"MARRASKUISET 2011"
Heippa hei siskot!
Perustin jo uuden ryhmän aikani kuluksi. En ehkä vielä tähän ryhmään ehdi kun tuon kohdun ulkoisen jälkeen pitää odottaa kahdet menkat, mutta roikunpahan täällä mukana. Ensi viikolla saattais kyllä tulla ekat menkat jotain pientä toivoa on.
Tänne siis vaan kaikki kuumeilemaan ja pahoittelut jo valmiiksi lokakuisista pudonneille. Plussatuulia tähän kuukauteen puuh.
Evis
Kommentit (631)
koska minulla nyt ei ole käytännön mahdollisuuksia siihen lokakuun vauvaan.
Tulehan evelina sitten kertomaan kun hoitsu on soitellut, että mitä oli lääkäri sanonut!
Hoitsu oli puhunut lääkärin kanssa ja mikäli hcg on torstaina lähelle nollaa niin voin aloittaa piikitykset heti kun menkat alkaa. Vähänkö alkoi jännittämään;-) Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn että olisin hyvin lähellä nollaa. En tajunnut tiettykään kysyä, että kuinka lähellä nollaa pitää olla, mutta eikös se niin ole että alle 5 tarkoittaa ei raskaana?
Mitenkäs sitä punaviiniä nyt sitten piti lipitellä? oliko niin että oviksesta raskaustestiin ja puoli lasia illassa? Hitsit joku taisi mainita tuolla lokakuisissa jonkun hyvän mehun makuisen punaviinin, mikähän se mahtoi olla?! En oikein ole punkun ystävä, juon kyllä jos tarjotaan, mutta pitää olla hyvin mietoa eikä varsinkaan tanniinista. Voi vitsit en malta pysyä pöksyissäni...
Evis intoilee taas;-)
Tellu, lisään sut vähän myöhemmin listaan. Mitkä päivät ja yk sulla on menossa?
tulin niin hyvälle tuulelle sun intoiluistas.
Taitaa olla kp 18/28 ja yk 1, mutta marraskuisissa on sitten jo yk 2.
Mulla kun meni se ovis ohi, niin ei tule lokauun yrityksestä plussaa. Nyt pitää vaan odottaa, että täti tulee, niin pääsen sitten marrasvauvaa yrittämään=)
Kummasti on taas virtaa tehdä vaikka mitä kun on jotain kivaa mitä odotella, ehkä.
Tässä uusi lista:
Alexandra, kp 12/27-32, yk2
Anis kp 14/28-29 yk 2
Anju kp 1/33-36, yk 3
Beib kp 5/32-42 yk7
Evis ekoja menkkoja odotellaan kohdun ulkoisen jälkeen yk miljoona
Maatis 16/28-33 yk3
Minni kp 4/27 yk 14 (esikoinen)
Minttu kp 6/25-29 yk 7
Pullis kp 12/28-30
Tellu 18/28 yk 2 jos ei lokakuisissa tärppää
tinneri kp16/31-33 ja yk5
Uuve kp 3/23-30 yk 4
Wilpuri kp 4 yk 11
ON: Kiitos tsempeistä EVIS ja WILPURI. En testannu enää aamulla. Ei ollu sellanen olo jotenkin, että olis ollu tarvetta. Menkat runsastu tänään päivällä, nyt muistuttaa jo ihan niitä hillopäiviä, jotka oli silloin pillereiden aikaan :) Voi olla, että toi vuodon alkaminen noin nihkeesti johtu siitä kemiallisesta raskaudesta ja nyt sitten kunnolla vasta vuotaa. Nyt en sitten uskalla lopettaa tota greippimehun juomista tässä kierrossa, kun uskon sen vahvistaneen limakalvoja kun nyt näin kivasti vuotaa :) Joka tapauksessa fiilikset on hyvät.
