Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"laiva lapset" ovat hoidossa viikon tarhassa ja viikon kotona. Miten suhtaudutte tähän?

Vierailija
15.02.2011 |

Kun kerta viikko viikko systeemi on pienillä lapsilla tuhoon tuomittu?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kamala tilanne, ja kun vielä yleisesti on vallalla asenne "kyllä tekevälle töitä löytyy", niin luulisi sitten löytyvän pienten lasten vanhemmille muualtakin kuin laivalta.

Vierailija
22/23 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinhuoltajaäitini oli laivalla töissä 80-luvulta alkaen. Olin siis kahden 13-vuotiaasta asti aina joka toinen viikko 3v nuoremman pikkuveljeni kanssa. Toki meillä oli lähisukulainen paikkakunnalla jolta sai apua aina kun tarve vaati.

Ihan täyspäisiä meistä veljeni kanssa tuli, opimme jo nuoresta huolehtimaan asioistamme. Omille lapsilleni en kyllä tuota missään nimessä haluaisi, he eivät itseasiassa ole olleet koskaan edes päivähoidossa (nykyään teen töitä kotoa), ovat jo kouluikäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoitus lähtee automaattisesti ympärivuorokautisesta päiväkodista heti kun tietty tuntimäärä ylittyy. Siis teoriassa jos tuollainen pariskunta toisi lapsen hoitoon heille kerrottaisi tästä ennen hoidon alkua ja he eivät voisi olla samaan aikaan merillä. Päiväkoti on päiväkoti, ei mikään vuoroviikkohuoltaja.

T: lastentarhanopettaja

Tässä asiassa on näköjään kunta-/yksikkökohtaisia eroja. Meiltä ei ainakaan lähde automaattisesta ls-ilmoitusta tuntimäärän ylityksestä, vaan kun tuntimäärä alkaa olla huolestuttava, asiasta keskustellaan vanhempien kanssa ja yritetään etsiä tilanteeseen järkevää ratkaisua. Maksimituntimäärä on suositus, joka on mun vuorohoitovuosien (n. 10) aikana muuttunut useasti...

Kohtuullisen harvinaisia nää laivalapset lienee: mä en oo urani aikana törmänny yhteenkään, vaikka työskentelen suuressa satamakaupungissa.