"MARRASKUISET 2011"
Heippa hei siskot!
Perustin jo uuden ryhmän aikani kuluksi. En ehkä vielä tähän ryhmään ehdi kun tuon kohdun ulkoisen jälkeen pitää odottaa kahdet menkat, mutta roikunpahan täällä mukana. Ensi viikolla saattais kyllä tulla ekat menkat jotain pientä toivoa on.
Tänne siis vaan kaikki kuumeilemaan ja pahoittelut jo valmiiksi lokakuisista pudonneille. Plussatuulia tähän kuukauteen puuh.
Evis
Kommentit (631)
Hetken ehdin kirjoittaa kun iltavuoro kutsuu (ääh!), meen klo 11:ksi.
Tellu, ootko varma ettei ole vaan raskausoireita?
Wilpuri ja Evis, ootteko saaneet lääkitystä johonkin siis hormonihoitoa tms?
Muuten viineistä, onko väliä onks se mietoa vaiko väkevää, jos se edesauttaa niin ajattelin juoda vaikka väkisin... Kävin lukemassa PeSun kotisivuilta asiasta vaikken ite aiemmin uskonut siitä olevan apua... lääkäri kyl sanoi ettei siitä ole tieteellistä näyttöä....
Mutta tarviiks aina kaikesta olla?
Joo nyt on pakko alkaa kahvinkeittoon etten myöhästy töistä. (oon rajoittanu sen 2 keskikokoiseen kuppiin päivässä, kotona ollessa en juo kuin aamukahvin...)
Tsempit kaikille tikuttelijoille ja päivänjatkot!!
Minttu2011
Mulla menossa kp 8/25-29 yk7
Ovis lienee vasta viikonpäästä, pitää taas mennä kauppaan ostamaan ovistestejä!
Voi kun olisikin raskausoireita, mutta pyhästä ei lienee oikeassa elämässä sikiä;)
Nyt on onneks vähän olo parantunutkin... mistä sitten johtuikaan, niin pysykööt huonot olot vaan poissa tästä kehosta!
Tellu
Tänneppä siirryn sitten minäkin.
Menkat alkoi mielestäni dpo 10, mutta en tiedä sitten voiko olla ihan mahdollista. Ovista en ollut tikuttanut eli mutu tuntumalla mentiin. Josko en sitten oikeen löytänyt sitä.
Nyt kuitenkin tähän kiertoon tikut tilattuina ja kalenteria selattu ja aikaisempia kiertoja laskettu.
Näyttääkin nyt siltä että kierto olisi lyhkäsempi kuin aikaisemmin (esim. edellisissä lapsissa kierto oli 33-34 ja sen mukaan laskin nyt sitten myös). Se selittäisi kyllä niiden menkkojen alkamisen noin aikaisin.
No, katsotaan nyt löytyykö tässä kierrossa ovista.
Kumpa vain tietäisi kuinka paljon aijemmin aloittaa...
Nyt siis 2/26-32 yk2.
Juu olen kuumeillut joskus aikaisemminkin noiden pienimpien lasten välissä tuli roikuttua kaiket yöt koneella. Kun sairastuin hautasin kaikki vauva haaveet ja silloin laitettiin tupla klipsit kun 3 kasvainta oli kasvanut kohdusta läpi niin piti antaa varmasti kohdun sen 6 vuotta parantua. Nyt on sitten laserissa avattu putket tehty aukiolo tutkimus ja virtaukset pitäis olla ghyvät. eikä merkkiäkään syövästä muuten kun ihan pientä arpi kudosta. Lääkärin mielestä ei mitn estettä uudelle raskaudelle vauva sitten vaan syntyisi helsingissä ja syöpälääkäri seuraisi koko raskauden siinä samalla ettei istukka syöpä pääsisi uusiutumaan.Mut meille se täti tuli sitten tänään aamulla kylään =( Ja jokunen päivä liian aikaiseen. Halausin vaan niin jo aloittaa oviksen tikuttamisen ja vaikka hormoonien syömisen tässä on jo 6 vuotta itketty et miksi minä en saa yrittää ja kaikki muut saavat sitä ei vaan millään jaksaisi odottaa omaa vuoroaan. ja kuitenkin sitä pelkää koko ajan et jos sitä ei enää koskaan saakaan omaa pientä syliin... Mut se on vaan noustava täältä v.... ylös ja aloitettava laskeminen alusta. Jos vaikka ensi kuussa sitten olisi jo meidän vuoro =) Terv: Cami kp1/23-28
Pahoittelut Martta, että tänne tipahdit.
Nalle pöh, voi kurjuus, mitä olet joutunut kokemaan. Onneksi kaikki on hyvin nyt ja onnea vauvatoiveelle.
ON: jännitysnäytelmä osa kaksi. HCG tänään enää vain 12. Menkat alkoi eilen illalla myöhään mutta tänään siis virallisesti kp 1. Huomenna aamulla heti soitto klinikalle että riittääkö tuo arvo siihen että voin aloittaa hormonit. Please please sehän on jo niin lähellä nollaa, sitä paitsi joissain labroissa sanotaan että alle 10 tarkoittaa ei raskaana, yleisimmin vissiin alle 5. Tuo minun lukema on jo niin lähellä, että totisesti toivon...peukut pystyyn.
Tässä taas päivitetty lista.
Maatis 18/28-33 yk3
tinneri kp18/31-33 ja yk5
Anis kp 16/28-29 yk 2
Alexandra, kp 14/27-32, yk2
Pullis kp 14/28-30
Minttu kp 8/25-29 yk 7
Beib kp 7/32-42 yk7
Minni kp 6/27 yk 14 (esikoinen)
Wilpuri kp 6 yk 11
Uuve kp 5/23-30 yk 4
Anju kp 3/33-36, yk 3
Evis kp 1/30 yk miljoona
Nalle pöh 1/23-28
Tellu 20/28 yk 2 jos ei lokakuisissa tärppää
Heips!
Aikani teidän keskusteluja luettuani, päätin rohkaista itseni ja rekisteröituä joukkoon.
Vähän taustaa.. elikkäs olen n. kolmikymppinen nainen ja vauvaa on kuumeiltu lähes 10 vuotta. Joskus muinoin tuli käytyä muutamassa inssissä ja sen jälkeen päätettiin et tulee jos on tullakseen selittämättömästi lapsettomia kun ollaan ja eipähän nuita ole näkynyt tässä 10 vuoden aikana :(
Minulla todettiin nyt 12/2010 kilpirauhasen vajaatoiminta ja samalla selvisi, että olen sitä sairastanut jo ainakin 8 vuotta, koska jo vuonna 2002 arvot olleet vajaan puolella... eli nyt seurataan että onko lääkityksellä sitten vaikutusta myös raskautumiseen...
Tuossapa jotain taustaa ja koitan opetella tavoillenne täällä palstalla :)
-Risu- kp 7/27-30
En oo pariin päivään kerinny täällä käymään ja johan on tullutkin paljon viestejä sinä aikana :D Haluan myös sanoa pahoittelut kaikille lokakuisista tippuneille, toivon todella että nyt on teidän kierto :)
Minttu2011: syvimmät osanottoni menetyksenne johdosta! Ihan hirveää..
evelina: Selvisikö se punaviini? Itselläni ainut punaviini minkä saan kurkusta alas on lambrusco, pirskahteleva punaviini, on muuten tosi hyvää (tulee hieman mehu mieleen) :D
Jouduin juuri aloittamaan 10pvn diapam + tulehduskipulääke kuurin, joten pää lyö tällä hetkellä sen verran tyhjää etten enää millään muista mitä muuta oli tarkoitus kirjoittaa :/ Mutta tsemppiä hirmusesti kaikille tähän kiertoon! ++++++
- Anis
Wilpuri: Joo ajattelin myös taas sen punkun ottaa.. oli viime kierrossa ekan kerran ja
silloin tuli ihka eka plussankin... tosin en juonut sitä kuin dpo 4,5,6 ja silloin dpo 7 oli varmaan kinnittyminen ku oli "menkka" kivut
Mulla on tosin terotkin vielä loppukierrossa mukana että ne nyt auttaa ainakin tohon limakalvoon joka tosin muutenki on varmaan aika paksu.. ainakin menkoista päätellen ollut.
ja se pirun tuhru tuli terojenki läpi, tosin se varmaan oli siitä kiinnittymisestä (yrityksestä)
Evis aika tuskaiset paikat sulla!! Toivotaan tosiaan että pääsisit jo nyt aloittaan sissien kasvatuksen!
Risu tervetuloa joukkoon!! oon kuullut että tolla kilpparilla on suuretkin vaikutukset lapsettomuuteen!! Että toivotaan nyt tärppiä ku on arvot kunnossa
ON: greippimehu on alkanut maistuun tosi hyvin.. (just se valion) mä kun rakastan sitruunaakin ihan pelkästää (joo tiedän, hullu)
pitää vähä toppuutella ettei joisi noita purkkeja yhdessä illassa XD
minni kp 6/27 esikoisen yk 14
Ja Tervetuloa Risu, toivottavasti nyt tärppää, olet jo niin kauan joutunut odottamaan! Pidän peukut ja varpaat pystyssä :)
tää palstailu tuntuu sujuvan parhaiten, kun kirjoittaa suht säännöllisesti. Parin päivän tauon kun pitää niin on pudonnut täysin kelkasta;)
Minttu, mä sain aikanaan Terolut-kuurin, kun tiputteluvuotoa tuli n.10 päivää normimenkkojen lisäksi. Lääkäri taisi mainita jotain keltarauhashormonin häiriöstä. No, Terot korjasi ongelman ja raskaaksi tulin heti kuurin lopettamisen jälkeen. Nyt mulla ei ole mitään muuta kuin greippimehu;) Gyneltä saa kyllä Terot aika helposti, jos yhtään on aihetta.
Evis, toivottavasti pääset taas tositoimiin! Varmaan mielekkäämpää kirjoitellakin täällä, kun on itselläkin vähän jännättävää!
Risulle onnea yritykseen, pitkä taival on teilläkin takana.
Minni &co, tarkoittaako siis menkkojen runsaus sitä, että limakalvo on paksu? Ja se on ilmeisesti hyvä asia? Sen suhteen mulla ei sitten olisi ongelmaa...joutuukohan tässä kohta ovistesti ostoksillekin...Kertooko ne testit sitä, jos ovis on heikko? Luulen nimittäin tuntevani kohtuu hyvin oikean ajankohdan. T.Wilpuri
Joo niin olen ymmärtänyt että runsaat menkat= paksu limakalvo. Ja se on hyvä asia, sit on alkiolla jotain mihkä porautua..
En usko että testi kertoo välttämättä onko ovis heikko.. se vaan kertoo LH huipun. ymmärtääkseni varmistuksen saa siitä lämmön noususta, siitä tietää että ovis tapahtu jo. ovis vaan joko tapahtuu tai sit ei.. sillä ei taida olla mitään välimuotoa.. joka kuukáusi munasoluja kypsyy mutta aina ei ole varmaa että siellä on johtofollikkelia joka puhkeaa.
Esim. buranalla tai muulla TULE -lääkkeellä pystyy ovista estään tai siirtään, mutta vain parilla päivällä jos siityää pidempään sitä ei tapahdu ollenkaa.. ovis tarvii tapahtuakseen esim cox -entsyymeitä (rakkulan puhkeaminen munasarjasta) joita NSAID:it estään..
mä oon ollut teroilla siitä lähtien ku toi kasvain löydettiin... eli viime syksystä.. en oikein ole varma kuinka kauan näitä pitäis syödä ??XD??
minttu2011: Itse ainakin menen sillä asenteella, että kun juon greippimehut ja viinit, niin olenpahan sitten kaikkeni tehnyt. Ei kai siitä haittaakaan voi olla :) Tieteellistä näyttöä ei välttämättä kummastakaan, mutta ei se estä minua niihin luottamasta :D
Martta: Pahoittelut tänne tippumisesta! En itsekkään tikuttele ovista, enkä voi edes sanoa että sitä mistään muustakaan välttämättä tunnistaisin. Minkäänlaisia oviskipuja ei ole, limat kylläkin, mutta nekin johti väärään viime kierrossa tädin tulon perusteella. Itse olen sitten ottanut sen asenteen että ässäillään joka toinen päivä pidemmän jakson ajan, eipähän ainakaan mene ovis ihan hukkaan :D Tsemppiä tikutteluun!
Nalle pöh: Pahoittelun tädistä! Yritä pitää mieli positiivisena, olet odottanut tätä hetkeä jo 6 vuotta! Ei se enää yhdestä kierrosta ole kiinni. Ymmärrän kyllä että varmasti tuntuu rankalta. Jaksamista sinulle!
Evis: Täällä on peukut ja varpaat pystyssä!! Onnea! Ja kiitos taas listan päivityksestä!
Risu: Tervetuloa joukkoon! Sinullakin rankat vuodet takanapäin selittämättömällä lapsettomuudella. Nyt toivotaan vaan että lääkitys auttaisi ja saisit sitten sinäkin mahdollisuuden raskautumiseen!
Minni86: Greippimehua ja punkkua vaan kehiin! Toimi sinulla viime kierrossa, joten itse ainakin uskon sen vaikuttavan (vaikka siitä ei tieteellistä näyttöä olekkaan :D) Tsemppiä uuteen kiertoon!
ON: Sen verran voin limakalvoista sanoa että viime menkat oli kyllä itsellä runsaammat kun yleensä ja greippimehua olin juonut koko kierron ajan.
Huomenna on taas perjantai, ihanaa!
Tää palsta on ihan paras! Ei tätä kuumeilua yksin kestäisi! :)
Alexandra, kp15/27-32, yk2
Juuh pitkä taival takana on ja lääkityskään ei ole ihan kohdallaan vielä, juuri sain ensimmäisen kontrolli verikokeen tulokset ja eihän ne ole tarpeeksi laskeneet vielä.... Taitaa osaltaan olla hankala tauti tämäkin... mut mut yritetään positiivisin mielin mennä eteenpäin =)
Jos jollain on kokemuksia kilpparin vajiksesta ja lapsettomuudesta/ raskaaksi tulosta kuulisin niistä mielellään..
Kauheesti plussatuulia kaikille ja aurinkoista pakkaspäivää!
-Risu-
öh unohtuo matkasta.... kp8/27-30 ja yk2 tyroksiinin aloittamisen jälkeen muuten yk ainaki miljoona ;)
Risulle kovasti tsemppiä! Sulla on ollut vaikeita aikoja, toivon sydämestäni että sen nyytin syliisi saatte mahdollisimman pian :)
Minä näköjään "vedän" joukkoja. Harmi vaan että toiveet raskaudesta on aika vähäiset. Se tauti tuli pahaan saumaan, mutta ehkäpä se yksi kerta riitti. Toissayönä kävi taas alilämpöjen puolella, palelin aivan sairaasti ja mittari näyttikin sitten 35.2. Viime kierrossa oli sama juttu, paitti että sitä palelua kesti varmaan kolme yötä. Nyt on lämmöt normaalit, noin 36.2. Voiko tästä jo päätellä että en tule olemaan raskaana? Kun eikös niitten lämpöjen pitäis olla nimenomaan koholla tonne kuukautisiin asti jos näin olis mahdollista olla?
Maatis dpo4 kp 18/28-33 yk 3 Kolmas lapsi toiveissa
Basse lähettää hirveesti onnea täältä taustalta kaikille tutuille ja tuntemattomillekkin, olkoon tää kuukausi plussakuukausi, ja Evis toivottavasti pääsee mukaan pian jännäilemään!
Halit kaikille!
- Basse & Ötö rv 15+1
Taas huomaa että täti tuli eilen kylään... Kaikki asiat ottavat päähän ja jokainen asia itkettää. Tuntuu että toinen ei taas vaan tee mitn. Eilen töistä tullessaan ilmoitti vaan ohimennen et ensi viikolla sitten epsanjaan töihin.... prkl.... Miehille se vaan on noin helppoa... Ei jaksa ymmärtää miks käytiin suur leikkaus läpi vauvan takia ja ravattiin klinikalla kun herra lähtee nyt epsanjaa... Kysyinkin jo aamulla suutuspäissäni et haittaako se sitten jos vauva joskus näyttäis vaikka posteljoonilta... Noh... toivottavasti se vaan ymmärtää et ei tätä tätin kyläilyä kauan kestä ja sitten se mieli tasoittuu... Jos sitä shoppailemaan lähtis niin mieli ehkä pikkaisen tasoittuisi =) Hyvät päivänjatkot kaikille ja toivottavasti niitä plussia näkyisi pikkuhiljaa =) kp2/24-28
Evis on niin onskuna kun pääsin aloittamaan hoidot. Eli kiitos vaan peukutuksista, toimii! Nyt on siis femartit aloitettu ja kohta lisäksi puregonia ou jee. ensi keskiviikkona on eka ultra, huh.
Wilpuri, oot aivan oikeassa siinä, että on palkon kivempi kirjoitella kun itsellekin jotain tapahtuu;-)
Tervetuloa mukaan Risu. Hyvä että huomattiin tuo kilppariongelma. Se tosiaan vaikuttaa raskautumiseen. Itse olen sairastanut aikoinaan kilpparisyövän ja siksi vietiin koko kilppari ja nyt sitten loppuelämä mennään thyroxinilla. Tsekkautin just arvot ihan vaan tämän vauvailun takia vaikka seurataan niitä toki vuosittain. Mutta halusin varmuuden että arvot on kohillaan.
tässäpä taas päivitetty lista:
Maatis 19/28-33 yk3
tinneri kp19/31-33 ja yk5
Anis kp 17/28-29 yk 2
Alexandra, kp 15/27-32, yk2
Pullis kp 15/28-30
Minttu kp 9/25-29 yk 7
Beib kp 8/32-42 yk7
Risu ko 8/27-30
Minni kp 7/27 yk 14 (esikoinen)
Wilpuri kp 7 yk 11
Uuve kp 6/23-30 yk 4
Anju kp 4/33-36, yk 3
Evis kp 2/30 yk miljoona
Nalle pöh 2/24-28
Tellu 21/28 yk 2 jos ei lokakuisissa tärppää
Wilpuri oot aivan oikeassa, tuli vähän kelkasta tippunut olo kun joutui pitämään parin päivän tauon täällä käymisestä. Mutta nyt yritän käydä useammin niin pääsen mukaan juttuun =)
Onnea Evis, mahtavaa!
Minäkään en tikuttele ovista ja luulin etten edes tunnista mitään oireita. Kunnes kävin gynellä ja huomasin, että vilunväreet, huono olo ja hirveä väsymys tuli yllättävän täsmällisesti joka kuukaus vähän ennen kierron keskivaihetta :D Turhaan taisin kerran jäädä "jonkin asteen vatsataudin" takia pois töistä! xD
++++++++++++++++
-Anis
Oletkos kuumeillut täällä Nalle pöh aikaisemmin... nimimerkkisi kuulostaa niin tutulta?
Millon sitä greippimehua piti juoda... ennen ovista? Ajatteli itsekin ostaa sitä.
).(
Kirjoitin jo tuonne lokakuisten puolelle, että minulla on jotenkin nyt niin outo ja huono olo. Luulen, että kroppa on jotenkin pitkäaikaisen pillereiden käytön seurauksena sekaisin.
Tänään ollut koko aamun outoa kipua alaselässä (hieman menkkamaista). Toisaalta menkkojen ei minkään järjen mukaan pitäisi alkaa vielä. Muutenkin jotenkin huono olo, ei okseta, muttei ole normaali olotila. Hitsi, jos menkat alkaa näin paljon etuajassa! Minulla on vissiin kp 20 nyt (en muista varmaksi).
Alexandran sanoihin yhdyn: Valoisampaa kohti tosiaan mennään... ONNEKSI!
Hyvää päivän jatkoa! Tellu