Voiko mennä naimisiin, vaikka ei muuttaisi yhteen?
Kommentit (8)
Oikeastaan olen sitä mieltä, että se olisi kaikkein fiksuin ratkaisu parisuhteen kannalta. (Parhaiten toimii, jos ei ole lapsia, mutta jos on niin lapset pysyisivät yhdessä kodissa, jossa toinen vanhempi tulisi aina kyläilemään, tai lähivanhempi kyläilisi lasten kanssa sen toisen luona, eikä niin, että lapsia riepoteltaisiin kuten erotilanteissa viikko-viikko-systeemillä tms.)
Mun pitäisi käydä tutkituttamassa pääni.
Tässä mun vastaukseni ap:lle:
Kyllä voi mennä naimisiin vaikka ei muuta yhteen. Siviilisääty ja asumisjärjestelyt ovat kaksi eri asiaa, kultapieni.
Jokainen kuitenkin päättää itse miten elää ja mikä on itselle oikea ja paras tapa elää. Eli ei tarvitse välittää liikaa muiden mielipiteestä.
Mutta kuitenkin, vaikea saada oikeasti toimimaan. Mutta ei mahdotonta.
Asuimme erillään avioliittomme kaksi ensimmäistä vuotta.
olen joskus pohtinutkin tuota vaihtoehtoa. En häviäisi mitään, mutta hyötyisin paljon:
- ei tarvitsisi pyykätä miehen vaatteita, ripustella niitä kuivumaan ja viikata kaappiinsa (pyykkihuolto vähentyisi merkittävästi, mieheltäni tulee kauheasti pyykkiä likaisen työn vuoksi)
- tiskiä tulisi vähemmän, pölyä vähemmän, ym. sotkua
- mun ei tarvitsisi tuskailla yöllä, kun mies katsoo telkkaria liian kovalla eikä suostu pienentämään (ja saisin siis nukuttua)
- ei tarvitsisi kuunnella rasittavien, lapsellisten pelien tunnusmusiikkejä montaa tuntia putkeen päivässä (ei nyt joka päivä, mutta usein) ja joo, kuulokkeet on hankittu, muttei mies käytä niitä
- miehen musiikkimaku on aivan erilainen kuin minun, oikeasti välillä raastaa kuunnella kun mies soittaa kamalaa musiikkiaan stereoilla niin että se kuuluu joka huoneeseen
- ei tarvitsisi katsella, kun mies makaa aamuisin takamus homeessa yli puolille päivin sängyssä, siinä kun itse olen tehnyt lapsille jo aamiaiset ja lounaankin ja huushollannut.
Kutsuisin miehen kylään vain silloin, kun hänellä olisi oikeasti aikaa minulle (eikä siis tuijottaisi telkkaria/pelailisi pelejään/viettäisi tuntikausia tietokoneella) ja toisinaan yökylään (mutta silloin pitäisi nousta siihen aikaan, kun mä sanon, tai jatkaa omalle kämpilleen koisaamaan).
jonkun opiskelevan nuorenparin kohdalla. jos opiskelevat eri paikkakunnilla aluksi.
joista toinen puolisko on lähtenyt vuodeksi-pariksi ulkomaan komennukselle pian häiden jälkeen.
Mun pitäisi käydä tutkituttamassa pääni.