Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tili josta sossu ei tiedä???

Vierailija
05.02.2011 |

Miten olisi helpointa järjestää "salainen" tili, johon voisi ohjata esim. huutistulot ja synttärirahat?

Saako sossu jostain selville jos minulla on tili jossain vaikka eri pankissa kuin normaali tilini?

Vai pitääkö esim. äitini avata "itselleen" joku varatili?

Ja ei kiitos moraalisaarnaa :)

Kommentit (195)

Vierailija
181/195 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2011 klo 14:18"]

minä laskin huvikseni laskurilla meidän perheen tilanteen aj saataisiin sen mukaan tt-tukea ainakin 400 euroa?????

Meillä siis minä hoitovapaalla, miehen brutto yli 4000 ja lapsia 7. Asutaan isossa omakotitalossa pääkaupunkiseudulla.

Ei oel tullut edes mieleen hakea ko.tukea. Miten paljon yhteiskunnan pitää oikein tukea. Ja joku vielä valittaa olevansa köyhä saadessaan tuollaisia rahoja ilmaiseksi tekemättä mitään.

Syksyllä palaan töihin, mutta nyt jo mietityttää ettei se oikeasti edes kannata, hoitomaksujen ym. jälkeen rahaa ei jää juuri enempää käyttöön kuin jos hakisi tt-tukea.

Mihin tämä maa on oikein menossa?

[/quote]

Ja tosiaan kannattaa ottaa huomioon, että laskuri voi laskea asian hieman eri tavalla, kuin sosiaalitoimen työntekijä. Todennäköisesti ette saisi välttämättä mitään, vaikka laskuri toisin laskeekin.

Vierailija
182/195 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eriasia on se onk minun tai muiden veronmaksajien amksettava sinulle siitä että sinua ei huvita.

Elämässä on paljon asioita joita on vaan pakko tehdä ja minusta työnteko on yksi sellainen. Tai sitten on vaan elettävä ilman rahaa.

Minä en vaan ymmärrä miten jollain yhteiskunnalla on varaa makuuttaa työikäisiä terveitä ihmisiä kotona, kun ei työnteko huvita.

Kyllä minulle on jo lapsena opetettu että jokainen tekee töitä, huvitti sitten tai ei. Ainahan voit opiskella ammatin jossa palkkaus on parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/195 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle on jo lapsena opetettu että jokainen tekee töitä, huvitti sitten tai ei. Ainahan voit opiskella ammatin jossa palkkaus on parempi.

Joten ymmärtänet, ettei joku tohtori välttämättä halua ruveta vaikka siivoojaksi tai puhelinmyyjäksi? Toki aina joskus joku haluaa, mutta useimmiten ihmiset haluavat tehdä oman alansa työtä, jotain mikä itseä kiinnostaa - ja jos kerran on nähnyt vaivaa kouluttaakseen itsensä ja ehkä rakentaakseen uraa, miksi se pitäisi ajaa alas ja heittää oma osaaminen hukkaan?

Vierailija
184/195 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että moni menee ihan vapaaehtoisesti. Siivous ym. työtä olisi tarjolla mutta se ei kelpaa, kun saman rahan saa sossusta. Eli silloin kyllä valitsee ihan vapaaehtoisesti sen että siellä käy

Ymmärrän sen ahrmituksen että kaikki tulot vähennetään, mutta ymmärrätte kai että sekään raha ei tule taivaasta. Joku muu tekee sitä pienipalkkaistakin työtä, maksaa veroja jotta joku toinen voi huijata tukia.

Minä käyn joka helkatin arkipäivä töissä ja mielelläni ottaisin itselleni sen pari kymppiä jotka nyt maksan veroina jollekin huijarille.

Minä olen ollut yh ja tehnyt siivoustöitä. Pahimmillaan töitä oli tarjolla 4h/3krt viikossa. Täysiä päiviä ei ollut ikinä. Kyllä se tie meni sossuun heti, jos tuli isompi lääkekulu tai sähkölasku eteen.

Ja jos on jäänyt yksinhuoltajaksi ja kotona pieniä lapsia, niin ei sinne töihin vaan mennä. Vaikka äiti laittaisi lapset hoitoon, niin sekin vie oman aikansa, muutto maksaa ja uusi asunto myös. Se ei ole niin yksioikosta. Eron sattuessa omat vanhemmat haluavat ehkä auttaa tytärtään siirtämällä rahaa pesukoneeseen tai lainaamalla ruokaan... Sossu hyväksyy lainen tuloksi muttei menoksi!

Eri asia on sitten parikymppiset sossunrahalla elelevät sinkkumiehet. He saattavat ollakin ns."huijareita", kun eivät mene töihin, vaikka pääsisivät.

Vierailija
185/195 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten synttärirahat ei kuulukaan mennä elämiseen, vaan säästyä lasten tarkoituksiin ja jotkut huutisrahat tuskin on niin isoja summia että kannattaa kenenkään hermostua..

Jos elää minimituloilla, sallittakoon jokunen kymppi tai herrijee, jopa satanen ilman kateutta!!!

Vierailija
186/195 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
187/195 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2012 klo 17:33"]

jos saa niistä tietää. Ja miettikää hetki tykönänne rehellisesti, ottaisitteko omalta lapseltanne ensimmäiset tienaamansa rahat pois, jotta perhe saa siinä kuussa ostettua ruokaa ilman sossun tukea.

Miettikää sitten vielä, millaisen mallin tällä tavalla kohdeltu lapsi saa yhteiskunnasta ja siitä, kannattaako niitä töitä yrittää päästä tekemään.

Itse en ole koskaan sossussa asioinut, mutta juttuja olen kuullut riittävästi, joten sanon sinulle ap: minun verorahoillani maksettavia sossutukia saat nostella ilman muuta, ja ylimääräiset rahasi jemmata, kunhan kohtuudessa pysyt.

t. Veronmaksaja

[/quote]

No jos on sossun asiakas niin tuskin kovin hyviä vanhemman mallia näyttää muutenkaan.

t. Mies

Vierailija
188/195 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Riippuu kai paikasta, mutta ei meillä päin (Hki) tarkastettu jokaisen asiakkaan jokaista tietoa"

Ei sitä tarvitse sossun tarkistaa, vaan tiedot löytyvät verotiedoista, jotka ovat sossun käytössä  esim. varat  ja  velat.

sieltä löytyvät ennakko tai mahdollisesti tulossa olevat perinnöt jne.

Laki velvoittaa pankkeja ilmoittamaan kaikki tilit verottajalle, samoin muiden velallisten.

Vierailija
189/195 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis täh??! Etteikö muka sais olla yhtään rahaa, kun sossussa käy? Eikö edes sitä puskurirahaa säästötilillä, joka on tarkotettu matkusteluun yms. Meillä säästötilillä jotain 12000€, mut ei me sitä tiliotetta tietystikään sossuille näytetä. Nehän on siihen, että kerran tai kahdesti vuodessa päästään ulkomaille, ei elämiseen!!"

Höpöhöpö. Tuo ei pidä paikkaansa, sillä sossulla on oikeus tarkistaa tilitapahtumat jopa pankista. Samoin pankit velvoittetaan ilmoittamaan tiedot verottajalle, joka on taas yhteistyössä sossun kanssa, yhdellä napin painanluksella.

Vierailija
190/195 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2011 klo 11:50"]

tileistä ja ellet itse niitä toimita, voidaan pyytää ne suoraan pankeista ja siihen on toimeentulotukilain mukaan oikeus. saatat siis hyvinkin jäädä kiinni ja tiedäthän, että silloin on kyse petoksesta, joka ilmoitetaan poliisille ja tosiaan vuosienkin kuluttua voit joutua siitä vastaamaan. Yleensä petoksista tulee sakkoja ja ehdollista vankeutta, törkeissä tapauksissa ehdotonta. Että en suosittele.

Jännä miten juuri sossun asiakkaat ovat muuta kansaa innokkaammin aina syyllistymässä rikoksiin. Harva edes tajuaa miten raskas rikos tuo toimeentulotuessa huijaaminen on. Mutta omapa on asiasi! Että onnea vaan valitsemallasi tiellä.

Ja kyllä, myös lasten tilit tulee ilmoittaa ttukea haettaessa, mutta lasten rahat huomioidaan vaan lasten perusosasta päätettäessä, ne eivät vaikuta vanhempien rahoihin koska lapset eivät ole elatusvelvollisia vanhempiaan kohtaan..

t. sossu

[/quote]

Johtuisiko siitä, että he ovat vähävaraisia? Ei tietenkään oikeuta rikokseen, mutta kannustaa siihen kyllä. Voi olla vaikea ymmärtää, jos ei ole itse tarvinnut kokea köyhyyttä :)

Vierailija
191/195 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.04.2014 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2012 klo 17:33"]

jos saa niistä tietää. Ja miettikää hetki tykönänne rehellisesti, ottaisitteko omalta lapseltanne ensimmäiset tienaamansa rahat pois, jotta perhe saa siinä kuussa ostettua ruokaa ilman sossun tukea.

Miettikää sitten vielä, millaisen mallin tällä tavalla kohdeltu lapsi saa yhteiskunnasta ja siitä, kannattaako niitä töitä yrittää päästä tekemään.

Itse en ole koskaan sossussa asioinut, mutta juttuja olen kuullut riittävästi, joten sanon sinulle ap: minun verorahoillani maksettavia sossutukia saat nostella ilman muuta, ja ylimääräiset rahasi jemmata, kunhan kohtuudessa pysyt.

t. Veronmaksaja

[/quote]

No jos on sossun asiakas niin tuskin kovin hyviä vanhemman mallia näyttää muutenkaan.

t. Mies

[/quote]

Eli on huono vanhempi lapsilleen jos jää työttömäksi (ei mitenkään epätavallista Suomessa nykyään) tai jos loukkantuu/sairastuu (ei mitenkään epätavallista maailmassa koskaan)?

Vierailija
192/195 |
23.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sossu yleensä tarkistele, onko muita tilejä, jos sinne toimittaa yhden tilin otteet eikä ole mitään epäilyttävää. Itselläni ollut toinen tili vuosikausia, eikä siitä ole kertaakaan tullut mitään kyselyjä. Toki jos on veronalaisia tuloja, joita ei ilmoita, niin ne jossain vaiheessa todennäköisesti paljastuu, mutta minulla se tili on vain pieniä käteistalletuksia varten, jos välillä haluan netistä ostaa jotain mitä en halua näyttää sossulle. Rahat on peräisin laillisista lähteistä, jotka on alun perin näkyneet sossulle antamissani tiedoissa, joten ei pitäisi olla ongelmaa. Jos tuhlaisin tai vaikka ryyppäisin kaikki rahat säästämisen ja myöhemmän käytön sijaan, niin se olisi sitten kai sääntöjen mukaan parempi?

Vierailija
193/195 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia sossun ylipäätään pitää nähdä asiakkaiden menot? Ei pitäisi kuulua vittujakaan kenellekään, mihin ihmiset rahansa käyttää. Ainoastaan tulot pitää selvittää, jotta nähdään onko oikeutettu tukeen. Muuten tiliotteesta pitäisi kelvata versio, jossa menot on teipattu piiloon. Samoin hakemuslomakkeisiin tuli jokin aika sitten kohta, jossa kysytään että oletteko käyneet ulkomailla ja näyttäkää matkaliput. No vittu jos käyn jossain muutaman päivän reissussa, johon lippu maksaa vähemmän kuin viisi kertaa lyhyempi kotimaanmatka, niin arvaa vaan kerronko sossulle siitä mitään.

Vierailija
194/195 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka tekee pennusta asti maitoa Suomen kansalle saa palkaksi miljoonan verovelan ja sydänkohtauksen ja ei silti pääse eläkkeelle. Todellakin opetan repimään soskusta kaiken mitä irti saa enkä välitä pätkääkään vaikka joutusin linnaan ite.

Vierailija
195/195 |
08.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää puhuko kellekkään että teillä on toinen tili jossain , vasikoita löytyy yllättävän läheltä. tai että yleensä saatte rahaa jostain muualta, 50e saa itsellä pitää .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi