Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä teidän vanhemmat on

Vierailija
18.02.2011 |

elämässään oikein tehneet jos ei euroakaan ole tulossa perinnöksi?

Mun vanhemmat on pelkkiä tavallisia duunareita (vr:n huoltomies + sh) ja nekin on onnistuneet hankkimaan ison ja modernin omakotitalon, kaks kerrostalokaksiota jotka on vuokralla, kesämökin Saimaan rannalta ja kaksi autoa, joita vaihtavat joka toinen vuosi. Eli ihan normielämälläkin kyllä saa kunnon perinnön lapsilleen kasaan.

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että luon itse oman omaisuuteni ja elän sellaisen elämän, mihin omat resurssit antaa myöden. Samaa opetan jo nyt lapsillemme, viikkorahan eteen tehdään kotitöitä, lisärahaa saa tekemällä ylimääräistä. Meillä on vasta alakouluikäiset ja nuoremmat lapset, ja silti ovat esimerkiksi ostaneet jo monet lelut itse ansaitsemillaan rahoilla. Ja tykkäävät siitä. Ja mieluummin mä muuten kustannan lapsillekin elämyksiä kuin tavaraa.

Vanhemmiltani en toivottavasti peri about mitään muuta kuin paljon muistoja yhdessä tehdyistä jutuista. Mitä peeveliä mä aikuinen ihminen tekisin jollain perinnöllä? Olen sanonut vanhemmilleni, että kun alkaa tuntua siltä, että viimeisiä viedään, niin myykää vähäinen omaisuutenne (asunto, pari vanhaa autoa) ja hurvitelkaa! Jos rahat loppuu ennen kuin henki lähtee, niin mä elätän sitten. ;)

Vierailija
2/92 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistoja on jäänyt ja paljon, nyt kun isä kuoli,liian aikaisin, niin en halua edes ajatella perintöä, mielummin olisin pitänyt sen isän:`(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun vanhemmathan ovat olleet hyvä palkkaisissa ammateissa. Outoa olisi jos heillä ei olisi omaisuutta.

Omat vanhempani eivät tule perintöä jättämään, mutta se ei ole vanhempien tehtäväkään.

Mun vanhemmat ovat kasvattaneet ja kouluttaneet meidät kaikki viisi lastaan. Se on ollut iso teko pienviljelijä pariskunnalta joilla on ollut alle 10 lehmää ja 11 hehtaaria maata sekä 15 hehtaaria hakattua metsää(että ovat voineet maksaa isän sisarukset ulos talosta, eikä se ole edes riittänyt) Ovat rakentaneet uuden navetan, ladot, ostaneet traktorit ja muut tarpeelliset koneet(talossa ei ollu valmiina muuta kuin kuolemaa tekevä hevonen sekä pari elätettävää vanhapiikatätiä ja mumma)

Omakotitalon saivat myös maksettua. Aina ovat paljon työtä tehneet eikä turhuuteen oo tuhlattu. Nyt ova seitsemänkymppisenä pienillä eläkkeillä ja sairastavat paljon. Me lapset autamma taloudellisesti vanhempiamme nykyää. Se on meidän tehtävämme nyt.

Vierailija
4/92 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi leveillä, kerrohan se?

Mutta tällä palstalla jo pelkästään se, että toteaa vanhemmillaan olevan rahaa leimataan heti leveilyksi! Siitähän tässä koko ajan olen yrittänyt puhua.

Vierailija
5/92 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi leveillä, kerrohan se?

Mutta tällä palstalla jo pelkästään se, että toteaa vanhemmillaan olevan rahaa leimataan heti leveilyksi! Siitähän tässä koko ajan olen yrittänyt puhua.

ja miksi pitää olla niin tyhmä, että ihmettelee, kun jonkun toisen vanhemmilla ei ole rahaa? Sama kun läväyttäisin omaisuuteni tähän listaksi ja kysyisin, miksei sulla ole samaa määrää.

Vierailija
6/92 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni vanhemmat jättivät perinnöksi isälleni ...öööh, ei mitään. Äitini sai perinnöksi...ei mitään. Äitini asuu vuokralla (ollut pph ja pätkätöissä siellä täällä yh siis) eikä jää vuokran jälkeen mitään säästöön. Isällä on talo, mutta edelleen paljon lainaa ja 4 lasta minun lisäkseni. Siinäpä ne. Ja vanhemmat siis 50v. Äitini juuri puhui yhtenä päivänä kuinka hänen samanikäiset ystävänsä saavat valtavia perintöjä, juurikin näitä saimaan mökkejä ja asuntoja ym ym... Tuntuu ihan uskomattomalta että joku saa sellaisia, ihan tuosta vaan! En osaa edes kuvitella!

Vierailija
7/92 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutsini on ollut aina yh, kansakoulupohjalta töissä, ainoastaan kt-kaksio ja kälynen mummonmökki on sillä omistuksessa. Eli jotain perintöä on tulossa, mutta ei ihmeitä.

Vierailija
8/92 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesässä oli soittimia ja paljon kirjoja ja äänilevyjä, yksi vene ja sävellyksiä.

Äitillä on talo mutta joutuu myymään sen nyt varmaan kun pikkusiskolla menee tosi huonosti ja tarvitsee apua.

Vierailija
9/92 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika monen vanhemmat näyttävät olevan rappioalkoholisteja tai mielenterveyspotilaita

Vierailija
10/92 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesässä oli soittimia ja paljon kirjoja ja äänilevyjä, yksi vene ja sävellyksiä.

Äitillä on talo mutta joutuu myymään sen nyt varmaan kun pikkusiskolla menee tosi huonosti ja tarvitsee apua.

Vierailija
11/92 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässään oikein tehneet jos ei euroakaan ole tulossa perinnöksi? Mun vanhemmat on pelkkiä tavallisia duunareita (vr:n huoltomies + sh) ja nekin on onnistuneet hankkimaan ison ja modernin omakotitalon, kaks kerrostalokaksiota jotka on vuokralla, kesämökin Saimaan rannalta ja kaksi autoa, joita vaihtavat joka toinen vuosi. Eli ihan normielämälläkin kyllä saa kunnon perinnön lapsilleen kasaan.

Vierailija
12/92 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella puolella yli 70 vuotiaan sairastelu ei kauheasti kiinnostanut, joten rahaa meni jonkun verran yksityissairaalaan, lääkäreihin ja kodin muutostöihin. Äitini (kotiäiti)pieni eläke ei riittänyt asunnon menoihin, lääkkeisiin, ruoka- ja siivouspalveluihin yms. Eli äitini käytti säästöjä elämiseensä. Onneksi niitä oli, että vanhempani saivat turvatun loppuelämän. Loput jäi sitten perinnöksi.

Vierailija
13/92 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omistaa rivitaloasunnon Helsingistä ja auton. Ja mä en todellakaan mitään perintöä kyttää! En edes haluu ajatella asiaa. Ja joo.. loput ylimääräiset rahat menee siihen mihin ne haluu ne käyttää ts. en odotakaan (enkä halua), että säästävät perintöä.. eli matkustavat pari pitkää luxusmatkaa vuodessa ja ostelevat kaikkea mahdollista ja äiti panostaa ulkonäköönsä ts. ei ole mikään kulahtanut viiskymppinen mami (onneks). Eipä sitä sit normipalkkasilla siitä paljon yli jää eläkesäästöjen jälkeen... Perusduunareita siis.

Sun vanhempas ovat varmaan jossain muualla ku stadissa tai sitten ovat jo ysikytluvulla omaisuutensa tehneet.........

Vierailija
14/92 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä taloa ja mökki, mutta meitä sisaruksia on viisi jakamassa perintöä ja vanhemmat vasta 50+, joten perintöä lienee tulossa joskus, kun ole eläkeiässä. Ei sen varaan uskalla laskea.

Vierailija
15/92 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuin myös isänäidin perinnöstä serkkuni hyväksi, hoiti häntä loppuun asti.

Vierailija
16/92 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko. Mun vanhemmat on siivoja ja kirvesmies ja paritalon puolikas josta edelleen velkaa on kyllä ainoa mitä veljen kanssa tullaan joskus perimään. ihan normaalia elämää ovat eläneet eivätkä mitenkään törsäilleet.

Vierailija
17/92 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässään oikein tehneet jos ei euroakaan ole tulossa perinnöksi? Mun vanhemmat on pelkkiä tavallisia duunareita (vr:n huoltomies + sh) ja nekin on onnistuneet hankkimaan ison ja modernin omakotitalon, kaks kerrostalokaksiota jotka on vuokralla, kesämökin Saimaan rannalta ja kaksi autoa, joita vaihtavat joka toinen vuosi. Eli ihan normielämälläkin kyllä saa kunnon perinnön lapsilleen kasaan.

molemmat köyhien pienviljelijöiden lapsia Pohjois-Karjalan peräkyliltä. Muistan että vielä 1970-luvun lopullakaan ei toisessa mummolassa ollu sisävessaa. Mut taitavat siinä mielessä olla aika tyypillisiä sukupolvensa edustajia että tulivat huonoista oloista, tekivät ahkerasti työtä ja elivät melko säästeliäästi. Kiitän ja pokkaan!

Vierailija
18/92 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

velkoja ei ikinä saa maksettua. Mutta en minä perintöä tarvitsekaan.

Vierailija
19/92 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh-äitini teki pätkätöitä siivoojana ja myyjänä, kun ei pikkukylässä ollut paljon muuta tarjolla. Sairasteli paljon kunnes sitten nukkui pois, ja me 3 lasta maksoimme hautajaiset ja viimeiset puhelin- yms. laskut, joten todellakaan mitään ei jäänyt säästöön. Isä on duunari, asuu vuokralla ja puheista olen ymmärtänyt että säästää, mutta tiukkaa tekee kuitenkin; välillä yrittää päästä jonnekin matkalle ja mieluummin suonkin käyttävän ihan itse rahansa kuin jättävän meille.

Että ei ole perintöä tulossa, ei.

Vierailija
20/92 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässään oikein tehneet jos ei euroakaan ole tulossa perinnöksi?

Mun vanhemmat on pelkkiä tavallisia duunareita (vr:n huoltomies + sh) ja nekin on onnistuneet hankkimaan ison ja modernin omakotitalon, kaks kerrostalokaksiota jotka on vuokralla, kesämökin Saimaan rannalta ja kaksi autoa, joita vaihtavat joka toinen vuosi. Eli ihan normielämälläkin kyllä saa kunnon perinnön lapsilleen kasaan.

ootko jo tarkistanu paljon saat puhtaana käteen? kannattaa varmaan laskee se jo nopeesti että varmasti tiedät mitä odottaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä