Olisi ihan hirveää elää sellaista elämää kuin ns. työäidit elää!
8 tuntia töissä 5 päivää viikossa. Sitten lasten hakuun, ruoan tekoon ja sitten saakin jo alkaa iltapuuhille ja lapset nukkumaan. Olisi ihan hirveää jos elämä vaan kuluisi tuollaiseen :( Viikonloppuisin ja loma-aikaan olisi vapaampaa, inhottaa ajatuskin....
Kommentit (68)
kotiäidin mielestä se on vaan hirveää :)
hirvittää ajatuskin aamuista ennen töitä.
toivottavasti saan olla kotona vielä pitkään.vaikkakin haastavaa työtä on kotiäidin työ.
hirvittää ajatuskin aamuista ennen töitä.
avioero tai siippa kuolee? Mistä elanto silloin? Ja miten mielekästä on olla kotiäitinä esim yläkoluikäisten kanssa? Ja oma raha on aikamoinen turva itse kullekin, on varmaan kurjaa pyytää rahaa toiselta aikuiselta.
vähän vaihdellen, toisinaan lähden kotiin puolilta päivin toisinaan olen jopa ilta kahdeksaan tai teen töitä kotona vaikkapa viikonlopun. Töitä rymittämällä jokainen viikonpäivä ei ole pelkästään rankkaa työntekoa.
on kyse vaan ja ainoastaan laiskuudesta!
Mielenkiinnolla kyselen mitä AP tekee sitten elääkseen?
Töitä ;)
on jokaisen oma valinta. Olemme erilaisia, ja jokainen näkee asiat eri tavalla. Olen ollut vuosia kotiäitinä, ja se on minun valintani. Pidän siitä kovasti :). Minusta ei vaan ole tähän, että näen asiat negatiivisena, jos on työssä käyviä äitejä :/. Toinen tulee kotona seinähulluksi ja kaipaa muuta, toinen taas nauttii siitä :). Näin.
on jokaisen oma valinta. Olemme erilaisia, ja jokainen näkee asiat eri tavalla. Olen ollut vuosia kotiäitinä, ja se on minun valintani. Pidän siitä kovasti :). Minusta ei vaan ole tähän, että näen asiat negatiivisena, jos on työssä käyviä äitejä :/. Toinen tulee kotona seinähulluksi ja kaipaa muuta, toinen taas nauttii siitä :). Näin.
vaatii jatkuvaa sikiämistä. Onhan se noloa olla kotiäitinä lukiolaisille ;)
Pullat uuniin vain. Mutta se tuossa urassa on hankalaa, että kroppa ei ikuisuuksia tuota noita jälkeläisiä. Sitten pitää keksiä jotain muuta.
vaatii jatkuvaa sikiämistä. Onhan se noloa olla kotiäitinä lukiolaisille ;) Pullat uuniin vain. Mutta se tuossa urassa on hankalaa, että kroppa ei ikuisuuksia tuota noita jälkeläisiä. Sitten pitää keksiä jotain muuta.
Kuka täällä on puhunut sanallakaan kotiäitiydestä? Jos minua tarkoitat niin 2 lasta on eikä lisää tule. Kotiäitikään en ole mutta ikinä en kokopäivätyörumbaan lähde. En halua tuhlata kolmasosaa elämästäni töihin vaikka työstäni erittäin paljon pidänkin.
Tällä mammalla on 30 h soppari kaupan kassalla. Työpäivät vaihtelee 4 tunnista 8 tuntiin. Vapaa päiviä saattaa olla viikossa enemmänkin kuin se 2 päivää. Ei valittamista, päinvastoin!
Kaikki vaan ei viihdy kotona.
muttei sentään niin masentavaa kuin ap luulee.
Olen kyllä töissä 8 tuntia päivässä 5 päivää viikossa, mutta työ antaa minulle paljon. Se on stimuloivaa, siinä saa onnistumisen kokemuksia, se nostattaa itsetuntoa, ja siellä on mukavia ihmisiä.
Lasten hakeminen on minun hommaani joka toinen päivä, samoin kuin joka toinen päivä lasten vieminen. Puolet siitä hoitaa mies. Se joka ei hae lapsia käy kaupassa, joten kauppaan ei tarvitse lasten kanssa mennä koskaan. Siivoamiseen emme käytä kovin paljon aikaa, meillä käy siivooja.
Arkena siis haen lapset klo 16, laitan niille ruuan klo 18, ja iltapuuhille aletaan klo 20. Kyllä siinä on aikaa ihan leppoisalle olemisellekin. Ei tietenkään yhtä paljon kuin jos en tekisi töitä, mutta jää kuitenkin joka päivä.
kun eivät ole kouluttautuneet tai jos ovatkin, ovat pudonneet työelämän kelkasta? Ne pikkupallerot kun kasvaa ja kouluikäisten kanssa on aika "noloa" olla kotiäiti kun kukaan ei ole päivällä kotona äidin kanssa. Siinä on edessä melkoinen homma kun töitä yrittää etsiä. Lapset liitää missä liitää, mies on töissä ja äiti se hoitaa kotia. Kunnes on eläkkeellä (ai niin, eihän se saa työeläkettä) ja hoitaa sitä kotia. Moppaa ja pyykkää, onpahan aikaa siihen.
paitsi pikkukoululainenkin tarvitsee kyllä minua. Ja niin näyttävät tarvitsevan koko taloyhtiön pikkukoululaiset.
Mutta, työpaikka olisi parin vuoden sisällä tarpeen, mutta kotiäiti -taustalla on tuskin toivoa työpaikasta.. siinä mielessä kannattaisi jotenkin pitää kiinni työstäänkin, vaikka osa-aikaisena, jos mahdollista.
t. 20 v. kotiäitinä
mun työaika on tosin vain 30h/vk, mutta silti. Tämä kotona olo on niin tylsää. En millään saa aikaani kulumaan täällä sillä tavoin, että olisin motivoitunut tähän. Kaikki samat hommat tulee kotona ja lasten kanssa tehtyä töissä käydessäkin. Ihan kaikki.
Minä olen siitä onnellisessa asemassa, että saatoin tehdä töitä "kotiäitinä" ja nyt työäitinä teen töitä edelleen lasten lähellä.
Vuokrasin juuri itselleni työhuoneen koulun ja leikkipuiston välistä!
hirvittää ajatuskin aamuista ennen töitä. toivottavasti saan olla kotona vielä pitkään.vaikkakin haastavaa työtä on kotiäidin työ.
8 tuntia töissä 5 päivää viikossa. Sitten lasten hakuun, ruoan tekoon ja sitten saakin jo alkaa iltapuuhille ja lapset nukkumaan. Olisi ihan hirveää jos elämä vaan kuluisi tuollaiseen :( Viikonloppuisin ja loma-aikaan olisi vapaampaa, inhottaa ajatuskin....
hirveää, jos en saisi tehdä työtä, josta nautin ja johon olen usean vuoden kouluttautunut. Minulle ei todellakaan riittäisi pelkkä kotiäitielämä a mahdolliset harrastukset. Onneksi saa sekä perheen että työn:)
hirveää, jos en saisi tehdä työtä, josta nautin ja johon olen usean vuoden kouluttautunut. Minulle ei todellakaan riittäisi pelkkä kotiäitielämä a mahdolliset harrastukset. Onneksi saa sekä perheen että työn:)
osuit asian ytimeen loistavasti! =) Tosin 8 tuntia päivässä työelämää on aivan liikaa pois muulta elämältä ja lapsilta. Onneksi saa tehdä puolet tuosta ja näin saa kaikkea tasapainoisesti. Mutta hyvä jos olet tosissasi tyytyväinen tuohon työmäärään!