Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"MARRASKUISET 2011"

04.02.2011 |

Heippa hei siskot!

Perustin jo uuden ryhmän aikani kuluksi. En ehkä vielä tähän ryhmään ehdi kun tuon kohdun ulkoisen jälkeen pitää odottaa kahdet menkat, mutta roikunpahan täällä mukana. Ensi viikolla saattais kyllä tulla ekat menkat jotain pientä toivoa on.

Tänne siis vaan kaikki kuumeilemaan ja pahoittelut jo valmiiksi lokakuisista pudonneille. Plussatuulia tähän kuukauteen puuh.

Evis

Kommentit (631)

Vierailija
161/631 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maatis: Muistaakseni iltis sano joskus että siinä kiinnittymisen aikoihin voi toi lämpö tipahtaa vähäksi aikaa... tosi sehän muutenki voi heitellä aika rajusti..

Voi basse sä oot jo noin pitkällä ötön kanssa *jee* kyllä me täältä perästä tullaan!!

HYVÄ EVIS JEE!! TOIVOTAAN MONTA HYVÄÄ SISSIN ALKUA!!!

Heh, Anis mä nauroin noille sun kirjoituksille XD oliski hyvä jos veis aina kerran kuussa saikkulapun missä lukee vaan lyhyesti ovis tai sit vastaavasti toisilla PMS XDDDD

Vierailija
162/631 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalle pöh: Tuttu tunne! Hirveetä kun on niin ärtynyt ja huonolla tuulella ja itsekkin ymmärtää ettei välttämättä ole mitään kunnon syytäkään. Mutta sille ei vaan voi mitään. Nautinnollista viikonloppua!

Evis: Onneksi olkoon! Toivon sydämeni pohjasta sinulle plussaa!! :)

Outoa kun tässä "kuunvaihdoksessa" osa on vielä jäljellä lokakuisissa, osa tippui tänne ja onnekkaat ovat matkanneet odottavien puolelle. On sitten meneillään tällänen vähän hiljaisempi aika keskustelujen puolelta. No, eiköhän se vauhti kohta taas kiihdy :D

ON: Täällä ei mitään uutta. Huomaan stressaavani että josko se ovis meni jo, tulikohan sitä nyt tarpeeksi sitten hyödynnettyä yms. Aina sitä jotain pähkäilee tän "projektin" aikana. Ja sitä ainaista odottelua ja piinailua. :)

Hyvää ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

Alexandra, kp16/27-32, yk2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/631 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeee, evis.... hyvä, että homma etenee taas!!!!

Itse en ehtinyt eilen lainkaan kirjoittelemaan.... lukemassa kävin kyllä. Enhän minä pärjää enää ilman teitä;)

Nyt on aloitettava työt...

Vierailija
164/631 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynpä nyt täälläki kirjoittamassa, jos ens viikolla tioun tänne...

Evis!

Olen seurannut sinun tilannettasi jo pitkään näissä kuukausipinoissa.

Oot kyllä mahtavan positiivinen ihminen, vaikka on ollut kauheen vaikeata.

Toivon koko sydämestäni, että nyt saisit pikku sissin kainaloosi!

-Muttis 35/38-43 yk7

Vierailija
165/631 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva käydä lukemassa positiivista kerrottavaa! Hieno juttu Evis! Toivotaan että sulla nyt lykästäisi, olet sen ansainnut!

Muttis, koht sulla lienee jännät paikat! Peukkuja sulle!

Joo kyllähän mullakin aikanaan ninn kovat kuukautiskivut ettei meinannu töistä tulla mitään, mutten kehdannut saissua hakee!

Omaa: mulla nyt kp 10/25-29 ja ovistesti näytti jo nyt haamua! Vaikka normisti vasta tossa kp 15-16 aikoihin... mut toki noi viimiset menkatkin oli 4 päivää jälessä edelliseen verrattuna joten ei ihme jos aikaistuu... voi olla että jo huomen tai sunnuntaina on vahva viiva... mies lähtee risteilylle tänään ja ässäiltiin varastoon tossa aamulla jotta ei menis ohi huomaamatta. Greippimehun oon alottanu jo 2 vko sitten ja eilen ainakin oli valkovotoa tuli että jouduin laittaa pikkuhousunsuojan, sitä ei oo ollu noin paljoo piiitkään aikaan, sehän on nyt hyvä jos auttaa toi greippimehu. Sitte hain punkkua 2 pikkupulloa ja illalla aion jo alkaa sen, oliks se 1 dl... se on jotain 13.5 prossaa... Ässäilyn jälkee pistin 2 tyynyä pyllyn alle ja olin yli 20 min sillee, kyl vähä jalat puutui! Sit vielä käytettiin sitä liukastetta mikä on edullista siittiöiden liikkumiselle. Joten kaikki tehdään asian eteen!

