Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kokemuksia Hyvinkään sairaalasta synnytyssairaalana?

Vierailija
12.02.2011 |

Nyt olisi aika valita synnytyssairaala ja mietin tuota Hyvinkään sairaalaa. Hyvinkää olisi siis lähin mutta aiemmat lapset olen synnyttänyt Jorvissa.

Millaisia kokemuksia on Hyvinkäällä synnyttäneillä? Millaiset synnytyshuoneet? Onko ammetta? Miten suhtautuvat eri synnytysasentoihin? Miten synntyksen jälkeen, onko ilmapiiri imetysmyönteinen?

Jorvi oli synnytyssairaalana ihan ok, voisin siis periaatteessa mennä sinne taas mutta matkaa sinne nyt kertyisi selvästi enemmän kuin Hyvinkäälle. Tosi Jorvissa joudun aivan varmasti synnyttämään taas puoli-istuvassa asennossa joka ei houkuta...

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin joulukuussa ja kokemus Hyvinkäällä täysi kymppi. Henkilökunta oli todella mukavaa ja palvelualtista (aina tultiin hymyillen kysymään kuulumisia ja apu tuli nopeasti) ja itse synnytyksessä kävi tuuri kätilön suhteen. Epuduraalin sain pyydettäessä ja anesteologi tuli paikalle parissa minuutissa. Kätilöt kannustavia ja ylipäänsä henkilökunta vaikutti olevan hulluina vauvoihin. Ilmapiiri lämmin.

Kokemuksesta jäi todella hyvät muistot. Negatiivisia asioita ei oikein löydy mun kokemuksesta, mutta ruoka olisi voinut olla parempaa -ruoka valmiiksi annosteltua ja sen makuista, että välillä söin väkisin vain saadakseni energiaa (vrt.Naistenklinikalla pari vuotta sitten tosi hyvää ruokaa ja santsata sai vapaasti). Mutta pikku juttu tällainen :)

Vierailija
42/65 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tehty Hyvinkäällä kaksi suunniteltua sektiota keväällä -06 ja keväällä -08 ja ei kummastakaan kerrasta mitään moitittavaa!

ekalla kerralla toivottiin perhehuonetta ja saatiin ja tokalla kerralla sielä oli renppa joten ei saatu...mukavat hoitajat ja kätilöt oli molemmilla kerroilla...vaatteita hain ite sieltä missä niitä säilytettiin ja vaikka oli yhteinen suihku niin rauhassa sai monta kertaa käydä...menisin sinne uudestaan jos tarvetta ilmenis:-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2011 klo 17:45"]Olen siellä 3 saanut ja viimeisestä on jo 4 vuotta, mutta en mä mihinkään yhteissuihkuun ole joutunut. Olisko se sit niin että perhehuoneessa ei ole suihkua, mutta muissa on.

Eka mullakin oli ihan katastrofi, toinen oli jo melkein kuin kuninkaallisia olisi palveltu (ilmeisesti koko vuorossa ollut henkilökunta oli lukenut valitukseni, miten asiantuntemattomasti eka synnytys hoidettiin, joka päättyi lopulta leikkaussalissa) ja koko toivelista täytettiin ja leikkaussaliin luvattiin kiikuttaa heti kun sanon hep, nyt riittää. Ei kiikutettu, vaan lapsi syntyi alakautta. Kolmas mentiin suoraan leikkaussaliin ihan suosiolla.

En tee neljättä mutta voisin mennä vielä uudelleen kokemusten perusteella.

[/quote]

Synnytin Hyvinkäällä kuukausi takaperin, eikä siellä tosissaan ole kuin yksi suihkuhuone ja se on kaikkien käytettävissä. En ollut perhehuoneessa, vaan tavallisessa "jaetussa" huoneessa, eikä siellä suihkua ollut, wc vain.

Vierailija
44/65 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hyvinkäästä tuoreita kokemuksia?

Vierailija
45/65 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivu 2!

Vierailija
46/65 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
47/65 |
05.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa miinus jonka Hyvinkään sairaala multa saa, on yöhoitajat.

Ihan ihme porukkaa, tai siis ainakin ne, jotka mun huoneessa kävivät. Yks hiippaili huoneessa, ja sain monet sätkyt kun unesta heräsin ja hoitsu seisoo sängyn vieressä ja tuijottaa! Toinen oli sellanen nuori hoitsu, todella hätänen ja hosuva, apua häneltä sai hyvin, mutta pätevää kuvaa hänestä ei saanut... Olin ensisynnyttäjä ja öisin todella turvaton olo hoitajien takia.

Muuten kokemukseni oli hyvä, kätilöt, hoitajat ja lääkärit olivat mukavia ja auttavaisia, ilmapiiri oli hyvä.

Imetyksessä sain apua kun vaan pyysin ja lisämaitoakin sain kun mulla maito nousi hitaasti, vasta kolmantena päivänä ja vauva itki lähes koko ajan kun oli kamala nälkä :(

Todellakin menisin Hyvinkäälle uudestaankin, synnytykseni oli melko pitkä ja traumaattinen, mutta henkilökunta teki kokemuksesta paremman.

Vierailija
48/65 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi että 3 tikin vuoksi ei laitettu puudutus suihketta kuten kättärillä laitetaan? Kokemuksesta voin sanoa että se "puudutus"suihke sattuu 10x enemmän kuin tikkaus, alapää on kirjainmellisesti tulessa suihkeesta eli kirvelee ja polttelee ihan hel₩€+!$+! Sanoinkin tuskissani kättärin kätilölle että mitä järkee tällasessa "puudutus" suihkeessa?? ja poltteleva vaikutus kesti kauan, no eipä tuntunut tikkaus sen kirvelyn ja polttelun alta ei

Vierailija
49/65 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä näyttää siltä, että metsä vastaa niinkuin huudetaan, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan.

Vierailija
50/65 |
06.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin Hyvinkäällä alkuvuodesta. Kätilöt ja hoitajat mukavia (lukuunottamatta yhtä lääkäriä, joka hieman töykeä). Ruoka hyvää ja ilmapiiri vapautunut ja kotoisa. Imetykseen en juurikaan apuja saanut ennen kotiutumista. Kaiken kaikkiaan hyvä kokemus ja menisin uudelleenkin. :)

Vierailija
51/65 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan pidä paikkaansa. Ehdottomasti iho puudutetaan ennen tikkien laittoa! Tuo kuullostaa nyt aivan huuhaa jutulta! Jokainen synnyttäjä saa aivan varmasti puuduteainetta ennen ompeleiden laittoa!!

Vierailija
52/65 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole kuullutkaan että synnytyssairaalankin voi nykyään valita. "En halua Hyvinkäälle enkä Jorviin". Hmm. No mihinkäs sitten saisi olla?

Ei muitakaan sairaalapalveluita voi tuosta noin valita jos ei jonnekin huvita mennä. Ihme juttuja täällä taas kerran.

HUSin alueella synnytyssairaalan saa valita. Tosin voi joutua synnyttämään jonnekin muuallekin, jos osasto on täynnä.

Vierailija
53/65 |
14.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkäällä synnytys oli pahin painajainen. Synnytykseen annettiin pitkittyä, pitkitettiin kiireellistä keisarileikkausta ja ob kysymysmerkki vammautuiko lapsi synnyttksessä.

Vierailija
54/65 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkäällä olen tuossa ja muussakin asiassa saanut hyvää hoitoa

Ja ystävällinen henkilökunta.Vaikka kiirekin eivät näytä sitä potilaalle.On myös potilaan omasta käytöksestä kiinni onko aina negatiivinen vaiko yhteistöinen.Vaikeatkin asiat hoituvat paremmin myös oman yrittämisen kautta hoitajat kyllä aina ovat sitten auttaneet.

Mutta jos mahdollisia ongelmia tai komplikaatioita jo ennalta tiedossa sitten menisin Helsinkiin.Siellä laajempi valmius

Ainakin ennen ,mutta kysy jos tarvii on voinut muuttuakn

Vierailija
55/65 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Kiinnostaa.

Vierailija
56/65 |
13.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän paikka. Salit tosin ok. Kätilöt osa ok osa tympeitä. Osasto hirveä. Ei sinne.

Vierailija
57/65 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uusia kokemuksia?

Vierailija
58/65 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kaveria on synnyttäny siellä. Kahdella synnytys meni hyvin, mutta kumpaakin ahdisti osastolla olo. Toinen sanoi heti synnytyksen jälkeen, ettei mene enää hyvinkäälle ja synnytti toisen lapsensa jorvissa.

3 kaverini paikat repesi ensi synnytyksessä todella pahasti hoitovirheen vuoksi. Ponnistusvaihe kesti 40 tai 50 min (en muista tarkkaan) eikä apuvälineitä otettu käyttöön vaikka olisi pitänyt. Synnytyksestä suoraan leikkaussaliin ja pari viikkoa osastolla katetrinkanssa, repeämät peräsuoleen asti. Sairaala kyllä pahoitteli ja hyvitteli asiaa ja kaverini synnytti toisen lapsensa paremmalla onnella samassa sairaalassa.

Vierailija
59/65 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia kokemuksia kaipaillaan!

Vierailija
60/65 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin Hyvinkäällä kesällä 2016. Minulla ei mitään moitittavaa, kaikki sujui todella hyvin. Ensimmäinen synnytys kyseessä enkä keksi mikä olisi voinut mennä paremmin. Hoitajat olivat todella ystävällisiä ja avuliaita. Toiveistani synnytyksen kivunlievitykseen kuunnelttiin ja sain olla ammeessa niin kauan kuin viihdyin. Imetykseen sain hyvin apua pyytämällä. Hyvillä mielin olen menossa taas synnyttämään Hyvinkäälle keväällä:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän