minkä ikäisenä olette kääntäneet lapsenne kasvot menosuuntaan?
Kommentit (326)
Olen sen sortin kasvattaja, että annan luonnon hoitaa tehtävänsä. Mulla 15 v poika ja vielä on naama väärinpäin,varsinkin aamuisin. Siinä kohtaa huomaan usein, että omakin naama mielellään kääntyisi väärinpäin, kyllä melkoisesti saa pinnistellä, ettei niin kävisi, kestää taas kuitenkin kokopäivän kääntää sitä oikeinpäin.
selittää sen, miksi niin monella lapsella on etupylly!
Pitäiskö etupyllyä sitten jossain iässä käännättää taakse? Silloinhan käy niin, että takapylly joutuu pakostakin menosuuntaan! Vai tuleeko etupyllystä takapylly (ja päinvastoin) silloin kun naama käännetään? nimim. "epätietoinen"
lapsella on sekä etupylly että takanaama? Onko hänellä silloin asiat kunnossa vai pitäisikö molemmat kääntää?
Apua, tästähän tulee todella vaikeaa!
Meidän ensimmäisen kanssa kävi niin, että hänen kasvonsa vaikuttivat olevan menosuuntaan heti syntymän jälkeen. Kävi kuitenkin niin, että pienokaisen vallitseva etenemissuunta oli takaperin ryömiminen.
Vaimoni oli sitä mieltä, että kasvot pitäisi kääntää menosuuntaan, mutta onneksi ei käännetty! Ryömimissuunta vaihtuikin lopulta siinä vuoden kuluttua ja taas olisi pitänyt olla kääntämässä kasvoja menosuuntaan!
Nimim. Harkitseva isä
Ihanaa kun teiniäidit osaa lukea ja ymmärtää lukemaansa.
Mut toisaalta teiniäidit saa usein nuorempana..
Teinivanhemmat kääntävät lapsensa kasvot menosuuntaan paljon meitä nuorempina.
Ne teiniäidit lopettaa imettämisenkin paljon nuorempina kuin me yli kolmekymppiset äidit!
tä teiniäiti imetti vuoden, ihanaa ku tääl just ne reilu kolmekymppiset moittii teiniäitei. on sit hienoo ku lapsi on 20v. ja tanssii häävalssiaan ni te voitte jammaille rollaattorienne kans ;)
Itse imetin tytärtäni, kunnes hänestä tuli teiniäiti. Ja täytyy näin mummin näkökulmasta sanoa, että ihan hyvin on tyttö lapsensa kanssa pärjännyt. Imettää tätä nyt kymmenettä vuotta, ja odotamme innolla pikkudaamin kuukautisten alkua. Siitä on taas ihan liian pitkä aika kun on kuullut vauvanaskeleet parketilla!
Aina ei kannata hätäillä!
Jokainen lapsi on yksilö.
Mutta kyllä viimeistään koulussa kiusataan, jos curling-mamma ei ole vieläkään kääntänyt lapsen kasvoja menosuuntaan. Ei opettajakaan tykkää ja koulun pitää hankkia erikoispulpetti.
OMG mitkä naurut täällä saa! No mut, meillä käännettiin lapsi matkustamaan auton turvaistuimessa kasvot menosuuntaan n. 1,5 -vuotiaana. Pitkään mietittiin, mutta sitten todettiin että eihän sitä ikinä tiedä mitä voi käydä ja ei sillä olettamuksella voi matkustaa että joku nyt sitten ajaa perään. Lapsi viihtyy näin paljon paremmin ja tilaakin on enemmän. Sitäpaitsi ulkomailla asuvat ystävämme ihmettelivät että miten tuommoisia edes mietitään. Vauvaikästä en kuitenkaan kääntäisi vielä kasvoja menosuuntaan. Toivotaan ettei kukaan aja minkäänlaisia kolareita.
Meillä 3.5v vielä selkämenosuuntaan autossa. Harkitsemme kääntämistä aikaisintaan kun ei mahdu istuimeen tai kyseinen istumistapa lastamme häiritsee, koska kumpikaan ei ole tullut vielä vastaan mitä tässä hötkyilemään.
Mutta kyllä viimeistään koulussa kiusataan, jos curling-mamma ei ole vieläkään kääntänyt lapsen kasvoja menosuuntaan. Ei opettajakaan tykkää ja koulun pitää hankkia erikoispulpetti.
Itse imetin tytärtäni, kunnes hänestä tuli teiniäiti. Ja täytyy näin mummin näkökulmasta sanoa, että ihan hyvin on tyttö lapsensa kanssa pärjännyt. Imettää tätä nyt kymmenettä vuotta, ja odotamme innolla pikkudaamin kuukautisten alkua. Siitä on taas ihan liian pitkä aika kun on kuullut vauvanaskeleet parketilla!
Mietityttää vaan, että onko näin pitkä imetys enää terveellistäkään??? Ainakaan en usko sillä olevan tuossa vaiheessa merkitystä lapsen ravinnonsaannin kannalta. Suomalaiset naiset imettävät muutenkin lähes poikkeuksetta, mikä ei ole ollenkaan itsestääselvää muualla "sivistyneessä" maailmassa. Tästähän kävi se ranskalaisnainen (filosofi) Suomessa puhumassakin, että Ranskassa - tuossa sukupuolisen tasa-arvon kehdossa - naisen rinnat kuuluvat miehelle, eivät vauvalle!
Ei mun lapsen kasvoja ole tarvinnut kääntää mihinkään.
Nii nii taas teini äitejä haukutaan.. vaikka eivät ole teille tehneet yhtään mitään. eiköhän se ole niin että tekemällä oppii ja kokemus karttuu. kenelläkään ei ole mielestäni oikeutta nipottaa toisten kasvatus menetelmistä.
Ja tuohon turvakaukaloon/istuimeen, meidän neiti nyt päälle vuoden ja istuu selkä menosuuntaan päin. Niin kauan kuin mahtuu istua silleen. :)
muuten oli hyviä juttuja tuossa alussa, hiukan kummastelin kun en ollut ennen moista kuullutkaan.. Vai että naama väärällä puolella.
Näille viesteille olen nauranut makeammin kuin pitkään aikaan. Etukasvoisten ja takapyllyisten tyttösten tyytyväisenä mummina mietin, voisiko nauramalla kääntää mummien ryppynaamat paluusuuntaan! Olen nyt ainakin yrittänyt.[/i
ei muuta kun mummu istumaan vaan pylly menosuuntaa turvaistuimeen = )))ja hyvä tulee, siinä kärvistellessä rypytkin oikenee....
En ole vielä mummi, mutta haluaisin jo kääntää naamaani paluusuuntaan, kun alkaa ikävästi kääntyä omin lupineen laskusuuntaan!
Miedän Kaija-Tuirella on edelleen kasvot tulosuuntaan. Johtunee äitinsä takapillusta, mitä röhmytin takaapäin tiineeksi.
Me käännettiin takanaama positiiviseksi energiaksi ja Kaija-Tuire treenaa nyt soutua olympialaisiiin.
Todella harmi, että tämäkin palsta on mennyt suoranaiseksi piruiluksi. Kysymyksiä täytyy vääntää ja muokata ja "koekäyttää", että uskaltaa tänne laittaa. Moni, joka oikeasti haluaa jotain kysyä, jättää kysymättä, ettei vaan joudu naurunalaiseksi. Koulumaailmassa tällaista ilmiötä kutsutaan nettikiusaamiseksi....
jos anonyymilla palstalla tuntee joutuvansa henk. koht. naurunalaiseksi.
Ainakin minä olen ihan mielelläni vähän naurunalainen, jos sillä voi lähimmäisen päivää piristää.
Ei ole omanarvontunto niin pienestä kiinni.
Ja aionkin antaa takanaamaisen kummipoikani vanhemmille vinkin tuosta soutuharrastuksesta ennenkuin tekevät mitään käännytyspäätöksiä :)
ompas täälä paljon "vitsikkäitä aikuisia". Toivottavasti teillä ei todellisuudessa ole omia lapsia, vaikka päiväkotinhan opettaa ja vanhemmat voi opettaa sitten ne vähän vähemmän hyvät tavat.
Voi, voi. Jos kyselee tyhmiä, saa tyhmiä vastauksia. Sitä se elämä on :)
Jos lapsesi ovat 29 v. niin ei hätää, he osaavat jo toimia itsenäisesti. Oletteko koittaneet peruuttaa autollanne? Silloin takaperoisnaamaiset lapset voisivat myös iloita kyydistä! Avoauton lento-ominaisuuksia ei kannata jännittää, ne ovat huomattavat paljon heikommat kuin esim Cesna-pienkoneessa.