Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuiva, hilseilevä päänahka! Apua kaipaan, joilla samanlaisia oireita!

Vierailija
11.02.2011 |

Olen kärsinyt monta vuotta hilseilevästä, kutiavasta päänahasta. Nyt on sitten mennyt pahempaan suuntaan ja hiusrajaan tullut ihottumaa otsan seudulle.

Aluksi käytin kaupan head&shoulders shampoota joka tehosikin hyvin kunnes pitkän käytön jälkeen oli hyödytöntä.

Tämän jälkeen ostin apteekista "ketoconazol" hilseshampoota joka tepsi myös, mutta parin purkin jälkeen ei tehonnut enää ollenkaan.

Apteekista ostin tämän jälkeen Louis Widmer Remederm shampoota kuivaan päänahkaan joka ei sitten auttanut tippaakaan.

Pesen hiukseni joka toinen päivä ja eniten sellaista laattamaista hilsettä on otsatukan kohdalla. Ensimmäisenä päivänä hiustenpesun jälkeen ei ole kutinaa, mutta yleensä toinen päivä on ihan sietämätöntä raapimista!

Te joilla samanlaista vaivaa kertoisitteko mistä tuotteesta olette saaneet avun asiaan vai tuleeko jo kääntyä ihotautilääkärin puoleen? :/

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilkaa aloe vera geeliä

Vierailija
42/73 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi dexem head.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä: Älä käytä KUIVAAN hiuspohjaan hilseshampoota sillä se kuivattaa entisestään! Jos hiuspohja on kuiva suositellaan käyttämään kosteuttavaa shampoota.

Varsinainen HILSE on yleensä hieman rasvaista jolloin myös hiukset rasvoittuvat helposti ja päännahka saattaa tuntua "tukkoiselta" :)

Vierailija
44/73 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva ollut vuosia. Mikäli kesällä on helpompaa, eli aurinko auttaa, niin kannattaa aloittaa aina syksyllä tuhti D-vitamiinikuuri. Ollut itselläni ainoa kestävä tapa pitää päänahka kunnossa. Tänä syksynä unohdin vallan ja tämä on se aika kun vaiva putkahtaa päälle. Menee pari viikkoa ennen kuin alkaa vaikuttamaan, siihen asti on kestettävä.

Vierailija
45/73 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites stressi?

Vierailija
46/73 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä vieläkään ole löytänyt hyvää shampoota. Toi Louis Wildmerin Remederm aiheutti mulle ainakin vaan lisää kutinaa, oli turha ostos. Kampaajalta ostin jotain shampoota kuivalle päänahlle, mutta nyt en muista nimeä, ja sekin pullo varastettiin uimahallissa.. Kysypä kampaajalta kun ammattilaisten tuotteita! Luulen ettei kyse ole hilseestä, vaan kuivasta päänahasta, ainakin minulla, koska apteekin lääkeshampoot ei auta! Inhottava vaiva!

Vierailija
47/73 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi sitä, niin hiuspohja parani. Hiukset pesen ihan lv yms perussamppoilla. Ei hilse samppoo auta jos syynä on hiuspohjan kuivuminen.

Vierailija
48/73 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä siis päänahkaan oo tarkotettu, mutta joskus aattelin kokeilla, kun se tehos kasvoihinkin niin näppärästi. Sitä siis suihkuttelen ajoittain just tuohon hiusrajan liepeille, eikä oo sen jälkeen päänahka ihan niin kuiva mitä olisi ilman suihkuttelua. Ja siis laitan silloin kun ei oo akuuttia tarvetta lähtä kotoa pois, koska kyllähän se jättää hiukset vähän limaisiksi kuivuttuaankin. Eikä siitä ainakaan haittaa ole ollut :)

Vierailija
49/73 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomusampoo

ostan ihan marketista Urtekrämin Rose tai Brown sugar sampoota on sertifioitu luomutuote

ostin puolivahingossa uimasampooksi ja olen heittänyt muut sampoot pois (ennen käytin kampaamotuotteita)

Mulla on atooppinen ja herkkä iho muutenkin ja saippuaa olen käyttänyt vain hiusten pesuun muuten pelkkää vettä. Ennen päänahka hilseili ja kutisi erityisesti talvella.

Vierailija
50/73 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlaisia oireita pitkään ja diagnosoitiin päänahan psoriasis. Siihen sain lääkeliuoksen, niin kyllähän lähti hilseet!

Voit tietysti kokeilla ennen lääkärin vastaanottoa Hydrocortison liuosta. Saa apteekista ilman reseptiä, jääkaapista. Auttaa kyllä tehokkaasti kutinaan ja hilseenkin pitäis vähetä.

Vierailija
51/73 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vaikuttaako se mitenkään mihinkään, mutta aattelin vielä mainita.

4

Vierailija
52/73 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin hydokortisoniliuos vain pahensi oireita, koska kyseessä ei ollut ihottuma. kortisoni kuivattaa lisää. Mutta suositan tota öljyhoitoa päänahkaan. Sitä saa apteekista.

Vierailija
53/73 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut shampoo joka on auttanut. Hilseshampoita on turha käyttää ne vaan kuivattaa ja hiuspohja menee huonommaks, hilseilee aivan tajuttomasti.

Tämä shampoo auttaa melko nopeasti ja hilse poistuu kokonaan tai on mulla ihan pienesti joskus.

Mutta kuten sanoin, kaikkea olen kokeillut ja tämä on ollut paras. Heti jos käyttää pari kertaa muuta shampoota tulee hilse.

Tätä ostan isommassa pumppupullossa tulee edullisemmaksi ja on riittoisaa. Ja tämä auttaa kutinaankin. Ainakin kannattaa kokeilla.

Vierailija
54/73 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiero kuiviin hiuksiin apteekin jotain perusrasvaa. Mulla sattui olemaan Novalania, joten laitoin sitä sitten. Kaikkiin kuiviin ongelmakohtiin. Sitten annoin vaikuttaa jonkin hetken, laitoin naamaa, ja ajelin karvoja ja sitten huuhtelin vedellä ton rasvan pois. Hiukset ei jääneet rasvaiseksi. Uusin kahtena päivänä ja jo nyt hiuspohja voi paremmin.

Tänään ajattelin vielä kerran laittaa, kun ihan joka kohtaan en osannut laittaa (niskaan jäi vielä kutisevia kohtia).

Toimii, suosittelen!

Bio+:n kuivalle hiuspohjalle olevaa shampoota lisäksi mulla o käytössä. Hilseshampoot voi heittää hiiteen ne vaan pahentaa.

Kesäksi sain viimeks ihan tolla Bio+ shampoolla kuntoon päänahan, mutta nyt tuo Novalan-rasvaus tuntuu toimivan jo ihan heti.

Suosittelen!

Vierailija
55/73 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten hilseilyn syyksi selviää päänahan normaalikasvustoon kuuluvien sienten liikakasvu. Päänahan sienikannan kasvaessa iho ärtyy ja solujen uudistuminen kiihtyy. Tämä aiheuttaa runsasta hilseilyä, kun uudet ihosolut työntävät edeltään vanhoja pois. Sienipohjaiseen hilseilyyn löytyy usein apu apteekin lääkesampoosta.

Hiivat ja sokerit kannattaisi jättää pois ruokavaliosta.

Hyvä naamio hilseeseen: luonnonjogurttiin sekoitetaan mustikoita ja hierotaan seos hiuspohjaan. Kymmenen minuutin päästä hiukset pestään.

Myös etikka auttaa hilseeseen. Huuhtele hiukset pesun jälkeen seoksella, jossa on reilu dl etikkaa ja puoli litraa lämmintä vettä.

:)

Vierailija
56/73 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuiva vaiko oikean, rasvaisen hilseen peitossa. Näihin eri hoidot tietty. Luulen kyllä, että sinulla kuiva päänahka. Osta kosteuttavia hoitotuotteita, esim.apteekista. Öljyhoitoja jne.

Vierailija
57/73 |
07.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas vaivana on rasvoittuva päänahka, jossa näkyy kuivaa valkoista hiutaletta. Itse hilse ei siis ole rasvaista vaan kuivaa. Välillä tilanne on helpompi ja esim. hiusten värjäyksen jälkeen ongelma tuntuu katoavan väliaikaisesti kokonaan. Psoria on suvussa ja aina olen erityisesti talvisin kärsinyt lievästi ihottumasta esim. taipeissa. Oma päänahan "hilse" on varmaan yhdistelmä hilseestä ja lievästi psorista.

Tällä hetkellä mulla on koekäytössä Wellan Clear Scalp sarjan "Shampeeling" joka on eräänlainen kuoriva hoitoshampoo.

http://www.hair1direct.co.uk/Wella-SP-Clear-Scalp-Shampeeling-150ml

Tämän lisäksi laitan pesun jälkeen saman sarjan hiuspohjaa rauhoittavaa öljyä päänahkaan ja hieron sen sinne. Ainakin tähän mennessä voin kehua tuotteita, on selkeästi auttanut ongelmaan.

Vierailija
58/73 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa Idea Toscanan oliiviöljyä sisältävää shampoota www.maisonprovence.fi/Idea-Toscana-Shampoo-500-ml  tai www.primaspremitura.fi  Itselläni auttoi ja nyt vakioshampoonani :)

Vierailija
59/73 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua myös lievästä allergiasta/ yliherkkyydestä. Jokin useissa shampoissa oleva aine voi ärsyttää. Kannataa kokeilla niitä, joissa ei tarpeettomia ainesosia, erityisesti niitä yleisemmin ärsyttäviä. Erisanilla on hyvä shampoo. Kosteusvoiteella ( ei liian rasvaisella, esim Humektan tai Aqualan L hyviä) on myös hyvä, kannattaa kokeilla. Talvella yritä katsoa ettei pipo haudo liikaa päänahkaa. Kannattaa ehkä kuivata hiukset kuivaajalla heti. Sitä kortisoniakin kannattaa kokeilla, ihan reiluna kuurina. Kokeilitko sieni-infektioon tarkoitettuja shampoita? Jos et, kokeile niitäkin ( ja toki , kaikkia erikseen)

Vierailija
60/73 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wella SP Clear scalp shampeeling + Wella SP Balance scalp shampoo + Wella SP Balance scalp lotion. Hellävarasesti kuorivalla shampoolla kerran viikossa, muuten pesut balance shampoolla ja joka pesun jälkeen lotionia perään hilseileville kohdille. Tehoaa ainakin itsellä. Kaikki hilseshampoot hevonhemmettiin, niillä kuivatatte vielä lisää hiuspohjaa. Hilseshampoot on tarkoitettu pääasiassa rasvaiseen hilseeseen ns. taliköhnään. Rasvoittuvalle hiuspohjalle hilseshampoota voi kokeilla esim. murkkuikäset