G: lastenvaateinhokit
Mun:
Ikinä en ostais sellaista pipoa, jossa lukee Kimperi.
Ikinä en ostais vapaasta tahdostani mitään muumi, puuhapete. ym . printtivaatteita.
Ikinä en ostais lapselle mitään tekokuituvaatetta.
Kommentit (166)
inhosivat värikkäitä lasten vaatteita. Sorry, tarkoittamani lainaus katosi viestistäni.
t. 22
just yks päivä katsoin omaa 7v tyttöä, että on kuin karkki :) Pinkkien sukkahousujen päällä vaalean vihreät housut ja vaaleanpunainen paita, jonka päällä voimakkaan vihreä huppari.
Kaverillaan mustat leggarit ja harmaa tunika :/
Minusta 7v on vielä lapsi ja lapsille sopivat kirkkaat ja pirteät värit eikä sellaista synkkää rokkimeininkiä.
kun me vaan nyt selvästi tykätään vähän erilaisista lasten vaatteista (minä tykkään usein värikkäistä, joskus "klassisemmistakin" kyllä) eikä makuasioista kannata kiistellä. Mutta olen miettinyt että MIKSI niin monet vanhemmat eivät nähtävästi tykkää lapsilla värikkäistä vaatteista? Kun suurimmalla osalla lapsista on aina vaan tummia (ok, käytännöllisiä), sinisiä, ruskeita ja tytöillä (mielestäni ruman sävyisiä) vaaleanpunaisia vaatteita. Osaako joku lasten värikkäitä vaatteita inhoava selittää oman näkemyksensä?
En käytä juuri värikkäitä vaatteita itse, lapsenkin juhlavaatteet on aika hillittyjä, ja kotikin on sisustettu ihan muuten kuin kirkkailla väreillä, mutta mun mielestä on niin ihanan iloisen ja railakkaan ja aurinkoisen ja herttaisen näköistä, kun lapsilla on päällään värikästä.
Varsinkin kun talvi on pitkä ja kaamos niskassa, niin mieli oikein ilahtuu kun hakee lapsen päiväkodista, ja useammalla kaverilla sattuu olemaan jotain todella värikästä ja pirteää päällä. Usein kyllä on niin, että lapsilla on päällä sitä ainaista tummansinistä, harmaata, vaaleanpunaista sekä violettia... Itse taas en vaan oikein syty niille, koska ne ovat mielestäni tyyyylsiä ja saavat lapset näyttämään kalpeilta eikä lapsia melkein meinaa edes erottaa toisistaan.
Joo, ymmärrän kyllä että on eri makuja mutta olisi kiva kuulla perusteluja tai näkemyksiä värikkäitä vaatteita karsastavilta tästä.
- 90-luvun (tai 90-luvun kuosiset) kokopotkarit, vaalensinistä/vaalenkeltaista/vaalenvihreää, jossa jotain ankkoja/pupuja tmv.
- velourinen kokohaalari (myös varmaan samalta vuosikymmeneltä), jossa ala- ja yläosa eri väriset, joku "kiva" kuvio rinnuksessa ja röyhelökaulus (näitä näkee vieläkin kirpparilla 4 eurolla:D).
- mummin kulta/äitin pallero tmv. vaatteet
- printtivaatteet (niitäkin voi olla tyylikkäitä), mutta joku Puuha Pete olisi kauhistus=)
- röyhelöt/rimpsut/ällövaaleanpunaiset tytöillä
samaten retrot ja kypärähatut. Resorilliset collarit ja kimperit, yök.
ja vaikka ei vaate olekaan, niin ne rekisterikilvet rattaissa on kyl kans aika mauttomia.
En ikinä laittais.
lapsilla tykkään käyttää retroa, värikästä, printtiä ym... Ja itse ompelen paljon lapsille vaatteita. Esim. täällä on mun mielestäni sen tyylisiä vaatteita, joita lapsilleni usein teen:
http://ruttu-nuttu.blogspot.com/
käyttää printtipaitoja, jos on joku suosikkihahmon kuva paidassa? Ja vain siksi, koska "äiti ei tykkää".
käyttää printtipaitoja, jos on joku suosikkihahmon kuva paidassa? Ja vain siksi, koska "äiti ei tykkää".
on erilaisia. On tyylikkäitä ja sitten ihan järkyttävän rumia. Ja tosiaan, kaikkiin lasten villityksiin en todellakaan mene mukaan, enkä osta vaatteita vain siksi, että lapsi niin haluaa (eikä ole oikeasti tarvetta).
lapsilla tykkään käyttää retroa, värikästä, printtiä ym... Ja itse ompelen paljon lapsille vaatteita. Esim. täällä on mun mielestäni sen tyylisiä vaatteita, joita lapsilleni usein teen:
<a href="http://ruttu-nuttu.blogspot.com/" alt="http://ruttu-nuttu.blogspot.com/">http://ruttu-nuttu.blogspot.com/</a>
Poika 4v kommentoi tuossa vieressä heti, että hän haluaa noita paitoja. Varsinkin hammas-paitoja :)
Oon varmaan ainut joka pitää niitä pääsääntösesti rumina. Erityisesti ne kirjavat printtikuosit.
mutta ei se tarkoita että lapsi pukeutuisi "värittömästi" :) Meillä on tyttö, ja hänellä on esim. turkooseja ja kirkkaanpunaisia vaatteita, mutta myös esim. valkoista, tummanruskeaa ja vaaleanpunaista. Yleensä asuissa on yksi hillitty väri (esim. valkoinen) ja sen kanssa sitten jotain värikkäämpää (esim. turkoosi).
inhosivat värikkäitä lasten vaatteita. Sorry, tarkoittamani lainaus katosi viestistäni.
t. 22
Jos joku on ikein 2ihana" printti mutta itse en voi sietää niin saattaa sitten löytyä kompromissina esim. yöpuvusta :)
mäkään ostaisi mitään polarn o pyretiltä, ei oo ollenkaan mun makuun.
- collegehousut joissa on resorit nilkoissa YÖK
Aina ostan tuollaiset versiot, jos on mahdollista.
Mutta isojen poikien vaatteet, lieskat, örkit ym printit on kamalia!!!
lapsi saa printtiä ainoastaan yöpukuihin :D
Ei ole vielä siinä iässä että saa valita itse vaatteensa kaupasta, mutta maksajana minulla on kyllä oikeus kieltäytyä ostamasta sitä Disneyn prinsessapaitaa vaikka tyttö sen haluaisikin. Voin vedota vaikka hintaan jos en halua pahoittaa tytön mieltä sanomalla että äidistä se on ihan kamalan ruma :D
- hirviöpaidat, prinsessapaidat ym. yök...
- rumat (epämääräisen värisistä kaistaleista kootut) haalarit, Lassie ym.
- pojalle kirkkaansinistä, tytölle kirkkaanpinkkiä, yök.
-kommentteja edellisiin:
- neulottuja kypäräpipoja pidän vaan tosi kylmällä kätevyyden vuoksi, mieluiten yksivärisiä! Ovat kyllä mielestäni melko rumia.
- nimenomaan tykkään verkkareista, joissa resori!
- Kimperi-pipoista otan ehdottomasti merkin irti!
on kaikki nänä retrovaatteet. En vain tykkää niistä, minun makuuni aivan liian räikeitä.
Meillä nelivuotias poika saa aika pitkälti valita, mitä vaatteita ostetaan (kunhan nyt ei kaupan kalleimpia vaatteita valitse =D). Tykkää kovasti printtipaidoista (Autot, Bakugan, Pokemon, Hämis jne). Minusta on pääasia, että lapsi itse tykkää vaatteista, joita pukee päälleen.
johonkin tiettyyn väriin "alleviivaamaan" sukupuolta. Yleisimmin tätä tekevät tyttöjen vanhemmat, jotka verhoavat lapsen vaaleanpunaiseen, jottei kukaan vaan erehtyisi luulemaan lasta pojaksi. Tämä tyyli herättää kaksi kysymystä, joihin joku lapsensa vaahtokarkiksi pukeva voisi vastata.
1. Olisiko se nyt oikeasti maailmanloppu, vaikka joku erehtyisikin luulemaan tyttöä pojaksi?
Minulla oli lapsuudessa harvinaisen kauniskasvoinen naapurinpoika, jota aina silloin tällöin erehdyttiin puhuttelemaan tyttönä. Ei hänelle ole asiasta jäänyt traumoja tai ole muuttunut homoksi tuon vuoksi...
2. Jos sitä sukupuolta on alleviivattava, eikö riittäisi, että laittaa vaaleanpunaisen paidan, pipon tai hameen. Miksi se lapsi pitää pukea kokonaan vaaleanpunaisiin?
Meille on tytön syntymän jälkeen kannettu kassikaupalla vaaleanpunaisia vaatteita lahjaksi, mutta en pue koskaa tyttöäni kokonaan vaaleanpunaisiin vaan yhdistelen noita "tyttövaatteita" neutraalimman värisiin vaatteisiin.
Yhtään vaaleanpunaista vaatetta ei ole muuten tarvinnut tytölle ostaa. Emme tienneet sukupuolta odotusaikana ja hankin vain sukupuolineutraaleja vaatteita. Sen jälkeen kun tyttö syntyi, emme ole saaneet lahjaksi ainuttakaan sukupuolineutraalia vaatetta ja lahjaksi saadut lelutkin ovat järjestään Hello Kittyä ja muuta tyttömäistä.
meillä vaan resorittomia/kuminauhattomia lahkeita...
- collegehousut joissa on resorit nilkoissa YÖK
kun me vaan nyt selvästi tykätään vähän erilaisista lasten vaatteista (minä tykkään usein värikkäistä, joskus "klassisemmistakin" kyllä) eikä makuasioista kannata kiistellä. Mutta olen miettinyt että MIKSI niin monet vanhemmat eivät nähtävästi tykkää lapsilla värikkäistä vaatteista? Kun suurimmalla osalla lapsista on aina vaan tummia (ok, käytännöllisiä), sinisiä, ruskeita ja tytöillä (mielestäni ruman sävyisiä) vaaleanpunaisia vaatteita. Osaako joku lasten värikkäitä vaatteita inhoava selittää oman näkemyksensä?
En käytä juuri värikkäitä vaatteita itse, lapsenkin juhlavaatteet on aika hillittyjä, ja kotikin on sisustettu ihan muuten kuin kirkkailla väreillä, mutta mun mielestä on niin ihanan iloisen ja railakkaan ja aurinkoisen ja herttaisen näköistä, kun lapsilla on päällään värikästä.
Varsinkin kun talvi on pitkä ja kaamos niskassa, niin mieli oikein ilahtuu kun hakee lapsen päiväkodista, ja useammalla kaverilla sattuu olemaan jotain todella värikästä ja pirteää päällä. Usein kyllä on niin, että lapsilla on päällä sitä ainaista tummansinistä, harmaata, vaaleanpunaista sekä violettia... Itse taas en vaan oikein syty niille, koska ne ovat mielestäni tyyyylsiä ja saavat lapset näyttämään kalpeilta eikä lapsia melkein meinaa edes erottaa toisistaan.
Joo, ymmärrän kyllä että on eri makuja mutta olisi kiva kuulla perusteluja tai näkemyksiä värikkäitä vaatteita karsastavilta tästä.