Mitä mieltä olet ilmiöstä Hanna Helmi Heinonen?
Kommentit (132)
"Keskiverto ikäinen nainen todellakin lukee minun tietojeni mukaan paljon enemmän kuin tuo 4-6 vuodessa. "
Onko tähän olemassa lähdettä, siis tilastoa tai vastaavaa?
Mitä tulee kirjailijoiden lukeneisuuteen niin eivät kaikki kirjalijat ole "lukutoukkia". Lukutoukkamaisuus ei ole oletusarvo, kun puhutaan kirjailijoista. Muistaakseni esim. Juha Itkonen on sanonut että ei lue erityisen paljon.
Tuntuu, että HHH/sukulaisensa on itse täällä vastaamassa kun sävy niin tunteenomaista ja kiihkeää:) Jos kirjailija on lukenut viimeisen vuoden aikana 4-6 kirjaa se kyllä osoittaa nimenomaan että henkilÖ ei ole lukenut! Ja vielä kun sen suhteuttaa kirjailijan sanomaksi, niin voi voi. Täällä joku tavallinen opettajakin oli jo lukenut sen 100 kirjaa, sitä voi jo kutsua lukeneisuudeksi. 4-6 kirjaa vuodessa ei, se on suurinpiirtein ihan sama asia kuin ei lukisi ollenkaan. Keskiverto ikäinen nainen todellakin lukee minun tietojeni mukaan paljon enemmän kuin tuo 4-6 vuodessa. Ja minä tiedän, että yhdessä koululuokassa jo voi lapset lukea tosi paljon kirjoja, se ei kenestäkään kirjailijaa tee.
Ei voi kuin peesata tätä
Sinulla on ylläolevan perusteella vahvat näkemykset kirjojen markkinoinnista. Mutta et oikeastaan tiedä alasta paljoa ja et kykene tarkemmin määrittelemään asioita joihin otat vahvasti kantaa. Eikö tuo ole hieman ristiriitaista?
"Sitä mitä ihmettelen "sofi kommentoija", että mistä sinä olet noin hikeentynyt? "
En kyllä ole erityisen hikeentynyt mutta halusin haastaa näkemyksesi, joka minusta on ennakkoasenteinen ja kapea. :) Esitit minusta väitteitä ilman perusteita, mikä on toki tyyppilistä Vauva-palstalle.
Oletko todellakin opettaja kun tähän aikaan päivästä hengaat täällä?
1. En ole missään vaiheessa väittänyt tietäväni kustannusalasta mitään ja sen sanoinkin tuossa viestissä, jossa kirjoitan isojen kustantamoiden ja HS:n julkaisemista uutuusluetteloista.
2. Ennakkoasenteisuudesta en osaa sanoa. Voin sitä ollakin, mutta mielestäni luen paljon ja laidasta laitaan aina Virpi Hämeen-Anttilan viihdekirjoista Markku Pääskyseen, Pirkko Saisioon ja Heikki Turuseen saakka. Minulla on luottosuosittelijoita kirjoilleni ja he eivät ole HHH:n kirjasta pitäneet. Kirjoitin kyllä tänne, että voin toki Veljen vaimonkin lukea. Ei siinä mitään. Se ei vain kiinnosta minua. Ei minua kiinnosta Jari Tervokaan, vaikka häntä kirjailijana arvostankin, ehkä se tekee minusta ennakkoasenteisen.
3. Tämä on Vauva-palsta. Täällä saa hieman provoilla.
4. Olen koulutukseltani luokanopettaja. Tällä hetkellä olen hoitovapaalla. Ja ennen kuin syyllistät minua siitä, että mitä lapseni nyt tekevät niin voin kertoa, että puolitoistavuotias nukkuu päiväuniaan ja viisivuotias on naapurissa leikkimässä. Lähden hakemaan hänet kotiin, kunhan kuopus herää. Kotiäiti tarvitsee nämä iltapäivähetkensä joko AV-palstan tai hyvän kirjan äärellä.
5. Ja jos olisi työssäkäyvä opettaja, niin olisin nyt hiihtolomalla.
Juha Itkonen on sanonut, että ei lue kovin paljoa, eli lukee n. kirjan viikossa, eli n. 50 kirjaa vuodessa. Hänen mielestään se ei ole paljoa, kun taas 2-3 kirjaa viikossa on jo paljon. Siihen verrattuna 4-6 kirjaa vuodessa on yksi kärpäsen kakka.
Lukutoukkamaisuus on todellakin HYVILLE kirjailijoille ominainen piirre. HHH:n kaltaisille roskakirjailijoille lukemisella ei ole mitään merkitystä. Siinä sinulle fakta ;)
(Vastaan, vaikka kysymys ei ollutkaan minulle tarkoitettu)
ettei tuota kirjaa osteta juurikaan eikä se voita yhtään palkintoa, vaikka kirjailija olisi miten paljon julkisuudessa. Sen sijaan Ilkka Remes on myynyt miljoonia opuksia, vaikka ei ole julkisuudessa ollenkaan.
Löytyy myös monia muita kirjailijoita jotka eivät lue paljon (oikeasti). En kuitenkaan esitä tälle väitteelleni mitään perusteita koska se ei ole täällä Vauva-palstalla tapana.
[Esitit minusta väitteitä ilman perusteita, mikä on toki tyyppilistä Vauva-palstalle. Oletko todellakin opettaja kun tähän aikaan päivästä hengaat täällä?
[/quote]
Hei, en ole tämä ylläoleva opettaja johon viittasit, mutta a) mistä tiedät minkälaista väittelyä täällä käydään. ellet ole joku vakikävijä...(eikös se HHH ollut aikanaan:))
b)Täälläpäin Suomea on jo hiihtoloma toisin kuin esimerkiksi siellä Seinäjoella vasta ensi viikolla...Joten paljastitkohan nyt tässä itsesi HHH:..?
Ainakin Juha Itkosesta ja hänen lukemisestaan sekä mielipiteestään lukemisen merkityksestä kirjailijalle...
http://www.lapsenmaailma-lehti.fi/arkisto/klassikot_kautta_aikojen/juha…
Eli älä HHH/ HHH:n kaveri viitsi panna muiden suuhun niitä omia höpöjuttujasi...
[Esitit minusta väitteitä ilman perusteita, mikä on toki tyyppilistä Vauva-palstalle. Oletko todellakin opettaja kun tähän aikaan päivästä hengaat täällä?
Hei, en ole tämä ylläoleva opettaja johon viittasit, mutta a) mistä tiedät minkälaista väittelyä täällä käydään. ellet ole joku vakikävijä...(eikös se HHH ollut aikanaan:)) b)Täälläpäin Suomea on jo hiihtoloma toisin kuin esimerkiksi siellä Seinäjoella vasta ensi viikolla...Joten paljastitkohan nyt tässä itsesi HHH:..?
Tämä saattaa nimittäin olla ihan hyvin myös HHH:n mies ;) Sillä on tapana kirjoittaa HHH:ta puolustavia viestejä myös HHH:n blogiin :D
"1. En ole missään vaiheessa väittänyt tietäväni kustannusalasta mitään ja sen sanoinkin tuossa viestissä, jossa kirjoitan isojen kustantamoiden ja HS:n julkaisemista uutuusluetteloista."
Jep, ja pointtini oli se että miksi esität vahvoja mielipiteitä jos et kerran alasta tiedä juurikaan.
"3. Tämä on Vauva-palsta. Täällä saa hieman provoilla."
Kotiäitien höyryjenpurkauskanava siis? :) Minusta tämä on itseasiassa aika epämiellyttävä paikka. Anonyymina heitellään kaiken maailman shittiä.
"4. Olen koulutukseltani luokanopettaja. Tällä hetkellä olen hoitovapaalla. Ja ennen kuin syyllistät minua siitä, että mitä lapseni nyt tekevät niin voin kertoa, että puolitoistavuotias nukkuu päiväuniaan ja viisivuotias on naapurissa leikkimässä. Lähden hakemaan hänet kotiin, kunhan kuopus herää. Kotiäiti tarvitsee nämä iltapäivähetkensä joko AV-palstan tai hyvän kirjan äärellä."
En missään nimessä halua kyseenalaistaa kasvattajan taitojasi. Kotiäitiys on hieno homma ja lapsien on pääsääntöisesti hyvä olla äidin kanssa kotona. Tsemppiä mukuloiden kanssa.
Löytyy myös monia muita kirjailijoita jotka eivät lue paljon (oikeasti). En kuitenkaan esitä tälle väitteelleni mitään perusteita koska se ei ole täällä Vauva-palstalla tapana.
Ja mistäköhän kirjoittaja itse on tämän tiedon ammentanut...?
Satun tuntemaan monia kirjailijoita, joten ei tämä väite heihin päde.
"Esitit minusta väitteitä ilman perusteita, mikä on toki tyyppilistä Vauva-palstalle. Oletko todellakin opettaja kun tähän aikaan päivästä hengaat täällä?
Hei, en ole tämä ylläoleva opettaja johon viittasit, mutta a) mistä tiedät minkälaista väittelyä täällä käydään. ellet ole joku vakikävijä...(eikös se HHH ollut aikanaan:))
b)Täälläpäin Suomea on jo hiihtoloma toisin kuin esimerkiksi siellä Seinäjoella vasta ensi viikolla...Joten paljastitkohan nyt tässä itsesi HHH:..?"
a) Olen tietysti lukenut tätä ajatusten Tonavaa hyvin satunnaisesti jo vuosien ajan. Vähemmän kirjoittanut.
b) Ei minulla ole mitään käsitystä eri puolilla maata olevista talviloma-aikatauluista. Ihmetytti vaan miten opettaja voi kesken koulupäivän olla verkossa keskustelemassa. Sehän selvisi tuossa yllä eli hän on hoitovapaalla.