Ai niin, kävin vyöhyketerapiassa eilen, jotten stressaisi niin paljoo, kun se stressi vaikuttaa kumminkin siihen onnistumiseen... Joo nyt alan siivoomaan ja iltapv:llä meen kuskaamaan porukkaa bussille kun lähtevät Tallinnaan...Blääh! Ite meen duuniin huomen klo 10:ksi. No jonkunhan ne työtkin on tehtävä! Mutta mulle hyvä meriselitys ettei olis tarvinnu kattoo kun toiset ottaa ja kyselee miksen minä... Eikä nyt oikeesti tee mielikään joten hyvä niin!

Hyvät päivänjatkot kaikille, kiva ilma mut on niin penteleen kylmä ettei varmaankaan tuu ulkona oltua muuta kuin koirat käytettyä.

Plussatuulia!!!! :):):)

Vierailija
166/631 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas perjantai...miten tää aika menee niin nopeasti!

Minni, kiitti infosta, sullakin tota tietoa on aika paljon! Mikä kasvain sulta löydettiin? Oot varmaan kertonutkin jossain vaiheessa mutta multa on mennyt ohi.

Nalle Pöh, toi sun posteljoonikommentti oli ihan huippu;) Mitäs sun miehes kommentoi siihen? Mä olen huomannut myös, että shoppailu auttaa hyvin PMS-oireisiin. Rahatilanne vaan ei salli sitä ihan aina kun huvittaisi...

Anis, nyt kun mainitsit sulla ovisoireina ton väsymyksen ja huonon olon niin mulla on ihan sama juttu. En vaan ennen ole ajatellut, että nekin voisi olla ovisoireita, tai tiettyyn kierron ajankohtaan liittyviä.

Mulla ei varmaan ovistakaan tule joka kuukausi enää, ainakin mitä lämpöjä olen satunnaisesti mittaillut niin joka kierrossa ne ei nouse. Oviksettomuuteen ei taida greippimehu auttaa! Mites Minttu sulla, tiedätkö tuleeko ovis säännöllisesti? Ajattelin, kun ollaan samaa ikäluokkaa...Tähän kiertoon olet kyllä tehnyt kaiken mahdollisen, plussatuulia;) T.Wilpuri

Vierailija
167/631 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki meni useempi kuukaus ennen kuin tiedostin, että ne oireet tulee hyvin täsmällisesti ja sitten kun vielä gynekin sanoi, että mulla on ovis hetkenä minä hyvänsä ja että oireet ilmeisesti liittyy siihen. Täytyy myöntää, että kyllä itteäki nauratti sillon ku tajusin ettei se yks kerta mitään vatsatautia tainnutkaan olla xD Mutta ku lämpöki heitteli ylös alas :P

Hehe Minni*86* se oliski hyvä jos vois tollasen saikkulapun viedä, kyllä pomo tykkäis xD

No joo nykyään olen tässä asiassa vähemmän lahopää ;)

Minttu2011 oot todellaki tehnyt kaikkes tän asian eteen, toivon, että nyt onnistutte!

Plussatuulia kaikille muillekin!

-Anis

Vierailija
168/631 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

EVE: IHanaa, on ihan ollut sinua ikävä. On tosi upeeta, että nyt jo pääsit toimiin, muista käyttää punkkukikkaa ;). Mä niin peukutan sulle, toki muillekin, mutta niin toivon, että onnaa nyt sulla.

MIten oot voinut?

UUVE: Kandee tosiaan testailla, joillain voi tulla menkat useamminkin r-aikana. Peukut vielä**

MUILLEKIN paljon plussia, ensin ovis-sellaisia, sitten raskausplussia. +++

OMAT: Etova olo alkoi 6+, väsymys on tuhannessa, vatsa turpoaa iltaisin, suolainen ruoka on pop. Ja ulkoilma. ULtra 7+5: kaikki erinomaisesti, syke voimakas 150, kokoa alkiolla/sikiöllä 14,3mm ja sikiöpussilla liki 4cm, luultiinkin jo, että onko siellä sittenkin toinen ;) EI ollut/ ole. Niskaultra 3.3.

SEllaisia,

ILTIS kurkkija 8+0

Vierailija
169/631 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan nyt vielä Wilpuri kun kysyit oviksesta. Nyt vasta oon alkanu seuraamaan eli en tiedä muuta kuin viimeiset 6-7 kuukautta. että ovis on joka kuukausi ollut. Ei aina päivälleen niinkuin tossa aiemmin totesin, etten tiedä kun heittelee noi kierrot. Mutta testiliuskan mukaan on ollut... jos siis siihen voi luottaa että se viiva tulee mäkyviin että on positiivinen.

Joo punaviiniä juon tässä, sain yhdeltä tutulta vinkin että pitää pullonkorkkia auki yli puoli päivää niin se kuulemma "tuulettuu" sit voi säilyttää sen jälkeen korkki kiinni. No Kaadoin lasiin 3 tuntia ennenku aloin juomaan sitä. En osaa sanoa mutta on tämä parempaa kuin viimeksi kun olen ostanut pienen pullon. Ei ainakaan maistu niin vahvalta... No minä kun en oikein viineistä tiedä kun en ole juonut kuin satunnaisesti kun on tarjottu. Olen enemmin oluen ystävä.

Tietääks muuten joku kun nyt alkoholista on kyse, miten se vaikuttaa kiinnittymiseen jos oviksen aikaan juo enemmin kuin sen desin punkkua...

Vaikka 2-3 annosta?

T. Minttu2011

Vierailija
170/631 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt sit ollaan, tuli eilen pari sellasta haamujen esiäitiä ja olin jo vähän toiveikas, vaikkei ollukaan mitenkään raskautunut olo. Ja nyt aamulla se täti sitte tuliki jo. Ihan hyvä näin. Oon vähän täällä seuraillu tossa lokakuisten ohessa, mut enhän mä muista yhtään mitä täällä on juteltu. Tänään greippimehuostoksille, nam!

Ihanaa viikonloppua naiset! t:VM kp 1/28-29

Vierailija
171/631 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa mieliala taasen kohota ja energia uuteen yritykseen löytyä! Kamalan kivuliaat ja runsaat menkat loppumaisillaan, kp 6 tänään. Limakalvo-ongelmia ei ainakaa tässä kropassa pitäis olla kun 5 pvää aina vuotaa kun seula :)

VadelmaMama: mulla ihan sama juttu. Viime sunnuntaina haamujenhaamu (jälkeenpäin tulkitsin sen sitten viivanpaikaksi) ja maanantai-aamulla täti paikalle. Inhottavaa kun siinä kerkes toivo nostaan päätään, vaikka järki käskikin olemaan iisisti, kun kuitenkin viiva oli niin heikko. Ei muuta kun hyvillä mielin taasen uutta päin :)

Risu: sairastan myös kilpirauhasen vt:aa. Lääkitys on aloitettu n. 3-4 vuotta sitten. Oikean annoksen hakeminen ja arvojen tasaantuminen saattaa olla aika haasteellista. Itsellä meni ehkä n. 6kk ennenkuin lääkitys saatiin kohdilleen. Siitä lähtien arvot on pysyneet kurissa hyvin, eikä oo tarvinnu venkslata lääkkeen kanssa. Hiukan jännittää, onko tällä sairaudella omalla kohdalla jotain vaikutusta raskautumiseen/raskauteen. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että kun arvot ja lääkitys ovat kohdallaan, raskautumisen ei pitäisi olla sen vaikeampaa kuin muillakaan. Tietysti sitten, jos näin onnellisesti sattuu, on varmaan järkevää ottaa yhteys neuvolaan heti, jotta pääsisi välittömästi seurantaan. Monethan tarvitsevat isompaa lääkeannosta raskauden aikaan. Tsemppiä kovasti sulle ja toivotaan, että arvot asettuu pian kohdilleen! :)

Evikselle onnea hoitoihin, mukava kuulla että pääsit ne aloittamaan!

Ja ihan jokaikiselle muullekkin tsempitykset tähän kiertoon!

Anju kp 6/33-36, yk 3

Vierailija
172/631 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan peukut pystyssä ja seuraillaan tilannettasi taustalta! Pusipusihalihali ja nyt sitten on pakko onnistua :)

Lumikki ja Lahja 14+0

Vierailija
173/631 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä evis, maatis ja anju... olikoha muitakin :)

Täällä päivät kuluu hitaasti... kp 10 menossa ja kuulostellaan tulevaa ovista. Tuntuu et on niin kauhean kärsimätön kaiken kanssa ja ei jaksaisi odottaa, että saa arvot kuntoon kilpparin osalta. Ovistikkuja en ole ottanut vielä käyttöön ja jos nuiden arvojen tasaantumisen jälkeen ei ala nyyttiä kuulua, menen lääkäriin otattamaan sitten lisää kokeita... :)

Jospa sitä nyt menisi saunan lämpöön ja ottaisi rennosti..

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

-Risu-

Vierailija
174/631 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh ei sais antaa mielikuvituksen lentää, mutta kun se perhana ei kysyny lupaa..

Pahoinvointiin, väsymykseen ja närästykseen löysin kyllä syyt diapamin ja pronaxenin sivuvaikutuksista (ku niitä joudun nyt tässä 10pv syömään) mutta kun sitten on lisäksi vielä muutaman päivän jatkuneet kamalat vilunväreet (lämmönnousu) eikä siitä mainittu mitään. Niin tottakai tämä neiti nousi pilvilinnoihin vaikka pelkääkin tippuvansa sieltä lujaa vauhtia takaisin alas viikon päästä :P Onko kellään täällä kokemusta noista lääkkeistä yhdessä tai vaikka erikseenkin, tuliko vilu? Otin justiinsa patongin uunista ja teki mieli mennä sinne lämmittelemään kun ei nää miljoonat hupparit lämmitä xD

Ohhoh tulipas purettua, anteeksi :)

VadelmaMama harmi, että tipuit tänne :( Mutta nyt vaan uuteen yritykseen, tsemppiä!

anju kiva, että mieliala alkaa kohota ja energiaa löytyä, tsemppiä sinnekin!

Tsemppiä ja aurinkoista mieltä kaikille muillekin! =)

-Anis

Vierailija
175/631 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivä ja aikaa kirjoitella. Siivous ja työt saa luvan odottaa hetken. Ulkona aivan mahtava ilma! Ajattelin odotella hetkisen vielä josko pakkanen hiukan helpottaisi niin tarkenisi laittaa nokkansa ulos.

Tervetuloa uusille! Mukavaa saada lisää porukkaa, vaikka seuraavaan kuuhun tippuminen onkin aina ihan syvältä. Plussatuulia!

ON: Testasin vielä yhden negan varmuudeksi muistaakseni joskus keskiviikkona(?) eli raskaana en nyt siis ole. Odottelen siis ovista. Tiedä sitten, koska tulee, mutta tikuttamisen olen jo aloittanut. Greippimehua juon ja punkkuun siirryn sitten oviksen jälkeen. Tällä hetkellä ei ole tippaakaan sellainen olo, että tästä kierrosta tärppäis. Ja sitte taas, vaikka tärppäiskin niin miksi se pysyis kyydissä, kun ei edellinenkään pysyny... Typerää yhden kemiallisen jälkeen tälläistä miettiä, mutta mietin silti. Mutta häntä pystyssä eteenpäin!

Anteeksi oma napa, ensi viikolla aktiivisemmin!

UUVE kp 9/23-30 yk4

Vierailija
176/631 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh miten paljon taas viestejä... Melkeen pitäis joka päivä käydä. Kun vaan kerkeis. :D

Täällä kovassa kuumeessa ja flunssassa. Onneks nyt, ettei oviksen aikaan tai myöhemmin. Greippimehua on uponnu litroja ja muutenkin hyvä fiilis. :) Eipä kummempia...

Tervetuloa kaikille uusille! :) Jokaiselle kärsivällisyyttä ja onnea mukaan tasapuolisesti. :)

Beib kp 11/32-42 yk7

Vierailija
177/631 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olis taas viikonloput takana ja huomenna koittais arki =/ Meillä ei sitten isäntä lähtenytkään reissuun viikoksi vaan jäi ajelemaan suomeen.. Vähänks on ihanaa kyllä se menkkakränkkä ja uhkaus posteljoonilla tais mennä ihan perille. Käytiin jopa eilen ihan yhdessä kaverin juhlissa ja ihan kaksin paikallisessa muutamilla... Sitä ei ole vielä tänä vuonna tapahtunutkaan että kertaakaan oltais missään yhdessä käyty ilman lapsia. Ja kyllä sen vaan huomas kuinka paljon antaa voimia et saa aamulla nukkua muutaman tunnin pidempään ja vaan olla toisen vieressä eikä tarvitse heti olla äitinä laittamssa aamupalaa. Kiitos vaan mummille joka otti koko 4 koplan yökylään =D. Mulla on ollut sen 6 vuotta knu täti on ollut kylässä niin vuoto vain 1-2 vrk. Nyt kun lääkkeet on pois ja avaus leikkaus on tehty niin tämä vuoto oli sen4,5 vrk... Onkohan kenelläkään tietoa et kuuluuko se asiaan?!? Pientä tiputtelua on vieläkin mut eiköhän ne tänään jo lopu. Sieltä hed. klinikalta soitti perjantaina ja ilmoitti et ovista pitäis käydä tikuttamaan nyt jo maanantaina ja tikuttaa se kolme kuukautta ainakin jos ovis tulee kolmena kuukautena peräkkäin niin sitten voi lopettaa seurannan jos ei tule niin lääkkeille samantien. Kun riskinä on että munanjohtimet arpeutuvat umpeen molemmat. Se graavia oli kasvanut myös sinne johtimiin ja nyt kun ne avattiin niin tulos oli et muutama kuukausi niin vasen on ummessa toivotaan sitten vaan että pelkkä oikea riittää. Minua vaan pelottaa ne lääkkeet. Niillä kun on riski monikkoraskauteen ja meillä sitä on muutenkin suvussa niin mitäs sitten jos niin käy et odottaa tuplia. Minun kohtu ei niitä kanna ja sit olis laitettava se poikki ja minusta ei siihen kyllä ikinä olisi. Hyvät viikonlopun jatkot kaikille. Ja plussa onnea =)kp5/24-28

Vierailija
178/631 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti alexandra tsempeistä! Onnea sinnekkin!

HEH sitä tietoa on kertynyt ku on niin kauan jo kuumeillut ja pitänyt ottaa jos jonkinlaisista asioista selvää. Olen myös töissä sellaisella alalla että aina joskus näihinkin asioihin törmää.

Wilpuri: Se oli hyvänlaatuinen munasarjakasvain sellainen kaksi osainen. Nestettä ja kiinteää

Se kun oli lokeroituneen näköinen niin pelästytti mut ja lääkärit. Mut pari kirurgia leikkasi useamman tunnin ja

saivat sen pois ilman isompia repimisiä. samalla poistettiin iso määrä vanhan leikkauksen kiinnikkeitä. ja tehtii aukiolotutkimus

ILTIS kiva kuulla että kaikki on mennyt hyvin!!

Voi ei VM säkin jouduit tänne )=

minni kp 10/27 yk 14

Vierailija
179/631 |
13.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaiseoa aina näin alkukierrosta.

Tikut tuli postista viikolla ja loppuviikosta olisi tarkoitus alkaa tikutella kun ei tuosta oviksen ajankohdasta ole oikeen tietoa. Kiertokin on heitelly 26-32 välillä. Ajattelin ajoissa aloittaa ettei vaan mene ohi. Greippimehua menee päivittäin ja se alkaa maistua jo jopa liiankin hyvältä. Välillä joutuu oikeen toppuutella että ei purkilinen menisi päivässä.

Mukavaa viikkoa kaikille!

T: Martta 6/26-32 yk2

p.s.minut voi myös lisätä listalle...

180/631 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin, että täti tulisi niin pääsisisn kunnolla tänne marraskuisiin mukaan ja oikeasti yrittämään... henkisesti olen nimittäin jo tällä puolella=)

ON

Tissit hieman painavat ja arat. Eilen kirjoitin, ettei olleet varsinaisesti kipeät, mutta illalla kun menimme saunaan, niin minun oli vaikea käydä suihkussa.... kun sattui pelkkä vesikin niin paljon?!?! Kuulunee kierron ajankohtaan tissikivut... raskaana en oikeastaan voi olla.

Ja minulle on tulossa FINNI naamaan, joka ylittää jo uutiskynnyksen. En muista minnoin minulla olisi ollut yhtään finniä... edes menkkojen aikaan?!?! Voihan olla, että kun jätin pillerit pois, niin tulee jotain tämmöisiä "oireita". Vaikka en kyllä muista, että olisi koskaan aiemmin tullut finnejä pillereiden lopettamisesta. Lisäksi alavatsa on jotenkin omituinen. Kun käyn istumaan, tunnen oudon paineen... en osaa selittää. Noh mitä lieneekään?

Luulisin jo kaikkea kokemaani raskausoireiksi, jos siihen olisi (realistisia) mahdollisuuksia.

Toisaalta hyvä nyt tietää, että voi olla kaikkea mahdollista oiretta ilman raskauttakin, niin en sitten ensikierrosta ehkä paniikissa tutki itseäni niin hulluna ja luule olevansa raskaana ja PETY sitten tädin tultua.

Tellu 25/28

Tellu 25/28