Mitä ihmettä teidän vanhemmat on
elämässään oikein tehneet jos ei euroakaan ole tulossa perinnöksi?
Mun vanhemmat on pelkkiä tavallisia duunareita (vr:n huoltomies + sh) ja nekin on onnistuneet hankkimaan ison ja modernin omakotitalon, kaks kerrostalokaksiota jotka on vuokralla, kesämökin Saimaan rannalta ja kaksi autoa, joita vaihtavat joka toinen vuosi. Eli ihan normielämälläkin kyllä saa kunnon perinnön lapsilleen kasaan.
Kommentit (92)
Ei toi ole mitään "normaali" elämää vana vanhempas on olleet etuoikeutettuja.
Mun vanhemmat on pelkkiä tavallisia duunareita (vr:n huoltomies + sh) ja nekin on onnistuneet hankkimaan ison ja modernin omakotitalon, kaks kerrostalokaksiota jotka on vuokralla, kesämökin Saimaan rannalta ja kaksi autoa, joita vaihtavat joka toinen vuosi. Eli ihan normielämälläkin kyllä saa kunnon perinnön lapsilleen kasaan.ootko jo tarkistanu paljon saat puhtaana käteen? kannattaa varmaan laskee se jo nopeesti että varmasti tiedät mitä odottaa!
Vanhempani eivät ole edes lukiota käyneet vaan töissä ovat olleet nuoresta saakka. Molemmat toki edenneet hyviinkin asemiin työelämässä.
Nyt heillä on omakotitalo Espoossa, useita yksiöitä ja kaksioita vuokralla Helsingissä, kesämökki Saimaan rannalla, asunto myös etelä-Ranskassa.
He ovat aina tehneet paljon töitä. Lapsuudessani matkustelimme paljon ja myös minä olen ollut nuoresta asti kesätöissä. On opetettu, ettei raha kasva puussa. Itse olen opiskellut akateemisen tutkinnon ja itselläni on myös jo kertynyttä omaisuutta.
Ei toi ole mitään "normaali" elämää vana vanhempas on olleet etuoikeutettuja.
Aika hyvin täytyy sanoa, erityisesti jos puhutaan kerrostalokaksioista Helsingin keskustassa.
ikänsä ja tekee edelleen, ei perintöä tulossa, olen joutunut auttamaan äitiäni
Helsingissä rivarikämppä (6h+k+s), kesämökki 50 km päässä, toinen mökki 120 km päässä, auto. Ja se siitä.
Ihan palkkatuloillaan ovat kaiken hankkineet. Enkä pidä tota ihmeellisenä asiana. Ihan normaali omaisuus tuon ikäisille. (nyt 70+)
Mun vanhemmat on pelkkiä tavallisia duunareita (vr:n huoltomies + sh) ja nekin on onnistuneet hankkimaan ison ja modernin omakotitalon, kaks kerrostalokaksiota jotka on vuokralla, kesämökin Saimaan rannalta ja kaksi autoa, joita vaihtavat joka toinen vuosi. Eli ihan normielämälläkin kyllä saa kunnon perinnön lapsilleen kasaan.ootko jo tarkistanu paljon saat puhtaana käteen? kannattaa varmaan laskee se jo nopeesti että varmasti tiedät mitä odottaa!
Mulla on rahaa just niin paljon ku haluan. En vaan ymmärrä miten jotkut kyttää perintöjä...
edelleen. Itse olen paljonkin varallisuutta saanut koottua palkkatyölläni ja säästäväisyydellä, jos se nyt se elämän meriitti on.
Ottakaa huomioon että 1970-1980-luvuilla inflaatio söi asuntolainoista suuren osan ja silloin asunnot hankkineet vanhempanne pääsivät tosi helpolla teihin verrattuna. Myös akateemisen koulutuksen saaneille maksettiin silloin todella hyvin, eli köyhistäkin oloista oli mahdollista päästä kultaiselle oksalle! Moni köyhistä oloista tullut vaurastui niin, että eli säästeliäästi koska hänet oli sellaiseen opetettu.
olen itse hoitanut asiani sille mallille, että on aivan sama jääkö vanhemmiltani perintöä. Toivottavasti älyävät käyttää rahansa itse, matkustelevat ja nauttivat elämästään niin kauan kuin voivat ja sitten rahat toivottavasti käytetään yksityiseen kodin- tai sairaanhoitoon, jos sellaista apua tarvitaan.
Mitä ihmettä teidän vanhemmat on elämässään oikein tehneet jos ei euroakaan ole tulossa perinnöksi?
ihan kaikki vissiin osta omaa asuntoa/taloa? Ei silloin hirveitä jää, jos kaikki rahat menee elämiseen ja pelkkä irtaimisto "omaisuutta". Enpä kyllä mitään perintöä odottaisikaan, enkä itsekään lapsilleni kerää.
Jos ja kun olen terve eläkkeellä, niin aion todellakin matkustella ja nauttia elämästä. Todennäköisesti laitan silloin taloni myyntiin ja elän OMILLA rahoillani leveämmin.
