"MARRASKUISET 2011"
Heippa hei siskot!
Perustin jo uuden ryhmän aikani kuluksi. En ehkä vielä tähän ryhmään ehdi kun tuon kohdun ulkoisen jälkeen pitää odottaa kahdet menkat, mutta roikunpahan täällä mukana. Ensi viikolla saattais kyllä tulla ekat menkat jotain pientä toivoa on.
Tänne siis vaan kaikki kuumeilemaan ja pahoittelut jo valmiiksi lokakuisista pudonneille. Plussatuulia tähän kuukauteen puuh.
Evis
Kommentit (631)
Tänne kaarsi täti eilen, joten nyt kp 2 menossa. Oli sikäli jännitystä yli oman tarpeen, että olin illan päivystyksessä. Viideltä alko ihan hirveet alavatsakivut, aivan yhtäkkiä. Kävely sattu, syvään hengitys sattu, puhuminen tuotti vaikeuksia kivun vuoksi. Puolen tuntia sitä kärvistelin, sitten lähettiin päivystykseen. Ottivat verikokeita ja ultrasivat sisältä. EI missään mitään. Kivutkin laantu illan aikana. Kyllä mulla on vieläkin alavatsa kipeä, ja juilii tonne oikealle kylkeen. Vihjailivat että olsi ollu vaan niin rankat kuukautiskivut, mutta itse en oikein jaksa uskoa. Tekivät kuitenkin raskaustestit sun muut, enkä raskaana ollut. Itse nimittäin ajattelin heti että kohdunulkoinen ja että nyt repee kaikki ja en saa ikinä enää lapsia.. Mutta testien mukaan kaikki on kunnossa eikä viitteitä semmoseen ollu. Jotenkin kyllä meni usko julkisiin, sen verran huonoa palvelua sain ja tylyä kohtelua.
Maatis kp 2/28-33 yk 4
Pahoittelut tädistä ja eilisestä kokemuksestasi=(
Tellu
Tosi ikavää luettavaa se eilinen. :((
Julkinen puoli on kyllä toisinaan NIIN ärsyttävä, kun joillain ihan väärä asenne hoitoalalle.
Yhdellä tutulla oli samanlaisia kipuja ja se oli keskenmeno,Soitti julkiselle puolelle sanovat että ne on vaan menkka kipuja, meni yksityiselle ja oli keskenmeno.
Surkeus miten huonoja uutisia!!!
Erittäin suuret pahoittelut kaikille tädin uhreille ja muita vääryyksiä kokeneille!!!
Kyllä tiedän varmasti että jos saa valita ottaako julkisen vai yksityisen vastaanoton en kyllä koskaan terveyskeskukseen menisi!! Se on vaan joskus pakko kun on niin kallista tuo yksityinen... Mullakin kokemuksia tylystä kohtelusta ihan riittävästi! Viimeksi kävimme mieheni kanssa lääkärissä tän vauva-asian vuoksi. Ja jo vastaanotossa hoitaja totesi että joku on nyt kyllä sählännyt ajan antamisen kanssa, emme kuulemma olisi päässeet ikämme vuoksi enää julkisen puolen hoitoon... Saimme kuitenkin pitää ajan ja kävimme lääkärillä joka totesi saman kuin hoitajakin että mitäs me siellä tehdään! Joo että oli oikein mukavat fiilikset käynnin jälkeen! En osannut oikein paljoa puhuakaan kun oli niin vaivautunut olo koko ajan ja itketti.
Että päätin sen käynnin olevan viimeinen tuon kohtelun vuoksi, onneksi on työterveyshuolto.
No sitten kun ja jos natsaa niin kyllä varmaan neuvolaan menen mutta en terv. aseman puolelle...
Mulla menossa kp 21/25-29 eli piinaviikko alkaa!
No oon kyl täysin oireeton vielä, ei mitään kolotuksia tms. Ainoa havainto oli vasemmassa nivusessa viikonloppuna oleva kipu muttei varmaankaan liity asiaan...
Sorry nyt omanapainen tilitys mut en ehdi nyt enempää, seuraavaan kertaan!!
Minttu
Täällä oviksen bongailut meneillään flunssaisissa merkeissä. Harmillista, että juuri nyt tyrkkäs kuumeen. Kp 16 meneillään, ja jos vanhat merkit paikkansa pitää niin oviksen pitäis ajoittuu tonne loppuviikkoon, niin paranemismahdollisuudet tässä ois vielä ennen sitä! Näyttää kuitenkin siltä, että tuo tikku antaa jo kohtuu vahvaa viivaa, että näinköhän se ovis ois aikaisemmassa.. Sitten ei auta kun kuumeesta huolimatta kömpiä peiton alle puuhiin :) Mulla on ollu jotenki tän kierron suhteen tosi hyvä ja rento fiilis, joten toivotaan et se tietäis hyvää :)
Tellu: Olikos niin, että sulla on vasta pilsut jääny pois? Mulla venähti pillereiden jälkeen eka kierto 36:n päivän mittaseks ja tosi kovia menkkaoireita oli pitkään, varmasti toista viikkoo, ennen kun ne sitten alkoi... Ehkä sullakin vaan hormoonit vielä sekoilee ja ne menkat sieltä tulee pikapuoliin!
Martta kyseli sofin ovistesteistä, mulla on käytössä ne liuskat. Oviksen ollessa ne antoi mulla ihan vaan tasavahvan viivan, ei kontrollia vahvempaa. Tsemppiä metsästykseen!
Ikävää, että väkeä on tippunut kovasti tänne. Onnea kuitenkin kaikille uuteen yritykseen!
Anju kp16/~33
Anju: joo, sais alkaa jo. Luulin jo, että nyt se täti tulee, mutta mitä vielä! Kävin ruokatauon aikaan veskissä tarkistamassa tilanteen... ja yllätys, yllätys: ei mitään uutta navan alla!
Tuliko sulla Anju noin pitkän kierron jälkeen ovis normaalisti?
Olen jo ihan sekopäänä tämän kroppani kanssa, vaikka nyt just pitäsi relata... eihän ne menkat ala ikinä, kun mä panikoin tällä tavalla=/
eli sairaana ollaan täällä koko perhe oltu vuoron perään! Perjantaina odottelin kovasti miestä kotiin, että saatais mahdolliset oviksen rippeet hyödynnettyä mutta kuumeessahan tuo oli ja nyt olen siis itsekin:( Eli ihan pikaisesti omaa napaa tulee...
Minnille sen verran, että ihan sama homma oli mulla eilen, alavatsalla menkkamaisia tuntemuksia!! Mutta vaikea uskoa näillä ässäilyillä, että meillä ois tärpännyt! T.Wilpuri
Mulla taitaa ekaa kertaa kierukan poiston jälkeen olla menkat normaalit. Nimittäin tässä viime kierroissa ne on olleet aika niukat ja kestäneet vaan 3 päivää, nyt näyttää siltä että tämä kp3 myös tiputtelee vielä kunnolla.
Kiertokin vaihtui taas 30 päivästä 29 päivään.
Plussapuhureita koitan kovasti puhallella!
Kylläpäs lokakuista nyt tippuu porukkaa! Kurja juttu! Pahoittelut ihan jokaiselle!
WILPURI ja ANJU: Pikaista paranemista!
TELLU: Eipä tossa tosiaan auta kuin odotella. Mulle gyne sanoi pillereitä jättäessäni, että kolme kuukautta pitää odotella ihan rauhassa ja jos ei sittenkään vielä menkkoja kuulu, niin katsotaan tilannetta uudelleen. Toivotaan, ettet ihan niin kauaa joudu odottelemaan vaan kroppa käynnistyy hiljalleen.
MINTTU: Tsemppiä piinaviikon jännäilyyn! Eihän niitä oireita välttämättä tule ollenkaan.
MAATIS: Kurja kokemus sulla! Tylsä homma, että tänne jouduit. Tärppionnea tähän kuuhun!
KIAMARI: Tervetuloa kuumeilemaan taas!
MARTTA: Onnea ovisbongailuun! Siitä se jännääminen lähtee!
SASSUlle ja muille tervetuloa!
ALEXANDRA: Toivotaan, että täti pysyy poissa! Siittiöthän on sitkeitä kavereita, vaikkei ajoitus olis ihan nappiin mennytkään.
MINNI: Pidetään peukkuja, että olis kiinnittyminen kyseessä!
TINNERI: Lämpöily kuulostaa hyvältä! Mulla nousi viime kierrossa lämmöt uudelleen oviksen jälkeen sinne 37,2 suunnilleen ja olo oli kuumeinen. R-testillä sitten totesin, että kiinnittymisyritys oli ollut kyseessä, vaikka vuoto alkoikin ennen aikojaan jo. Toivotaan, että lämpöily enteilee sullakin tärppiä ja kaveri pysyy matkassa!