En ole HHH:n lähipiiristä vaikka tässä nyt kovasti sitä epäillään.
Ei kai shittiä ei ole se, että sanoo ettei kirjailijan kirja kiinnosta?
Ei kai shittiä ei ole se, että sanoo ettei kirjailijan kirja kiinnosta?
Ottaahan se "kirjailijaa" päähän, jos hänen kirjaansa ei ylistetäkään... ;)
[i En ole HHH:n lähipiiristä vaikka tässä nyt kovasti sitä epäillään.
[/quote]
Olet noin avoimella tuulella, niin voisitko valaista, että miksi itse puolustat HHH:ta noin innokkaasti ja vieläpä palstalla, jota pidät "vastenmielisenä" paikkana, jos kerran et ole HHH:n lähipiiristä. Onko mielestäsi normaalia käyttää aikaa näin "vastenmielisessä" foorumissa jonkun täysin tuntemattoman ihmisen vuoksi? Jotenkin tämä innokkuutesi HHH:n puolustamiseen pelkästä rakkaudesta hänen "romaaniinsa" ei ole oikein vakuuttavaa ;)
voi loppua jo klo 12, se voi jopa loppua klo 11.
Ei sinulla kyllä ole tietoa opettajien työajoistakaan.
Miksi muuten seuraat tätä "ajatusten Tonavaa"?
Pakko kai tässä on jotain paljastaa itsestäni että teidän ei tarvitse niin hirveästi spekuloida. En ole siis lähipiiristä mutta olen lukenut ja arvioinut kirjan aiemmin. Pidin kirjasta ja se taisi olla päällimmäinen syy tulla "puolustamaan" tänne ja ehkä hieman pääsi hormoonimyrskykin päälle. :) Eräs tuttu linkkasi tähän keskusteluun. Olen kyllä seurannut HHH:n blogia enemmän kuin aiemmin väitin.
Ja näihin vielä:
"voi loppua jo klo 12, se voi jopa loppua klo 11.
Ei sinulla kyllä ole tietoa opettajien työajoistakaan."
Totta, ei minulla ollut tästä asiasta oikeaa kuvaa. Tottahan se varmasti on että opet voivat kotiutua jo aiemmin päivällä.
"Miksi muuten seuraat tätä "ajatusten Tonavaa"?"
Kai tämä on tiettyyn rajaan asti viihdyttävä :D Mutta kuten sanoin tämä on satunnaisempaa seurailua.
Nyt minun täytyy mennä!
Pakko kai tässä on jotain paljastaa itsestäni että teidän ei tarvitse niin hirveästi spekuloida. En ole siis lähipiiristä mutta olen lukenut ja arvioinut kirjan aiemmin. Pidin kirjasta ja se taisi olla päällimmäinen syy tulla "puolustamaan" tänne ja ehkä hieman pääsi hormoonimyrskykin päälle. :) Eräs tuttu linkkasi tähän keskusteluun. Olen kyllä seurannut HHH:n blogia enemmän kuin aiemmin väitin. Ja näihin vielä: "voi loppua jo klo 12, se voi jopa loppua klo 11. Ei sinulla kyllä ole tietoa opettajien työajoistakaan." Totta, ei minulla ollut tästä asiasta oikeaa kuvaa. Tottahan se varmasti on että opet voivat kotiutua jo aiemmin päivällä. "Miksi muuten seuraat tätä "ajatusten Tonavaa"?" Kai tämä on tiettyyn rajaan asti viihdyttävä :D Mutta kuten sanoin tämä on satunnaisempaa seurailua. Nyt minun täytyy mennä!
Asiallisesta vastauksesta.
keskusteluketju tyrehtyä tähän, kun ainoa HHH:n puolustaja lähti :DDDD
Sinulla on ylläolevan perusteella vahvat näkemykset kirjojen markkinoinnista. Mutta et oikeastaan tiedä alasta paljoa ja et kykene tarkemmin määrittelemään asioita joihin otat vahvasti kantaa. Eikö tuo ole hieman ristiriitaista?
"Sitä mitä ihmettelen "sofi kommentoija", että mistä sinä olet noin hikeentynyt? "
En kyllä ole erityisen hikeentynyt mutta halusin haastaa näkemyksesi, joka minusta on ennakkoasenteinen ja kapea. :) Esitit minusta väitteitä ilman perusteita, mikä on toki tyyppilistä Vauva-palstalle.
Oletko todellakin opettaja kun tähän aikaan päivästä hengaat täällä?