Elokuisten kevät
Kommentit (50)
Mä olen varmaan jotenkin erilainen kun en halua tietää sukupuolta etukäteen. Mun mielestä siitä menee sitten suurin jännitys kokonaan:) Viimeksi oikein kielsin kertomasta (kuten teen nytkin) ettei kukaan vaan vahingossa vihjaisekaan mitään. Hyvä että olot alkaa olla kaikilla jo paremmat. Pystyykö joku vielä salaamaan raskautensa? Mulla on ainakin jo kovin "valas-olo". Mutta kyllä se elokuu sieltä vielä koittaa.
Meillä on esikoinen 5 ja silti lähes kaikki on tallella, kun olen ollut niin saamaton enkä ole kirpparille päässyt. Noihin nettihuutokauppoihin tai -toreille olen tosi huono lähtemään (siis suomeksi laiska!).
Oikein hyvää odotusta kaikille ja kirjoitelkaahan kuulumisianne, niin saadaan pinoon vähän lisää eloa! t.viiru 14+3
Huu, pitkästä aikaa pääsin/jaksoin tulla kirjoittelemaan. On tuntunut jo hetken aikaa, ettei ole mitään kerrottavaa, mutta onhan sitä sitten kuitenkin aina :)
Eilen olin sokerirasitustestissä ja hyi että miten siitä tulikin kuvottava olo. Koko loppupäivä meni sitten sängyn pohjalla maaten eikä ruokakaan maistunut. Vaikka muuten olen jo päässyt pahimmasta pahoinvoinnista eroon. Mitä nyt iltaisin välillä vähän kuvottaa ja aamupalan syöminen on pakkopullaa. Toivottavasti tulokset olisivat hyvät, en kaipaisi tähän enää raskausajan diabetesta riesaksi :/
Me myös ollaan tultu siihen tulokseen, että halutaan tietää sukupuoli, mikäli se rakenneultrassa näkyy. Helpottaa vähän lastenhuoneen sisustuksen miettimistä ja hankintoja muutenkin. Muhun on puraissut nääääin iso sisustuskärpänen - kohta on seinät maalattu ja juoksentelen huonekalukauppoja ja Ikeaa ympäriinsä :) Vaikka järki sanoo, ettei vauva välttämättä edes tarvitsisi omaa huonetta. Pyrin muokkaamaan tuon "vierashuoneemme" niin, että se menee sitten leikki-ikäisenäkin pienin muutoksin.
Tästä kaikesta hössötyksestä ehkä huomaa, että kyseessä on tosiaan esikoinen. Yritän kuitenkin olla olematta sellainen hamsteri, joka ostaa lapselleen polkupyöränkin raskausaikana :D
Tuosta raskauden salaamissta... en tiedä onko se enää mahdollista kovinkaan pitkälle. Olen jo valmiiksi hieman ylipainoinen, joten tähän asti vauvamaha ei ole vielä juurikaan näkynyt. Nyt kuitenkin alkaa tuntua, että se näyttää muultakin kuin vain normaalilta lihavuudelta. Voin tietysti vain kuvitellakin ja mieskin on vähän jäävi sanomaan tuohon mitään :) "Valas-olo" siis on täälläkin...
Unia + Snö 14+5
jonku kerran käyny lukemassa, mutta jos vaikka kirjoittaisikin jotain :)
24.8. olisi laskettu aika, nyt siis rv 14. 3. lapsi olisi perheeseemme tulossa, ennestään perheessämme on eskaripoika ja vuotta nuorempi tyttö. sairaala on TAYS.
Pahaolo on ehkä hieman helpottanut - en ole oksentanut pariin viikkoon, mutta syödä täytyy useasti edes vähän. Väsymys on ihan valtaisa, voisin mennä töiden jälkeen unille...
