Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko laittaa tuo ekaluokkalainen tuonne 30 asteen pakkaseen

Vierailija
16.02.2011 |

Epä inhimillistä!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kovillakin pakkasilla laitettiin kouluun, kun olin pieni, tosin taksi tuli hakemaan tienvarresta, eli ei siellä pitkään tarvinnut odottaa. kyllä minuakin huolestuttaisi laittaa ekaluokkalainen noinnkovaan pakkaseen, mutta osaahan se tulla sieltä takaisin kotiiin, jos kyyti ei tulekaan? ja kännykät on nykyään useimmilla että voi soittaa vanhemmille, ettei päässyt kouluun.

Sen sijaan äitini antoi mun olla kerran vuodessa poissa koulusta, jos oli kova hanki, niin lähdettiin yhdessä hiihtoretkelle hangelle! Hän on maatilan emäntä joten teki töitä kotona. Se oli ihanaa, ja minusta ihan hyvä syy olla kerran vuossa poissa koulusta, niin hienoja kelejä kun ei usein ole, ja ne onnvain aamupäivästä.

Vierailija
22/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkasen vuoks pari paivaa vuodessa (eika edes joka vuos) pois koulusta.

Asun ulkomailla enka kylla ihan tajua tata "laitan ekaluokkalaisen kavelemaan 3km 30 asteen pakkasessa, karaisee luonnetta" -juttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja autolla myös haeataan kun koulu loppuu jos pakkanen ei 20 astetta lauhdu päivän aikana.

- 28 astetta oli meilläkin.

Vierailija
24/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut kylmä vaikka vaatetta oli vain farkut (ei pitkiä housuja alla), T-paita, ohut pitkähihainen kangaspaita, ohuehko toppatakki, lapaset, ei hattua

Jo on ihme, että paljon paremmin puettu lapsi ei selviä lyhyttä matkaa. No nuo lapset on varmaankin niitä, jotka koulussa hinkuu sisäliikuntaa koko talvelle.

Vierailija
25/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla kotona,kun pakkasta -28 ja olisivat joutuneet taas kävelemään lähes 5km.Joutuvat kävelemään kun olen aamuvuorossa,iltavuorot ja vapaat saavat kyydit.Iltavuorossa kun olen joutuvat kävelemään kotiin.Ekan kerran annoin jäädä kotiin.Täällä ala-asteella olevat joutuvat olemaan välkätkin pihalla,heillä pakkasraja -30,yläasteella pakkasraja on -18.

Vierailija
26/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät vain pärjäisi täällä alkuunkaan...nytkin -36,2 ja sinne menivät. Isänsä vei moottorikelkalla, katsoo samalla porot- susia on kierrellyt taas.

Asenne- ja vaatetuskysymys...

terv. mamma Inarin Ukonjärveltä

Vierailija
27/27 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät vain pärjäisi täällä alkuunkaan...nytkin -36,2 ja sinne menivät. Isänsä vei moottorikelkalla, katsoo samalla porot- susia on kierrellyt taas. Asenne- ja vaatetuskysymys... terv. mamma Inarin Ukonjärveltä

Lapissa käydään koulua läpi talven, mutta etelän pullamössöt ei voi mennä kouluun?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi