G: lastenvaateinhokit
Mun:
Ikinä en ostais sellaista pipoa, jossa lukee Kimperi.
Ikinä en ostais vapaasta tahdostani mitään muumi, puuhapete. ym . printtivaatteita.
Ikinä en ostais lapselle mitään tekokuituvaatetta.
Kommentit (166)
Meillä täällä Espoossa on eskarissa kurahousut pakolliset kaikille eskareille. Ja pojallani on hui kamalaa haalari. Ja ei todellakaan ole joutunut kiusatuksi siitä..
Oletkohan aivan terve?
koska mitä luultavimmin eskarisi joutuu kisatuksi kurahousuissaan ja haalareissaan. Ellette sitten asu jossain maalla tai wt-alueella.
eskarin pihalla noin 50 % on haalarit ja kuravaatteet sinne piti myös toimittaa.
Tän on pakko olla provo :))))
tykkäävät molemmat käyttää sukkahousuja, nilkat eivät rajummassakaan puuhassa jää paljaiksi. Isompi myös tykää juuri näistä "Kivat tms" villapipoista, joita nuorempi taas ei pistä päähänsä, kun häntä ne kutittavat.
Ei KUKAAN pue sukkiksia enää 7v pojalle :) Johan siitä tulee koulukiusattu... Eikä kyllä enää 5v:llekään
En pue kummallekaan pojistani niitä sukkahousuja, itse niitä toivovat ostettavan ja itse pukevat päällensä. 7v on vielä eskarissa tämän kevään, eikä häntä siellä ainakaan vielä ole sukkahousuista tai muustakaan kiusattu.
Poikamme saavat käyttää sukkahousuja niin kauan kuin haluavat ja lopettaa niiden käyttämisen, kun haluavat. Pitkiä kalsareita on myös kaapissa tarjolla...
Kuka aikuinen sanoo tosissaan, että kurahousut ja haalarit ovat eskareilla (!) nolot? 6-vuotiailla! Et voi olla aikuinen...
ovat pahinta mitä tiedän. En voi ymmärtää. Kurahousut ja haalarit eskareilla ovat tosi nolot. Printtipaidoista en itse tykkää, mutta kun ovat lapsen mieleen niin annan periksi. Muuten ei merkillä tai mallilla ole väliä kunhan on puhdasta ja ehjää.
koska mitä luultavimmin eskarisi joutuu kisatuksi
kurahousuissaan ja haalareissaan. Ellette sitten asu jossain maalla tai wt-alueella.
koska poikiemme päiväkodissa Helsingin keskustassa "vaaditaan" kaikkia tuomaan kuravaatteet kaikenikäisille, myös eskarilaisille. Ja lapset puetutetaan kurahousuihin aina, kun on vähänkin kostea keli. Ihan koko eskariryhmä.
Kovin tarkkaan en muiden lasten vaatteita ole ehtinyt enkä innstunutkaan syynäämään, mutta kyllä eskarilaisemme ryhmässä näyttää tosi monella olevan haalari käytössä.
Omalle eskarilaisellemmekin kävimme hänen toiveestaan ostamassa haalarin kaksiosaisen puvun lisäksi. Pojan mielest, kun helposti puettavuus on tärkein asia...
Helsigin kantakaupunkia en lukisi maaseuduksi, onkohan sitten wt-aluetta?
ainaiset musta-harmaa-tummansiniset vaatteet. Poika (pian 6v) tykkäis just noista, mitä tummempaa sitä parempi hänen mielestä. Ollaan sovittu kompromissi, että esim. pusero saa olla harmaa, mutta housut sitten kirkkaamman väriset.
Aiemmin tykkäsin, mutta nyt olen alkanut karsastamaan Reiman ja Lassien kaistalekuvioituja ulkovaatteita. Kevääksi varmaan täytyy jostain nettikaupasta tai Oulusta käydä ostamassa jotain kivempaa.
Tytöllä on nyt joku vaaleanpunaisen kausi, itse en erikoisemmin tykkäisi mutta enpä henno lapselta kieltää. Vaate se kuitenkin vain on.
mikä niissä vaatteissa häntä inhottaa? Tarkoitatteko niitä kuviollisia vaatteita? Mietin vaan, kun eihän kaikki niiden vaatteet tosiaankaan ole mitään superkuviollisia tai edes kirjavia, vaan myyvät paljon yksivärisiäkin, se pysyvä perusvalikoimahan koostuu vain yksivärisistä ja raidallisista vaatteista.