JEPSIS: Minäkin olen tilaillut tuolta Mammaksilta nyt paukkupakkasilla. Ovat olleet testit ulkona useamman tunnin, mutta toimineet moitteetta. Pakkauksessa oli muistaakseni, että toimivat pakkasen jälkeenkin, kunhan odottaa, että lämpeevät rauhassa huoneen lämpöisiksi. Tilaamaan vaan!
EVE: Joko olo helpottaa? Ei kuulostanut ollenkaan kivalta kyllä tuollainen sörkkiminen!
ON: Olen hiukan ymmällään oviksen suhteen. Aloitin siis tikuttamisen jo ajoissa, ja vasta tuossa kp 15 alkoi viivat tummua. Tulkitsin, että plussa olis ollut kp 16 ilta. Silloin myös tuntui selviä menkkakipuja alavatsassa jonkun aikaa. Ihmettelinkin niitä, mutten yhdistänyt sen kummemmin mihinkään. Viivat oli vahvoja vielä seuraavanakin aamuna, mutten osaa sanoa, oliko jo haaleampi viiva kyseessä. Testit loppui sitten siihen, eli en tiedä tilannetta esim. tämän päivän osalta. Harmittaa, kun olin suunnitellut testaavani nyt oviksen yli, jotta seuraavissa kierroissa tietäisi, millaisia viivoja tikkuihin milloinkin tulee. No, eilen ei ollut seksiä, mutta lauantaina ja sunnuntaina kyllä. Katsotaan, josko tänään vielä houkuttaisi peittojen heiluttelu. Voiko tuo alavatsan menkkamainen kipu kertoa oviksesta? Aiemmin (ennen greippimehuilua) tuli ovislimat, nyt ei mitään havaintoa. Lämmöt ei ole nousseet, edelleen 36,6. Viime kierrossa oviksen jälkeen nousi tuonne 36,9. Tää siis viittaisi, ettei se ovis olekaan vielä ollut... Aargh!
Jotenkin tympääntynyt fiilis tämän kierron osalta. Toisaalta toivon, että tärppäisi helpommin viime kierron kemiallisen jälkeen, toisaalta ei voisi vähempää kiinnostaa koko vauva-asia. Silti kuitenkin tikuta, koska olen tässä asiassa kuin tuuliviiri. Jos nyt en tikuta enkä tarkkaile kroppaa, niin sitten parin päivän päästä harmittaa, kun onkin taas kova vauvakuume. Sekavaa.
Jestas, miten paljon meitä täällä jo on! Toivotaan kaikille omaa marraskuun murua, eli plussatuulia jokaiselle!!
UUVE kp 18/23-30 dpo ? yk 4
olen niin pahoillani, että niin moni lokakuisista tänne tipahti. Meitä taitaa nyt isompi joukko kuin ikinä. Tehdään tästä kuukaudesta alun takeltelusta paras kuukausi ikinä.
Minni, joo kysyin aspiriinista ja sillä on kuulemma sama vaikutus kuin tuolla punkulla, mutta voi rikkoa vatsaa jos on herkkä vatsainen.
Uuve, jo helpottaa, mutta vieläkin tulee vanhaa verta kun pyyhkii. Yöks.
Anju ja Wilpuri parantukaa pian.
Sassu ja Kiamari, tervetuloa takaisin
Mulla tapahtuu outoja. Viime yönä heräsin noin viisi kertaa siihen niin kuin joku olis sukkapuikkoa tuikkassut kohtuun. Nyt on pientä menkkamaista jomotusta alavatsalla, ihan pientä. Ja lämmöt tipahti oudosti 36,2 siis niin hämärää. Ei kai nyt vielä kiinnittymiskivuistakaan voi olla kyse kun on vasta dpo 4? Niin outoa jotta!
Laitan taas uuden listan, toivottavasti kukaan ei unohdu joukosta. Nyt hymyä huuleen siskot, tästä tulee mahtikuukausi!!
