Tili josta sossu ei tiedä???
Miten olisi helpointa järjestää "salainen" tili, johon voisi ohjata esim. huutistulot ja synttärirahat?
Saako sossu jostain selville jos minulla on tili jossain vaikka eri pankissa kuin normaali tilini?
Vai pitääkö esim. äitini avata "itselleen" joku varatili?
Ja ei kiitos moraalisaarnaa :)
Kommentit (195)
Voi V***U S**TANA! Verenpaineet nouseeee...
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 21:58"]
Voi V***U S**TANA! Verenpaineet nouseeee...
[/quote]
Ota ihan iisisti. Siis kummasta asiasta, siitäkö että joku haluaa pimittää sossulta edes jotain, vai siitä, miten vaikeaa ja turhauttavaa toimeentulotuella eläminen voi olla?
Siis täh??! Etteikö muka sais olla yhtään rahaa, kun sossussa käy? Eikö edes sitä puskurirahaa säästötilillä, joka on tarkotettu matkusteluun yms. Meillä säästötilillä jotain 12000€, mut ei me sitä tiliotetta tietystikään sossuille näytetä. Nehän on siihen, että kerran tai kahdesti vuodessa päästään ulkomaille, ei elämiseen!!
Ulkomainen tili ja siihen verkkopankki. Onnistuuko esimerkiksi Tallinnan reissulla vai pitääkö mennä kauemmaksi?
[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 19:39"]
Ulkomainen tili ja siihen verkkopankki. Onnistuuko esimerkiksi Tallinnan reissulla vai pitääkö mennä kauemmaksi?
[/quote]
Thaikuissa ainakin saa pankkitilin 15 minuutissa kun kävelee konttoriin. Tosin vähän kallis tilinavausmatka jos ei muuten ole menossa sinne päin. Itse pidän ihan suomalaista tiliä, koska talletan rahaa sinne automaatilla. Ulkomaiseen tilisiirtoon (käteisellä) pitäisi kai asioida pankkivirkailijan kanssa, mitä haluan välttää näissä jutuissa, kun eihän sitä koskaan tiedä jos on joku innokas "sossun asiakkaiden käräyttäjä" tiskin toisella puolella.
Varatili on syytä avata jo hyvissä ajoin ennen sossutilannetta. Sama koskee tietenkin kaikkea muuta toimintaa eli esimerkiksi rahan nostamista tililtä pankkilokeroon käteisenä tms.
Prepaid luottokortteja ei taida olla Suomessa juurikaan tarjolla. Bitcoin on huono kurssiriskien vuoksi ja paypal käytettävyydeltään rajoitettu.
Senkin takia kotimainen pankkitili on parempi, että jos maksaa vaikka Finnairin lentoja heidän sivuiltaan tai Norskin lentoja travellinkin kautta, niin siellä on vaihtoehtoina vain suomalaiset verkkopankit.
Mulla ovat nuo tarpeet hieman lentomatkailua maltillisempia eli rahaa pitää riittää elämiseen ja sen lisäksi tarpeen vaatiessa pieniin ostoksiin nettikaupoista. Sitä on vaikea tehdä käteistaloudessa, johon sossu asiakkaansa käytännössä pakottaa. Heidän valvonnassaan se "virallinen" tili on tosiaan varattu vain ja ainoastaan sellaisille maksuille, joiden etukäteen tiedetään menevän läpi ongelmitta.
Joskus olen itsekin auttanut kavereita, jotka haluavat maksaa sossun kannalta hankalia laskuja. Käteismaksu minulle ja minä olen sitten omalta tililtäni maksanut laskut. Helpompaa hoitaa näin kuin käydä lävitse koko kuukausien byrokratia valitusmenettelyineen.
Mulla joskus teininä sossu sanoi että mun täytyy pyytää käteisenä kaikki avustukset ja lahjarahat. Monelle muulle myös näin sanottu.
Kukaan ottanut tiliä Tallinnasta?
Maksetaan hiukan suurempaa toimeentulotukea, mutta poistetaan koko harkinnanvarainen osuus sen päälle, jolloin saadaan turhaa byrokratiaa poistettua.
Toimiiko tilin avaaminen Tallinnassa?
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:26"]
[/quote]
Tilin avaus Tallinnassa onnistuu passin tai henkilökortin avulla, itse avasin SEB-pankissa. Toimenpide kesti noin 15 minuuttia eikä mitään tietoja Suomesta katsottu. Nyt on ko. pankin tili, debit-kortti sekä verkkopankin avainlukulaskuri.
Varat tuolle tilille laitan ainoastaan virolaisista talletusautomaateista sillä suomalaisesta tilistä tehdyt siirrot näkyisivät ainakin voudille sekä velkojille joilta varojani piilottelen. Täällä Tallinnassa elää Suomen työttömyystuilla ihan hyvin, kämpän vuokra on 190 euroa kuussa, viina ja ruoka halpaa sekä naiset paljon kauniimpia kuin Suomessa. Suomessa osoite on poste restante. Kela ja vouti luulevat vieläkin että asun Suomessa vaikka siellä tuli häätö kämpästä jo yli vuosikymmen sitten.
t. Ulosotossa 45000 euroa velkaa enkä koskaan maksa takas. BYHAHAHAH!
[quote author="Vierailija" time="05.02.2011 klo 11:16"]
johon tulee kelan,sossun ym.rahat.
Sitten voit sen tiliotteen näyttää sinne.
Toinen tili voi olla samassa pankissa mutta mielummin toisessa niin ei mene sekaisin.
Sen tiliotteet pidä visusti tallessa.
[/quote]
Tää neuvo on sikäli huono, että käryn käydessä järjestely osoittaa teon tahallisuuden ja suunnitelmallisuuden, joten juttu menee helpommin käräjille.
