G: lastenvaateinhokit
Mun:
Ikinä en ostais sellaista pipoa, jossa lukee Kimperi.
Ikinä en ostais vapaasta tahdostani mitään muumi, puuhapete. ym . printtivaatteita.
Ikinä en ostais lapselle mitään tekokuituvaatetta.
Kommentit (166)
Lassieta ja kuomaa kohtaan
Meille ei IKINÄ tule noita kahta merkkiä.
En pidä halvannäköisistä, ohuista college-vaatteista (tyyliin ysäri), joissa se kamala harmaa (miksi sanotaan sitä sävyä, jossa on seassa valkoista?) värinä ja mahdollisesti joku turhan yöpukumainen printtikuva (= HALPA!!). Minulla ei ole mitään edullisia vaatteita vastaan ja itsekin ostan usein esim. H&M-vaatteita, mutta jotain rajaa nyt silti...
Sitäkään en tajua että suomalainen poika puetaan tummansiniseen, harmaaseen ym. synkkiin sävyihin, jotka eivät hänelle yleensä edes sovi?? Ei tarvitse olla sävysävyyn (ainakaan leikki-iässä), mutta iloisenkin värisiä vaatteita löytyy. Ja vaikka vanhempi ei itse pitäisikään esim. oranssista tai vihreästä, tässä asiassa voisi miettiä lasta itseään- sitä sopisikin muuten tutkia, mitä tekee psyykeelle kun puetaan jo pikkulapsesta pelkkään harmaaseen!!
Tyttöjen vanhemmat: antakaa lastenne olla prinsessoja ja nauttia täysillä siitä iästä! Kaunistautuminen, glitterit ja Hello Kittyt kuuluvat asiaan, niissä ei ole mitään "lutkahtavaa" eikä sopimatonta. Pää pois perseestä nyt ja järki käteen: tuliko sinusta itsestäsi Barbie, koska leikit sellaisella? Ai että pistää vihaksi nämä tyttöjen mollaamiset!
ostaisin mielelläni kauniita tyttömäisiä vaatteita, mutta tyttö 4v on päättänyt, että hänen lempivärinsä ovat sininen ja vihreä. Poikien osastolle siis mars :D
Nyt haalari on vihreä ja pipo ja rukkaset siniset ja useimmiten vieraat puhuttelevat pojaksi... Annan kuitenkin tytön valita osan vaatteistansa, nimittäin vaaleanpunaista ei suostu enää käyttämään, mutta ne siniset ja vihreät pukee mielellään aamuisin päällensä.
johonkin tiettyyn väriin "alleviivaamaan" sukupuolta. Yleisimmin tätä tekevät tyttöjen vanhemmat, jotka verhoavat lapsen vaaleanpunaiseen, jottei kukaan vaan erehtyisi luulemaan lasta pojaksi. Tämä tyyli herättää kaksi kysymystä, joihin joku lapsensa vaahtokarkiksi pukeva voisi vastata. 1. Olisiko se nyt oikeasti maailmanloppu, vaikka joku erehtyisikin luulemaan tyttöä pojaksi? Minulla oli lapsuudessa harvinaisen kauniskasvoinen naapurinpoika, jota aina silloin tällöin erehdyttiin puhuttelemaan tyttönä. Ei hänelle ole asiasta jäänyt traumoja tai ole muuttunut homoksi tuon vuoksi... 2. Jos sitä sukupuolta on alleviivattava, eikö riittäisi, että laittaa vaaleanpunaisen paidan, pipon tai hameen. Miksi se lapsi pitää pukea kokonaan vaaleanpunaisiin? Meille on tytön syntymän jälkeen kannettu kassikaupalla vaaleanpunaisia vaatteita lahjaksi, mutta en pue koskaa tyttöäni kokonaan vaaleanpunaisiin vaan yhdistelen noita "tyttövaatteita" neutraalimman värisiin vaatteisiin. Yhtään vaaleanpunaista vaatetta ei ole muuten tarvinnut tytölle ostaa. Emme tienneet sukupuolta odotusaikana ja hankin vain sukupuolineutraaleja vaatteita. Sen jälkeen kun tyttö syntyi, emme ole saaneet lahjaksi ainuttakaan sukupuolineutraalia vaatetta ja lahjaksi saadut lelutkin ovat järjestään Hello Kittyä ja muuta tyttömäistä.
Meidan esikoinen on syntynyt Kiinassa. Tytto siis. Niin kauan kuin siella asuimme, paikalliset sanoivat, etta onpas pojan nakoinen. Hiukset kun kasvoivat tosi hitaasti. Kylla se voi alkaa ihan oikeasti nyppia ;-) onneksi lapsi sita ei tajunnut.
Kun nro 2 syntyi, ja kavimme isin tyopaikalla, vaikka asuinmaa oli vaihtunut toiseksi Aasian maaksi ja laitoin piruillakseni vauvalle tosi tyttohorhelomaiset vaatteet paalle, niin sainpa taas kuulla kommentteja, etta nayttaa pojalle.
