Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tili josta sossu ei tiedä???

Vierailija
05.02.2011 |

Miten olisi helpointa järjestää "salainen" tili, johon voisi ohjata esim. huutistulot ja synttärirahat?

Saako sossu jostain selville jos minulla on tili jossain vaikka eri pankissa kuin normaali tilini?

Vai pitääkö esim. äitini avata "itselleen" joku varatili?

Ja ei kiitos moraalisaarnaa :)

Kommentit (195)

Vierailija
1/195 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten juuri sossun asiakkaat ovat muuta kansaa innokkaammin aina syyllistymässä rikoksiin. Harva edes tajuaa miten raskas rikos tuo toimeentulotuessa huijaaminen on. Mutta omapa on asiasi! Että onnea vaan valitsemallasi tiellä.

Jännä miten tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Mutta jostain syystä pidetään raskaampana rikoksena, jos köyhä ihminen pimittää jonkun kympin kuin vaikka sitä että rikas keinottelee vähän siompien summien kanssa.

Oma kokemukseni: Sain keikkatyöstä palkkaa 35 euroa, josta jätettiin huomioimatta vain 20 prossaa - voitte laskea, miten säälittävä summa se verojen jälkeen oli. Työn aiheuttamia kuluja (kuten puhelinkulut) ei huomioitu, eli jäin työstäni miinukselle. Tämä siitä huolimatta, että tein erillisen anomuksen, että summa jätettäisiin kokonaan huomioimatta, koska se oli niin pieni ja koska sen olisi pitänyt kattaa myös ne kulut.

Eli en yhtään ihmettele ap:n kysymystä. Oma neuvoni: tee se "laillisesti" ja käytä äitisi tiliä. Lain mukaan jotain pikkuisia huutismyyntejä ei edes tarvitsisi ottaa toimeentulotuessa huomioon (koska kyse on pikkusummista), mutta koska sossussa harvoin ollaan näin inhimillisiä, niin ole sinä vähän ovelampi!

Vierailija
2/195 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän hyvässä elämäntilanteessa olevat voi ymmärtää kuinka mätä on koko toimeentulosysteemi. Ihan jokainen tilille tullut euro lasketaan tuloksi ja heti hirveät selvitykset mistä on tuo tullut. Ja sitten otetaan tuki pois vaikka oikeasti ei sitä rahaa ole yhtään sen enempää kuin ennen.

nostin joskus melkein koko toimeentulotuen kerralla, koska automaattikorttini katosi ja jouduin odottamaan uutta korttia enkä ollut varma, koska saan sen (enkä halunnut jatkuvasti jonottaa pankissa käteisnostoja). Sitten tuli kuitenkin yllättäen yhden vähän isomman laskun eräpäivä, jota varten jouduin laittamaan rahaa takaisin tilille. Ja TÄSTÄ tilitapahtumasta jouduin käymään ihan hirveän väännön sossussa, että se ei ollut mikään "ylimääräinen tulo"!

Että tällaista toimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/195 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä laskin huvikseni laskurilla meidän perheen tilanteen aj saataisiin sen mukaan tt-tukea ainakin 400 euroa?????

Meillä siis minä hoitovapaalla, miehen brutto yli 4000 ja lapsia 7. Asutaan isossa omakotitalossa pääkaupunkiseudulla.

Ei oel tullut edes mieleen hakea ko.tukea. Miten paljon yhteiskunnan pitää oikein tukea. Ja joku vielä valittaa olevansa köyhä saadessaan tuollaisia rahoja ilmaiseksi tekemättä mitään.

Syksyllä palaan töihin, mutta nyt jo mietityttää ettei se oikeasti edes kannata, hoitomaksujen ym. jälkeen rahaa ei jää juuri enempää käyttöön kuin jos hakisi tt-tukea.

Mihin tämä maa on oikein menossa?

Vierailija
4/195 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä laskin huvikseni laskurilla meidän perheen tilanteen aj saataisiin sen mukaan tt-tukea ainakin 400 euroa????? Meillä siis minä hoitovapaalla, miehen brutto yli 4000 ja lapsia 7. Asutaan isossa omakotitalossa pääkaupunkiseudulla. Ei oel tullut edes mieleen hakea ko.tukea. Miten paljon yhteiskunnan pitää oikein tukea. Ja joku vielä valittaa olevansa köyhä saadessaan tuollaisia rahoja ilmaiseksi tekemättä mitään. Syksyllä palaan töihin, mutta nyt jo mietityttää ettei se oikeasti edes kannata, hoitomaksujen ym. jälkeen rahaa ei jää juuri enempää käyttöön kuin jos hakisi tt-tukea. Mihin tämä maa on oikein menossa?

Vierailija
5/195 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sossu kenenkään tilejä tiedä. Eikä myös verottaja! Asiakkaan vastuulla ilmoittaa itse, kukin tekee niin kuin tekee... T: Sossu

huono sossu olet, jos et tiedä että sosiaalitantat voivat asiaa epäillessään pyytää pankeilta selvityksen asiakkaan tileistä.

Pankki ei anna asiakkaan tietoja sen enempää sosuule kuin jossullekaan ilman käräjäoikeuden päätöstä.

t:pankkitäti

Vierailija
6/195 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmatkihin miehellä menee 200 euroa, asuntolainan korot 400, sähkölämmitys ja sähkö 300 kuussa, erityislapsella kallis lääkitys ja jatkuvia sairaalassa käyntejä.Vesilasku 100 euroa jne. Erityislapsi myös kuntouttavassa päivähoidossa josta maksetaan ja joka vvähentää kuntalisää.

Kyllä tuohon laskuriin niitä syötin ja tulos oli jotain 419 euroa tms.

en minäkään ymmärrä mutta minusta aivan käsittämätöntä.

Vierailija
7/195 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla aikoinaan ainakaan huutistuloja tarkemmin katseltu, olikohan siinä joku kuukausittainen raja. Jos lainasin esim. äidiltäni rahaa (joka piti oikeasti maksaa takaisin), vein soststoon asiasta velkakirjan. Laina näkyi aina tilillä sitten myös takaisin maksettuna, ei vaikuttanut mihinkään. Tuli vain mieleeni tässä, että jos joskus tulevaisuudessa vielä asiakkaaksi joutuu, niin S-bonus tilihän on myös tili, lasketaan varmaan ne bonuksetkin tuloiksi. Mutta niinhän se menee, se on viimesijainen toimeentulon muoto. Tottakai niiden pitää olla tarkkoja että ne eurot menee niille ketkä oikeasti niitä tarvitsevat ja siihen tarkoitukseen, mihin ne on annettu.

Vierailija
8/195 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että normaalisti perheeltä menee aika paljon rahaa vuokraan - oletan että teillä on oma asunto?

Meillä on ainakin sellainen tilanne, että ilman toimeentulotukea meillä olisi (pk-seudulla) kolmihenkisen perheen käytössä vuokran jälkeen reilu 300 euroa - josta hkl:n korttilataukset imaisevat jo ison siivun. Eli en tiedä, onko mielipiteesi siis se, että ttt on liian suuri, vai kuinka? Meillä ainakin on jo tuen kanssa hankala saada raha riittämään edes välttämättömyyksiin. Meillä toinen on opiskelija, toinen hoitaa lasta kotona.

minä laskin huvikseni laskurilla meidän perheen tilanteen aj saataisiin sen mukaan tt-tukea ainakin 400 euroa?????

Meillä siis minä hoitovapaalla, miehen brutto yli 4000 ja lapsia 7. Asutaan isossa omakotitalossa pääkaupunkiseudulla.

Ei oel tullut edes mieleen hakea ko.tukea. Miten paljon yhteiskunnan pitää oikein tukea. Ja joku vielä valittaa olevansa köyhä saadessaan tuollaisia rahoja ilmaiseksi tekemättä mitään.

Syksyllä palaan töihin, mutta nyt jo mietityttää ettei se oikeasti edes kannata, hoitomaksujen ym. jälkeen rahaa ei jää juuri enempää käyttöön kuin jos hakisi tt-tukea.

Vierailija
9/195 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksetaan mekin siitä kuussa yli 1300. ja otin laskelmassa vaan korot huomioon. mutta jos asuttaisiin vuokralla ja vuokra olisi tuon 1300 me saataisiin tt-tukea reilusti yli 1000 euroa? eli kyllä minun mielestäni se on liian suuri. Jos pystytään tällä hetkellä elämään eli 1000 euroa pienemällä summalla kuin saman kokoinen perhe joka saa tt-tukea eikä esim. kumpikaan vanhemmista käy töissä.

Mä en vaan tajua.

Vierailija
10/195 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksetaan mekin siitä kuussa yli 1300. ja otin laskelmassa vaan korot huomioon. mutta jos asuttaisiin vuokralla ja vuokra olisi tuon 1300 me saataisiin tt-tukea reilusti yli 1000 euroa? eli kyllä minun mielestäni se on liian suuri. Jos pystytään tällä hetkellä elämään eli 1000 euroa pienemällä summalla kuin saman kokoinen perhe joka saa tt-tukea eikä esim. kumpikaan vanhemmista käy töissä. Mä en vaan tajua.

hyvät tulot.

Vierailija
11/195 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/195 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksetaan mekin siitä kuussa yli 1300. ja otin laskelmassa vaan korot huomioon. mutta jos asuttaisiin vuokralla ja vuokra olisi tuon 1300 me saataisiin tt-tukea reilusti yli 1000 euroa? eli kyllä minun mielestäni se on liian suuri. Jos pystytään tällä hetkellä elämään eli 1000 euroa pienemällä summalla kuin saman kokoinen perhe joka saa tt-tukea eikä esim. kumpikaan vanhemmista käy töissä.