Jatkossa vaan jänskättää, että tarviiko enää testailla ollenkaan kun viime kierrossa lämmöistä huomas niin selkeesti, että jotain kummaa tapahtuu. No, kaikki aikanaan. Nyt odottelen ovista. En vaan yhtään tiedä, koska se olis tuloillaan, kun kaks ekaa kiertoa se oli noin kp 17 ja viime kierrossa yllärinä jo kp 12! Eli tikuttamisen aloitan varmaan jo viikonloppuna, etei vaan mene ohi. Ei tarvitse sitte stressata että osuko pupuilut kohdalleen vai ei. Samoin punaviiniä kokeilen taas, josko se toimisi toisenkin kerran :)
WILPURI: Greippimehu vahvistaa limakalvoja (uskon toimineen omalla kohdallani ainakin) ja punkku auttaa kiinnittymisessä, niinkuin muistelitkin. Osta Valion greippimehua, se on hyvää!
ALEXANDRA: Onnea uuteen kiertoon ja pahoittelut tänne päätymisestä!
MINTTU: Osanottoni lapsesi kuolemasta. En pysty edes kuvittelemaan sellaista surua. Kyllä tänne saa kaikki purkaa, mitä mielessä liikkuu. Tulethan kertomaan, mitä arvauskeskuksessa sanoivat!
ANJU: Harmi, että tänne jouduit! En ihan tarkasti muista, miten pitkä sen luteaalivaiheen tulisi olla. Olisko ollu 12 päivää? Onko sulla ennen ollu minkä mittainen? Itsellä jäi luteaali viime kierrossa kymmeneen päivään, kun ei pysynyt kaveri kyydissä. Sitä ennen oli kyllä ihan 13-14 päivää edelliset pari.
EVIS: Hienon hienoja uutisia!! Koska tädin pitäisi saapua? Tule heti kertomaan, kun saat uudet arvot! Pidetään peukkuja, että ovat lähestulkoon nollassa :)
Mukavaa viikkoa kaikille!
UUVE kp 3/23-30 yk 4
P.S. Kannattaa avata kaks ikkunaa ja kirjottaa toiseen ja lukea toisesta. Ei tarvii muistaa kuulumisia ulkoa ja voi tarkistella muutenkin.
Kun sulla tuota puhtia riittää, niin mitäpäs jos laittaisitkin ton listan kiertopäivien mukaan? Olis kätevää katsoa, kuka on listan yläpäässä piinapäivissä ja kenellä on ovismetsästys menossa. Jos siis sulla energiaa riittää :) Hienoa joka tapauksessa, että on lista, mitä kurkkia! Kiitos siitä!
UUVE
ollos hyvät siskot!
Maatis 16/28-33 yk3
Anis kp 14/28-29 yk 2
Pullis kp 12/28-30
Minttu kp 6/25-29 yk 7
Beib kp 5/32-42 yk7
Wilpuri kp 4 yk 11
Uuve kp 3/23-30 yk 4
Anju kp 1/33-36, yk 3
Tellu 18/28 yk 2 jos ei lokakuisissa tärppää
Mintulle osaanotot myös täältä.. :/ En voi edes kuvitella. Tsemppiä!
Ja onnittelut Evikselle hyvistä uutisista, nyt sormet ja varpaat ristiin.. :)
Mites noissa juomissa, kuinka paljon päivässä greippimehua ja punkkua? Nii ja punkku vasta oviksen jälkeen? Toi valion mehu on tosi hyvää.. :) Tykkään muutenkin kirpeistä mehuista.
Eipä tässä kummempia kuulumisia omalta kohdalta. :)
Beib
Minttu2011: Suuret pahoittelut suruusi! Toivottavasti lääkärissä menee hyvin!
Evis: Mahtavaa! Todella hienoa saada sinut täysillä mukaan taas! Punaviinia piti juoda oviksesta testiin noin 1dl päivässä. Ikävä kyllä en nyt itse muista sen kaipaamasi punaviinin nimeä, mutta eiköhän se tuolta lokakuisten palstalta löydy. Onneksi olkoon! Ja KIITOS listan päivityksestä!
Uuve: Pahottelut tänne tippumisesta! Olet kyllä ihanan positiivinen asian suhteen! Ei muuta kun uuteen kiertoon! Itsellä sama, en uskalla greippimehun juomista lopettaa lainkaan :) Tästä kierrosta sitten punkkukin taikajuomana mukaan :D En vaan oikein tiedä koska alkaisin sitä punkkua juomaan, kun oviksen bongailu on ihan hakuammuntaa. En yhtään tiedä koska on, viime kierto oli niin paljon lyhyempi kun edelliset, ja oviskipuja ei ole lainkaan. Kumpikohan on parempi, alkaa juoda liian aikaisin, vai liian myöhään?
Beib: Käsittääkseni noin 1dl päivässä punkkua ja noin 2 lasillista greippimehua. Näistä voi varmasti olla montaa mieltä, mutta näin muistelisin ja niin ajattelin itse tehdä. Greippimehua juon siis jo nyt, mutta punkun aloitan varmasti ensi viikolla.
ON: Eilen aloitettu keskikierron ässäilyt. :) Koska oviksen bongaus kohdallani miltei mahdotonta, enkä tikuta, pyrin siihen että yritystä on tarpeeksi, eli ainakin joka toinen päivä pidemmänkin jakson tässä keskikierrossa. Viime kierrosta luulin tunnistaneeni oviksen limoista, mutta olikin tädin mukaan paljon aikaisemmin...
Alexandra, kp13/27-32, yk2
Ehdin nopsaan kirjoitella kuulumiset kun ensimmäinen potilas jätti tulematta...
Olipas ilma ajella töihin!!!! Lunta oli tullut yöllä ihan kivasti, en meinannut päästä pihasta autolla pois.
Nyt ymmärrän, että autoilukin voi olla urheilua. Taisi syke hipoa jotain tähtitieteellisiä lukemia ja hiki virtasi.
Lopulta kun sain auton työpaikan parkkiin ja lähdin kävelemään kohti vieressä olevaa ruokakauppaa (eväät jäi kotiin), niin pannutin sitten keskellä katua... Nousin salamana ylös ja katsoin typeränä ympärille ja jatkoin matkaa :O
Hyvinpäs alkoi tämäkin päivä!!!! Noh, onneksi ei käynyt kuinkaan!
Minä sain tartutettua vauvakuumeen nyt serkkuunikin!!! Meillä on aiemmatkin lapset syntyneet todella lähekkäin, saa nähdä syntyykö seuraavatkin lähekkäin.
Tulipas omanapainen teksti... anteeksi!
Tellu
Meillä siis ovisaika meni vähäh ohitte, joten täällä tätiä odotellaan, jotta saisi alkaa uuden yrityksen. Marraskuisiin tulen siis ihan näinä päivinä (juilii jo siihen malliin, että tänään tai huomenna).
Täällä tulis nyt sitten vissiin yk 5. Perheeseen kuuluu minä ja mies, reilu 30 vuotiaita ja molemmilla on tyttäret (2 ja 12 v.) ennestään ja nyt yhteistä lasta haaveillaan. Mulla vain tunne, etten enää raskaudu, kun esikoisesta tulee jo 13 vuotta tänä vuonna. Ovista en sen kummemmin pongaile, enkä sitä tunne.
Yritän kiireiden keskellä ehtiä tänne kirjoitella, mutta vaikka en aina ehtis, niin yritän lukea ainakin muiden juttuja. :)
-Kokis-
On se kyllä hyvää nyt kun on tottunut siihen kirpeyteen. Yritän malttaa, etten ihan puolta litraa vetäis päivässä :)
ON: Nyt kyllä pakko kysyä, että miten nopeesti raskausoireet ja hormooni kaikkoaa verestä keskenmenon jälkeen? Mulla siis tais ennemminkin olla kyse kemiallisesta, mutta silti mietin. Tänään on väsyttäny niin järkyttävästi, etten muista, koska olis viimeksi ollu yhtä väsynyt. Olin viideltä siinä kunnossa, että kun mies tuli kotiin niin pyysin että mentäis sänkyyn juttelemaan päivästä, kun en sohvalla jaksanut olla. No, en jaksanut pitää silmiä auki enkä jutella mitään, joten jäi miehen kuulumiset kuulematta kun nukahdin. Tunnin unien jälkeen olo ei ollut yhtään sen virkeämpi ja nyt odotan, että pääsen petiin. Huh.
Vuotoa on tänään tullut enää ihan hiukkasen, pieni läntti. Täti siis lähdössä kotiinsa. Lämpöä 36,8 eli kohollaan samalla tavalla kuin oviksen jälkeen. Huoh. Tule jo, tauti, jos meinaat.
Anteeksi taas kerran omaa napaa, pakko mennä jatkamaan töitä että pääsen sinne nukkumaankin joskus...
Plussatuulia ja onnea oviksen metsästykseen!
UUVE kp 4/23-30 yk 4
*muoks*
Ai niin. Tuli mieleen tänään, että mähän olin viime oviksen jälkeen ihan sillä fiiliksellä, että nyt se tärppää :) Oli naisen vaisto oikeassa, vaikkei toukka mukana jaksanutkaan. Hassua ajatella.
Kiitos Alexandralle juomien tiedosta... :)
Joku sanoi, että koittaa malttaa ittensä jä koittaa olla juomatta puolta litraa kerralla. Mul on ihan sama juttu, se on niin hyvää! Ja terveellistä. :)
Mul on tässä ollu jo kolme päivää sellasta ihmeellistä vuotoa. Pikkuhousun suojaan rusehtavaa tai tosi ruskeeta verta tai sit ihan vaan pyyhkiessä. Yleensä on menkat loppunu ku seinään tai sit tota tuhruttelua on ollu korkeintaan päivän. Oli pakko tehdä aamulla testi, että jospas olisinkin paksuna ja nää menkat oli ns valemenkat, mutta ei... On vaan muuten hassumaiset. :o :)
Hurja keli oli tosiaan tänään aamulla! Lunta niiiin paljon, ettei liikkeelle meinannu päästä. Ja raskasta kolattavaa, kun lämmöt oli melkeen nollassa. Hyötyliikuntaa siis. ;)
Mutta nyt suihkuun zumban jäljiltä. Heip!
Beib kp 6/32-42 yk7
Heissan!!! Nyt vois taas jo siirtyä tänne palstalle 5 vuoden jälkeen =) Minulla on ennestään 4 lasta ja miehellä ei yhtään. Pari viikkoa sitten tehty tähystyksellä virtaustutkimus ja tarkastettu että kaikki on kunnossa ja nyt vaan pitäis malttaa odotella et tuleeko se 5 ihan normaalisti vai siirrymmekö sitten hoitoihin.Ei vaan malttaisi millään odottaa että saisi sen pienen syliin =) Aika vaan tuntuu niin pitkältä. Nyt vaan toivotaan että syöpähoitojen jälkeen minulla olisi siihen vauvaan vielä mahdollisuus koska en usko että hoitoihin jaksan lähteä kun ovat kuulemma niin rankkoja. nyt kp 21/28 mut ovis ollut ennen tutkimusta niin menee seuraavalle kierrolle =(
Mintulle osanotto suuresta menetyksestä!
Wilpuri: jeps samoilla päivillä mennään! aloitin tänään sen greippimehun juomisen (valio on ihan hyvää niinku joku jo mainostikin).. kokeillaan nyt sitäkin..
Tietääkö kukaan minidisperinin käytöstä kiinnittymisen lisäämiseksi?? Luin jostain että jos on matala verenpaine ja korkea hemoglobiini (=minä) niin siitä olisi apua
alkion kiinnittymiseen.. käyttävät sitä kai myös ISCI: n jälkeen lisäämään kiinnittymisen tod.näköisyyttä...??
Uuve: testaappa vielä jos onkin joku matkassa... mulla ei enää näkynyt sunnuntain testissä mitään ku perjantai aamuna vielä oli viivat ja perjantai iltana alko kova vuoto.
ON: se kova vuoto loppu sit ku seinään onneksi... nyt ovista oottelemaan.. 4 vko:n päästä on verikokeet et katotaan ettei ole enää hcg pitoisuus korkeella, et rääppeet on tullut kaikki ulos, vaikka etten uskokaan ku testi oli jo negaa.. Heh se oliski et jos nyt heti raskautuis niin se näkyy sit siinä verikokeessa /= DOU..
Uuve, testaa vielä kuitenkin. mulla edelleen outo fiilis, siis hyvä outo;-) että olisit kuitenkin raskaana.
Minni, minäkin olen kuullut että joissain tapauksissa aspiriinia käytetään lisäämään verekkyyttä eli juuri sellasilla joilla on korkea hb.
Kokis, laitanko sut jo listalle? Eihän sitä tiedä vielä josko kuitenkin olisi tapahtunut jotain, ne pikku uimarithan voi elää neljäkin päivää.
Tervetuloa mukaan Nalle pöh!
ON: kuulkaa, jännitysnäytelmä alkaa. Menkat tulee näillä näppäimillä enkä ole vielä käynyt labrassa. Menen kyllä huomenna että saan vastauksetkin huomenna. Jos lukemat on hyvät niin ei kun piikkiä masukkiin vaan ja hoitoon. Ongelma on vaan siinä että hormonit aloitetaan jo toisena vuotopäivänä ja jännään että alkaako menkat heti vai huomenna ja saanko tulokset varmasti huomenna. alun perin ne on määrätty otettavaksi vasta torstaina, mutta kuka sinne asti voi odottaa;-) Kerrankin toivon, että menkat alkais vasta huomenna niin saan yhden päivän lisäaikaa. Niin että neiti koittaa nyt päättää, hihi..
Osaatteko sanoa onko tuosta greippimehusta mulle hyötyä kun niillä hormoneilla kasvatetaan munarakkuloita ja sitten ne punkteerataan pois ja joku loistoalkio SISSI nimeltään siirretään sisuksiin. Ja sittenhän mulla on ne luget käytössä siirrosta raskaustestiin asti eli keltarauhashormonia. Niin että mahtaako tuosta greippimehusta olla apua kun on kuitenkin lääkkeellinen lisäys tuohon limakalvoon. Vaikka ei kai siitä nyt ainakaan haittaakaan ole.
Hitsit kun oon jo niin täpinöissäni ja arvatkaapa jos se hcg ei olekaan tarpeeksi matala niin joudunkin vielä odottamaan kuukauden. Onko kivaa hei..
No mutta tässäpä taas päivitetty lista, ollos höynit!
Nalle pöh kp21/28
Maatis 17/28-33 yk3
tinneri kp17/31-33 ja yk5
Anis kp 15/28-29 yk 2
Alexandra, kp 13/27-32, yk2
Pullis kp 13/28-30
Minttu kp 7/25-29 yk 7
Beib kp 6/32-42 yk7
Minni kp 5/27 yk 14 (esikoinen)
Wilpuri kp 5 yk 11
Uuve kp 4/23-30 yk 4
Anju kp 2/33-36, yk 3
Tellu 19/28 yk 2 jos ei lokakuisissa tärppää
Minäkin kävin ostamassa Valion greippimehua ja eka lasillinen meni tänään, makuhan oli ihan loistava! Positiivinen yllätys todellakin! Mites Minni, aiotko siirtyä punaviiniinkin tästä kierrosta? Mulla on vielä harkinnassa...Täytyis varmaan joku edullinen pullo käydä ostamassa. Kaapissa on jotain vähän parempia ruokaviinejä, ei oikein niitä kehtais kietasta tähän tarkoitukseen;)
Uuve, ei ne raskausoireet tosiaan ihan heti häviä ja hormonia ilmeisesti on veressä jonkin aikaa keskenmenon jälkeen. Joten ei mikään ihme, jos oireita on! Mutta testaa nyt kuitenkin vielä joku päivä.
Beib, tota tuhruttelua on nyt liikkeellä, näköjään on tarttuvaa laatua, varokaa muutkin! Mulla oli viime kierrosta huolestuttavan paljon...joku hormonihäiriöhän sekin on ja Terot kyllä auttais asiaan mutta itse yritän nyt ihan greippimehun voimalla!
Evelina, sulle tosta greippimehusta tuskin hyötyä on, kun saat oikean tilanteeseen sopivan lääkityksen muutenkin. Mutta saahan siitä muuten hyödyllisiä vitamiineja, joten anna palaa vaan, jos maistuu! T.Wilpuri 5/27-30 yk11
Ensinnäkin kiitos osaanotostanne! Tässä on nyt koitettu rämpiä ja tuntuu että kaikki päivät ei ole enää niin synkkiä vaikka mielessä on joka
päivä.
Joo käytiin siellä arvauskeskuksessa ja siellä hämmästeltiin miten neuvolatäti oli ohjannut terveyskeskuslääkäriin kun sellaiset tutkimukset jne. ei kuulu julkiselle puolelle. Ainakaan meidän ikäisillä. Eli ainoa vaihtoehto on yksityinen. Jotenka turha käynti! Ottaa päähän kyllä.
No meinataan koittaa vielä kuukausi ennenku mennään sinne puolelle. Pitänee varautua maksamaan ainakin satasia... ja jos vaatii enempi hoitoja niin hinta kasvaa. Joo, kylhän me vähän arvattiin että sieltä ei saa kuin lämmintä kättä mut käytiinpä kumminkin.
No nyt taas tuli omaa kertoiltua, mut toi kello on noin hiton paljon kirjoitan huomenaamulla lisää, siinä nyt on Wilpuri mitä meidän tk:ssa vastattiin... Öitä!
Minttu2011 kp 7/26-29 yk 7
Nalle pöh: Tervetuloa! Toivottavasti tärppää ilman hoitoja! Varsinkin kun kuulostaa siltä, että sinulla on rankka kokemus takanapäin.
Uuve: Samaa mieltä Eveliinan kanssa, testaa nyt vielä.
Minttu2011: Terveyskeskuksen käytös täysin ala-arvoista. Osaanotot! Nyt vaan toivotaan että tämä on teille se kierto!
ON: Jotenkin tämä viikko tuntuu erityisen rankalta. Väsyttää ihan vietävästi ja tuntuu siltä että pitäisi olla vähintäänkin jo perjantai, eikä keskiviikko. Mutta, valoisampaan päin mennään, joten eiköhän tämä kohta helpota.
Nyt kahvia!! :)
Hyvää alkavaa keskiviikkoa kaikille!
Alexandra kp 14/27-32, yk2
voih, kylläpäs teitä nyt tippuu tuolta lokakuisista, pahoittelut siis Anju ja Alexandra, lisään teidät listalle. Mitenkäs Tellu, tuletko tänne vai oletko vielä lokakuisissa?
Voi Minttu, otan osaa suureen suruusi. itsekin olen surua kokenut, mutta mikään ei voi olla kamalampaa kuin oman lapsen menetys. Voimia sinulle!
ON: tein aamulla prisman testin ja se oli nyt nega. Tai jos oikein tiiras niin ehkä sieltä alta vielä kajasti joku viivan paikka tai sitten ei. Sit tuli mieleen, että kun klinikalta sanottiin et voin aloittaa hoidot heti kun arvot on nollassa niin seuraavaan kiertoon. no, mulla on torstaina taas labra eikä menkat ole vielä alkaneet. niinpä taas rimpautin klinikalle ja kysyin että jos arvot on jo torstaina lähellä nollaa ja menkat alkaa sen jälkeen niin voiko hoidon tehdä jo tuohon kiertoon vai pitääko vielä yksi kuukausi odotella. hoitsu kysyy lääkäriltä ja soittaa mulle vielä tänään tai huomenna. jännäksi menee, huh.
Uuve, testasitko uudelleen?
Anis kp 14/28-29 yk 2
Anju kp 1/33-36, yk 3
Beib kp 5/32-42 yk7
Maatis 16/28-33 yk3
Minttu kp 6/25-29 yk 7
Pullis kp 12/28-30
Uuve kp 3/23-30 yk 4