Minä olen pitänyt omaa äitiäni hyvinkin viisaana rahankäyttäjänä, mutta eipä häneltäkään muuta jää kuin kt-asuntonsa ja mökki. Ei törsää, mutta osti kyllä ensimmäisen omistusasuntonsa aika vanhana.
eivätköhän he ole rahoittaneet niitä perinnöillä tms. lisäksi. Tai sitten teilläpäin hoitsuilla on ihan erilaiset liksat!
Minun vanhempani ovat molemmat pienituloisia ja heillä on omaisuutena vain vanha omakotitalo jonka saivat velattomaksi muutama vuosi sitten. Molemmat ovat 50+, joten perintöä minulle ja veljelleni ei ole tulossa vielä vuosikausiin ja veikkaan että silloinkin kun se on ajankohtaista, me olemme molemmat jo eläkeläisiä itsekin ja vanhempiemme talorahat on käytetty heidän vanhuutensa turvaamiseen. Eli omillamme saamme pärjätä.
ihan kaikki vissiin osta omaa asuntoa/taloa? Ei silloin hirveitä jää, jos kaikki rahat menee elämiseen ja pelkkä irtaimisto "omaisuutta". Enpä kyllä mitään perintöä odottaisikaan, enkä itsekään lapsilleni kerää.
Jos ja kun olen terve eläkkeellä, niin aion todellakin matkustella ja nauttia elämästä. Todennäköisesti laitan silloin taloni myyntiin ja elän OMILLA rahoillani leveämmin.
Aion oikeesti nauttia elämästäni ja pitää terveydestäni huolta. Realisoin omaisuuteni Suomessa ja muutan ulkomaille tms.
koneasentaja ja perushoitaja eikä niilläkään kummosta koulutusta ole. Ihan samalla lailla kuten ap : n vanhemmat tulevat maalta pienviljelijäperheestä. Nykyisin omistavat sekä omakotitalon, mökin että kaksion Fuengirolassa ja ovat saaneet jopa pörssiosakkeita hankittua niin että saavat joskus kunnon tuottojakin niistä.
Molemmat ovat jo 70 vuotiaita ja musta tuo on ihan normaali varaustaso sen ikäsillä jotka on tehneet koko elämänsä ahkerasti työtä. Perintöjä eivät ikinä ole saaneet ja varmaan lottovoitosta olisivat mulle maininneet. :=)
sodassa eli ei perintöjatkumoa aiemmilta sukupolvilta. Mutsia pitää taloudellisesti auttaa välillä, isä (juoppo, väkivaltainen) rypeköön paskassaan rauhassa.
Kuten sanottu, itseltäni jää perintöä lapsille kyllä, jos ei jotain odottamatonta satu, mutta en erityisesti sitä heille panttaa, usein tulee ajateltua, että jokainen on oman onnensa seppä, suomi on vapaa maa ja köyhyydestä pääsin itsekin eroon. Aion toki auttaa lapsiani mahdollisuuksien mukaan, mutta jos olen hyväkuntoinen vanhus joskus niin toki käytän rahojani itseeni ennen kaikkea.
Ei kai elämän ja avioliiton tarkoitus ole, että kerätään lapsille iso perintö??
minäkin ihmettelen. Minusta on vain hyvä jos vanhempani käyttävät vähän rahansa omaan elämäänsä kuin alkavat säästellä ja kituutella vain sen takia, että me lapset saamme jotakin. Jos minua haluan vaikkapa sen omakotitalon, ostan ihan itse.
omistaa rivitaloasunnon Helsingistä ja auton. Ja mä en todellakaan mitään perintöä kyttää! En edes haluu ajatella asiaa. Ja joo.. loput ylimääräiset rahat menee siihen mihin ne haluu ne käyttää ts. en odotakaan (enkä halua), että säästävät perintöä.. eli matkustavat pari pitkää luxusmatkaa vuodessa ja ostelevat kaikkea mahdollista ja äiti panostaa ulkonäköönsä ts. ei ole mikään kulahtanut viiskymppinen mami (onneks). Eipä sitä sit normipalkkasilla siitä paljon yli jää eläkesäästöjen jälkeen... Perusduunareita siis.
Sun vanhempas ovat varmaan jossain muualla ku stadissa tai sitten ovat jo ysikytluvulla omaisuutensa tehneet.........
että vanhempani käyttää joka ikisen pennin omaan elämiseensä! Minulle vanhempieni hyvinvointi ja vaikka vähän tuhlauskin tuottaa iloa ja en ole koskaan ajatellutkaan, että jotain rahoja pitäis sieltä saada.
Toisekseen minä en ihan oikeesti usko, että noilla palkoilla on saanu kaikkea tuota hankittua, koska se ei oo yksinkertaisesti mahdollista. Joko he on itekin saaneet perintöä, tai muulla tavalla kartuttaneet omaisuuttaan, mutta pelkillä palkkatuloilla ei tuo ole mahdollista, se on ihan fakta.
on pakotettu toimimaan. Joutuu käyttämään keräämänsä omaisuuden rahoittaakseen elämänsä lopputaipaleen hoidot ja huollon. Lapsille jää tuskin mitään, mutta ei se mielestäni ole edes tarkoitus. Ap