Mitä mieltä olet ilmiöstä Hanna Helmi Heinonen?
Kommentit (132)
En ole seurannut HHH:n blogeja tai "julkkisuraa", ainoastaan tämän aamun tv-esiintymisen satuin näkemään.
Kirjan ostin viikko sitten ja eilen sen lopetin. Minusta kirja oli oikein hyvä, tykkäsin kirjoitustyylistä ja itse tarina oli oikeastaan jopa todella hyvin rakennettu. Ostaisin seuraavankin, jos HHH kirjoittaa toisenkin kirjan.
Ehkä sitten olen juuri sitä oikeaa kohderyhmää; 30-v perheenäiti ;D
Enpä yhtään ihmettelisi jos HHH on itse aloittanut tän koko ketjun, jos kerran on täällä joskus ollut kirjoittamssa muutenkin...
Ja jos jo omassa blogissaankin viittaa tänne...
Ja jos näin ei olisikaan, vaikea on kuvitella, etteikö hän tosiaan olisi jonkun ylläolevan kannaoton takana...
Heittää joku oma kommenttinsa sekaan...
Mutta anteeksi HHH jos olen väärässä...No hard feelings
Halunnut missään nimessä poikavauvaa ja nyt luinkin, että on kolme tyttöä. samoin muistan, että hän oli lihava silloin ja ilmeisesti edelleen ja halusi tosi nopeesti tuon toisen lapsen. ja tais olla paljon eläimiä myös niillä.
Kirjasta en sano mitään. Olen lukenut sen. HHH ihmetyttää muuten, koska aika pikkusieluinen taitaa olla:
http://hennahelmi.fi/
Aika lailla hermostui Aamulehden arviosta, joka on mielestäni ihan tavallinen kirja-arvostelu. Tuollaisiahan ne tuppaavat olemaan.
(siis sen blogikirjoituksensa Aamulehden arviosta) ja ihmettelin tätä kohtaa josta närkästyi:
Perhe-elämästään, ulkonäkökomplekseistaan ja mielipiteistään auliisti kertova Heinonen on kuin suoraan Eijkensin päiväunista.
Tämä oli mun mielestä ihan superikävä asiavirhe. Joskus olen kirjoittanut blogiin hassun lauseen, jonka lapsi on sanonut mun työstäni tai maininnut että joku muksuista on ollut kipeänä, mutta en todellakaan kerro perhe-elämästäni blogissa paljon enkä “auliisti”. Heille kuuluu yksityisyys, tämä on minun työtä eikä heidän.
...
Koska tuo lause oli kokonasiuus! Ehkä Henna ei kerro perhe-elämästään auliisti (jotain kuitenkin, koska useat kirjailijat eivät kerro sitäkään vähää), mutta omasta minästään ja komplekseistaan kyllä.
Kaikki nuo kolme asiaa yhdistämällä voidaan puhua kai auliudesta?
Tuli vaan mieleen se sanonta: se koira älähtää jne...
Kannattaako sitä alkaa jokaisesta kritiikistä ja asiavirheestä älähtää? Eikö se ajan voisi käyttää kehittävämminkin, lasten kanssa olemiseen esimerkiksi?
Kyllä niitä asivirheitä artikkeleihin ja kritiikkeihin tulee varmaan mahtumaan tulevaisuudessakin. Mikäli nyt kukaan kriitikko haluaa suoda hänen kirjalleen tilaa tietäessään, että ne syynätään suurennuslasin kanssa hänen blogissaan.
ILMIÖNÄ (?) olet tyrkky. Mitäs kysyit ;)
Enkä rupea googlaamaan. Jos hän on tehnyt jotakin merkittävää, nimi pitäisi olla tuttu ihan ilman googlaamistakin.
Henna, nyt on mopo karannut käsistä. Julkisuuskuvasi alkaa olla todella negatiivinen. Muista, että kaikki julkisuus EI ole hyvää julkisuutta, koska vaikka ärsyttämällä ihmisiä kasvatat lehtien tai blogisi levikkiä, ei se kasvata kirjasi myyntiä. Ihmiset eivät halua ostaa kirjaasi siksi, että he inhoavat sinua. Kirjaasi ostetaan, jos sinusta ja tyylistäsi tykätään. Blogiasi luetaan, mutta ethän kuvittele, että sitä kävisivät lukemassa vain ihmiset, jotka ovat samaa mieltä kanssasi? Todennäköisesti suurin osa vain on vaiti, koska silloin, kun ei ole mitään hyvää sanottavaa, olisi parasta olla hiljaa. Myös sinun. Tämä ihan ystävällisenä varoituksena, koska on surku nähdä, kuinka heität hukkaan lupaavasti alkaneen kirjailijanuran haastamalla riitaa ja provosoimalla. Eivät ihmiset arvosta suorasukaisuuttasi. Tapasi puhua ja kirjoittaa vain ärsyttää. Eikä ärsyttäminen ole koskaan ollut hyvä tapa myydä kirjoja.
itse aloittanut ketjun, kehuu blogissaan ettei aio lukea ketjua, mutta mainisee kuitenkin mistä keskustelu löytyy. Miettii blogissaan "mä olen ilmiö" mitä pidemmälle tämä farssi venyy, sen säälittävämmältä nainen näyttää. En ymmärrä missä välissä mitää kirjaa edes kirjoittaa jos kolme pientä lasta ja netissä roikkuu lakkaamatta itsestään ääntä pitämässä. Blogissaan oli sivu "teokset" ja tuon takaa löytyi tietoa veljen vaimosta ja uudesta tekeillä olevasta. Eli sama rummutus jatkuu ihan kuin olisi jo kustannus sopimus toisestakin kirjasta, ennen kuin ensimmäinen versio on edes valmis? Ettei vain olisi tuttu kustannustoimittaja? En usko että kirjoja muuten luvattaisiin julkaista ennen kuin mitään julkaistavaa on. Vaahdotkoon nyt itsestään, en viitsi blogissaan toistakertaa käydä, en halua hivellä naisen itsetuntoa kasvattamalla kävijämäärää, jota tämä kai silmä kovana lakkaamatta seuraa. Keskittyisi välillä lapsiinsa, nuorin taitaa olla vasta parivuotias.
Ei ollut itsensä HHH:n aloittama ketju, vaan minun! Saanko linkkiä missä HHH itse viittaa tähän ketjuun?
Aika kauhistuneena olen lueskellut kirjablogien juttuja Hannasta/Hennasta kumpi nyt olikaan ;) ja siksi kysyin teidänkin mielipidettänne.
En aio itse lukea kirjaa, periaatteesta koska ällöttää tuollainen tyrkytys.
ap
Jos olet lukenut kirjablogeista hänestä, niin johan on outoa, ettet ole "löytänyt" hänen omaan blogiinsa ja nimikin on muka hakusessa.
Ihan hyvä mainoskikka ja yritys saada tänne linkitys blogeihin, mutta nyt alkaa kyllä mennä vähän mauttomuuden puolelle.
Kirjailijoiden ja kirjojen aika on kerrallaan aika lyhyt. Oikeasti jopa kohukirjat tulevat ja menevät, ja tässä ei edes ole kyse sellaisesta. Yksi naama kuluu aika nopeasti talven/kevään aikana, ja kirjailijasta ei tee vielä kiinnostavaa se, että on paljon esillä. Mutta ei se sitä tarkoita, että kirjan elinkaari olisi lopussa. Kirjoja luetaan toivottavasti kirjastosta ja muualtakin, ja kirjailijan kannattaa keskittyä jo seuraavaan kirjaan. Julkisuus ja ihmisten kiinnostus tuntuu kyllä aluksi kivalta, mutta kannattaa pitää jalat maassa, ettei rysähdä alas, kun se hiipuu ja loppuu.
jossa kertoi stalkkaavansa ketkä blogissa käy ja kertoi perustavansa uuden, siellä en ole vielä käynytkään. Uudessako linkki on kun vanhasta en muista palstajutuista lukeneeni? En tosin lukenut kuin viimeisen tekstin ja sen "sivun" jutut pääpiirteissään.
Sinänsä mua ei kirjoittaja nimenomaan kiinnosta niin paljoa että olisin koko nimen mieleeni painanut, ilmiönä ihmettelen, oikeastaan tässäkin aloituksessa. ap
Sinänsä mua ei kirjoittaja nimenomaan kiinnosta niin paljoa että olisin koko nimen mieleeni painanut, ilmiönä ihmettelen, oikeastaan tässäkin aloituksessa. ap
HHH sanoi aamutv:ssä julkaisevansa Juuret kirjan vuoden kuluttua keväällä. Blogissaan hän kuitenkin sanoi ettei edes itse tietä mikä on kirjan juoni ja kuka on päähenkilö?
Onko mahdollista saada kustannussopimus toiseen kirjaan ensimmäisen yhteydessä? Onko Veljen vaimon soppelissa merkintä kahdesta kirjasta vai mistä on kysymys?
HHH oli lähettänyt kustantajalle 50 sivua, ja sanonut kirjoittavansa 100 uutta sivua ja ja no edes ensimmäinen editointi kierros ei ole vielä valmis ja nainen puhuu "julkaisevansa" teoksen.
Ketä tässä nyt vedetään linssiin ja miten paljon? Mikä on AB:n osuus tässä sopassa. Onko siellä HHH:n mies, äiti, siskonkummin kaima vai joku muu hänelle läheinen avittamassa uraa alkuun?
HHH sanoi aamutv:ssä julkaisevansa Juuret kirjan vuoden kuluttua keväällä. Blogissaan hän kuitenkin sanoi ettei edes itse tietä mikä on kirjan juoni ja kuka on päähenkilö?
Onko mahdollista saada kustannussopimus toiseen kirjaan ensimmäisen yhteydessä? Onko Veljen vaimon soppelissa merkintä kahdesta kirjasta vai mistä on kysymys?
HHH oli lähettänyt kustantajalle 50 sivua, ja sanonut kirjoittavansa 100 uutta sivua ja ja no edes ensimmäinen editointi kierros ei ole vielä valmis ja nainen puhuu "julkaisevansa" teoksen.
Ketä tässä nyt vedetään linssiin ja miten paljon? Mikä on AB:n osuus tässä sopassa. Onko siellä HHH:n mies, äiti, siskonkummin kaima vai joku muu hänelle läheinen avittamassa uraa alkuun?
Kysymys on vain esikoiskirjailijan harhaisesta käsityksestä omasta urastaan:) Kirja saa olla aika valmis ennen kuin voi olla varma siitä, että kirja julkaistaan silloin ja silloin. Ja pitkänkin uran tehneet kirjailijat harvemmin lähtevät ilmoittelemaan tulevien kirjojensa julkaisuaikatauluista ennen kuin käskirjoitus on siinä kunnossa (maallikon silmissä siis miltei valmis), että julkaisuaikataulusta voi olla varma. Ja siitä että kustantaja on samaa mieltä. Kustantajahan tekee loppujen lopuksi kustannuspäätöksen.
Kustannuspäätökset tehdään yhdestä kirjasta kerrallaan. Ja mikäli Henna Helmellä olisi jo kustannussopimus toisesta kirjasta, hän olisi varmasti jo tuulettanut asiasta. En ole kuullut, että näin olisi tapahtunut.
Esimerkiksi Riikka Pulkkisen toisen romaanin julkaisu viivästyi moneenkin otteeseen ja hyvä, että kustantamo ei lykännyt ennakkotiedoista huolimatta kirjaa ulos ennen kuin romaani oikeasti oli valmis. Näin lopputulos oli varmasti parempi. Ja vielä parempi toki olisi ollut, jos alunperin ei olisi lähdetty lyömään lukkoon julkaisuajankohtaa - ennen kuin voidaan olla ihan varma siitä, että kässäri on valmis ajoissa. Pulkkiselle on varmasti ollut kova paikka, kun kirja ei valmistukaan niin kuin kuvitteli, mutta hyvä, että hänkin piti pintansa ja jatkoi kirjan työstämistä. Lopputuloshan oli menestys. Ja kuitenkin ymmärtääkseni Pulkkisella oli kustannussopimus kirjasta jo silloin, kun hän siirtyi Otavalle - muutenhan asiaa ei olisi uutisoitu.
Arktinen Banaani on sarjakuviin keskittynyt kustantamo, jolla ei juuri ole kokemusta kaunokirjallisuudesta. En ole kuullut, että siellä olisi Henna Helmen sukulaisia, mutta kaunokirjallisuuden ja sarjakuvien kustantaminen ovat kaksi eri asiaa. Asia on todennäköisesti vain niin, ettei kustantamossa ole tarpeeksi kokemusta romaanikäsikirjoitusten kanssa työskentelystä.
Samaa olen ihmetellyt minäkin :O
En usko, että Arktisessa Banaanissa on hänen sukulaisiaan, tämä kustantamo vain on niin kokematon kaunokirjallisuuden alalla, että he lähtivät leikkiin mukaan, kun HHH sinne ilmottautui. AB:n missio tuskin onkaan julkaista korkeakirjallisuutta, he vain yrittävät saada mahd. paljon rahaa, oli kirja ja sen taso mikä tahansa.
oli lyhyt ja kannattaa huomioida foorumi, jolla arvostelu on kirjoitettu. Aamulehti ja Savon Sanomat, joissa arvostelun ovat kirjoittaneet oikeat kriitikot, ovat olleet aika nuivia.
Minulla oli vuosia unelma. Halusin tulla kirjailijaksi, koska kirjailijat ovat jotain "älykästä, syvällistä ja suurta" melkein suurempaa kuin mikään muu.
Sitten tuli HHH ja pilasi unelmani, teki kirjailijuudesta törkyistä BB tasoista julkkisrääpimistä. Nyt HHH kirjoittaa 3 blogia (tai enemmän) joissa kaikki mitä nainen tekee tulee kyllä koko maailman tietoisuuteen.
Minä pidin enemmän kirjailija-tittelistä, kun sillä oli "arvostus" ansaittu sellainen, eikä brändäämällä väkisin rakennettu.
En ole seurannut HHH:n blogeja tai "julkkisuraa", ainoastaan tämän aamun tv-esiintymisen satuin näkemään.
Kirjan ostin viikko sitten ja eilen sen lopetin. Minusta kirja oli oikein hyvä, tykkäsin kirjoitustyylistä ja itse tarina oli oikeastaan jopa todella hyvin rakennettu. Ostaisin seuraavankin, jos HHH kirjoittaa toisenkin kirjan.
Ehkä sitten olen juuri sitä oikeaa kohderyhmää; 30-v perheenäiti ;D