Kun miehesi joutuu työn vuoksi matkustamaan,
niin pystytkö olemaan niin aikuinen, ettet rähjää hänelle asiasta?
Mä en kertakaikkiaan totu siihen, että mieheni on joka viikko vähintään yhden yön poissa kotoa, pahimmillaan jopa koko viikon. Meuhkaan ja nalkutan kuinka raskasta mulla on lasten ja kodinhoidon kanssa. Vaikka yritän kestää tilanteen, niin jossain kohtaa saan aina hepulin.
Mikä avuksi?
Kommentit (46)
t. vaimo, joka matkustaa työkseen ja tapaa reissuillaan miehiä, jotka matkustavat työkseen
ennen kuin miehesi ajautuu reissuillaan vieraisiin syleihin kun olo on kotona niin ahdistavaa. Näitä miehiä törmää tuolla maailmalla PALJON.
työttömänä jo kolmatta vuotta. Luultavasti en nalkuttaisi hänen työstään jos sellaisen saisi.
Just sanoin miehelleni karun tosiasian, eli kn hän paiskii ylitöitä eli on matkoilla, niin "palkkioksi" hän saa paiskia niitä myös kotona, eli kun hän palaa otan pakolla sen "oman" aikani tai ainakn vaadin häneltä maksimaalsta läsnäoloa lapsille. Ehkä tilanne tasapainottuu kun palaan itse töihin. Olen päättänyt myös kokeilla siivoojaa paineita helpottamaan. Ongelma on myös meillä ne miestentyöt jotka jäävät poissaollessa tekemättä. Tänään opettelin pudottamaan lunta katolta, koska en vaan kestänyt olla yksinäisen viikon jälkeen yhtään enempää huutavien lastemme kanssa. Eli mies lasten pariin ja minä opettelen uusia askareita:-).
kun mies on reissussa, mutta meuhkaaminen ja nalkuttaminen on aivan kohtuutonta.
Minunkin mieheni tekee reissutyötä eikä tulisi mieleenkään nalkuttaa siitä, vaikka reissujen aikana onkin rankkaa hoitaa kaikki asiat yksin.
Varsinkin nyt olen palannut työelämään.
Nyt tuntuu, että silloin sentään pääsi helpommalla kun hoiti lapsia kotona, vaikka raskasta se silloinkin oli.
Älä ap meuhkaa. Järjestä itsellesi toimivat rutiinit ja kodin ulkopuolisia kontakteja ja aktiviteetteja lasten kanssa. Palkkaa vaikka välillä hoitaja pariksi tunniksi että saat vähän hengähtää.
Kotitöistä voit joustaa. Ei ne lapset siitä kärsi vaikka siivoaisit harvemmin ja tilaisit välillä pitsat, varsinkin niiden miehen reissujen aikana :)
kun mies on reissussa, mutta meuhkaaminen ja nalkuttaminen on aivan kohtuutonta.
Minunkin mieheni tekee reissutyötä eikä tulisi mieleenkään nalkuttaa siitä, vaikka reissujen aikana onkin rankkaa hoitaa kaikki asiat yksin.
Varsinkin nyt olen palannut työelämään.
Nyt tuntuu, että silloin sentään pääsi helpommalla kun hoiti lapsia kotona, vaikka raskasta se silloinkin oli.Älä ap meuhkaa. Järjestä itsellesi toimivat rutiinit ja kodin ulkopuolisia kontakteja ja aktiviteetteja lasten kanssa. Palkkaa vaikka välillä hoitaja pariksi tunniksi että saat vähän hengähtää.
Kotitöistä voit joustaa. Ei ne lapset siitä kärsi vaikka siivoaisit harvemmin ja tilaisit välillä pitsat, varsinkin niiden miehen reissujen aikana :)
en todella kannata nalkuttaa.
meillä mies matkustaa paljon ja minä matkustan myös itse joten tiedän molemmat puolet.
Miltä luulet tuntuvan tulla kotiin matkalta väsyneenä ja vielä vaimo huutaa ja meuhkaa? Työ on työtä ja jos siihen liittyy matkustamista niin sitten ongelmaa kannattaa yrittää ratkaista muuten koska se nalkuttaminen ja huutaminen ei työtä muuta.
Eli; jos et jaksa kotona niin sitten töihin tai sitten palkkaat apuja miehen matkojen ajaksi ja todella tilaat pizzaa ja hellität siinä tip top koinhoidossa. enemmin pieni kaaos kun puhdas helvetti :)
Onneksi mies ei nalkuta vaan kantaa vastuunsa kuin mies. Hoitaa lapset, kodin jne. Ikinä ei ole kaaos päällä kun palaan kotiin.
Mies tietää että matkustan vain tärkeisiin työtapaamisiin, rutiinijutu pystyy hoitamaan muutkin.
Mun mies matkustaa usein, yleensä 1-2 viikkoa kerrallaan. Ei ole käynyt mielen vieressäkään rähjätä asiasta. Huhhuh. Mieheni työhön kuuluu oleellisesti matkustelu, tai siis se, että tekee välillä töitä ulkomailla, mistä mä sille siis nalkuttaisin?
Sitä paitsi, mä tavallaan myös nautin noista viikoista.
Ap:n aika aikuistua ja olla räyhäämättä. Ja nauttia miehen poissaolosta kolmen alle kouluikäisen lapsen kanssa.
nalkutat. Siitähän teille leipä tulee pöytään. että mies tekee työtä. Jos siihen kuuluu matkustaminen, niin sitten kuuluu. Tekikö tuollaista työtä jo ennen lapsia? Jos teki, niin sitä olisi pitänyt miettiä silloin.
Mä en ymmärrä naisia, jotka riitelee tällaisista asioista miestensä kanssa - ei kai ketään voi estää työtään tekemästä. Oisko parempi, jos mies jäisi kotiin työttömäksi makaamaan, kun vaimoa ärsyttää miehen työ?
Kolme alle kouluikäistä on aika hauska kokoonpano ja varmasti väsyttää mutta kai se oli tiedossa jo tekovaiheessa?
Onko sinulla liian suuret vaatimukset kodinhoidon kanssa?
Saako miehesi tarpeeksi palkkaa? Hanki siivousapua!
Terveisin s e matkusteleva vaimo jolla on 5 lasta 13 v ikäerolla
Matkustaminen kuuluu sun miehen työhön. Ne eivät ole huvittelumatkoja! Voisiko miehesi kieltäytyä noista reissuista? Ilmeisesti ei, joten sun nalkuttamisesi ei ole järkevää, oikeudenmukaista eikä reilua!
Jos oikein kovasti nalkutat, ei miehen ole kiva tulla reissusta kotiin eikä hänen ole kiva reissulle lähteä. Kannattaa miettiä, kuinka kivaa sitten olisi, jos mies ei palaisikaan työreissusta kotiin, koska siellä odottaa vaan valitus ja syyllistäminen hyvin hoidetusta työstä.
Ja kysymys ekään kysymykeesi, pystyn olemaan aikuinen, en valita, vaikka tietysti harmittaa.
noin vuosi sitten. Ja lapsemme olivat jo silloin maailmassa.
Joo, yhdessä silloin asiasta puhuttiin ja todettiin, että kokeillaan. Palkka oikeinkin hyvä.
Juu, tuo siivousapu on tapetilla ja meillä aloittaa siivooja ensi viikolla. Varmasti helpottaa. Pidän kodin tip top.
Pitää harjoittaa itsetutkiskelua, päästä pois tästä harmituksesta ja hankkia uusi asenne!
Kiitos, että näpäytitte!
Ap
Mies 2-4 kertaa kuussa matkalla, 1 yön- 4 viikkoa kerrallaan.
kuuluu työhön?? Meillä mies on ollut viimeiset 4 vkoa 2-3 pv/vko poissa ja minä lähden viikon kuluttua viikoksi työmatkalle. Vuorotellen mennään eikä koskaan nalkuteta
Päinvastoin minusta on ihanaa kun saan olla välillä ´vain lapsen kanssa kotona:)
Mieheni on matkoilla 2-3kk/ vuosi, muutamasta päivästä pariin viikkoon kerralla. Kun työtä miehelleni tarjottiin, pohdimme asiaa yhdessä. Päätös sitoutua asiaan oli siis yhteinen. Minullakin on työ ja hoidan mieheni poissa ollessa kodin, lapset jne. Minulle asia ei ole tuottanut ongelmia. Ei se miehellenikään mitään herkkua ole olla kaukana kotoa, poissa lasten ja minun arjesta, kun välillä on ikävä jne. Meillä miehen reissutyö on tuonut kuitenkin mukanaan paljon enemmän plussaa kuin miinuksia: Miehelleni kertyy paljon ylimääräisiä lomapäiviä, kun ottaa ylityötunnit vapaina. Reissutyö parantaa taloutta huomattavasti. Perheen merkitys ja toisen tärkeys on noussut aivan toiselle tasolle. Parisuhteeseen on tullut uutta tuoreutta: joka reissun jälkee mies tuntuu uudelta ja haluttavalta ja toisin päin.
Sinulla on hyvä asenne, kun on halua etsiä toinen katsantokanta asiaan! Tsemppiä ja voimia!
ajattelin huonoina hetkinä miehen seuraavaa tilipäivää:D
Koska automaattisesti reissutöistä tienaa enemmän kuin "paikkatyöstä" ja se taas heijastuu perheen elintasoon..huolimatta siitä onko sama tili vai eri tilit!
vaan rähjään ja nalkutan. Yritän aina etukäteen ajatella, että työtähän se on ja pakko mennä, mutta silti mökötän ja valitan.
Haluaisin suhtautua asiaan jotenkin positiivisesti, mutta vaikka kuinka yritän, mua ärsyttää. Onneksi mun miehellä ei ole työmatkoja yhtä paljoa kuin ap:llä.
Meillä asiaan vaikuttaa se, että vaikka matkat
ovat työmatkoja, ne eivät ole pakollisia, ainoastaan suositeltavia ja ne ovat samalla osaksi huvittelumatkoja (ainakin jossain määrin). Toisaalta uralla eteneminen ja ammattitaidon päivittäminen edellyttävät työmatkoja, samoin uusien kontaktien luominen onnistuu parhaiten näissä tapaamisissa.
Matkat eivät myöskään tuo mitään ylimääräisiä vapaita tai lisää palkkaa.
Olen myös miettinyt, paljonko vaikuttaa se, että itse olen alalla, jossa ei työmatkoja ole eikä tule, joten en oikeastaan koskaan lähde yöksi pois kotoa ilman lapsia.
mutta jos se on matkalla koko viikon niin sitä se kyllä joutuu korvaamaan ihan urakalla. Seuraavalla viikolla on sitten päävastuussa sekä lasten viemisistä että hakemisista, ja saa tehdä kyllä paljon muutakin.
Kumpikin kun käymme kokopäivätöissä, se että toinen on viikon poissa tekee mun tystäni siksi ajaksi vaikeaa.
Kyllähän se on inhottavaa huolehtia kolmesta lapsesta yksin, mutta ei meistä kumpikaan huvikseen käy työmatkoilla, vaan mulla ne on ainakin pakollisia, jos haluan työni pitää. Ja toisaalta kumpikin on vuorotellen yksin vastuussa lapsista, joten tilanne on vähän eri kuin teillä.
Meillä mies ehkä enemmän kiukuttelee mun työmatkoista kuin mä sen.
Näin se on yliopistotutkijoilla.
Mutta palkka on niin paska, että noista reissuista kannattaa kyllä ottaa kaikki irti.