Tellu 33/28 yk 2 jos ei lokakuisissa tärppää
tinneri kp 31/31-33 ja yk5
Anis kp 29/28-29 yk 2
Alexandra, kp 27/27-32, yk2
Pullis kp 27/28-30
Piiu kp 26/26-29 yk 10
Heno kp 24/32 (tai jotain) yk jo 7
Minttu kp 21/25-29 yk 7
Beib kp 20/32-42 yk7
Risu ko 20/27-30
Minni kp 19/27 yk 14 (esikoinen)
Wilpuri kp 19 yk 11
Uuve kp 18/23-30 yk 4
Vauvantarve kp 17
Anju kp 16/33-36, yk 3
Cherrypie kp 15/28 yk1
Martta 15/26-32 yk2
Evis kp 14/30 yk miljoona dpo 4 (inssi 18.2)
Nalle pöh 14/24-28
VM kp 11/29
Lindaliina kp 9
kiamari kp 8/29 yk 4
Jepsis kp 7/29-32
Lumi kp 7/32 ja esikoisen yk 2 ku:n jälkeen
Miiru kp 15/29
Elle kp 5/(23)-28 yk2
Eleanora kp 4
Hipskukka kp 4/28-29
Minny kp 4 ja yk8
Muttis 4/38-43 yk 8
Sassu kp ?
Maatis kp 2/28-33 yk 4
Hirveästi alkanut porukkaa tippumaan tuolta lokakuisista. Pahoittelut teille kaikille ja tervetuloa joukkoomme. Tehdän tästä marraskuusta rynnäkkö kuukausi plussien suhteen.
Maatiaista on kyllä nyt koeteltu kipujen suhteen, pahoittelut. Itsekkään en tykkää meidän paikkakunnan päivystyksen kohtelusta. Aina ovat toikaisseet et olisit kyllä voinut odottaa aamuun että pääset omalle terveysasemalle ja turhaan haaskaat meidän aikaa nyt. Nykyään siis kärsin aamuun ja menen työterveysasemalle kun omalta terveysasemalta ei koskaan saa aikoja.
Pöpöt vaivaa täällä Anjua ja Wilpuria ja oliko vielä joku muu. Toivottavasti parannutte pian.
Uuve, mulla on nyt oviksesta asti ollut niin kuumeinen olo mut lämmöt ei nouse 37.1 ylemmäksi. Normaali lämpöni on siinä 36,2 paikkeilla.
Evis, sinäkin joutunut nyt käsimään kipujen suhteen, mutta jospa nyt tuottais tulosta ja saisit oman pienokaisen syliisi.
Itselle ei mitään uutta, valkkaria lorahtelee ja lämmöt edelleen 37 tuntumassa. Jotenkin nuo testit polttelee ja varmaan aamusta pakko aloittaa testirumpa omalta kohdaltani.
Monella muullakin näyttäis olevan piinapäivät käsillä, joten plussatuuliia meille kaikille...
-tinneri kp31/31-33
plussarynnäkköön mukaan!! Eli kp1/31. Mennään nyt pisimmän kierron kanssa jännäilyn suhteen...
Mermaid
Taas meni pari päivää ettei kerinny täällä käydä ja johan on tullutkin viestiä :o Pahoitteluni kaikille tänne tippuneille ja tädin uhreiksi joutuneille! Mutta se on niiiin totta, että tähän pinoon tehdään nyt massaplussahyökkäys, kaikille plussat! :D
Ja vähän omaa napaa: Tätihän se sieltä kylään änkes sitten kuitenkin.. Sunnuntai-iltana oli hanat yhtäkkiä auki :/ Mites muuten oliko mulla nyt siis kp 1 lauantaina vai sunnuntaina? Ku lauantaina kuitenkin sitä tiputtelua?
Mutta ehkä ihan hyvä näin, että se täti tuli (vaikka en kyllä kutsunut!) koska eilen lekuri änkes käteen lähetteen alaselän kuvauksiin, joten saadaan nyt sitten nekin otettua. Niin ja tästäkin kierrosta tulisi vielä marraskuinen, joten ei tunnu, että olisi siirtynyt niiin paljon ;)
Tsemppiä naiset! Ja anteeksi omanapaisuus, ensi kerralla kommentoin paremmin :)
-Anis kp 3(?)/28-29
Kiinnittyminen VOI tapahtua DPo 4 alkaen. Tai sitten se voi olla hedelmöittyminen. Mullahan ihan selvästi tiedän, koska hed. on tapahtunut, sen jälkeen alkoi Dpo 4-6 armoton väsymys, nukuin päivällä ja se on mulle ihmeellistä. Peukkuja...
ILTIS
VIHDOIN menkat alkoi niin, että voin sanoa tänään olevan kp 1!!!
Vähänkö olen innoissani =)
Täti oli taas löytänyt monen kuumeilijan! Pahoittelut heille!
