Voi luoja. Mies niiiiin kipeänä...
Vähän on vaikea olla hellä hoitsu kun toinen on jo "toinen jalka haudassa".
Suorastaan ärsyttää tuollainen "Mä en tee mitään, oon kipeänä" -asenne.
Hän puhuukin ihan tahallaan kuin olisi muka nenä tukossa.
Joskus tosin unohtaa sen... Kuulostaa aika teennäiseltä.
Joo, myönnetään lämpöä on, mutta ei kai muuten perusterve vielä kuole 37,1 asteeseen?
Kommentit (46)
mahatauti, 40 asteen kuume tai morfiinia vaativa noidannuoli nyt ei ole este millekään.
Lapset, yöheräilyt ja ukon makuukamaritarpeet tulee hoitaa siinä missä ennenkin. Ehkä voi syöttää perheelle hätätilassa eineksiä ja jättää imuroimisen tuonnemmaksi.
Mikäli niskuroisit kotona ja minä kävisin töissä en katselisi tuollaista touhua kovinkaan pitkään. Etenkin minua ärsyttäisi aaveilusi pitkin päivää. Etkö voisi vaikka pyyhkiä pölyjä tai silittää tekstiileitä?
Mene itse töihin ja kipeile sitten. Muista hakea saikkua lääkäriltä. Ennen lääkärin lausuntoa et voi olla sairas.
Toisekseen äitini on sellainen et kuumetta ei tarvi olla kuin 37 niin on ihan voimaton. Ei kaikilla tarvi olla kuumetta se 40 et on petipotilas. Toisilla ei kestä kuumeen nousta juuri ollenkaan kun jo hourii.
ja naisen on vain hoidettava ne lapset, vaikka mikä olis. Kaikilla ei ole apua saatavilla.
Kyllä mua ainakin ärsyttäisi, jos mies jaksaa maata sohvalla ja tuijottaa telkkua tai rämpätä tietokonetta. Vaimon tekemä ruoka maistuu ja herkkujakin tekisi mieli, mutta mihinkään ei voi osallistua... Ja joka käänteessä muistetaan valittaa, kun on niiiiiiin kipeänä...
mies on siis työtön.
Itse käyn osa-aikatyössä.
Äkkiseltään ihmetyttää, että miksi mies hakee huomiota?
Hän heittää minut pellolle täältä joka tapauksessa viimeistään kesällä.
Meillä ei ole yhteistä tulevaisuutta.
Minunhan tässä pitäisi jotain säälipisteitä kerjätä...
Pitää välttää kävelyä ja muistuttaa itselleen makoilun ja istumisen tärkeydestä.
Mikäli kipeänä osallistuu kotitöihin, paraneminen hidastuu. Työpaikalla ei olla mielissään siitä, jos vaimo teettää miehelleen ylimääräisiä töitä.
Minä kuitenkin kannan leivän kotiin. Te valmistatte leivän kiltisti, kuten tyttöjen kuuluu ja näytätte nätiltä sitä tarjotessanne.
Jokainen tietää miten kipeänä seksi maistuu paremmalta, ei siitä voi syyllistää. Se on luontainen juttu.
Nyt minulle maistuisi pekonivoileipä sinaappikurkkusalaatilla. Kiitos.
*Kääntää kylkeä ja päästää narisevan pierun*
T: Sairaslomamies
mies on siis työtön.
Itse käyn osa-aikatyössä.
Äkkiseltään ihmetyttää, että miksi mies hakee huomiota?
Hän heittää minut pellolle täältä joka tapauksessa viimeistään kesällä.
Meillä ei ole yhteistä tulevaisuutta.
Minunhan tässä pitäisi jotain säälipisteitä kerjätä...
Miksi heittää kesällä ja pellolle? Oletteko maatilallisia?
Tai siis ei kunnossa, mutta jaksaa tehdä ja touhuta ja hoitaa lapset. Minä kun olen kipeänä, en vaan kykene mihinkään. Vaikka lämpöäkin olisi vain vähän, niin multa on täysin veto pois ja itkettää vaan koko ajan.
Ja ihan tosissaan. Sille ei voi mitään. Jos olen yksin kotona lasten kanssa, kun olen kipeänä, niin silloin toki teen kun on pakko, mutta kaikki hengästyttää todella paljon, vapisuttaa, voimat lähtee... On se tosi kivaa joo!! Onneksi mulla on mies, joka ymmärtää.
Lämpö oli korkeimmillaan 37,5, ja sitä mitattiin ahkerasti kerran tunnissa. Edes kauppaan ei jaksanut mennä ja peukalo kaukosäätimellä oli ainoa lihas, joka liikahti. Minä hoidin kaikki tiskit, pyykit, kaupat ja kakarat, passasin sille kahvikupinkin nenän eteen, kun ei kuulemma voinut itse hakea, kun lihaksia särkee ja nenä niiiiin tukossa.
Nyt kun mulla on vuorostaan flunssa, päänsärkyä ja kuumetta 38,6, niin mies kyllä hoitaa kotihommat, mutta: olen kuulemma niiiiin seksikkään näköinen ja mies on alvariinsa kourimassa ja ehdottolemassa että "makaat vaan paikallaan, kyllä mä loput teen". Just joo... Ei voisi seksi mua vähempää kiinnostaa. Tota en tajua, että miksi nainen on kamalimmassa räkätaudissa kipeänä miehen mielestä niin himottava..?
Mä olen huomannu, että miehet on aina kipeinä niin paljon sairaampia kun naiset. Ja ne myös valittaa paljon enemmän! No mutta, sallittakoot se heille :-)
mies on siis työtön. Itse käyn osa-aikatyössä. Äkkiseltään ihmetyttää, että miksi mies hakee huomiota? Hän heittää minut pellolle täältä joka tapauksessa viimeistään kesällä. Meillä ei ole yhteistä tulevaisuutta. Minunhan tässä pitäisi jotain säälipisteitä kerjätä...
Pellolleheittäminen on vaan sellainen sanonta.
Oikeasti hän antaa häädön, koska pani vahingossa paksuksi, enkä pysty aborttiin.
t: ap
Pitää välttää kävelyä ja muistuttaa itselleen makoilun ja istumisen tärkeydestä.
Mikäli kipeänä osallistuu kotitöihin, paraneminen hidastuu. Työpaikalla ei olla mielissään siitä, jos vaimo teettää miehelleen ylimääräisiä töitä.Minä kuitenkin kannan leivän kotiin. Te valmistatte leivän kiltisti, kuten tyttöjen kuuluu ja näytätte nätiltä sitä tarjotessanne.
Jokainen tietää miten kipeänä seksi maistuu paremmalta, ei siitä voi syyllistää. Se on luontainen juttu.
Nyt minulle maistuisi pekonivoileipä sinaappikurkkusalaatilla. Kiitos.
*Kääntää kylkeä ja päästää narisevan pierun*T: Sairaslomamies
Ällötys.
mies on siis työtön. Itse käyn osa-aikatyössä. Äkkiseltään ihmetyttää, että miksi mies hakee huomiota? Hän heittää minut pellolle täältä joka tapauksessa viimeistään kesällä. Meillä ei ole yhteistä tulevaisuutta. Minunhan tässä pitäisi jotain säälipisteitä kerjätä...
Pellolleheittäminen on vaan sellainen sanonta.
Oikeasti hän antaa häädön, koska pani vahingossa paksuksi, enkä pysty aborttiin.
ajattele että sä häädät miehen elämästäs ja pärjäätte lapsen kanssa hyvin. Jos siitä tulee poika niin kasvatat siitä terveen ihmisen. Sellaisen, joka ei leiki kipeää. Miehen häviöhän tuo selvästi on. Häviää naisen ja lapsen. Eipä tule suurempaa häviötä mieleen elämässä.
Ällötys.
Kyllä minulta sydäntäkin löytyy olen nro 33.
T: Sairaslomamies
Pellolleheittäminen on vaan sellainen sanonta. Oikeasti hän antaa häädön, koska pani vahingossa paksuksi, enkä pysty aborttiin. t: ap
ajattele että sä häädät miehen elämästäs ja pärjäätte lapsen kanssa hyvin. Jos siitä tulee poika niin kasvatat siitä terveen ihmisen. Sellaisen, joka ei leiki kipeää. Miehen häviöhän tuo selvästi on. Häviää naisen ja lapsen. Eipä tule suurempaa häviötä mieleen elämässä.
hän häviää naisen ja 3 lasta... En pärjää :'-(
Pitää välttää kävelyä ja muistuttaa itselleen makoilun ja istumisen tärkeydestä. Mikäli kipeänä osallistuu kotitöihin, paraneminen hidastuu. Työpaikalla ei olla mielissään siitä, jos vaimo teettää miehelleen ylimääräisiä töitä. Minä kuitenkin kannan leivän kotiin. Te valmistatte leivän kiltisti, kuten tyttöjen kuuluu ja näytätte nätiltä sitä tarjotessanne. Jokainen tietää miten kipeänä seksi maistuu paremmalta, ei siitä voi syyllistää. Se on luontainen juttu. Nyt minulle maistuisi pekonivoileipä sinaappikurkkusalaatilla. Kiitos. *Kääntää kylkeä ja päästää narisevan pierun* T: Sairaslomamies
pus pus!
"Kestä se kuin mies"?
Oli sitten kyse nuhasta tai synnytyksestä, niin...
Mutta silloin, jos meillä sattuu olemaan sama tauti yhtäaikaa ja mies on sairaslomalla, niin minä hoidan lapset sillä aikaa kun mies nukkuu. Viimeksi sain ihan mahdottomat jälkitaudit, kun en voinut yhtään levätä. Ja mulla oli meistä enemmän kuumetta ja todennäköisesti huonompi olo. Mies myös vastusti avun pyytämistä ystävältäni.
ei koskaan suostu mittamaan kuumetta, koska jos sitä ei mittaa sitä ei ole... Joskus väkisin mittaan kun on ihan kanttu vei ja silti tekee kaikenlaista. Jos mä olen niin kipeä, etten pystyisi hoitamaan lapsia, jää kotiin tai hoitaa anopin meille, jos ei pysty jäämään.
Mulla taitaa olla ihana mies :-)
Mulla oli tuollaista kipua kun olin töissä paikassa jossa hometta. Nivelet turpoilivatkin hiukan, reumaakin tutkittiin mutta ei onneksi ollut sitä. Kädet oli niin kipeät ja kömpelöt, että tavarat putoili käsistä. En saanut auki vähänkään raskaampaa ovea, kun kyynärpäähän koski niin kovasti.
Kun pahin homealtistus loppui, niin nivelongelmatkin vähenivät. Yhä tulee kipuja ja kolotuksia, jos törmään homeeseen, mutta onneksi menevät myös ohikin. Pysyviäkin ongelmia jäi, paljon, keuhkoihin, eli selvitä mahdollisimman pian, voisivatko oireesi johtua homeesta. Kaikki lääkärit eivät "usko" homeeseen, joten jos joudut tällaisen vastaanotolle niin vaihda lääkäriä.
Minä olen perheemme mies, jolla ei ole ollut moneen vuoteen edes neljää päivää vapaata. Aivan sama, vaikka olisin kipeä, töitä on tehtävä. Tälläkin hetkellä nivelissä outo tauti tms. Sormet ja kyynärpäiden nivelet sekä polvet jatkuvasti tulessa. Lääkärit eivät löydä syytä, tulehdus ei ole. Vaimosta ei töissäni ole apua, kun ei halua auttaa. Miettikää millaista on tehdä raskasta ruumillista työtä kun toisella kädellä ei edes maitopurkkia pysty samanaikaisesti puristamaan ja nostamaan...
Minä en saa vaimoltani edes aiheellista empatiaa. Pelkkää huutoa ja sukulaisteni haukkumista yhteyksissä missä näillä ei ole mitään asiayhteyttä edes. Tänään menen jo kolmannelle spesialistille näiden käsien kanssa ennen töihinmenoa. Kipulääkkeet eivät auta, mutta töitä täytyy tehdä.
Tauti yleistyy myös naisten keskuudessa. Tauti on hyvin yleistä paremmin tienaavien naisten keskuudessa. Duunarimiehellä ei ole varaa flunssailuun. Maailma muuttuu.
Meillä ei leikitä sairasta. Arvostamme molemmat toisiamme ja annamme tarvittavaa huomiota. Tuo on vain oire siitä ettei sairastelija tunne saavansa tarpeeksi arvostusta parisuhteessa.