Liikkeitä luulen tunteneeni muutaman kerran jo. Vahvempia potkuja odotellessa :)
pikkumöykky: Samana päivänä minullakin tuo rakenneultra. Ei millään malttais odottaa! Minäkin kuulin joiltain tuttavilta, että ei ole kätilö suostunut sukupuolta kertomaan. Sain sillon vinkin, että ei todellakaan kannata ensimmäisenä kysellä sukupuolta vaan antaa kätilön (vai hoitajako se on?) tehdä tutkimus rauhassa ja vasta lopuksi vaivihkaa ilmaista, että sukupuoli voisi kiinnostaa. En tiedä auttaako tämäkään kaikilla, mutta toivotaan parasta :) En kyllä ymmärrä miksi toiset ei sukupuolta suostu kertomaan, mitä sillä niille on väliä?! Vai johtuuko se siitä ettei ne erota kumpi on mutta eivät sitä kehtaa tunnustaa ;)
Hilja82: Kiva että meillä on samana päivänä ultrat, kerrotaan sitten heti täällä miten meni. Tuntuu aika vaan niiiin pitkältä sitä odotellessa. Olen miettinyt samaa miksei kaikki kätilöt kerro sukupuolta. Kyllähän se pitäisi näkyä aika selvästikin jo niillä viikoilla kun rakenneultrassa käydään. Ehkä jotkut ovat sitten "vanhanaikaisia" tai jotain :) Mutta hyvä vinkki tuo, ei tosiaan varmaan kannatakkaan heti ensimmäisenä sanoa, että "halutaan muuten tietää sukupuoli" :D
Ollaan hiihtolomalla perheen kanssa Tahkolla, siksi täältä ei ole kuulunut... Masun kanssa varovasti lasketellaan, kypärä päässä, hyvin on mennyt.
Hankinnoista sen verran, että mitään ei pojista säästetty, joten ostettavaa olis. Pannuhuoneen jemmoista taitaa matkarattaat löytyä, mutta eipä muuta. Just syksyllä annettiin pois isojen perusrattaat ja naureskeltiin kaveripariskunnalle, ettei me tosiaan tarvita niitä:)) Tää kun tuli täytetä yllätyksenä...
Vuodenvaihteessa aloitettiin ja remontoitiin jo esiteinille (11 v poika) alakerran suurin huone (siinä meni vierashuone), kuopus (6 v) hyppäs hänen entiseen huoneeseensa. "Vauva huoneesta" ajateltiin jollakin aikavälillä tehdä uusi vierashuone, mutta nyt se onkin sitten valmiina, kunhan hankitaan se pinnasänky ja jonkinlainen hoitotaso..
Nyt kun meillä on ne kaksi poikaa, niin tyttöähän suurin osa meistä toivoo. Kuopus toivoo pikkuveljeä, muut tyttöä. Itse ajattelen vain poikien nimiä, masukin ihan edessä niin kuin pojilla..mutta olishan se kiva ostella mekkoja ja vaikka barbeja legojen sijasta, heh. Aiomme selvittää rakenneultrassa sukupuolen, jos se vain suinkin näkyy.
Vielä lomaa jäljellä melkein puolet, nyt täytyy nauttia ja ulkoilla paljon:)
Viikot täällä 15+3, hyviä vointeja kaikille!
Kun on ollut itselläkin vähän sellainen meininki ettei ole mitään kerrottavaa :).
rakenneultra on 30.3, odotan sitä kuin kuuta nousevaa. Kysyn silloin kyllä sukupuolen, meillä kun on 2 poikaa ennestään, niin ihan kaikki muistaa aina sanoa, että toivottavasti nyt sitten tulis tyttö. Sitä kyllä itsekin toivon, mutta en oikein jaksa uskoa, että niin kävisi. Miehen suvussa, kun on tapana tehdä vain poikia :).
Meiltä oli kanssa kaikki vauvakama jo hävitetty, kun kuopus on jo 5.v ja luulin etten enää lapsia halua, kunnes ajan myötä mieli muuttui :). Kirppareita kiersin jo edellisen odotuksen, joka päättyi rv7 keskenmenoon, aikana ja kellarissa onkin jo monen monta muovikassillista vauvan vaatetta. Äitiys vaatteitakin on pari muovikassillista. Oikeastaan enää puuttuu vain pinnasänky ja vaunut, eli ne isoimmat hankinnat. Äitiyspakkausta en meinaa ottaa.
Odotan innolla, että oikea kunnon vauvamasu jo näkyisi, enkä näyttäisi vain läskiltä. Tietty, kun painoa oli ennestään jo ylimääräistä ei tuo pikkukumpu mihinkään erotu vielä aikoihin.
Yökkäys refleksi tuntuu vieläkin olevan tallella, jos on vähän pidempi syömisväli, en oksentamaan asti ole ikinä päässyt mutta yökkäilen. menee ohi heti syömisellä.
