Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme unohdusta, kolme rastia, puoli tuntia jälki-istuntoa....

Vierailija
10.02.2011 |

Pim ja tsädäm! Muisti parani heti! Hurraa, hienot metodit!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sitä alkaa kummasti muistamaan paremmin. Alkaa aamuisin miettiä että onkohan nyt kaikki mukana ettei vaan tule taas rastia.

Mikä sinun keinosi olisi?

Vierailija
2/28 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n Elisepetteriäkö nyt on koulussa riistetty ja on ihan puoleksi tunniksi joutunut jälki-istuntoon? Ota yhteys ihmisoikeustuomioistuimeen! Vai mistä oikein on kysymys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n Elisepetteriäkö nyt on koulussa riistetty ja on ihan puoleksi tunniksi joutunut jälki-istuntoon? Ota yhteys ihmisoikeustuomioistuimeen! Vai mistä oikein on kysymys?

ihan virallinen, kaikille yhteinen menetelmä tuo on....Mutta kova paikka hyvälle tsemppaajalle, joka on "kerännyt" kolme rastia laskien elokuusta. Ja viimeinen unohdus oli minun moka... :(

Ja mitä tilalle? Palkitseminen, porkkana.... ei rankaisu, sillä pää on hatara välillä, äitiinsä tullut. Yrittää parhaansa aina ja joka asiassa, siksi harmittaa. Kivikautinen tapa....

Vierailija
4/28 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvistäkin suorituksista palkitaan.

Molemmat hyviä metodeja mielestäni.

Vierailija
5/28 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tilalle? Palkitseminen, porkkana.... ei rankaisu, sillä pää on hatara välillä, äitiinsä tullut. Yrittää parhaansa aina ja joka asiassa, siksi harmittaa. Kivikautinen tapa....

ja opeta käyttämään sitä.

teet palveluksen isoksi kasvavalle

Vierailija
6/28 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri asia unohtaa asioita kolme kertaa viikossa/kuukaudessa kuin lukukaudessa/vuodessa.

Vähintäänkin joululomaan olisi hyvä katkaista rastien kertyminen.

Vierailija
7/28 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan eri asia unohtaa asioita kolme kertaa viikossa/kuukaudessa kuin lukukaudessa/vuodessa.

Vähintäänkin joululomaan olisi hyvä katkaista rastien kertyminen.

jos kerran pitää vaalia rasti unohduksesta -systeemiä....Tasa-arvoisempikin systeeminäkin.

Vierailija
8/28 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan virallinen, kaikille yhteinen menetelmä tuo on....Mutta kova paikka hyvälle tsemppaajalle, joka on "kerännyt" kolme rastia laskien elokuusta. Ja viimeinen unohdus oli minun moka... :(

eli koska sun lapsi on niin kova tsemppaamaan niin sen ei pitäsi samalla lailla saada jälkkäriä kun muut? Että joku vähän typerämpi lapsi voi olla näillä säännöillä mutta sinun fiksumpi tapaus ei?

Kuule pääasia että ne säännöt on kaikilla samat, silloin jos niitä "rasteja" ei nollata vaan koko vuosi kerätään niin varmaan ne lapsetkin voivat ymmärtää että kun tää on niin tiukka juttu niin oikeastaan jokainen joutuu joskus jälkkäriin eikä sellainen joka jää ole muita idiootimpi tai tuhmempi. Voithan sä mainita opelle että vähän turhan tiukka systeemi, mutta mun ymmärtääkseni toi on tosi yleinen. Mäkin oon melkoinen harvapää mutta meidän lapsen opella on reissuvihkosysteemi käytössä ja ihan olen itsekin oppinut lukemaan sen viimeistään joka aamu. Että vielä ei ole mitään unohtunut. Paitsi niinpäin, että koululle on jäänyt jotain.. ehkä pitäisi itsekin ottaa tiukempi linja ;)

Vierailija
9/28 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli koska sun lapsi on niin kova tsemppaamaan niin sen ei pitäsi samalla lailla saada jälkkäriä kun muut? Että joku vähän typerämpi lapsi voi olla näillä säännöillä mutta sinun fiksumpi tapaus ei?

Kuule pääasia että ne säännöt on kaikilla samat, silloin jos niitä "rasteja" ei nollata vaan koko vuosi kerätään niin varmaan ne lapsetkin voivat ymmärtää että kun tää on niin tiukka juttu niin oikeastaan jokainen joutuu joskus jälkkäriin eikä sellainen joka jää ole muita idiootimpi tai tuhmempi. Voithan sä mainita opelle että vähän turhan tiukka systeemi, mutta mun ymmärtääkseni toi on tosi yleinen. Mäkin oon melkoinen harvapää mutta meidän lapsen opella on reissuvihkosysteemi käytössä ja ihan olen itsekin oppinut lukemaan sen viimeistään joka aamu. Että vielä ei ole mitään unohtunut. Paitsi niinpäin, että koululle on jäänyt jotain.. ehkä pitäisi itsekin ottaa tiukempi linja ;)

vaan edelleenkin; systeemi sama kaikille! Tarkoitin sitä, että jos ja kun opekin huomaa, että joku tsemppaa ja tekee parhaansa niin en tajua miksi KETÄÄN rangaistaan. Ei minun pikku possu hömpsänpömppäni ole mikään poikkeus eikä mikään kruunun perillinen, tarkoitan tällä tsemppaamisella ja parhaansa yrittämisellä kaikkia. Siitä tulisi palkita, ansion mukaan eikä aina kepittää!

Vierailija
10/28 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viidestä tunti... tosi kannustavaa :)

Vierailija
11/28 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöhästynyt kertaakaan koulusta 12 vuoteen.

Esikoiseni on myöhästynyt nyt 3,5 vuoden aikana kaksi kertaa. Kerran lumimyrskyn ja kerran auton hajoamisen takia. Matkaa kouluun 15 kilsaa, halki kaupungin.

Liikkakamat on aina, samaten kirjat.

Vierailija
12/28 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhästymisten laskeminen jaksoittain, joita siis on neljä lukuvuodessa. Minustakin kolme unohdusta vuoden aikana on tosi vähän, enkä siitä antaisi rangaistusta. Vähintään joululta pitäisi homma katkaista.

Vierailija
13/28 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonakin voisi puhua, että vaikka onkin tärkeää olla täsmällinen, niin koko maailma ei kaadu yhteen jälkkäriin. Että sen tarkoitus on saada lapset pitämään parempaa huolta aikatauluista ja tavaroista. Siis jos lapsesi on tunnollinen suorittaja, joka on nyt paniikissa siitä, että koko loppuelämä on pilalla, kun on joutunut jälkkäriin.

Vierailija
14/28 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälki-istunto on parhaansa yrittävälle, kiltille oppilaalle kova rangaistus, joka tuntuu pahalta. Kolme kertaa vain lukukaudenkin aikana sattunut unohdus on mielestäni asia, joka tulee eteen lähes jokaiselle. Mitä järkeä on rangaista jokaista oppilasta? Ja toisaalta rangaistuksen pelossa asian jännittäminen on aivan älytöntä. Pitää riittää, että tekee parhaansa ja tulos on kohtuullinen.

Mielestäni tällainen rastisysteemi kuuluu menneeseen maailmaan. Opettajan pitää pystyä erottelemaan joukosta ongelmaoppilaat, ja rankaisua pitäisi tulla vasta, kun lapsi ihan oikeasti tarvitsee ravistelua tilanteessa.

Aivan turhia epäonnistumisen kokemuksia ja alleviivaamista tuollaisilla vain jaetaan.

Vierailija
15/28 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajat eivät varmaan itse koskaan unohda mitään. Vai unohtavatko sittenkin? No mutta eihän heitä tarvitse rangaista siitä, koska ovat aikuisia. Peruskoulussahan ainoastaan lapsilta vaaditaan erehtymättömyyttä, mikä on kaiketi hieman kieroutunutta.

Vierailija
16/28 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmesti lukukaudessa.

Minulla on esikoinen sellainen ajatuksiinsa vaipuva, eikä hänellekään ole tullut kuin yksi unohdus tänä lukuvuonna!

Mitä jos sopisit tapaamisen koululle ja keskustelisit siitä, miten ihmiset yleensä pärjää.

Minusta sinulla on nyt itselläsi standardit pielessä!

Vierailija
17/28 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmesta rastista/unohduksesta jälkkäriä (tunti), mut "keräysaikaa" on aina vaan kuukausi =) Näin neljäsluokkalaisella... nuoremmalla taitaa toi rasti systeemi koskee kans koko vuotta, mutta hän kun on tosi tunnollinen, kaksi unohdusta ollut syksystä tähän, niin minusta tuntuu ettei ope aina noilla tarkemmilla edes merkkaa niitä ylös. Ymmärrän toki, että pitää olla tasapuolinen, mutta ekaluokkalaistenkin kohdalla mielestäni kuitenkin pätee se, että ihmisiä kaikki ollaan ja joskus voi joku unohtua, mutta kun sit on näitä miltä "unohtuu" useamman kerran viikossa... tällöin se mielestäni on kasvatusmetodi, että pitää oppia huolehtiin asioista. Näillä jotka taidon jo osaa ei mielestäni ole väärin joskus katsoa läpisormien, mikäli sitä ei ilmoiteta koko luokalle, eli tapahtuu ns. salaa.

Vierailija
18/28 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni opekaan joutunut jäli-istuntoon, vaikka on jo unohtanut ties mitä. Oikeasti jälki-istunto on ranagistus ja unohtamisesta(joka on vahinko) ei pidä rangaista. On muitakin keinoja, jos vähääkään riittää opella ja vanhemmilla älyä.

Vierailija
19/28 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonakin voisi puhua, että vaikka onkin tärkeää olla täsmällinen, niin koko maailma ei kaadu yhteen jälkkäriin. Että sen tarkoitus on saada lapset pitämään parempaa huolta aikatauluista ja tavaroista. Siis jos lapsesi on tunnollinen suorittaja, joka on nyt paniikissa siitä, että koko loppuelämä on pilalla, kun on joutunut jälkkäriin.

Vierailija
20/28 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkipäiviä myöten? Istutko jäähyllä, kun olet menettänyt malttisi, sillä samalla penkillä kuin lapsesi?

lapseni opekaan joutunut jäli-istuntoon, vaikka on jo unohtanut ties mitä. Oikeasti jälki-istunto on ranagistus ja unohtamisesta(joka on vahinko) ei pidä rangaista. On muitakin keinoja, jos vähääkään riittää opella ja vanhemmilla älyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi