Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jättäisitkö ekaluokkalaisen yksin kotiin

Vierailija
08.02.2011 |

kaupassakäynnin ajaksi? Matkoineen menisi noin tunti.

On ollut ennekin yksin, mutta puhelin jäi kaverille, joten mietin nyt uskallanko jättää yksin ilman puhelinta kotiin. Kuulema pärjää ja jäisi mielellään yksin ilman puhelinta, kun kysyin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän sä sen parhaiten tunnet!

Vierailija
2/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi itse haluaa jäädä kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syystä, ettei ole sitä puhelinta.

Vierailija
4/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunti yksin kotona!

Vierailija
5/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on ihan normaali sen ikäinen lapsi, niin voisi olla oikein hyvä jo alkaa harjoitella yksinoloa. Ilmeisesti lapsi olisi itse siihen jo valmiskin.

t luokanopettaja

Vierailija
6/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunti yksin kotona!

meillä ei ole ollut, siis ilman puhelinta.

ap

Vierailija
7/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omaani en jättäisi, jos kerran puhelin olisi muualla.

Vierailija
8/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omaani en jättäisi, jos kerran puhelin olisi muualla.

Myös pyyhit vielä lapsesi takapuolen vessakäynnin jälkeen ja puet vaatteet päälle. Onnea valitsemallasi tiellä.

Vierailija
9/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuo ilman puhelinta jättäminen arveluttaa, mutta riippuu toki siitä, miten tottunut lapsi on olemaan yksin.

Omani kanssa pääsen maks. vartin koiranpissatuslenkille, JOS on kännykkä ja JOS telkkarista tulee sopivaa ohjelmaa (eli uppoutuu siihen, eikä huomaa olevansa yksin). Kovasti ollaan harjoitelut, mutta lapsi on niin kovin arka, että tuo varttikin jo loistosuoritus...

Vierailija
10/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on ihan normaali sen ikäinen lapsi, niin voisi olla oikein hyvä jo alkaa harjoitella yksinoloa. Ilmeisesti lapsi olisi itse siihen jo valmiskin.

t luokanopettaja

siis se, ettei ole sitä puhelinta. Puhelimen kanssa on toki ollut vajaa parikin tuntia.

Ajatellaan, että minulle sattuisikin jotain tuon kauppareissun aikana. Bussilla menisin, joten bussi vaikka ajaisi pahan kolarin. Lapsi odottaisi ja odottaisi, yksin kotona, ketään ei tule. Kerrostalossa asumme, mutta naapureita emme tunne ollenkaan, lähellä ei asu esim luokkakavereita tai muita tuttuja.

ap

Vierailija
11/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapuria vaikka lähellä? Jos siis jotain kävisi, niin voisi kipaista naapuriin, tai voisit tarvittaessa soittaa naapuriin, jos itse myöhästyisit. Kuitenkin jos lapsi itse on halukas jäämään, niin varmaan kannattaisi ensin kokeilla vähän lyhyempää aikaa ja pidentään vähän kerrallaan, jos siis tähän yksin oloon on tarvetta.

Tulee kyllä toisaalta vähän välttämättä mieleen, että mitenhän me ennen selvittiin kun ei ollut kännyköitä...tosin oli ne lankapuhelimet!

Vierailija
12/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalainen tulee aina koulusta meille, koska ei uskalla olla yksin kotona, puhelin on. Vanhempansa eivät pihiyttään ottaneet hänelle ip-kerhopaikkaa, laskivat sen varaan, että meille voi aina tulla.. enkä raaski kotiokaan lähettää takaisin, eihän se lapsen vika ole. Vanhemmat sitten kysyvät vaan soittaessa häntä kotiin, että onhan läksyt tehty ja oletko syönyt.. ovat muutenkin sellaisia röyhkeitä toisten ihmisten hyväksikäyttäjiä, kuka vaan tielle sattuu.

Mutta lapsi on siis ihana. Joskus sitten puolittelen ruoka-annoksia, että riittäisi omalle porukalle, mutta näin mennään. Heillä myös taloudellisesti parempi tilanne, mutta ainahan rahalle käyttöä löytyy (parempaakin kuin lapsenhoidosta maksaminen sinne ip-kerhoon)..

Vierailija
13/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut ekaluokkalainen 20 vuotta sitten. juu, ei ollut kännyköitä, iipeestäkin tultiin kotiin omia aikoja...

kyllä sillon täytyi olla yksin kotona, jos vanhemmat lähtivät vaikka vanhempainiltaan tms.

nykyään kyllä niin hyysätään lapsia... pitää todellakin pystyä olemaan kotona sen tunnin yksin.

Vierailija
14/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä lienee 7v lapsi, jonka yksinjättäminen katsottaisiin monissa maissa heitteillejätöksi. Mutta suomalaisessa kulttuurissa lapsen on jo aika harjoitella yksinoloa ja ihme paapomista jos ei voi yksin jättää...

Vierailija
15/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä lienee 7v lapsi, jonka yksinjättäminen katsottaisiin monissa maissa heitteillejätöksi. Mutta suomalaisessa kulttuurissa lapsen on jo aika harjoitella yksinoloa ja ihme paapomista jos ei voi yksin jättää...

Meilläkin siis asiaa harjoitellaan, mutta lapsen ehdoilla ja kyllä oma poika tuntuu vielä niin aralta ja pelokkaalta, etten oikein usko että se pakollakaan alkaa sujumaan!

t. 11

Vierailija
16/16 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on ihan normaali sen ikäinen lapsi, niin voisi olla oikein hyvä jo alkaa harjoitella yksinoloa. Ilmeisesti lapsi olisi itse siihen jo valmiskin. t luokanopettaja

siis se, ettei ole sitä puhelinta. Puhelimen kanssa on toki ollut vajaa parikin tuntia. Ajatellaan, että minulle sattuisikin jotain tuon kauppareissun aikana. Bussilla menisin, joten bussi vaikka ajaisi pahan kolarin. Lapsi odottaisi ja odottaisi, yksin kotona, ketään ei tule. Kerrostalossa asumme, mutta naapureita emme tunne ollenkaan, lähellä ei asu esim luokkakavereita tai muita tuttuja. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan