteluun ja teatteriin yms kuin tavaraan. Ja olen siitä iloinen.