Paitsi TELLULLE oikein paljon onnea menkoista!(perin outoa toivotella menkoista onnea tällä palstalla), mutta olipas varmaan helpottavaa että ne vihdosta vimein alkoi :)
TINNERIN oireet kuulostaa hyvältä. Epäilen että voisit hyvinkin olla raskaana ;) Alapas sinä nyt tämän plussajunan kuljettajaksi :) Testitulosta odotellen.
WILPURILLE JA ANJULLE paranemisia! Toivottavasti ovis ei säikähdä kuumetta. Aika tylsää kyllä kuumeessa yrittää touhuilla ;)
EVELLÄ kans lupaavan kuuloisia piikittelyjä. Oispa se kiinnitymisestä johtuvaa :)
MAATIS oli kokenut kovia. Onneksi kaikki sujui kuitenkin parhain päin eikä kohdunulkoinen ollut kyseessä.
Kiitoksia testiasiaan vastanneille. Ajattelin etten testaile tällä kierrolla mutta kummasti oon vaan jatkuvasti vieraillut mm.raskauskeijun sivuilla...
Omaan napaan ei uutta. Ovista odotellessa...
Jepsis kp7 / 29-32
Voi Iltis, kunpa olis kyse siitä. Mua kyllä tänään päivällä väsytti siihen malliin, että piti ottaa tunnin päikkärit. voi kyllä olla et nuo luget väsyttää, mutta tänään vasta ekaa kertaa. Mun pitääkin lukea omat kirjoitukseni tuolta syyskuisista vai oliks ne elokuisissa että milloin oli passin jälkeen mitäkin oireita. Pas on tietty vähän eri aikataulullisesti kuin inssi. Ainakin muistan väsymyksen ja palelun ja noi tuikkasut. Voi että niin toivon...
Tellu, ihanaa että sulla epätietoisuus vihdoin loppui ja nyt pääset taas tositoimiin. onnea!
Tinneri, musta kuule nyt niin tuntuu siltä että olet tosiaan plussajunan kuski;-) Alapas neito testaamaan, hih.
Meikäläinen se taas testaa huomenna kun halusin niin nähdä milloin se pregnylin vaikutus testiin lakkaa. Mitäpä jos se vaan näyttää päivästä toiseen haaleata plussaa? Kauankohan sen vaikutus oikein voi näkyä. Joskus tais lekuri puhua muutamasta päivästä max viikkoon. No, torstaina tulee viikko täyteen tuosta pistoksesta. Eli sitten viimeistään pitäis testin kai olla nega. Huoh, minä ja mun testit...
Hyvää yötä siskot!
Tein joulukuisille jo oman ketjun valmiiksi. Sinne vaan sitten ne, jotka onnettomat sinne tippuvat täältä. Plussatuulia kaikille kuitenkin!
JÄi viime viesti töpöksi, kun lapset kyttäili, mitä oikein touhuan ;).
Siis kiinnittyminen tapahtuu yleensä DPO 5-12, kaikkein yleisimmin DPO 7-10. Vaihteluväliä siis on, joten peukkuja voi ylläpitää yläasennossa. MUtta jos ovis olisi ollut su-ma, kuten juteltiin, voisi nyt olla sen kohtaamisen jälkeinen vaihe, jossa saattaa tulla jo tuntemuksia. Voi toki olla myös matkalla ja se tuntuu sinulla tuolta, koska edellinen oli kiinnittynyt johtimeen. Tämä on hyvin mahdollista myös noilla päivin. Väsymys on hyvä merkki :). Itselläni oli voimakas väsy just 4-6 DPO ja sitten tuli parin pv tauko ja taas DPo 8 alkoi päiväväsyt. Valkkaria oli oviksesta alkaen aina DPO 5 saakka, sitte taukoa ja DPO9 alkoi muistaakseni uudelleen. Ja edelleen jatkuu.. Mittaa nyt lämpöjä. Ihanaa, kyllä sä onnaat vielä :)
ILTIS 9+4
Ja terkkuja tutuille, harmi että meitä tippui loppukuun lokakuisista niin monta tänne. Itse tuossa hiukan sulattelin tilannetta ja päätin sitten kuitenkin tulla jakamaan olotilat teidän kanssanne. Täällä kirjoittelu on hiukan kaksipiippuinen juttu, kun toisaalta tämä saa ajattelemaan asiaa jatkuvasti mutta sitten toisaalta kun sitä ajattelee joka tapauksessa niin parempi sitten jutella asiasta jonkun kanssa. Niin että täällä ollaan. :D
kiamari kp 8/29 ja oiskohan se nyt yk4