Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi ihan hirveää elää sellaista elämää kuin ns. työäidit elää!

Vierailija
10.02.2011 |

8 tuntia töissä 5 päivää viikossa. Sitten lasten hakuun, ruoan tekoon ja sitten saakin jo alkaa iltapuuhille ja lapset nukkumaan. Olisi ihan hirveää jos elämä vaan kuluisi tuollaiseen :( Viikonloppuisin ja loma-aikaan olisi vapaampaa, inhottaa ajatuskin....

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei käy noin helposti osa-aikatyö...

Vierailija
22/68 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäidin mielestä se on vaan hirveää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirvittää ajatuskin aamuista ennen töitä.

toivottavasti saan olla kotona vielä pitkään.vaikkakin haastavaa työtä on kotiäidin työ.



Vierailija
24/68 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirvittää ajatuskin aamuista ennen töitä.

Vierailija
25/68 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioero tai siippa kuolee? Mistä elanto silloin? Ja miten mielekästä on olla kotiäitinä esim yläkoluikäisten kanssa? Ja oma raha on aikamoinen turva itse kullekin, on varmaan kurjaa pyytää rahaa toiselta aikuiselta.

Vierailija
26/68 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän vaihdellen, toisinaan lähden kotiin puolilta päivin toisinaan olen jopa ilta kahdeksaan tai teen töitä kotona vaikkapa viikonlopun. Töitä rymittämällä jokainen viikonpäivä ei ole pelkästään rankkaa työntekoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/68 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyse vaan ja ainoastaan laiskuudesta!

Vierailija
28/68 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnolla kyselen mitä AP tekee sitten elääkseen?

Töitä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/68 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jokaisen oma valinta. Olemme erilaisia, ja jokainen näkee asiat eri tavalla. Olen ollut vuosia kotiäitinä, ja se on minun valintani. Pidän siitä kovasti :). Minusta ei vaan ole tähän, että näen asiat negatiivisena, jos on työssä käyviä äitejä :/. Toinen tulee kotona seinähulluksi ja kaipaa muuta, toinen taas nauttii siitä :). Näin.

Vierailija
30/68 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jokaisen oma valinta. Olemme erilaisia, ja jokainen näkee asiat eri tavalla. Olen ollut vuosia kotiäitinä, ja se on minun valintani. Pidän siitä kovasti :). Minusta ei vaan ole tähän, että näen asiat negatiivisena, jos on työssä käyviä äitejä :/. Toinen tulee kotona seinähulluksi ja kaipaa muuta, toinen taas nauttii siitä :). Näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/68 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatii jatkuvaa sikiämistä. Onhan se noloa olla kotiäitinä lukiolaisille ;)



Pullat uuniin vain. Mutta se tuossa urassa on hankalaa, että kroppa ei ikuisuuksia tuota noita jälkeläisiä. Sitten pitää keksiä jotain muuta.

Vierailija
32/68 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatii jatkuvaa sikiämistä. Onhan se noloa olla kotiäitinä lukiolaisille ;) Pullat uuniin vain. Mutta se tuossa urassa on hankalaa, että kroppa ei ikuisuuksia tuota noita jälkeläisiä. Sitten pitää keksiä jotain muuta.

Kuka täällä on puhunut sanallakaan kotiäitiydestä? Jos minua tarkoitat niin 2 lasta on eikä lisää tule. Kotiäitikään en ole mutta ikinä en kokopäivätyörumbaan lähde. En halua tuhlata kolmasosaa elämästäni töihin vaikka työstäni erittäin paljon pidänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/68 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä mammalla on 30 h soppari kaupan kassalla. Työpäivät vaihtelee 4 tunnista 8 tuntiin. Vapaa päiviä saattaa olla viikossa enemmänkin kuin se 2 päivää. Ei valittamista, päinvastoin!



Kaikki vaan ei viihdy kotona.

Vierailija
34/68 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei sentään niin masentavaa kuin ap luulee.



Olen kyllä töissä 8 tuntia päivässä 5 päivää viikossa, mutta työ antaa minulle paljon. Se on stimuloivaa, siinä saa onnistumisen kokemuksia, se nostattaa itsetuntoa, ja siellä on mukavia ihmisiä.



Lasten hakeminen on minun hommaani joka toinen päivä, samoin kuin joka toinen päivä lasten vieminen. Puolet siitä hoitaa mies. Se joka ei hae lapsia käy kaupassa, joten kauppaan ei tarvitse lasten kanssa mennä koskaan. Siivoamiseen emme käytä kovin paljon aikaa, meillä käy siivooja.



Arkena siis haen lapset klo 16, laitan niille ruuan klo 18, ja iltapuuhille aletaan klo 20. Kyllä siinä on aikaa ihan leppoisalle olemisellekin. Ei tietenkään yhtä paljon kuin jos en tekisi töitä, mutta jää kuitenkin joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/68 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eivät ole kouluttautuneet tai jos ovatkin, ovat pudonneet työelämän kelkasta? Ne pikkupallerot kun kasvaa ja kouluikäisten kanssa on aika "noloa" olla kotiäiti kun kukaan ei ole päivällä kotona äidin kanssa. Siinä on edessä melkoinen homma kun töitä yrittää etsiä. Lapset liitää missä liitää, mies on töissä ja äiti se hoitaa kotia. Kunnes on eläkkeellä (ai niin, eihän se saa työeläkettä) ja hoitaa sitä kotia. Moppaa ja pyykkää, onpahan aikaa siihen.

paitsi pikkukoululainenkin tarvitsee kyllä minua. Ja niin näyttävät tarvitsevan koko taloyhtiön pikkukoululaiset.

Mutta, työpaikka olisi parin vuoden sisällä tarpeen, mutta kotiäiti -taustalla on tuskin toivoa työpaikasta.. siinä mielessä kannattaisi jotenkin pitää kiinni työstäänkin, vaikka osa-aikaisena, jos mahdollista.

t. 20 v. kotiäitinä

Vierailija
36/68 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun työaika on tosin vain 30h/vk, mutta silti. Tämä kotona olo on niin tylsää. En millään saa aikaani kulumaan täällä sillä tavoin, että olisin motivoitunut tähän. Kaikki samat hommat tulee kotona ja lasten kanssa tehtyä töissä käydessäkin. Ihan kaikki.

Vierailija
37/68 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siitä onnellisessa asemassa, että saatoin tehdä töitä "kotiäitinä" ja nyt työäitinä teen töitä edelleen lasten lähellä.



Vuokrasin juuri itselleni työhuoneen koulun ja leikkipuiston välistä!

Vierailija
38/68 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirvittää ajatuskin aamuista ennen töitä. toivottavasti saan olla kotona vielä pitkään.vaikkakin haastavaa työtä on kotiäidin työ.

Vierailija
39/68 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 tuntia töissä 5 päivää viikossa. Sitten lasten hakuun, ruoan tekoon ja sitten saakin jo alkaa iltapuuhille ja lapset nukkumaan. Olisi ihan hirveää jos elämä vaan kuluisi tuollaiseen :( Viikonloppuisin ja loma-aikaan olisi vapaampaa, inhottaa ajatuskin....


hirveää, jos en saisi tehdä työtä, josta nautin ja johon olen usean vuoden kouluttautunut. Minulle ei todellakaan riittäisi pelkkä kotiäitielämä a mahdolliset harrastukset. Onneksi saa sekä perheen että työn:)

Vierailija
40/68 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirveää, jos en saisi tehdä työtä, josta nautin ja johon olen usean vuoden kouluttautunut. Minulle ei todellakaan riittäisi pelkkä kotiäitielämä a mahdolliset harrastukset. Onneksi saa sekä perheen että työn:)

osuit asian ytimeen loistavasti! =) Tosin 8 tuntia päivässä työelämää on aivan liikaa pois muulta elämältä ja lapsilta. Onneksi saa tehdä puolet tuosta ja näin saa kaikkea tasapainoisesti. Mutta hyvä jos olet tosissasi tyytyväinen tuohon työmäärään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi