Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hihhih, joitakin järkyttää 200 -300 tuhannen euron laina

Vierailija
11.02.2011 |

ja joitakin sen lisäksi ärsyttää sitoutuminen maksuohjelmaan 20-30 vuoden ajaksi - on kuulemma pankin orjana olemista.

Mutta ilomielin maksetaan vaikka 950 euroa kuussa vuokraa, se tekee vuodessa 11400 euroa, 10 vuodessa 114 000 euroa, 30 vuodessa 342 000 euroa. Silloinhan sitä on vuokraisännän orja. Ja kun muuttaa seuraavaan asuntoon, käteen jää, käteen jää, öööö...

Niiiiiin, paitsi tietysti jos asuu sukulaisten nurkissa tai muuten ilmatteeksi jossain. Käsittääkseni kuitenkin aika moni meistä asuu omillaan maksullisesti.

Niinpä me fiksut ja filmaattiset maksatamme lainojamme ja muuta elintasoamme teillä sitoutumiskammoisilla vuokralaisilla XD ja olemme siitä vielä iloisia!

Iloista vuokranmaksua, minun omistamissani asunnoissa se erääntyy kuun 5. päivä.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimimerkillä oma asunto ja siihen 55 000 € lainaa

toki mahtuu, mutta kun ne jotka asuu vuokralla, niin niille ei tunnu kelpaavan niin kälynen asunto että sen noin pienellä lainalla saisi. Iso pitää olla, että saa tyhjästä maksaa. Tai no ei tyhjästä, mun kulujanihan ne maksaa.

Vierailija
42/48 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lasket sen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimimerkillä oma asunto ja siihen 55 000 € lainaa

toki mahtuu, mutta kun ne jotka asuu vuokralla, niin niille ei tunnu kelpaavan niin kälynen asunto että sen noin pienellä lainalla saisi. Iso pitää olla, että saa tyhjästä maksaa. Tai no ei tyhjästä, mun kulujanihan ne maksaa.

mutta sellaiselta tienoolta, jossa asunnot ovat halpoja..!

Vierailija
44/48 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lasket sen?

En ole nyt viimeisten korotusten jälkeen tarkasti laskenut.

Tuohon tuottoon on minun kohdallani laskettu asunnon hankintahinta, lainanhoitokustannukset ja kohtuulliset korjaustyöt, siis pinnat (tapettia, maalia). Ja niihinhän pitää vuokralaisen osallistua, jos on kohtuuttomasti hajottanut asuntoa. Sitten, kun asunto alkaa tarvita isompaa remonttia, myyn sen pois. Eipä ole takkiin tullut, ei. Siis että ostohintaa halvemmalla en ole ikinä joutunut asuntoa myymään. Päinvastoin, rahaa on jäänyt mukavasti itselle.

Tietenkin olen ensin hankkinut oman asuinasunnon omaksi. Se on vielä kannattavampi sijoitus kuin tuo 5 - 7 % juuri sen takia kun osto- ja myyntihinnan erotus on harvoin negatiivinen.

Enhän minä tietenkään anna asuntoa sillä hinnalla vuokralle, mitä minulla kuluu siihen lainanhoitokuluja ja yhtiövastiketta!!!

Nyt on asunnot kalliita, mutta ei ne kuulkaa 10 v päästä ole sen halvempia. Kyllä asunto kannattaa näillä koroilla hankkia aina. Eri asia oli 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa kun makselin omakotitalon lainasta korkoa pahimmillaan 18 %. Mutta sekin talo on jo myyty, eikä tappiota tullut siinäkään.

Vierailija
45/48 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää ole kälynen mutta sellaiselta tienoolta, jossa asunnot ovat halpoja..!

en minä sitä kälysenä pitänytkään. Mutta kun on lukenut noita lainaketjujen kommentteja, niin siellä vuokra-asujat haluavat ehdottomasti pitää sen asumistason kuin mikä heillä vuokralla on. Eli muut kuin heidän omat asuntonsa ovat kälysiä heidän omasta mielestään. Eivät edes vaivaudu käymään asuntoesittelyssä, kun heittävät mutu-tuntumalla että ei tämmöstä Helmeä saa kuule ostamalla. Hassua, jokuhan senkin asunnon on ostanut tai rakennuttanut, ja tappiokseen ei sitä vuokraa...

Vierailija
46/48 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mekin vanhukset otettiin surutta lähes 200 000 euron laina ja 20 v maksuaikaa. Nyt kun on 1-vuotias lapsi, niin tarvitaan tilaa ja myös rahaa elämiseen. Siksi pitkä maksuaika.

Näinhän se kannattaa tehdä. Ja sitten jos tulee elämässä sellainen tilanne ettei pysty lainaa lyhentämään - esim. vaikka sairastuu tai haluaa pitää sapattivapaata töistä - niin pankki antaa kieli pitkällä maksuvapaata, sehän on heidän etunsa mukaista. En tiedä miten vuokranantajat yleisesti toimivat, mutta minä en tiedän ketään joka antaisi maksuvapaata yhtä kuukautta enempää.

Vierailija
47/48 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaa 200 000 lainaa asuntoa varten niin pitää ostaa sellaselta alueelta jonka arvo kasvaa. Pitää ottaa myös huomioon se, että omaa asuntoa pitää huoltaa. Siihen menee rahaa kun 10v päästä pitää maalipintaa uusia tai jotain putkivikaa korjata. Asunto on oikeasti hyvä sijoitus. Myös pelkkä tontti voi olla hyvä sijoitus. Maata ei enää valmisteta joten sen arvo nousee koko ajan.

Vierailija
48/48 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi laskea nykyarvolle. Et taitaisi niillä laskuilla juuri tuottoa saadaaan. Asuntosijoittajat saavat nykyään tosi pientä tuottoa, vaikka korot on alhaalla.