Et voi mitenkään pimittää tilejä. Kaikki tulee soskun tieitoon.Kaikki s-tileistä lähtien vaikka sinne tulisi vain muutama sentti vuodessa
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 11:46"]
Minkä takia sossun ylipäätään pitää nähdä asiakkaiden menot? Ei pitäisi kuulua vittujakaan kenellekään, mihin ihmiset rahansa käyttää. Ainoastaan tulot pitää selvittää, jotta nähdään onko oikeutettu tukeen. Muuten tiliotteesta pitäisi kelvata versio, jossa menot on teipattu piiloon. Samoin hakemuslomakkeisiin tuli jokin aika sitten kohta, jossa kysytään että oletteko käyneet ulkomailla ja näyttäkää matkaliput. No vittu jos käyn jossain muutaman päivän reissussa, johon lippu maksaa vähemmän kuin viisi kertaa lyhyempi kotimaanmatka, niin arvaa vaan kerronko sossulle siitä mitään.
[/quote]
Kerro vaan kun ei siitä mitään seuraa, kun kyseessä on vaan piipahdukset ulkomailla. Matkakysymys on ihan hyvä muistutus joillekin siitä, ettei vuoden kolme kylmintä kuukautta Aasiassa tai koko kesä Virossa tarkoita, että rahoitus tulee suomalaisen kunnan ja valtion budjetista.
Menopuolella lienee kait tärkeitäkin tietoja, kuten se, onko vuokra maksettu ja lapset ruokittu?
[quote author="Vierailija" time="09.02.2012 klo 19:01"]
on äitini nimissä oleva tili. Se on siis virallisesti äidin rinnakkaistili, mutta hän ei käytä sitä. Minulla on tiliin kuuluva visa electron, jolla voin nostaa sieltä rahaa. Parhaimmillaan siellä on ollut jopa pari tonnia rahaa. Niillä rahoilla olen ostanut vaatteita sekä itselle että lapselle, maksanut huvituksia, ostanut huonekaluja ja matkustellut. Tällaisesta tilistä ei voi jäädä kiinni, koska omissa nimissäni ei ole mitään ylimääräistä rahaa.
Kyllä oli mukava fiilis, kun lentokone nousi ja oli parin viikon loma odottamassa. Hyvää mieltä lisäsi tieto sossun huijaamisesta :D :D
[/quote]
Jos sinulla on virallinen käyttöoikeus tiliin siitä voi jäädä kiinni; rahalaitostiedustelussa annetaan tiedot (siis ihan tilitapahtumat) kaikista tileistä, joihin henkilöllä on yhteys. Jos taas et ole virallisesti tilin käyttäjä, vaan käytät äitisi nimissä (ikään kuin äitinäsi) Visa Electronia, esitän toiveen, ettet jatkossa vaarantaisi äitisi pankkisuhteita.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:26"]
[/quote]
Tilin avaus Tallinnassa onnistuu passin tai henkilökortin avulla, itse avasin SEB-pankissa. Toimenpide kesti noin 15 minuuttia eikä mitään tietoja Suomesta katsottu. Nyt on ko. pankin tili, debit-kortti sekä verkkopankin avainlukulaskuri.
Varat tuolle tilille laitan ainoastaan virolaisista talletusautomaateista sillä suomalaisesta tilistä tehdyt siirrot näkyisivät ainakin voudille sekä velkojille joilta varojani piilottelen. Täällä Tallinnassa elää Suomen työttömyystuilla ihan hyvin, kämpän vuokra on 190 euroa kuussa, viina ja ruoka halpaa sekä naiset paljon kauniimpia kuin Suomessa. Suomessa osoite on poste restante. Kela ja vouti luulevat vieläkin että asun Suomessa vaikka siellä tuli häätö kämpästä jo yli vuosikymmen sitten.
t. Ulosotossa 45000 euroa velkaa enkä koskaan maksa takas. BYHAHAHAH!
[/quote]
Käytkö Suomessa välillä töissä, kun kerran saat työttömuustukia vuosikymmeniä?
Hieman mietittävää. Tietenkin joku taas alkaa huutaa siitä, että sen asumisen ja 470e suhteen pitäisi alkaa orjaksi, mutta kun ne työt ovat käytnnössä tätä:
http://www.demari.fi/politiikka/uutiset/10834-taman-takia-siivoustyo-ei-kelpaa-tyottomille-huijauspalkkoja-ja-1-2-tunnin-vuoroja#.UVbFjPNlgPU.facebook
Osa-aikaisia ja ilman tuntipalkkaa ja tosiaan kurjaa, jos naapurin Mirjakin saa enemmän vakituisena siivoajana. Työttömälle tehty todella vaikeaksi työllistyminen täällä ja kaikki se apu, jota annetaan vain lamaannuttaa tällä systeemillä, koska matto jalkojen alta menee niin helposti ja siitä kiitos sossulle. Jatkuvasti kasvava syrjäyteneiden määrä on juuri tämän politiikan tulosta ja maksulappu siitä tulee myöhemmin. Miksi näistä asioista on tehtävä niin hankalia? Helpompi olisi viedä kaikki tuet pois ja antaa ihmisten selvitä omillaan, mutta tämä mukamas auttamispalvelu ei tosiaan auta ketään, vaan aiheuttaa pysyviä haittoja niille, joista johonkin voisi ollakin. Ainoa asia, mitä sossun asiakkaana oppii, on se, ettei kannata pullikoida/yrittää ja parasta totella ja vain syödä/maata sängyssä, koska kaikki kaikesta yrityksesta tulee rangaistus, jopa omalta tililtä maksetusta kielikurssista. Miten niitä loisia tehdään, vai tuleeko ne tyhjästä?