Milta susta tuntuisi, jos sulle aina ulkona sanottaisiin, etta oletpas pojan nakoinen? Ma kerran taalla sitten toraytin takaisin, kun n. 9v tytto leikkikentalla tokaisi kuopuksesta, etta onpas pojan nakoinen. Sanoin, etta itse olet ruma ja pojan nakoinen, oliko kiva kuulla? ;-) tytto meni ihan hiljaiseksi...
Ja, mulla on ihan natit tytot (ilman, etta oma kehu haisee), ovat vaan olleet vahan kaljuja aika pitkaan ennen hiusten kasvua
Käyttäkää nyt rauhassa niitä kypärämyssyjänne ja muita, ei niiden käytöstä ja kätevyydestä tarvii täällä muille raportoida. Täällähän kysyttiin, että mistä lastenvaatteista ei tykkää. Ei siitä tarvitse suuttua, jos joku ei tykkää juuri niistä vaatteista, joita teidän lapselle aina puetaan.
Jos lapsi tykkää jostakin printtipaidasta, mistä minä en pidä, niin lapsi saa paidan kyllä jos paidantarve on. Eli printit käy, retro-kuosit käy, aivan sama onko verkkarin lahkeessa kumppari vai ei. Meillä on poika pitänyt puuha-pete, autot, bamse ym. paitoja koska on itse niihin ihastunut. En minäkään valitse omia vaatteitani vaikka sen perusteella, että mieheni sattuisi tykkäämään jostakin ruusukuvioisesta paidasta päälläni.
Toisella lapsella on ollut yksi reiman haalari, juurikin se kallein versio. No, minun mielestäni siinä ei ollut mitään eroa lassien vastaavaan pukuun, joten jatkossakin ostetaan lassieta. En viitsi maksaa vaatteista älytöntä summaa vain nimen tähden ja oikeastaan naureskelen mielessäni näille vanhemmille jotka pukevat lapsensa "kauniisti" kalliisiin vaatteisiin, joiden merkistä kaikki varmasti osaavat hinnatkin arvata.
Me&I-vaatteita olen ostanut kerran ja se jääkin sitten viimeiseksi, eivät kyllä olleet hintansa väärti. Muutenkin ihmetyttää kun kutsuilla iskee naisiin joku ihme ostohysteria ja sitten katumuksen (tai kotoa saadun palautteen) vallassa palautellaan tilattuja vaatteita.
Tykkään suorista lahkeista enemmän, minusta ne on söpömpiä kuin pussittavat housut :)
Nehän on niin söpöjä ne college-/velourhousut, joissa kuminauha/resori lakeessa. Jos niitä käyttää siten, että jäävät hieman lahkeesta "pussilleen".
Edullisesti. Lindexillä ja Kappahlilla mun mielestä vain resorillisia.
Lassieta ja kuomaa kohtaan Meille ei IKINÄ tule noita kahta merkkiä.
Meillä ei myöskään ole eikä tule Kuomia ja Lassie menee samaan kategoriaan Reiman, Travallen ja Jonathanin kanssa eli ei tod tule.
Tykkään suorista lahkeista enemmän, minusta ne on söpömpiä kuin pussittavat housut :)
Nehän on niin söpöjä ne college-/velourhousut, joissa kuminauha/resori lakeessa. Jos niitä käyttää siten, että jäävät hieman lahkeesta "pussilleen".
Edullisesti. Lindexillä ja Kappahlilla mun mielestä vain resorillisia.
niitä D.B. Departement-housuja..en nyt ole ihan varma että oliko merkki juuri noin..tuommoisia kirjaimia siinä oli kuitenkin lahkeen merkissä 8). Eli ovat henkkamaukan yksi merkki, kuten L.O.G.G.:kin..niillä oli maailman parhaimmat collegehousut, suoralahkeiset. Eivät nukkaantuneet niin millään ja olivat superpehmeitä. Nyt ei niitä vain ole näkynyt :(. Sanoivat kyllä että kuuluu ihan perusvalikoimiin ja varmasti tulevat..vaan ei ole näkynyt..
saavat olla prinsessoja, ja ovatkin :) Kotona prinsessamekko (rooliasu) lähes koko ajan päällä. Ja vaatteet vaaleanpunaisia ja muutenkin tyttömäisiä. Silti en osta printtipaitoja ja mauttoman näköisiä hörhellyksiä perusvaatteiksi, eivätkä lapset niitä ole kaivanneet. Ostin joskus yhden Hello Kitty -paidan lapselle, mutta käyttää mieluummin yksivärisiä. Tyylitajua voi myös olla lapsillakin.