Ja mietin että millä perusteella joku niitä inhoaa - jos on siis joskus kokeillut? Laatu on ainakin meillä ollut aina, siis joka ikinen kerta, loistavaa, vaatteet ovat käytännöllisiä ja esim haalarit helppo pukea ja kestäviä, kankaat ja ompelu vahvoja. Millään muulla merkillä ei ole vielä tullut vastaan yhtä hyvää tasalaatua, enkä ole kuullut keneltäkään tutultakaan vielä huonoja kokemuksia. Onko teillä siis? Vai inhoaako joku popia vain sen takia että se on "merkkituote"..?
on nyt varmaan lueteltu keskimäärin kaikki vaatemallit, eli kaikkea inhotaan! OIkeastaan aika ärsyttävä ketju.
Meillä seitsemän lasta ja täytyy sanoa että lapset on erilaisia. Vanhin tyttö ei missään tapauksessa laittaisi resorilahkeellisia housuja jalkaan, kun taas hänestä seuraava ei muita pukisikaan. Jos ei ole resoreita, tunkee housunlahkeet sukkiin:) Saa siinä äiti sit hienovaraisesti vihjata, et voisitko edes kauppaan ottaa nuo lahkeet pois tuolta sukista:)
Meidän neljä vuotias poika taas ei pidä mitään muita housuja kuin farkkuja! Ei kyllä äidin mielestä mitkään leikkihousut, mutta näin mennään nyt. En jaksa päivästä toiseen tapella tuntikausia pukemisen kans, joten hommattiin sitten myös pehmeitä arkifarkkuja.
Nykyajan vanhemmilla menee vähän tuo lasten pukeminen yli hilseen. Vaatteita ilmeisesti liikaa.
tykkään kimperi tyylisistä pipoista mutta itse kimperi alkaa olla aina out.
Printtivaatteet on kamalia, Reimatec/remu/jonathan yms. sen tyyliset haalarit ja ulkovaatteet.
Sukkahousuja ei juuri enää tuu käytettyä.
Lähinnä käytän lapsilla luomupuuvillaisia vaatteita kuten Moonkids, Maxomorra, Cupcake, yms. Ne on hyvännäköisiä, laadukkaita ja eettisiä. Hintakin kohtuullinen varsinkin kun jälleenmyydessä saa usein enemmän kuin uutena olen maksanut.
po.p:n kritisoija :). Mutta kuten jo aiemmin mainitsin, niin juuri nuo klassikkovaatteet ovat minusta ok. Lähinnä ne kuviot ja värit useimmissa vaatteissa ovat karmeita :/. Tuntuu, että on yritetty löytää mahdollisimman epäyhteensopivia värejä samaan vaatteeseen. Laatu on huippua, eikä muutenkaan mitään valittamista käytännöllisyydestä tai kestävyydestä. Tänään viimeksi tuli käytyä Po.P:ssa :D! Ja tarttuipa käteen viime kauden mustat vk-housutkin...kun en tästä uudesta välikausimallistosta tykkää yhtään, ja pakkohan ne oli ostaa pois kun oli vielä yhdet oikeaa kokoakin :D.
lähes järestään. Toppapu ja makuupussikin inhokkeja.
ylipäätään kaikki hikisen siniset vaatteet pojille oksettaa.
Lassien huonosti istuvat toppalakit ovat naurettavan näköisiä.
Miten teillä voi olla noin jyrkkiä mielipiteitä LASTENVAATTEISTA??
Jotkut resorit verkkareissa... ne on lapsella kätevät, jos verkkarit on liian pitkät ja muuten talloo puntteja.
Printtipaidat!!! Ette te voi olla tosissanne. Mä ainakin olen aina ostanut lapsen vaatteet lapselle, en itselleni. Taatusti on saanut niitä heppa, prinsessa, Hello Kitty ja ties mitä printtejä. Ei lasta tarvi pukea kuin aikuista: hillitysti ja hallitusti vaan lapsi saa olla lapsekkaissa vaatteissa.
Ja kypärämyssy...? Sehän on niin kätevä noilla pienillä vaikka päiväkodissa, kun ne hoitajat ei jaksa aina huolehtia sitä lakki-kauluri -järjestemää hyvin.
On muuten tää palsta eka paikka, jossa tälläisiä aivopieruja kuulen äitien päästelevän. Oikeasti, hankkikaa aivot ja elämä!
Sitkeästi yritän siellä käydä mutta en koskaan löydä mitään mitä haluaisin ostaa sieltä.
Minulla on 5 ja 7 vuotiaat tytöt, jotka haluavat ITSE päättää, mitä pukevat päälleen. Yritän ostaa yksivärisiä sukkiksia ja T-paitoja neutralisoimaan pinkkiä, kimalletta, turkoosia ja liilaa. Joinain päivinä onnistun siinä - toisina en.
1. Olisiko se nyt oikeasti maailmanloppu, vaikka joku erehtyisikin luulemaan tyttöä pojaksi?
Minulla oli lapsuudessa harvinaisen kauniskasvoinen naapurinpoika, jota aina silloin tällöin erehdyttiin puhuttelemaan tyttönä. Ei hänelle ole asiasta jäänyt traumoja tai ole muuttunut homoksi tuon vuoksi...
2. Jos sitä sukupuolta on alleviivattava, eikö riittäisi, että laittaa vaaleanpunaisen paidan, pipon tai hameen. Miksi se lapsi pitää pukea kokonaan vaaleanpunaisiin?
Meille on tytön syntymän jälkeen kannettu kassikaupalla vaaleanpunaisia vaatteita lahjaksi, mutta en pue koskaa tyttöäni kokonaan vaaleanpunaisiin vaan yhdistelen noita "tyttövaatteita" neutraalimman värisiin vaatteisiin.
Yhtään vaaleanpunaista vaatetta ei ole muuten tarvinnut tytölle ostaa. Emme tienneet sukupuolta odotusaikana ja hankin vain sukupuolineutraaleja vaatteita. Sen jälkeen kun tyttö syntyi, emme ole saaneet lahjaksi ainuttakaan sukupuolineutraalia vaatetta ja lahjaksi saadut lelutkin ovat järjestään Hello Kittyä ja muuta tyttömäistä.
[/quote]
Ette te voi olla tosissanne. Mä ainakin olen aina ostanut lapsen vaatteet lapselle, en itselleni. Taatusti on saanut niitä heppa, prinsessa, Hello Kitty ja ties mitä printtejä. Ei lasta tarvi pukea kuin aikuista: hillitysti ja hallitusti vaan lapsi saa olla lapsekkaissa vaatteissa.
Kyllähän täälläkin mammat tykkää legginseistä ja ties mistä muista hirvityksisrä mutta kauhea älämölö niistä aina nousee, jos joku erehtyy niitä arvostelemaan. Miksi ihmeessä lastenkin vaatetusta pitää arvostella?
Jos 5-vuotias haluaa pukeutua Hello Kitty -paitaan niin ihan sama mulle, vaikka ei omaa silmää miellyttäisikään. Se nyt vaan on pikkutyttöjen mielestä kiva juttu - äideillä on sitten taas omat "trendijuttunsa", joihin pukeutua.
Inhoan naistyyppiä, joka miettii tällaisia asioita ja vielä jakaa
aivopierunsa.
(Inhoan myös sanaa ´komps´, mutta paremman puutteessa...)
Missä on vaaleansinistä/beigeä. VIHAAN sitä,että meidän Niko-Petteri puetaan vain siniseen koska se on poika! "Poikien" väriin. Lassiet ja Reimat jää kyllä ostamatta. Småfolk,Metsola,Molo ja katvig on parasta mitä saa!! Laadultaan ja väreiltään.
Ja niitä sitten ostetaan. En mä ala sanelemaan, ettei autot-paitaa voi ostaa, kun se oon kamala, jos poika on siihen tykästynyt ja haluaa ehdottomasti sen.
Ja sama tytöllä. Yleensä tykkäävät niistä, mistä minä en oikein tykkää. Yhdistelmät on joskus... mielenkiintoisia, mutta pikkuhiljaa opetellaan sitä, mikä vois sopia yhteen - ja siltikin joskus on aikamoisia yhdistelmiä.
Eiköhän se aikanaan se hyvä makukin löydy.