Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matalakoulutettujen lapsista tulee duunareita

Vierailija
16.02.2011 |

Näin se on, ja on aina ollut. Turhaa nykimistä teillä, duunareiden pennut!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on arvokkaampi asia, matala koulutus vai korkeampi?

Onhan tuo selvä asia, kyse on lähinnä siitä valmiustasosta ja henkisestä pääomasta, mitä korkeammin koulutetut voivat antaa lapsille, siis suhteessa jatkokoulutuksiin. Onko se sitten arvokkaampaa kuin duunareiden antama pääoma? Tuskin.

Vierailija
22/35 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina kouluttaudu niin pitkälle kun haluja ja trahkeita on riittänyt. Korkeasti koulutettujen lapsissa on niin korkeastikoulutettuja kuin matalastikin koulutettuja ja sama päinvastoin. Oman tuttavapiirin "tilaston" mukaan jopa matalastikoulutetuilla on enemmän (prosenttuaalisesti)korkeastikoulutettuja lapsia kuin korkeastikoulutetuilla.

Maanviljelijöiden lapsissa on myös paljon korkeastikoulutettuja, kiitos opintotuen.

Ihminen ja ihmisen halut ja taidot kuitenkin tärkeintä, ei koulutus. Moukkamaista nostaa itseään muiden yli ja luulla olevansa muita parempi/tärkeämpi. Kyllä meitä kaikkia tarvitaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin pärjään 4200 euron palkalla. Koulutus kesti toista vuotta ja päivääkään ei ole tarvinnut olla työttömänä.

Joten kiitos vain, ei haittaa vaikka lapsistakin tulisi duunareita.

Vierailija
24/35 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matala koulutus altistaa työttömyydelle ja edelleen ammattikoulusta valmistuneiden tyttömyys on paljon korkeampaa kuin akateemisten.

Toiseksi, palkalla työn arvottaminen on kovin... duunarimaista:)

Ihan hyvin pärjään 4200 euron palkalla. Koulutus kesti toista vuotta ja päivääkään ei ole tarvinnut olla työttömänä.

Vierailija
25/35 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle riittää se, että en ole koskaan arvottanut ihmisiä akateemisuuden tai duunariuden perusteella, se riittää minulle. Olen tyytyväinen, että minulla on ollut töitä ja olen säästynyt rahahuolilta ja työ on mielenkiintoista.

Joten ihan vapaasti saavat lapsenikin hankkia duunariammatin jos heistä siltä tuntuu. Duunareille riittää hyvin töitä ja mikä sen mukavampaa jos sattuu vielä olemaan sellainen duuni, mitä on kiva tehdä ja siitä saa vielä hyvän palkan, ettei tarvitse joka euroa laskea.

Mikä on ongelma?

matala koulutus altistaa työttömyydelle ja edelleen ammattikoulusta valmistuneiden tyttömyys on paljon korkeampaa kuin akateemisten.

Toiseksi, palkalla työn arvottaminen on kovin... duunarimaista:)

Vierailija
26/35 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun isä täysin kouluja käymätön ja äiti nelikymppisenä vasta oppiskeli lähihoitajaksi.

Miehen vanhemmat maanviljelijöitä ilman koulutusta.

Mun sisko on duunari, veli maisteri.

Miehen sisko on maisteri ja veli duunari.

Et niinhän se aina menee juu.

Vierailija
27/35 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. isätön mieheni, jonka äiti ei koskaan ollut mt-diagnoosin takia työelämässä. Mies ylempi toimihenkilö/asiantuntijatehtävissä. Ja pikku poikkeus sittenolen itsekin, isällä ammatillinen tutkinmto, äidillä opistotaso (nyt päivitetty amk:ksi) ja ite oon kohta tuplamaisteri.

Vierailija
28/35 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tiedetty vuosikaudet.

Vierailija
29/35 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän ollaan vain käymässä, ei noita titteleitä ja omaisuuksia mukaansa hautaan saa.

Elämä on niin lyhyt, että se pitää käyttää järkevästi. Aseman ja tittelin perässä juokseminen ei sitä ole.

Vierailija
30/35 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matala koulutus altistaa työttömyydelle ja edelleen ammattikoulusta valmistuneiden tyttömyys on paljon korkeampaa kuin akateemisten. Toiseksi, palkalla työn arvottaminen on kovin... duunarimaista:)

Ihan hyvin pärjään 4200 euron palkalla. Koulutus kesti toista vuotta ja päivääkään ei ole tarvinnut olla työttömänä. Joten kiitos vain, ei haittaa vaikka lapsistakin tulisi duunareita.

duunarin mielestä hyvä palkka on ihan kiva asia. ;o) Asiat hyvin. Kumpikaan ei hamua toisen osaa. Älä valita.

Vierailija
31/35 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan duunareiden lapset hakeutuu yliopistossa myös "huonoille" aloille. Vanhemmat kokevat usein pelkän yliopiston niin hienona juttuna, että eivät ole sisäistäneet, että yliopistostakin pitää valita se "hyvä" ala, jotta se maksaa itsensä takaisin. Muistaakseni just humanistisen tiedekunnan opiskelijoiden vanhemmilla on matalin koulutustaso.

ja "huono ala"? Mun mielestä aika lapsellista arvottaa ammattia ja koulutusta sen perusteella, millaista palkkaa siitä saa. Eiköhän oma suuntautuminen kannata valita ensisijaisesti omien taipumusten ja mielenkiinnon perusteella.

Vierailija
32/35 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisista vanhemmista on kasvanut

muutama toimihenkilö

pari sinfoniaorkesterin soittajaa

saattohoitaja

hevostilan pitäjä

maanmittauslentäjä

kodinkonemyyjä

insinööri

ja näiden lapsista

muusikko

taiteilija

työtön pummi

biologi

AD

monella pulmia alasta jolle hakeutua mutta ketään ei painosteta mihinkään suuntaan, jokainen on saanut vuoden 1958 jälkeen tehdä omat ratkaisunsa.

Vierailija
33/35 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olen valittanut.

Mielestäni tekstissäni käy hyvin ilmi, että olen tyytyväienn duunarina. Palkalla elän ja työ on kivaa. Joten ei haittaa, vaikka lapsistakin tulee duunareita jos löytävät mieleisen ammatin duunariammatista ja elättävät sillä palkalla itsensä.

Näytä minulle kohta, missä valitan.

matala koulutus altistaa työttömyydelle ja edelleen ammattikoulusta valmistuneiden tyttömyys on paljon korkeampaa kuin akateemisten. Toiseksi, palkalla työn arvottaminen on kovin... duunarimaista:)

Ihan hyvin pärjään 4200 euron palkalla. Koulutus kesti toista vuotta ja päivääkään ei ole tarvinnut olla työttömänä. Joten kiitos vain, ei haittaa vaikka lapsistakin tulisi duunareita.

duunarin mielestä hyvä palkka on ihan kiva asia. ;o) Asiat hyvin. Kumpikaan ei hamua toisen osaa. Älä valita.

Vierailija
34/35 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen huomaa täällä palstallakin.

Vierailija
35/35 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa siltä kantilta että kaikki eivät edes halua luoda uraa, ovat tyytyväisiä siihen mitä saa, eivät siis hamua valtaa ja rikkauksia.

Jos duunareita ei olisi, akateemiset olisivat kusessa suoraan sanottuna. Kuka rakentaa akateemiselle talon? Kuljettaa roskat pois? Tekee ruoat teidän lapsille? Tuollaisia kysymyksiä olisi paljon. Ilman duunareita, teillä olisi tiukat paikat. Niin sanotusti korkea arvoisempi ihminen tuskin vaivautuu roska-auton rattiin keräämään ihmisten roskia.

Anteeksi nyt vain, mutta esim. ilman meitä, maatilallisia, te söisitte ulkomaalaista ruokaa. Ei olisi vaihtoehtona suomalaista. Ja me tehdään tätä paskalla palkalla. Mutta työ miellyttää.

Ilman duunari veljeäni, kaupat eivät saisi tavaroita hyllyilleen, ilman duunariäitiäni, ei vanhukset saisi hoitoa.

Miksi te akateemiset valitatte?