Eipä tässä muuta, oleilen kuopuksen kanssa tämän päivän kotosalla, kun on vähän flunssaa pojalla. Mulle se tarttuu tietty just viikonlopuksi, kun pitäis mennä laivalle ja alkaa talviloma...:/
Katselin eilen Salkkareita ja siinä tehtiin 4D-ultra niin voi että kun alkoi itsekin tehdä mieli sellaiseen! Oon vaan joskus ennenkin sitä miettinyt ja kuullut, että maksaa reilut 200€. Melko kallista siis! Taitaa köyhällä jäädä menemättä kun tuolla rahalla ostaa jo sen pinnasängyn mikä kuitenkin on hieman tarpeellisempi kuin yksi ultrakäynti. Sitä kun on vaan niin pirun malttamaton eikä jaksa odottaa sitä rakenneultraa :)
Onko kukaan käynyt tuollaisessa? Mitkä oli kokemukset?
Hilja82: 2005, kun odotimme toista lastamme, ei kaupunki tarjonnut kuin np-ultran, mikäli siinä oli kaikki ok. Tällöin todettiin miehen kanssa, että on se varmaan ihan hyvä käydä tsekkaamassa siinä 20 viikon kieppeillä niitä rakenteitakin. Täällä Tampereella ei silloin vielä 4d-ultraa ollut, mutta päätimme käydä Turussa sellaisessa. Samalla kun kerran joutui siitä ultrasta maksamaan, maksettiin vähän lisääkin... Olihan se hieno kokemus, mutta nyt ei ole aikomusta mennä, kun sinne toiseen ultraan pääsee ilmaiseksikin. Sukupuolikin selvisi silloin - tosin vähän epävarma veikkaus oli. Piti kyllä paikkansa :)
Olemme myös kovasti pohtineet tuota 4d-ultraan menoa, mutta en tunne ketään joka siinä olisi käynyt. Siksi hankalaa kysellä oliko hintansa arvoista. Rakenneultra olisi huhtikuun alussa, enkä oikein osaa päättää riittääkö se :) Nykyään kai sielläkin saa halutessaan tietää lapsen sukupuolen, ilmeisesti hieman kätilöstä riippuen.
Mutta niin, saa kertoa kokemuksia, jos niitä on. Täälläkin tahdottaisiin kovasti kuulla :)
Unia, rv 15+
Tänään siis vihdoin oli neuvolakäynti ja pääsin kuuntelemaan vauvan sydänääniä ja hyvin se pieni sydän siellä pompotti :) Voin siis ainakin hetkeksi huokaista helpotuksesta, kaikki on kunnossa! Kohtu on jo navan korkeudella joten ei ihme että on tuo maha selvästi pyöristynyt. Sitten vaan odotellaan seuraavaa etappia eli rakenneultraa...
Taitaa kyllä minulta jäädä se 4D ultra väliin ihan vaan hinnan takia, muuten kyllä houkuttelis mennä. Mutta kerran tuo rakenneultra kuitenkin on niin pitää siihen tyytyä. Tietysti jos siellä löytyykin jotain epämääräistä tai jos sukupuoli ei selviä, niin sit pohditaan asiaa uudestaan. Kyllähän siinä 4D:ssä huomattavasti tarkemmin kaikki näkyy kuin 2D tai 3D, en edes tiedä kumpi se rakenneultra on.
Aurinkoista viikon jatkoa kaikille! Ihanaa kun pääsee taas ulkoilemaan (ja silti nytkin tässä koneella istun :D).
Hilja & pikku kakkonen rv 17+0
Kirjoitanpas pitkästä aikaa minäkin. Viimeksi tammikuun puolella tainnut kirjoitella, joten jo on aikakin ;) Kovasti on tullut uusia elokuisia mukaan, ihanaa ja onnea matkaan kaikille!! :)
Mulla on viikot ihan sekaisin, mutta voisin arvata, että nyt on 16+6 Vatsa alkaa täälläkin jo hieman pyöristyä ja hyvä niin, ollaanhan pian jo puolivälissä! Painoakin on kertynyt jo 5kg, kun on tullut herkuteltua vähän turhankin ahkerasti ;D
Viimeviikon neuvolakäynnillä kuulimme ekaa kertaa sydänäänet ja ihan yhtä ihmeellistä se on vielä kolmannellakin kerralla kuin kahdella aikaisemmallakin :) Syke oli paljon korkeampi kuin tytöistä aikanaan, 140-150. Itse veikkaan poikaa tästäkin syystä, vaikka lääkäri muistutti, ettei sitä sukupuolta sykkeen perusteella tiedä ja kaveri sanoi, että hänellä pojista oli matalampi syke ;D
Yritänpä olla ahkerampi kirjoittaja ja yritän muutenkin seurailla paremmin, nyt tuli niin omanapainen viesti, että! Mutta silti nyt on suunnattava kauppaan, vaikka paljon mieluummin karkaisin ulos aurinkoon!
sammikko 16+6
Pitkästä aikaa jos rivin raapustaisi..
Kauhea flunssa on ollut päällä niin ei ole tuolta sohvanpohjalta oikein itteensä meinannut ylös saada. Nyt alkaa onneksi jo pikku hiljaa helpottamaan.
Maanantaina oli neuvola ja siellä ei mitään erikoista, sydänäänet kuunneltiin ja perinteiset mittaukset suoritettiin.
Liikkeitä on tuntunut jo viikon verran. Hassua miten ne ekat on niin hentoisia, mutta jo tässä viikossa on tullut paljon voimaa ja aktiviisuttaa noihin muksaisuihin. Helpottavaa kyllä kun noi liikkeet tuntuu niin ei tarvii joka päivä miettiä mahtaako masussa olla mitään eloa vai ei.
Tarvikkeista täällä on ollu ainakin juttua. Minä hamsteri olen säästänyt kaikki mahdollisen eli eipä pahemmin tarvii hankintoja tehdä. Pinnikseen uusi patja ja vaatteet tietty menee uusiksi jos poika tulee. Turvakaukalo tekis mieli kans ostaa uusi kun edellinen on jo vähän aikansa elänyt.
Rakenneultraa en ole vielä varannut, mutta eiköhän se ole edessä tuossa loppukuusta.
Sukupuolta ei aiota erikseen kysellä, jos näkyy niin näkyy. Edellisestä ei ollut tietoa ennakkoon ja toisaalta haluan nyttenkin säilyttää salaisuuden loppuun asti. Mutta toinen puoli silti hiukan haluaisi tietää kumpi on tulossa. Jos meinaa poikaa pukkais niin sit vois laittaa noi tyttöjen vaatteet tuolta jo kiertoon pois tilaa viemästä. Mutta mutta... Selviää se sukupuoli sitten elokuussa viimeistään.
Olojen puolesta veikkaisin kyllä että tyttö olisi tulossa tälläkin ketaa, niin samalla kaavalla on raskaus edennyt. Neuvolassa sykkeet jyskyttelee ihan samoissa lukemissa ja tosiaan muutenkin olo on ollu ihan tasan samanlainen kun viisi vuotta sitten.
mynni, rv 17
Enpä taas aikoihin ole minäkään kirjoittanut. Mynnin lailla mäkin olen hamsteri, paitsi että anoppi pakkomyi meidän kaukalon naapurilleen. Joo, ihana ihminen. Mulla on ihan erilainen olo kuin 5 vuotta sitten ja kovasti tyttöä toivon. Jotenkin en vaan siihen usko, koska en tunne ketään naispuolista henkilö jolla olis sama sukunimi kun mun miehellä. Appivanhemmat kun ei olleet naimisissa. Outoa vai mitä. Nyt vasta lkaa olo helpottaa ja tuntuu, että elämä voittaa sittenkin. Silti joka päivä muistan olevani raskaana (vihloo alavatsaa ja liitoskivut vaivaa). Outoa, kun esikon kanssa ei ollut mitään, unohti vatsankin kokonaan. No, elokuu tulee kohta ja niin kovasti tätä lasta on toivottu. Esikko on puhutunut vauvasta vaan sen verran, että koiramme nuolee vauvan naaman kokonaan kun se vauva tulee. Toki niin eittämättä käykin:) Hyvä kun ei ota stressiä. Tosin iso ikäero tulee, joten suurempaa mustasukkaisuutta en edes odota.
Jahas, siinä oli taas kerran vaan omaa napaa. Mites muut? Joutuuko kukaan sokerirasitukseen pelkän painon perusteella? Mä joudun, yöks, koska raja on 25 ja mulla oli just se.
Oletteko te Vauva-lehden tilaajia? Uusimmassa lehdessä oli nimittäin ystävän lahjatilaus-kortissa tilaajan lahjana Brion Primo-kaukalo. Mä niiin haluaisin sen limenvärisen:) Vaunuja kun aikonut vaihtaa, niin pitää sitten hösöttää sitä kaukaloa. Mua toi tilaajalahja ei kyllä auta, kun olen jo tilaaja, höh.
Nyt mä lopetan tän romaanin ja toivotan teille kaikille oikein loistavaa kevättä ja masun kasvatusta. Puoliväli koittaa meillä kaikilla ihan just. Käykäähän kertomassa kuulumisia. Ai niin, muokkasin pinon otsikkoa. Onko se kaikille ok noin? Keksiskö joku jonkun hienon nimen meille?
Omassa navassa ei suurempaa raportoitavaa. Maha kasvaa vauhdilla ja kutisee kun iho venyy. Liikkeet tuntuu jo tosi selvästi. Esikoinen, 2v, taputtelee mahaa ja sanoo vauva, välillä painaa korvan mahaa vasten :) Taitaa siis ymmärtää mitä on tulossa. Asiassa auttaa, että lähipiirissä on muutamia pieniä vauvoja. Toivottavasti ei meilläkään mustasukkaisuutta tule. Tähän asti ainakin on mennyt hyvin jos olen muiden vauvoja pitänyt sylissä, ei ole mustasukkaisuutta ilmennyt joten toivottavasti ei tule syksylläkään. Vaikka onhan se tietysti eri asia sitten kun se vauva onkin paikalla 24h...
Mulla just tässä kuussa loppui tuo Vauva-lehti, vaihdoin Meidän perhe-lehteen välillä kun kyllästyin pelkkiin odotus- ja vauvatarinoihin. Ainahan niissä ois niin hyviä tilaajalahjoja että houkuttelis tilata joku lehti :)
Noiden sykkeiden perusteella kun jotkut on sukupuolta miettinyt, niin mulla ainakin on syke vaihdellut niin paljon ettei siitä voi johtopäätöksiä vetää. Tai siis vauvalla tietenkin, ei mulla :) Muuten raskauden kulusta olen aina vaan varmempi että tyttö olis tulossa, saa nähdä... Rakenneultraan vielä aikaa 2,5 vkoa!
Nuhaisena joutui perumaan suunnitelman mennä laskiaistapahtumaan pulkkailemaan, taitaa mennä päivä sisätilossa vaikka aurinko paistaa niin kivasti että ulos tekis mieli. Mutta jos nyt malttaisi lepäillä niin ei tauti pahene, etenkään pojalle ei kuumetta kaivattais.
Aurinkoista kevättä ja mukavaa masun kasvatusta kaikille!
Niin ja kyllä tuo otsikko mulle kelpaa :)
Hilja & pikku kakkonen rv 17+6
Tänne napaan kuuluu hieman kurjempia terkkuja, flunssaa pukkaa kovasti ja piinaapi minua nytten virtsatieinfektiokin :( Eilen ihmettelin koko päivän ajan JATKUVAA pissahätää. Toki pissaamisen tarve on kasvanut paljonkin raskausaikana mutta nyt painon tunne rakossa tuntuu heti kun pöntöltä nousee ja on saanut edelliset tipat tiristettyä ulos. Päätin sitten käydä eilen illalla päivystyksessä ja stiksasivat pissan, jossa leukkarit plussalla ja Nitrofur-c kuurin sain. Toivotaan että sillä menee ohi ja ettei tule jatkuvaa vaivaa, ilmeisesti se raskausaikana uusii usein ja saattaa olla oireetonkin. Onko teillä muilla kokemuksia VTI:stä raskausaikana?
Ensi viikolla on neuvola niin pääsee sitten heti taas stiksauttamaan pissan.Ja vielä 2,5 viikkoa rakenneultraan, toivottavasti aika menisi pian!! :) Edelleenkin tuntuu välillä olo niin epätodelliselta, että onkohan kaikki hyvin ja olenko ihan oikeasti raskaana :D Maha kyllä tuntuu kasvavan kovasti, onneksi painoa ei ole tullut kun 1,5-2kg. Minkä verran teille muille? En vieläkään tunne liikkeitä ja se harmittaa kovasti. Nyt on kuitenkin menossa jo vk 18+3. Ehkä se kohta alkaa sieltä merkkejä antamaan niin alkaa tuntumaan todemmalta tämä odotus.
Ihanaa kevättä!
ps. Vauva-lehti tulee myös tänne, olen tykännyt kovasti.
- A ja pikkumöykky 18+3
Huokauss...jälleen "elävien kirjoissa". Sairastin tässä muutaman päivän oksennus-taudin+ päänsäryn, joka veti kyllä ihan veteläksi ja siihen päälle vielä parin päivän kuume...jäljelle jäi sitten kova yskä. Että on koko laaja kirjo nyt sitten sairastettu. No se mikä ei tapa-vahvistaa, toivotaan niin. Ei vaan oikein enään meinannut huumorintaju riittää.
Neuvolassakin tuli käytyä, vauvalla kaikki hyvin, sydän kuului loistavasti! Liikkeitä en vieläkään erota. Niitä odotellessa... Rakenneultra olisi tämän kuun lopulla, jos sitten saisi kuulla kumpi kaveri on tulossa.
Viiru77 kyselit sokerirasituksista, mä en onneksi niihin joutunut, tai ei kai se mikään "paha juttu" olisi ollut, sokerilientä+verikokeita. Kyllä sä niistä selviät =)
Täytyy varmaan nyt lähteä vähän raittiiseen ilmaan koiran kanssa, kun ensimmäistä kertaa sitten viime maanantain jaksaa olla jalkeilla :)
p.s. elokuisten kevät on mun mielestä ainakin ok... kevättä odotellessa :) Hyviä vointeja!
rv16...onko se jo niin?
Heipä hei teille kaikille ja onnea pienistä ihmeistä,joita kannatte mukananne!
Oon liittyny tänne jo joskus joulukuun alkupuolella, mutta nyt vasta ehtii ja jaksaa alkaa kirjottelemaan. Ikää on siis 20v ja viikkoja tällä hetkellä 18+3. Huomenna ollaan menossa yksityiselle ultraan ja toivottavasti pieni näyttäis siellä sukupuolensa. 25.3 on rakenneuä. Np ultrassa ollaan viimeksi nähty pikkunen.
Liikkeitä on tuntunu suunnilleen viikon verran nyt, np ultrassa sanovat, että istukka ois edessä ja käsittääkseni se vähän heikentäis liikkeiden tuntumista?! Masun päältä on tuntunu yhtä kauan, ku oon ite tuntenu ne.
Tuosta sokerirasituksesta. Käypä hoito -suositusten mukaan sitä suositellaan kaikille raskaana oleville. Mulla itellä ei olis sinne tarvetta mennä painoindeksin, iän tms takia, mutta aijon sinne silti mennä. Mites muut?
Ihanaa kevättä ja onnellista odotusta! :)
Taitaa olla nykyään, että kaikille yli 25v ensisynnyttäjille tehdään, näin muistelen omassa neuvolassa kuulleeni. Itsellä ei siis tarvetta, kun olen alle 30v toissynnyttäjä ja ekastakin on aikaa vasta reilu pari vuotta. Ja kun ekassa raskaudessa ei ollut mitään oireita, silloin ei vielä tehty testiä jos ei ollut sukurasitteita eli ei oo mullekaan tehty vaikka olinkin "jo" 26v. ensisynnyttäjä. Nyt siis testaukseen joutuu ainoastaan jos jotain oireita ilmaantuu, lähinnä kai sokeria pissanäytteessä. Toistaiseksi kuitenkin ollut puhdasta.
Mulla kans on istukka edessä ja selvästi huomaakin, että liikkeet tuntuu mahan ala- ja yläosassa, keskellä ei ollenkaan. Viime yönä näin muuten unta, että vauva pomppi ihan hirveästi mahassa ja että vatsan iho oli niin ohut että pystyin kädellä kokeilemaan onko vauva tyttö vai poika :D Ja poika se oli unen perusteella :) Alkaa tulla se raskausvaihe kun näkee koko ajan unia vauvasta, niin oli ekassakin raskaudessa!
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Hilja & pikku kakkonen rv 18+0
Kyllä mekin ollaan kovasti mietitty ja päädytty siihen, että kysytään sukupuolesta kun on rakenneultra. Tosin ilmeisesti meidän äippäpolilla sitä ei aina kerrota (riippuu kai kätilöstä). Jos näin on, tai jos pikkuisella on jalat ristissä harkitsen varmaankin yksityiselle ultraan menemistä. Rakenneultra olisi 24.3, vielä kuukauden kun jaksaisi odotella :)
Hermot meinaa välillä mennä kun seuraavaan neuvolaankin on vielä kaksi viikkoa ja välillä tuntuu että onkohan tuolla vatsassa nyt kaikki hyvin... Kun mitään merkkejä sieltä ei tunnu.