Tyttöjen vanhemmat: antakaa lastenne olla prinsessoja ja nauttia täysillä siitä iästä! Kaunistautuminen, glitterit ja Hello Kittyt kuuluvat asiaan, niissä ei ole mitään "lutkahtavaa" eikä sopimatonta. Pää pois perseestä nyt ja järki käteen: tuliko sinusta itsestäsi Barbie, koska leikit sellaisella? Ai että pistää vihaksi nämä tyttöjen mollaamiset!
saavat hyvin pitkälti valita minkälaisia vaatteita käyttävät, vaikka ne eivät aina omaa silmääni hivelisikään. Esim tyttö rakastaa prinsessa ja hello kitty paitoja ja erilaisia mekkoja, en kiellä näitä koska ovat lapsekkaita ja käyttötarkoitukseen kuitenkin sopivia. Mitä meille ei ikinä osteta ovat poikien pääkallo, liekki, hirviö tms printit. POikakin saa toki printtejä mutta vähän enemmän lapsille sopivilla aiheilla esim cars, tuomas veturi, erilaiset autot ym vekottimet tai eläinaiheet. Onneksi poika ei ole edes halunnut mitään hirviöitä toistaiseksi, on ehkä hieman lapsekas ikäisekseen (5v). Sellaisia vaatteita en myöskään hanki jotka näyttävät minikokoisilta aikuisten tai teinien vaatteilta. Lapset saavat näyttää lapsilta. Eniten pidän värikkäistä iloisista vaatteista ja paljon käytämme esim marimekkoa, popia, meandia. Näistä vähiten lasten mieleen on marimekko, koska niissä ei ole mitään kuvia.
saavat olla prinsessoja, ja ovatkin :) Kotona prinsessamekko (rooliasu) lähes koko ajan päällä. Ja vaatteet vaaleanpunaisia ja muutenkin tyttömäisiä. Silti en osta printtipaitoja ja mauttoman näköisiä hörhellyksiä perusvaatteiksi, eivätkä lapset niitä ole kaivanneet. Ostin joskus yhden Hello Kitty -paidan lapselle, mutta käyttää mieluummin yksivärisiä. Tyylitajua voi myös olla lapsillakin.
Kyllä minusta esim tämä on ihan tarpeeksi tyylikäs meidän 3vlle. Ja takuulla on tytölle mieleinen.
http://shop.hm.com/fi/shoppingwindow?dept=BARN_LFL_OVE_TOP&shoptype=S
linkki meni väärin, kuvassa piti siis olla hm:n raidallinen hk-paita.
hellokittypaidan tytölle, mutta ei kauheasti välitä siitä. Ja raidat ja printti samassa paidassa on vähän liikaa :) Mutten nuo Hello kittyt eivät kyllä ole pahimmasta päästä.
EHkä eniten häiritsee sellainen, kun just puetaan ensit riemunkirjava paita vaikka just raidallinen printillä ja sitten alaosaan kirjavat leggarit tai sukkikset ja sitten vielä hame jossa ehk äjotain kuviota, niin kyllähän se sattuu silmiin.
linkki meni väärin, kuvassa piti siis olla hm:n raidallinen hk-paita.
mitään kivaa. Jo 1-vuotiaalle on tarjolla käsittämättömän vähän värikkäitä, iloisia vaatteita. Inhoan harmaata, tummansinistä, mustaa - etenkin pelkästään ja yhdessä. Esim. tummansiniset housut ovat ok jos yläosa on värikäs, mutta tosi synkät ja ankeat valikoimat pojille harmittaa. Tykkäänkin siis itse tosi paljon täällä parjatusta p.o.p.ista ja nimenomaan niistä kirkkaista ja iloisista printeistä. Sama homma me&i:lla, harvoja merkkejä joissa poikienkin vaatteet ovat oikeasti iloisia ja lapsekkaita eikä jotain käsittämättömiä ankeiluvaatteita.
Samoin H&M:n, Lidexin yms. sossuvaatteet. Menee ekassa pesussa nukalle ja tuo mieleen niin monta luotaantyöntävää perhettä :O~~
Samoin H&M:n, Lidexin yms. sossuvaatteet. Menee ekassa pesussa nukalle ja tuo mieleen niin monta luotaantyöntävää perhettä :O~~
Olepa itse kolmen lapsen työtön yh ja osta lapsille vaan jotain guggin ja helvetin kimperin vaatteita!? Eipä paljon jää tässäkään kuussa rahaa käteen kun pitää ostaa lapsille ruokaa ja maksaa vuokrat. Ihan uskomatonta että kaltaisiasi ylpeitä ja inhottavia ihmisiä on olemassa voit kyllä lähettää meille rahaa niin ostan lapsille hienommat vaatteet kuin sossuvaatteet!!
eikö yhtään hävetä? ootteko iinä ajatelleet, paljonko huostaanottoja tehdään suomessa? kuinka paljon lapset kärsii aikuisten takia?
älkää jumalauta olko näin kauheita aikuisia, että tuomitsette lapsrt ja vanhemmat joidenkin nallepaitojen perusteella.
kauniita unia vaan teillekin ja toivotaan, ettette elämässänne kohtaa mitään ilkeää itse.
te tällaiset ihmiset teette AV:llä??? Miksi availette keskusteluja joiden aiheen ei luulisi kiinnostavan teidänlaisianne pätkän vertaa?
Menkää jonnekin Todella Fiksulle Keskustelupalstalle, vaikka sellaiselle, jossa jokainen esiintyy rehellisesti omalla nimellään ja keskustelee rakentavasti aina pelkästään tärkeistä yhteiskunnallisista asioista.