Mä en vaan tajua.

Te ette saisi tukea noin isoon vuokraan. Vuokriin on enimmäismäärät, jotka ovat huimasti alle realistisen vuokratason. Nyt en muista, mikä tuo maksimivuokra minkäkin kokoiselta perheeltä on, mutta ylimenevän osan joutuu maksamaan itse. Käytännössä joutuu asumaan joko ahtaasti tai on tosi tiukilla, ellei satu saamaan asuntoa vaikka kaupungilta - mikä lienee aika epätodennäköistä.

Esim. kahden henkilön maksimivuokra on sellainen, jolla saa nykyisin Helsingistä YKSIÖN, ellei satu käymään tosi hyvä tuuri.

Vierailija
13/195 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meneehän tuosta summasta jo aika paljon veroja.

Toistan itseäni siinä että me voitaisiin pitää samaa, tai jopa vähän parempaa elintasoa yllä makaamalla molemmat kotona ja nostamalla toimeentulotukea.

Niin ja ottamalla vielä se toinen tili jonne voisi ohjata kaikki mahdolliset lahjarahat ym.

Ei kai tämä voi olla kenenkään mielestä oikein?

Vierailija
14/195 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksetaan mekin siitä kuussa yli 1300. ja otin laskelmassa vaan korot huomioon. mutta jos asuttaisiin vuokralla ja vuokra olisi tuon 1300 me saataisiin tt-tukea reilusti yli 1000 euroa? eli kyllä minun mielestäni se on liian suuri. Jos pystytään tällä hetkellä elämään eli 1000 euroa pienemällä summalla kuin saman kokoinen perhe joka saa tt-tukea eikä esim. kumpikaan vanhemmista käy töissä. Mä en vaan tajua.

Te ette saisi tukea noin isoon vuokraan. Vuokriin on enimmäismäärät, jotka ovat huimasti alle realistisen vuokratason. Nyt en muista, mikä tuo maksimivuokra minkäkin kokoiselta perheeltä on, mutta ylimenevän osan joutuu maksamaan itse. Käytännössä joutuu asumaan joko ahtaasti tai on tosi tiukilla, ellei satu saamaan asuntoa vaikka kaupungilta - mikä lienee aika epätodennäköistä. Esim. kahden henkilön maksimivuokra on sellainen, jolla saa nykyisin Helsingistä YKSIÖN, ellei satu käymään tosi hyvä tuuri.

Vierailija
15/195 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette saisi tukea noin isoon vuokraan. Vuokriin on enimmäismäärät, jotka ovat huimasti alle realistisen vuokratason. Nyt en muista, mikä tuo maksimivuokra minkäkin kokoiselta perheeltä on, mutta ylimenevän osan joutuu maksamaan itse. Käytännössä joutuu asumaan joko ahtaasti tai on tosi tiukilla, ellei satu saamaan asuntoa vaikka kaupungilta - mikä lienee aika epätodennäköistä. Esim. kahden henkilön maksimivuokra on sellainen, jolla saa nykyisin Helsingistä YKSIÖN, ellei satu käymään tosi hyvä tuuri.

Vierailija
16/195 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokra saa olla noin 1100-1200.

Vierailija
17/195 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä 9 hengen perheen asunnon vuokra saa olla noin 1100-1200.

Tosin tilan tarvekin lienee isompi, ja asunnon koon kasvaessa kasvaa vuokrakin.

Suurin osa perheistä on kuitenkin 3-4 henkilön perheitä, ja kyllä tällöin sossun hyväksymät maksiminuokrat ovat hyvin epärealistisia. Sitä mieltä sanovat olevansa monet sosiaalityöntekijätkin, mutta ne summathan onkin määritelty laissa.

Vierailija
18/195 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikanaan laskenut tuloksi. Kerroin heille, että ovat kirppistuloja.

Ja synttärilahjat tosiaan käteisenä.

Vierailija
19/195 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ttt:ssä katsota hyväksyttävä neliövuokra ja sitten lasketaan, montako neliötä tarvitsee? Kun asuin ahtaasti mutta kalliilla neliövuokralla sain vuokrakuluista huomioitua pienemmän osan kuin vähän tilavammin asuva pienemmällä neliövuokralla. Ymmärtiköhän tästä nyt kukaan mitään..

Vierailija
20/195 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tiliä ei saa ottaa huomioon. Esim mun pojallani on isänsä avaama tili, johon mulla ei ole edes käyttöoikeutta. Pankista on ihan suoraan sanottu, ettei mulla ole oikeutta nostaa sieltä. Ollaan siis erottu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme