Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerronko lapsilleni, että isän uusi naisystävä on eroon syyllinen?

Vierailija
04.02.2011 |

Lapset ovat ala-asteikäisiä. Uusi naisystävä on kuvioissa, mutta eivät asu yhdessä. Isä on sitä mieltä, että lapsille ei saa kertoa, että tämä nainen on syyllinen siihen, että me erosimme. Minä taas haluaisin sanoa tämän, koska lapset ovat usein kysyneet, miksi me erosimme enkä halua valehdella.

Kerronko vai enkö? Perustele näkemyksesi! Mitä hyvää ja mitä huonoa?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta ihmeessä lapsillesi että isä ja isän naisystävä ovat kaikkeen syyllisiä ja vihollisia. Tekee kaikkien elämästä parempaa.

Vierailija
2/47 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on turhaa suojella lapsia faktoilta. Isä voisi itse kertoa lapsille, miten asia on, mutta voithan sinäkin sanoa, ettei lasten isä halunnut olla enää sinun kanssasi vaan toisen naisen kanssa. Ei sinun tarvitse haukkua silti miestä siaksi ja hulluksi, sanot vaan niin kuin asia on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän kirjoittanut eropaperit?

eikö mies ole syyllinen eroon, lähetti ne paperit teistä sitten kumpi tahansa?

Juu, ja minä olen eronnut, koska mieheni petti. tokihan vieras nainenkin syyllistyy moraalittomuuteen tms, mutta ero ei ole sinänsä hänen syynsä.

Vierailija
4/47 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole oma miehesi, joka on syyllinen. Turha myrkyttää lasten mieltä toista naista kohtaan. Realistisempaa on selittää, että isä ei enää rakastanut äitiä.

Ja täytyy teidäänkin suhteessanne olla ollut jotain vinossa ennen kuin miehesi meni ja rakastui toiseen naiseen.

Teet karhunpalveluksen lapsillesi, jos vyörytät katkeruuksissasi syyn toiselle naiselle.

Vierailija
5/47 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään syyllistä silti kumpaakaan.

Vierailija
6/47 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen naisen takia,mies on silloin syyllinen ei se nainen.Sinuna en kertois koska jatkossa,mitä jos ne vakiintuu ja teidän lapset rupee viettään aikaa myös sen kans.Se syyllisyys mitä lapset sitten kokee jos ne huomaakin tykkäävänsä siitä naisesta on hirvee jota ne ei uskalla sulle kertoa.Toinen huono juttu on se et mitä jos se nainen rupee sit inhoamaan sun lapsia ajatellen et sä olet jo valmiiks käännyttänyt ne sitä vastaan.Ei kertomisesta seuraa mitään hyvää.Sano vain lapsille et niiden isä halus erota ja kysykööt siltä syyt.

Vierailija
7/47 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mieshän on halunnut erota, ei se sen naisen vika ole.

Ja itse ne lapsille tuossa iässä selvittelisi noita asioita, myöhemmin voi kertoa enemmän. Sanoisin, että te vanhemmat olette näin päättäneet.

Vierailija
8/47 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä aikuisiällä kysyy eron syytä, kerro vasta sitten.

Vierailija
9/47 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopuolinen nainen ei voi olla syynä eroonne, koska mies olisi pettänyt sinua varmasti jonkun muun kanssa jos ei hänen tai ainakin ollut jo henkisesti valmis pettämään. Mies ei yksinkertaisesti ollut onnellinen/tyytyväinen kanssasi ja vaihtoi parempaan eli syy on yksin teidän kyvyttömyydessänne ylläpitää tyydyttävää parisuhdetta. Toisessa puoliskossa voi tietenkin olla enemmän vikaa, mutta taustoja tietämättä ja kumpaakin osapuolta tuntematta on vaikea sanoa onko suurin vika pettäjässä vai petetyssä.

Vierailija
10/47 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) aikuisten ihmissuhdekiemurat eivät kuulu lapsille eikä lapsia pidä pakottaa välittäjän tai uskotun rooliin. Kevennä mieltäsi kavereillesi, älä lapsille.

2) Naisystävä ei pettänyt sinua, miehesi petti.

3) Jos miehesi uusi suhde on pysyvä, lastesi on tulevaisuudessa tultava toimeen isin nyxän kanssa, vaikka ajatus nyt tuntuukin sinusta kamalalta. Älä vaikeuta lasten elämää rikkomalla jo valmiiksi heidän välinsä.

Jos sinun pitää lapsille jotain kertoa, sano, että aikuisilla se menee niin, että joskus rakkaus haalistuu, vaikka olisikin tahtoa pysyä perheenä ja yhdessä. Ettei erossa ole välttämättä syyllisiä ollenkaan, asiat vain tapahtuvat kuten tapahtuvat. Ettei ero liity lapsiin, eivätkä he ole siihen syyllisiä. Että isä ja äiti rakastavat heitä yhä.

Ymmärrän, että houkutus kertoa on suuri. Mutta älä silti. Voithan sinä sitten joskus aikanaan kertoa, miten asia meni -kun lapset ovat kasvaneet aikuisiksi.

Vierailija
11/47 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun he kyselevät, niin kysy, että miksi he luulevat sen tapahtuneen. lapset voivat vielä kovinkin vanhoina luulla, että ero on heidän syynsä. Jos he viittaavat tähän, niin voit kertoa, ettei se ole totta. Sitten voit pyytää exää myös kertomaan, että hän ei lähtenyt lasten takia.

Vierailija
12/47 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä hyvää siinä voisi olla? Miten ala-asteikäiset lapset voisivat tietoa käsitellä? Pidemmän päälle siitä seuraisi pelkkää huonoa, josta iso osa kohdistuisi sinuun.

Vierailija
13/47 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan sanoisin että erosimme koska isänne rakastui toiseen naiseen eikä halunnut enää elää minun kanssani. Jos sitten kysyisivät keneen niin varmaan kertoisin. Tosin vaikea miettiä kun ei onneksi ole tuollaista tullut eteen. En kuitenkaan usko että tuon ikäisten suojelemisella saavutetaan mitään, voi jopa jossain vaiheessa kääntyä sinua vastaan (lapset ajattelevat että sinä halusivat erota). Yritä silti pysyä mahdollisimman neutraalina ja syyllistämättä ja lopullinen syyllinenhän eroon on lasten isä, vaikka tuo toinen nainen on tilannetta myös ollut aiheutamassa. Älä syyllistä liikaa ketään, koska lapset pyrkivät samaistumaan vanhempiinsa. Voivat siis kokea olevansa huonoja, jos isä on ollut huono.

Vierailija
14/47 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

osuiko nilkkaan

Vierailija
15/47 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kummassa naiset aina tekevät toisesta naisesta syyllisen?

Vierailija
16/47 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisenkin vika. Nainen voi käytöksellään ajaa miehen pois luotaan etsimään tyydyttävää suhdetta muualta esim. olemalla henkisesti kylmä, muuten vaan vittumainen tai olemalla osallistumatta talouden ylläpitoon kunnollisesti..

Vierailija
17/47 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voisi miettiä sitä että miksi miehesi on rakastunut ja lähtenyt toisen mukaan. Mikä teidän suhteessa ei toiminut.

Lapsille sinun ei tarvitse tuollaista mennä sanomaan, sillä ei lasten tarvitse tietää yksitytiskohtia. Selitä ennemmin jotain että joskus asiat vain menee niin että aikuiset eivät halua asua enää yhdessä. Selitä vielä lisäksi se että niin äiti kuin isäkin rakastaa lapsia kovasti ja toivotte että lapsilla on kaikki hyvin.

Itsekkin olen eron kokenut mutta vaikka itse ajattelen että lasten isä on täysi kusipää kun petti minua niin silti en lapsilleni voi sitä kertoa.

Voimia!

Vierailija
18/47 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiaan ajatteleva eroaa ensiksi ja vasta sitten hankkii muita suhteita. Vaikka puoliso olisi minkälainen, niin tämä fakta pitää.

Ulkopuolinen nainen ei voi olla syynä eroonne, koska mies olisi pettänyt sinua varmasti jonkun muun kanssa jos ei hänen tai ainakin ollut jo henkisesti valmis pettämään. Mies ei yksinkertaisesti ollut onnellinen/tyytyväinen kanssasi ja vaihtoi parempaan eli syy on yksin teidän kyvyttömyydessänne ylläpitää tyydyttävää parisuhdetta. Toisessa puoliskossa voi tietenkin olla enemmän vikaa, mutta taustoja tietämättä ja kumpaakin osapuolta tuntematta on vaikea sanoa onko suurin vika pettäjässä vai petetyssä.

Vierailija
19/47 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kerrotko, että eroatte koska lastesi isällä on uusi ihastus, jonka vuoksi ette enää jatka liittoanne tsm. Ehkä neutraalimpi sanamuoto olisi parempi. En osaa kyllä sanoa, pitääkö asiat kertoa lapsille jokaista yksityskohtaa myöten. Joku kai on mennyt pieleen ainakin miehesi mielestä jo ennen tuota uutta naista. Kertoisin lapsilleni ehkä, että tuli sellaisia aikuisten välisiä asioita, joita emme osanneet ratkaista. Yrittäisin olla syyllistmättä ketään, koska se haavoittaa lapsia. En tiedä onko se hyvä tapa, mutta luulen että niin tekisin.

Vierailija
20/47 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta okeasti syy ei ole kenenkään - teidän yhteinen elämänne vain meni niin:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi