Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuiva, hilseilevä päänahka! Apua kaipaan, joilla samanlaisia oireita!

Vierailija
11.02.2011 |

Olen kärsinyt monta vuotta hilseilevästä, kutiavasta päänahasta. Nyt on sitten mennyt pahempaan suuntaan ja hiusrajaan tullut ihottumaa otsan seudulle.

Aluksi käytin kaupan head&shoulders shampoota joka tehosikin hyvin kunnes pitkän käytön jälkeen oli hyödytöntä.

Tämän jälkeen ostin apteekista "ketoconazol" hilseshampoota joka tepsi myös, mutta parin purkin jälkeen ei tehonnut enää ollenkaan.

Apteekista ostin tämän jälkeen Louis Widmer Remederm shampoota kuivaan päänahkaan joka ei sitten auttanut tippaakaan.

Pesen hiukseni joka toinen päivä ja eniten sellaista laattamaista hilsettä on otsatukan kohdalla. Ensimmäisenä päivänä hiustenpesun jälkeen ei ole kutinaa, mutta yleensä toinen päivä on ihan sietämätöntä raapimista!

Te joilla samanlaista vaivaa kertoisitteko mistä tuotteesta olette saaneet avun asiaan vai tuleeko jo kääntyä ihotautilääkärin puoleen? :/

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa annetuista vinkeistä muutamaa lukuunottamatta neuvoo hoitamaan oiretta. Mitä jos yrittäisit hoitaa päänahkasi huonon kunnon syytä? 

En osaa ottaa kantaa siihen, onko päässäsi sieni-infektio tai joku muu lääketieteen keinoin hoidettavissa oleva ongelma, mutta myös minä olen kärsinyt atooppisesta ihosta, erittäin ärtyvästä, kuivasta ja punoittavasta päänahasta. Omat ongelmani ovat helpottuneet ruokavaliomuutoksella, sekä shampoita vaihtamalla.

Tuolla joku ehdotti sokerin ja hiivan pois jättämistä. Suosittelen samaa. Itse jätin kaikki jauhot pois, myös gluteenittoman (kokeilujen jälkeen), sekä riisin. Ensimmäisenä huomasin karhean ja hilseilevän ihoni parantuvan. Minulla oli varsinkin selässä erittäin kuiva ja hilseilevä iho - sellainen, että illalla riisuessani vaatteeni olivat valkoisessa hiutaleessa sisäpuolelta. Lisäsin ruokavaliooni öljyä, pähkinöitä, avokadoa ymv.

Päänahkani on nyt hyvässä kunnossa, käytän 3-4 shampoota vuorotellen (joudun pesemään lähes joka päivä, koska urheilen). Käytän Ketoconazolia, Remedermiä, Bio+ ja Eucerin urea shampoota (ei saa Suomesta) sekaisin. Lisäksi teen öljyhoitoja saunoessa (pyyhe päässä).

Ymmärrän tuskasi ap. On todella ärsyttävää joutua rapsuttelemaan itseään tämän tästä kun kutiaa - ulkonäköhaitta mukaan lukien. Toivottavasti saat helpotusta oireisiisi ja pystyt hoitamaan oireiden syytä.

Vierailija
62/73 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ongelma kuulostaa seborrealta. Siihen hyviä tuotteita on esim. lactoline pesunesteet. Pesevät hiukset paremmin kuin normishamppoot, markettituote, isokokoinen pullo puoleen hintaan siitä, mitä tavallinen shamppoo. Ei kuivata. Oma kuiva päänahka tykkäsi kovasti.

Apteekista system 4 sarjan hiusnaamio: levitetään hiuspohjaan ja annetaan vaikuttaa puolisen tuntia.

Selukos hoitoshampoo myös ok.

Edullisen hiuspohjan kuorinnan voi tehdä käyttäen vauvaöljyä+ merisuolaa (tavallinen suola käy myös) Tämä silloin, jos tuntuu siltä, että päänahka on aivan tukossa. Hierotaan varovasti päänahkaan ja pestään pois. Vauvaöljy tekee hyvää hiuksillekin, hieman ongelmallista on, että vaatii perusteellisen pesun, mikä saattaa kuivattaa hiuspohjaa entisestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hautoa kookosöljyllä. Anna vaikuttaa yön yli ja pese seuraavana päivänä pois.

Vierailija
64/73 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa toimiva shampoo on oliiviöljyä sisältävä Idea Toscana Prima Spremitura www.ideatoscana.fi/shampoo.htm Voin suositella :)

Vierailija
65/73 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulfaatit, mulla ne aiheuttaa hilseen välittömästi. Valitettavasti tuossa Urtekramin Rose-shampoossakin on sitä, siitä tuli parin pesun jälkeen helkkarillinen kutina. Santella on hyviä shampoita, mutta seuraavaksi taidan minäkin kokeilla tuota shampootonta pesua.

Vierailija
66/73 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin tyttöni on kärsinyt ikänsä samasta vaivasta. Olen kokeillut kortisonia ja kaikkia mahdollisia kampaamotuotteita ja linimenttejä. Viime keväänä hänelle tuli yllättäin selkään savipuoli (sieninfektio) ja sai siihen ihotautilääkäriltä Sporanox-kuurin. Savipuoli parani ja yllättäin parani myös päänahka! :) Joten sienestä varmasti ollut kyse.

Vierailija
67/73 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keskustelu mutta kirjoitanpa silti :)

Elikkäs itselläni oli kuiva ja hilseileä päänahka. Ja joo ei pahimmasta päästä kylläkään, ei siis sentään tullut raavittua päätä ruville eikä ollu hilsettä ees kovin paljon mut tosi kuiva päänahka oli kyllä ja jonkun verran silti hilsettä. Tein sitten kookosöljyhoidon hiuksilleni, hieroin sitä päänahkaa ja levitin myös muualle hiuksiin. Pidin sitä about tunnin päässä kunnes pesin ihan normaalisti shampoolla pois (vaatii 2-3 pesukertaa mulla yleensä että ei varmasti jää hiukset öjyiseksi). Ja se oli hyvästit hilseelle! Hiuksista tuli kans ihanan kiiltävät :) Nyt teen niin että kerran viikossa nukun kookosöljyt päässä ja aamulla pesen pois. Suosittelen ehdottomasti ainakin edes kokeilemaan jos jollain vastaavaa ongelmaa, ei siitä ainakaan mitään haittaa ole kokeilla.

Vierailija
68/73 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta/vähennä sokerin käyttöä. Auttoi mulla.

Vierailija
69/73 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut avun tästä yksinkertaisesta hoidosta :)

http://jattasdiary.blogspot.com/2014/04/merisuolasuihke-hiuksille.html

Vierailija
70/73 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa Decubal (apteekista) ja Biozellin sinisessä pullossa oleva päänahkaliuos. Huomaan että jotkut hiulakat pahentavat tilannetta huomattavasti (Lorealin Elnett ja Klippoteketin kaikki) ja jos olen ilman hiustenlaittoaineita niin ei ole paha tilanne. Myös stressi pahentaa omaa päänahkaani.

Vierailija
71/73 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on auttanut oliiviöljyä sisältävä shampoo Idea Toscana Prima Spremitura. Ostin nettikaupasta www.24shop.fi/IDEA-TOSCANA mutta saa ilmeisesti myös joistakin apteekeista?

Vierailija
72/73 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite menossa huomenna lääkäriin saman vaivan vuoksi. Lisäksi lähtee hiuksia ja katkeilee. Sinnittelin muutama vuosi sitten pitkään, kunnes menin lääkäriin. Kyseessä kroonistunut seboreah. Vaati kortisooniliuksen. Oli kaksi vuotta pois ja nyt syksyllä uusiutu.

Ps. Rypsiöljyt ym. Vaan pahentaa jos on seborea

Vierailija
73/73 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä shampoota tai muuta hiustenhoitotuotetta jossa on silikonia. Minulle aiheuttaa kutinan ja hilseen josta ei meinaa päästä eroon. Silikoni on kätketty ainesosa luetteloon, mutta sana päättyy aina cone-loppuisesti.