Minkälaisia oireita virtsatietulehduksessa?
Mihin kohtaan teillä on koskenut selässä, jos selkäkipu on liittynyt tulehdukseen?
Kommentit (8)
Alaselässä oli viiltävä kipu, joka oli kuin noidannuoli ja esti seisomisen ja kÄvelemisen. Tosin silloin mulla oli jo munuaistulehdus ja 40 asteen kuume. Eli kyllä sen tosiaan tietää.
Ihan toisissa testeissä tuli selville.
Leivät oireet on sitä tunnetta, että kaikki pissa ei tule pois, pientä kirvelyä virtsaamisen alussa/lopussa ja tihentynyttä tarvetta.
Leivää voi hoitaa itsekin juomalla paljon ja happamia juomia (karpalomehu), mutta jos ei mene ohi, kannattaa mennä antamaan näyte.
Olen 25 ja mulla on ollut VTI varmaan 15 kertaa elämässäni, joten kokemusta on.
Oireita: jos normaali VTI niin sattuu pissatessa, tai ainakin se tuntuu oudolta, ihan kuin rakko ei tyhjenisi. Painetta alavatsassa, verta virtsassa, pakko käydä tosi usein jne.
Viimeksi meni ensimmäistä kertaa munaisiin, silloin paineen tunne selässä, joka yltyi kivuksi ja lopulta nousi pieni lämpö. Pissaaminen ei tällä kertaa kuitenkaan sattunut, mikä oli outoa.
Suosittelen lääkärikäyntiä, kaikilla se ei mene ohi juomalla karpalomehua.
sellaista usein pissalla käyntiä ja ikävää tunnetta ihan virtsaputken suulla. Sitten yhtäkkiä se meni todella kivuliaaksi. Onneksi olin hankkinut lääkkeen jo varalle. Pikatestissä ei näkynyt ensin, mutta kun meni pahaksi, näkyi jo pikatestissäkin. Kun se oli pahana, niin oli koko ajan paine pissata. Jotenkin semmoinen valtava ponnistustarve koko ajan. Istuin pitkiä aikoja pytyllä ja pissailin vähän väliä.
Sitten se on alkanut uusia. Välillä on sitä ärsytystä taas virtsaputken suulla muutaman päivän jne. Koko rumba alkoi buosi sitten. SEn jälkeen on pari kertaa ollut todettuja tulehduksia ja monta vääräåä hälytystä. Nyt otan aina antibiootin, kun esim. uin.
9 jatkaa:
Unohdin vielä sanoa, että munuaisten ollessa kyseessä selän paine ja kipu oli sivuilla ja keskellä/ylhäällä. Alaselkäkipu on heijastetta rakosta.
"Ihan oikeesti sen kyllä titää ja siitä ei voi erehtyä."
Nousiko kuume?
kun minulla ei ole mitään kovin hankalia oireita (ei kuumetta/lämpöä, ei kipua alavatsassa/selässä, ei kirvelyä, ei jatkuvaa ramppaamista vessassa) mutta silti virtsaaminen ei tunnu normaalilta ja varsinkin jos tyhjentää rakon "viimeistä tippaa myöten" niin se tuntuu oudolta ja vähän kivuliaalta. Olen kolme kertaa ollut raskaana ja synnyttänyt alakautta eikä silloinkaan ollut mitään vaivoja tai vastaavia tuntemuksia. Näitä erikoisia tuntemuksia on nyt ollut viikon enkä keksi aiheuttajaksi muuta kuin kenties lievän virtsatietulehduksen. Mahtaako aikuisillakin virtsatietulehdusta esiintyä näin lievänä (?) ja vaatiiko se silloin jotain hoitoa; huomiseksi sain varattua puhelinajan lääkärille mutta edes vastaanottoaikaa en näillä "oireilla" saa...