Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihduttajan liikunnan laatu ja määrä

Vierailija
10.02.2011 |

Laihtutan ja ruokavalion muutoksen lisäksi pyrin liikkumaan enemmän.

MIten paljon laihduttajan pitäisi liikkua päivässä? Minulla ei ole mahdollisuutta käydä esim kuntosalilla, joten kävelen ja hölkkäilen, en joka päivä, mutta pyrin liikkumaan vähintään joka toinen päivä.

Laskin, että eilen tuli liikuttua noin tunti, neljässä osassa, eli noin 15 minuuttia kerralla. ONko riittävästi? Olisiko parempi liikkua se tunti kerralla (siis tunnin lenkki)? Kyse on hyötyliikunnasta, eli esim kauppareissut, kirjastoon jne pyrin kävelemään/hölkkäämään, siksi niin lyhyitä pätkiä kerralla.

Mikä on sopiva vauhti laihduttajalle? Esim 4 km/h vai 6 km/h?

Kiitos jos joku viitsii vastata!!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aerobista liikuntaa (sykettä nostavaa: kävely, kevyt hölkkä, pyöräily jne) kannattaa harrastaa n. puolen tunnin jaksoissa. Kannattaa aloittaa vähemmällä määrällä ja sitten pikku hiljaa totuttautua siihen puolen tunnin aamulenkkiin, esim. juuri tuo 15 minuuttia sykettä nostavaa aluksi, ja sitten seuraavalla viikolla 20 min. jne. Riittää kun saat sykettä nostavaa liikuntaa tunnin päivässä. Kävely on hyvä tähän sillä se polttaa rasvaa, juokseminen polttaa hiilihydraatteja. Itse poljin aamulla kuntopyörää puoli tuntia ja loput aerobisesta liikunnasta tuli koiran ulkoilutuksesta.

Tähän kannattaa yhdistää lihasjumppaa sillä laihduttaminen surkastuttaa myös lihaskudosta, ja mitä enemmän on lihaskudosta sitä enemmän polttaa rasvaa. Itse otin kyntopyörän ja lenkkien pariksi pilateksen, sillä se on hauskaa ja tuloksena ovat pitkät ja naiselliset lihakset, ei mitään pullistelevaa jäykkää massaa. Hoikka ulkomuoto säilyy. Tätä tein aluksi 20 minuutin harjoituksena, sitten siirryin tekemään 20 minuuttia vain joka toinen päivä, ja joka toinen päivä 50 minuuttia. Sitten kun kunto parani aloin tehdä 50 minuutin pilatessession aina kun siltä tuntui, vaikka vuorossa olisikin ollut 20 min. päivä.

Lepääminen on yhtä tärkeää kuin se liikunta! Vapaapäiviä kannattaa pitää ainakin kerran viikossa. Liikunta toimii parhaiten kun se on säännöllistä yhdistettynä säännöllisiin ruokailuihin. Täytyy syödä hyvin jotta jaksaa, eli tasapainoisesti. En ainakaan itse luopunut hiilihydraateista sillä ne ovat osa tasapainoista ruokavaliota, mutten tietenkään tunkenut kaksin käsin suuhuni perunaa ja vaaleaa pastaa. Kannattaa suosia niitä kokojyvätuotteita, jaksat liikkua paremmin.

Tsemppiä! :)

T. -35 kg, koko 36

Vierailija
2/2 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

reipasta kävelyä useasti viikossa, niin se on ihan ok, jos ei muuta ehdi/viitsi. MUTTA, se on siis vaan pieni lisäjuttu laihdutuksessa, se ei itsessään laihduta, ruokavalio se tärkein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla