Mieheni soitti äsken ja kertoi, että pomo haluaa
pitää kahdenkeskisen kehityskeskustelun. Mitä tuollainen kehityskeskustelu tarkoittaa ja onko se merkki siitä, että potkut on tulossa? Raivostuin miehelle täysin ja löin luurin korvaan.
Kommentit (64)
oot ollu töissä ku et oo tällasesta asiasta ennen kuullu?? ois kiva tietää.
jos on ollut töissä ennen lapsia viimeksi joskus 90-luvulla...
oikein olet ollut kotona?
Minun työpaikassani kehityskeskusteluja on pidetty ainakin 12 vuoden ajan säännöllisesti vuosittain.
Todella säälin miestäsi, kun on saanut puolison josta ei ole tukea huonoina hetkinä.
jossa työskentelen on parhaillaan kehityskeskustelut menossa.
Pomo siis jututtaa jokaista työntekijää erikseen ja siinä on mukana jokaisen työntekijän itse täyttämä A4-nippu eripuolista työssä ja itsestä, kehittymisentarpeista, vahvuuksista jnejne.
hölmöt kasvattavat kotona lisää vähä-älyisiä kansalaisia. Tee lapsellesi palvelus ja laita hänet päivähoitoon fiksumpien joukkoon.
vaikka itsekin oon ollut työelämässä mukana ennen näitä lapsia. Olen varma että mies on jotenkin hölmöillyt töissä. ap
Ihana vaimo olet :)
Hyvissä työpaikoissa pidetään kehityskeskusteluita!! Samoin kuin nykyään kouluissakin.
Laitan miehelle viestiä ja yritän vielä soittaa uudestaan. Mutta ihan oikeasti kun mies kertoi tuon asian, sai sen kuulostamaan siltä että jotain pahaa on nyt tulossa. Vauva on valvottanut aika paljon ja en ehkä ole ihan skarppina juuri nyt. ap
että olet ap aika ääliö, jos pidät raivarin saamista oikeutettuna silloin(kaan) kun "jotain pahaa on tulossa". Juuri silloinhan sun pitää tukea ja lohduttaa, ei ravota ja tuiskahdella.
oikein olet ollut kotona?
Minun työpaikassani kehityskeskusteluja on pidetty ainakin 12 vuoden ajan säännöllisesti vuosittain.
Todella säälin miestäsi, kun on saanut puolison josta ei ole tukea huonoina hetkinä.
v -99. No työ"urani" aloitinkin loppuvuodesta -98 että aiemmin ei ole ehtinyt... Ja ihan joka vuodelle noita on riittänyt, poislukien se vuosi kun olin vanhempainvapalla/hoitovapaalla. Ja useammalla eri työnantajalla.
suuttuisin todella!
Joko ap on ihan idari tai sitten tää on surkea provo.
Laitan miehelle viestiä ja yritän vielä soittaa uudestaan. Mutta ihan oikeasti kun mies kertoi tuon asian, sai sen kuulostamaan siltä että jotain pahaa on nyt tulossa. Vauva on valvottanut aika paljon ja en ehkä ole ihan skarppina juuri nyt. ap
että olet ap aika ääliö, jos pidät raivarin saamista oikeutettuna silloin(kaan) kun "jotain pahaa on tulossa". Juuri silloinhan sun pitää tukea ja lohduttaa, ei ravota ja tuiskahdella.
Olen ihan samaa mieltä.
Vaikka oliskin potkut tulossa, niin tuskin se raivostuminen siihen auttais?
olis mieheskin voinut vaikka googlata sanan ennen kuin kyseli sulta.... no mutta toivottavasti osaat pyytää anteeksi typeryyttäsi, ei varmaan tunnu kivalta jos toinen soittaa sulle hädissään ja sä vaan pahennat tilannetta.
risahduksen joka tapahtuu työpäivänsä aikana?
:=))
jos epäilee vähänkin asian olevan negatiivinen.
"Ei se mitään. Mutta sä oot kyllä ihan sekaisin." Niin varmaan sitten oonkin. Kyllä minä tarkemmin ajatellen tiesin, mitä se kehityskeskustelu tarkoittaa, mutta sitä ei entisessä työpaikassani kutsuttu sillä nimellä vaan se oli joku toinen.. en nyt muista mikä. Kaikki on nyt jokatapauksessa ok, en ole siis miehelle mistään vihainen eikä hänkään näköjään minulle :) Kiva jos tyhmyyteni onnistui piristämään teitä. ap
Kehityskeskustelu kuuluu esimiehen järjestää vähintään kerran vuodessa, mieluummin kaksi tai kolme kertaa. Siinä käydään läpi tavoitteita ja omaa osaamista ja toiveita tulevasta.
Siten koitetaan välttää selän takana paskaan puhuminen ja on kerrankin mahdollisuus että esimies kuuntelee mitä alaisella on sanottavaa.
ei olisi kehityskeskusteluita? Sinänsä ne on useimmiten ihan turhia...
Ap taisi pelästyä miehen saavan potkut. Ja sitten mies olisikin halunnut jäädä hetkeksi kotiin ja ap raasu joutuisi töihin. Av-mamma kauhu: työpaikka!
kauheaa olisi, jos mies olisi siitä saanut kilarit. Meillää mies silitti päätä ja kehui, että mun kaltainen fiksu ja koulutettu ihminen saa taatusti uuden työn jne. Passasi mua ja lohdutti.
Eli ap:nkin tapauksessa kyse on normaalista käytännöstä työpaikoilla nykyään, mutta vaikka kyse olisi vakavammasta, niin miten voi puoliso raivostua tuollaisesta kuulematta edes asiaa ensin. Ymmärtäisin, jos puoliso saisi potkut vaikka varkauden takia, mutta eikö puolison tehtävä ole tukea, jos työpaikalla olisi ongelmia...?
Ihanaa tuo, "sä oot kyllä ihan sekaisin"... No ehkä te pystytte nauramaan tälle illalla jo :). Luulen että sun mies kertoo tätä juttua vielä monen monta vuotta illanistujaisissa ;). Käytä tätä nyt sitten keinona saada mies hoitamaan yöheräämiset, että saat vähän lisää unta kaaliin!
että jos mun mies suuttuisi tollaisesta (vaikka olisikin väsynyt), niin en pystyisi ihan heti sitä unohtamaan enkä nauramaan sille. Söisi kyllä luottamusta toiseen...
hei meidän alalla ainakin kehityskeskustelut pidetään joka ikinen vuosi ja tarkoitus on todellakin tarkistella esim. työhyvinvointia, uusia ideoita, murheita ja yleisiä mielipiteitä töihin liittyen, parannusideoita, vahvuuksia/heikkouksia yms.
oikein fiksu veto hermostua tästä miehelle...