Olisi ihan hirveää elää sellaista elämää kuin ns. työäidit elää!
8 tuntia töissä 5 päivää viikossa. Sitten lasten hakuun, ruoan tekoon ja sitten saakin jo alkaa iltapuuhille ja lapset nukkumaan. Olisi ihan hirveää jos elämä vaan kuluisi tuollaiseen :( Viikonloppuisin ja loma-aikaan olisi vapaampaa, inhottaa ajatuskin....
Kommentit (68)
oli niillä lapsia tai ei, tekisi mieluummin lyhyempää päivää. Ikävä kyllä kaikilla ei ole siihen mahdollisuutta. Nämä ovat näitä "vähäks olis tylsää olla köyhä, emmä vaa haluis" -aloituksia, jotka pitäisi jättää omaan arvoonsa.
Niinpä. Harva vaan kehtaa myöntää asiaa =) Tosin olen eri mieltä tuosta mahdollisuudesta. Ihmiset vaan on niin materialistia nykypäivänä, valinta sekin.
Noh, ei tätä loputtomiin jatku ;) Mutta on tää vaan ihanaa!
Kuten joku taisi mainita jotakin nyrkistä ja hellasta, ei tää sellasta ole :) Ikävää jos miehesi pitää sinua kotona ollessasi noiden kahden välissä! Jätä se sika!
Ei kyllä ole yhtään ikävä työelämään!
viikkoa,juuri ap.n mainitsemista syistä. Ihan hyä, että osa-aikaisen hoitovapaan mahdollisuus on olemassa.
en mä ainakaan voisi tehdä osa-aikaisena sentyyppistä työtä kuin nyt teen. Joutuisin siis vaihtamaan 8 tuntia päivässä 5 päivää viikossa työtä josta saan tyydytystä vähempään määrään työtä joka ei antaisi minulle niin paljon.
oli niillä lapsia tai ei, tekisi mieluummin lyhyempää päivää. Ikävä kyllä kaikilla ei ole siihen mahdollisuutta. Nämä ovat näitä "vähäks olis tylsää olla köyhä, emmä vaa haluis" -aloituksia, jotka pitäisi jättää omaan arvoonsa.
Niinpä. Harva vaan kehtaa myöntää asiaa =) Tosin olen eri mieltä tuosta mahdollisuudesta. Ihmiset vaan on niin materialistia nykypäivänä, valinta sekin.
pääsisi matkustamaan ja puhumaan aikuisten kanssa. Pääsisi tapaamaan mielenkiintoisia ihmisiä. Vois käydä pari kertaa vuodessa duunimatkalla. Ois aupair ja siivooja.. jep jep toimittajan duunihan on surkeaa.
En kuitenkaan halua jäädä työelämän ulkopuolelle vaikka äiti olenkin.
5 vuotta olin lasten kanssa kotona, ja kyllä siinäkin omat haasteensa oli. Se oli henkisesti rankkaa, tämä työäitiys taas on fyysisesti rankkaa.
Pidempään jos olisin ollut kotona, olisin menettänyt viimeisetkin mahdollisuudet oman alan töihin ja se olisi ollut .. todella kurjaa.
Minulla kuitenkin on mielenkiintoinen ja motivoiva työ. Siitä saa voimia jaksaa turhautumatta kodin rutiineja, joita lapsiperheessä riittää :)
Olin vuosia kotona ja nyt kun lapset on kasvaneet, niin olen palannut työelämään takaisin ja melkeimpä olisi pitänyt palata aiemmin jo. Kotona tylsistyin enkä kuitenkaan osannut ottaa rennosti.
Viikonloput tuntuvat taas viikonlopuilta, tuntuu siltä että ne on ansainnut ja on erikoismukavaa voida olla yhdessä. Kotona olen 5 pintaan, leikitään lasten kanssa ja sitten syödään, teen pakkaseen ruoat viikonloppuna etukäteen niin viikolla ei tartte vääntää.
olin 5½v ja nuorimman jälkeen 2v. kotona. En kyllä enää millään jaksaisi olla kotona . Oli silloin ihanaa mutta ei kiitos enää.