"MARRASKUISET 2011"
Heippa hei siskot!
Perustin jo uuden ryhmän aikani kuluksi. En ehkä vielä tähän ryhmään ehdi kun tuon kohdun ulkoisen jälkeen pitää odottaa kahdet menkat, mutta roikunpahan täällä mukana. Ensi viikolla saattais kyllä tulla ekat menkat jotain pientä toivoa on.
Tänne siis vaan kaikki kuumeilemaan ja pahoittelut jo valmiiksi lokakuisista pudonneille. Plussatuulia tähän kuukauteen puuh.
Evis
Kommentit (631)
Nalle Pöh: Voi että sulla on vähän ihana mies :)
Luminainen: Pahoittelut tippumisesta!
Kyllä mäki aion joulukuussa täällä kuumeilla. En uskalla jättää väliin kuukauttakaan. Mullahan la:t osuu tuonne loppukuulle,joten tuurilla ollaan aattona synnärillä. No,mikäs sen mukavampaa. Tosin mulla on molemmat aiemmat synnytykset jouduttu käynnistämään kaks viikkoo lasketun ajan jälkeen, joten ehkäpä synnytän tammikuussa vaikka la ois joulukuussa. No, mitäpä noita vielä miettii ;)
Beib oli miettinyt jo synnytystäkin. Tammisaaressahan ei enää synnytetä, sehän lakkautettiin joskus syksyllä ?! Tuo sydänääniä sarja onki juuri siellä kuvattu. Mä en pahemmin vielä ole miettinyt paitsi tuota että yli la:n menee paukkuen taas ja todennäköisesti joudutaan käynnistämään. Miks ne ei tajuu syntyä ittekseen ?!
Evelle tsemppiä huomiseen! Sitten vaan piinailemaan... :)
Jepsis kp 2/29-32
...tässä sitä "luetaan tenttiin". Ilta menee siinä ja huominen aamupäivä, sit tentti ja SIT viikonlopun viettoon. :)
Tellulle tsempit uuteen kiertoon, jos niin käy. bd
Evelinalle IIIISOT tsemppaukset hoitoihin. Toivotaan, että inssi nyt tois kuitenkin sen plussan. +++++++
Beibkös se oli, joka niistä synnärijutuista jutteli? Mä kyllä ihan odotan sitä, hieno kokemus! :) Esikoisen synnytin puoli-istuvassa sängyssä ja se toimi siinä tilanteessa hyvin. Epiduraali oli kivunlievityksenä, ja sekin toimi hyvin. Takana oli uneton yö, eikä puhettakaan, että oisin pystynyt ponnistamaan, ellen olis vähän saanut nukkua. Kun siis siltikin torkahdin jokaisen ponnistuksen välissä, niin väsynyt olin! :D Kuopus syntyi jakkaralla. Siinä on ponnistuksen kannalta tosi hyvä asento, mutta jos alkaa pitkittyä, niin veren pakkautuminen alapäähän voi alkaa turvottaa kudoksia ja hankaloittaa ulosauttoa. Altaaseen ei voi mennä, jos vesi on mennyt, vauvan tulehdusriskit nousee niin kovasti. Olin kuopuksen avautumisvaiheen kylvyssä, lämmin vesi lievitti ihanasti kipua ja suosittelen kyllä, jos on mahdollista ja tuntuu hyvältä (kaveri esim ei tykännyt yhtään!). Ite en missään nimessä synnyttäis kotona. Vaikka vauvalla ja äidillä ois kaikki hyvin, niin synnytyksessä voi tulla ikävä kyllä aivan yllättäviä tilanteita eteen, enkä mä ole valmis ottamaan sitä riskiä, että jotain kauheaa tapahtuis vauvalle -tai itselleni. Taas nipotäti täällä hei... ;) Mut joo. Molemmat synnytykset oli siis erilaiset, mutta ihanat ja hyvät kokemukset silti. :) Hyvähän se on, että sitä miettii ja vähän suunnitteleekin etukäteen, mutta tietty avoin mieli kannattaa ehkä kuitenkin säilyttää ja ottaa se kokemus vastaan sellaisena kun se tulee. Tai niin mä siis ite ajattelen, ei ole tarkoitus tuputtaa mittää kenellekään. :)
Mä kauheesti nyt mietin, pitäiskö pitää taukoa sekä marras- että joulukuun yli. Mä en tiedä mikä siinä on, mutta yhtään ei houkuttele ajatus niistä laskettuina aikoina... No. Ehkä me tää kierto yritetään ja pidetään se seuraava taukoa. Mut ihana etten oo ainoo, joka näin pöhkö on! :D Vois panna pinon pystyyn sitte meille joulukuun yli hyppääville.
Nyt täytyy mennä, johan tässä vierähtikin... t. VM kp 6/29
Tosiaan...vatsa vihloillut koko päivän aina silloin tällöin...taitaa olla siis vain tunneista kysymys, että hanat on auki. Mitään vuotoja ei ole vielä ollut, mutta toivon rippeet ovat melkein jo kokonaan kadonneet. Se on siis kp 28/28-29 ja yk 3
mul on pien jännitys päällä ku oviksen pitäis olla la et nappaisko :) ei malttais nyt kyll yhtää odottaa et nappais :) tuli eilen kierreltyä kauppoja jossa oli niin ihania vauvan vaatteita :) se olisi minun ensimmäinen :) ja kovasti ollaan mieheni kanssa puhuttu vauvan hankkimisesta :) ja paljon muutakin vauvan tarvikkeita ollaan katottu :) siskoni saa lokakuussa kans ensimmäisensä :) mutta toivottavasti mullekki suotais se ensimmäinen nyt tässä kierrossa :) mites muitten odotukset? :)
Vinkiksi et kannattais sit ässäillä tänään,launataina ja sunnuntaina.. mahd. jo perjantainakin.. lisää tärppi mahkuja.. sit jalat seinälle ja pylly tyynyjen päälle ainakin 5 min. miel. 15 min...
ON: mulla on vähä outo fiilis olin muka pongaavinani oviksen (kivut) jo kp 8 toiselta puolelta ja nyt toiselta.. hämärää vaikka se voikin olla totta.. No tuplaa mahikset tähän kiertoon.. XD
minni kp 14/27 (tärppiä tänään???)
äkkii sit juoksee makkarin puolelle ;) mä luin netist et kandee ainaki joka toinen päivä puuhailla ni niin me ollaa nyt tehty :) nyt pitää sit vetää tollane putki päälle et natsais ;) kiitti vinkist noi kaikki vinkit auttaa tosi kovasti ku on kuitenkin ensimmäinen tulossa ni kyl niille neuvoille on aina tarvetta :)
Niin ja jos muilki on jotain hyvii neuvoi ni saa kertoo :)
Vauvantarve: se tosiaan on niin, että kannattaa puuhalilla myös ennen ovista... ne simpathan elävät parhaimmillaan jopa 5 vrk!
Olihan taas kylmä. Meillä kotipihassa auton mittari näytti -29 aamulla klo 6.30! HUH!
).(
No, ei vieläkään mitään. Kroppa taitaa olla syväjäädytetty. Koko ajan tuntuu, että nyt se täti tulee, vaan ei! VArustauduin töihin lähtiessäkin kaikenlaisilla suojilla:D Koska sitten kun ne menkat alkaa, se ei jää epäselväksi!
Täytyy nyt tarkkailla tilannetta.
Tellu kp 29/28-31? (muistelen kierron olleen joskus 31)
Tellu1980: Hyvä asenne! Vaikka töihin asti miehesi perässä! :D Ja yhdyn muiden sanoihin: Miten olis jos testaisit, ihan meidän iloksi??
Evis: Onnea!
Nalle pöh: Ihana mies sinulla! Ja hyviä uutisia, onnittelut!
Wilpuri: Ei kyllä huvittaisi jouluvauvaa saada, mutta täällä kyllä olen kunnes tärppää. Taukoakaan en malta/uskalla pitää.
Beib: Noita tapoja tuli mietittyä ennen yrittämisen alottamista. Nyt taas tuntuu siltä että pääasia on se että saa sen plussan, että ehtii noita asioita sitten myöhemminkin :) Voin vaan kuvitella että sitten kun se plussa jossain vaiheessa tulee, ni alan noita asioita yötä päivään ajattelemaan :D
Luminainen84: Pahoittelut tädistä ja kaikesta mitä olet joutunut käymään läpi!
ON: Ei mitään oireita. Väsymystä, mutta sitähän nyt on tähän vuodenaikaan kaikilla. Punkusta pidän ja siitä on tullut ihan mukava tapa juoda se noin desi punkkua illalla. Malttamattomana odotan jo seuraavaa kiertoa, josko sais ajoitukset paremmin kohdalleen sillon.
Rentouttavaa viikonloppua!
Alexandra, kp23/27-32, yk2
Olipas taas tullut viestejä kun päivän oli poissa... :)
Evis: Onnea inssiin!!
Luminainen: pahoittelut täältäkin tippumisesta ja tsemppiä uuteen kiertoon!
Tellu: menehän testaamaan... aika lupaavalta kuulostaa :)
Me ainakin jatketaan yritystä oli kuukausi mikä tahansa :) tässä on niin monta vuotta mennyt enemmän ja vähemmän yrittäessä, että alkaa olla ihan sama milloin vauva tulisi kunhan tulisi... :)
ON:Olo on ollut kuin ilmapallolla, turvotusta ja mahan vinkumista :) Rinnat ehkä hiukan raskaan tuntoiset ja aavistuksen aristavat, mutta niinhän ne aina oviksen jälkeen on.. Flunssaa yrittää vissiin puskea, kurkku karhea ja päätä särkee..
siinäpä jotain turinoita näin perjantai aamuun..
Risu, kp16/27-30
Niin ja ihanaa alkavaa viikonloppua kaikille!!
Taidan ostaa testin tänään prismasta (eikös sieltä saa jotain testejä) samalla kun käyn viikonlopun ruokaostokset, ellei ne nyt älyäis alkaa ennen sitä.
Toisaalta en tiedä, onko ne menkat edes myöhässä vielä???? Outoa! Tuntuu niin hölmöltä testailla mitään kun ei ole oireen oiretta ja mahdollisuudet n. prosentin luokkaa!
Noh, katsellaan nyt vielä työpäivän ajan ainakin.
Tellu
Minäkin ilmottaudun tänne puolella..
Tosiaan toista lasta täällä kuumeillaan.
Pillerit jätin vasta tästä kuusta syömättä. Joten varmaan suosiolla pitää siirtyä ainakin joulukuisiin,mutta ollaan nyt täällä,koska kaikki on mahdollista,heh..
Esikoinen tärppäsi Yk3:lla ja olin sitä ennen siis syönyt 5 vuotta putkeen pillereitä,nyt kerkeksin noita yhdistelmiä syödä 4kk..
Esikoinen 03/10 syntynyt.
Tarroja ja tärppejä!
Cherrypie kp 11/28 yk1
Taitaa ovis olla lähellä...
Tiedäthän varmaan, että parhaimmat raskautumismahdollisuudet ovat heti pillereiden lopettamisen jälkeen=)
Onnea yritykseen!
Onnea testaamiseen!
Minttu, varmaan ihan hyvä idea toi lääkärissä käynti. Normaali tutkimuksella (ultraamiset ym.) selviää kuitenkin yllättävän paljon ja voidaan poissulkea tiettyjä ongelmia raskautumisen suhteen. Eikä perusgynekäynti ihan hirveitä maksa.
Beib, mäkin mietin esikoisen kohdalla paljon noita synnytysjuttuja ja olin sitten aika pettynyt, kun muita vaihtoehtoja ei ollutkaan kuin sängyllä puoli-istuvassa asennossa. Eli käytännössä melkein selällään... Tämä varmaan riippuu paljon sairaalasta, jossain saattaa olla vähemmän konservatiivinen meininki;)
Aamulla mittasin taas lämmöt, 36.2...eli eipä tosta paljon mitään voi päätellä. Ovisjomotuksia ei enää ole, joten oisko ovis mennyt jo ohi...Rinnat on arat, mikä on taas normaalia tähän aikaan kierrosta. Katsellaan taas...T.Wilpuri
joo ollaan puuhailtu ennen ovista myös ja eilen puuhailtiin heti puuhaillaan kun mies tulee kotiin takaisin :) mä kyllä näin viime yönä unta tyttö vauvasta :) kuinka nopeasti voi tehdä raskaus testin ovulaation jälkeen? että siinä näkyisi jotakin? kun jotkut sanoo, että näkyy heti oviksen jälkeen ja jotkut sanoo että vasta silloinkun menkkojen pitäisi alkaa? kumpaa uskoa?
...Siirryn lokakuisista tänne marraskuisiin kirjoittelemaan. Tuossa tammikuussa kun oli se tilanne että pieni "vahinko" olis sattunut, mutta sitten pettymykseksi tulikin täti kylään ja siitä lähtien oon aika ajoin yrittänyt pehmitellä. Nyt tuntuu että alkais tuottaan tulosta ja isäntä näyttäis vihreetä valoa iltatähdelle. Nyt toivon todella että tästä seuraa jotain hyvää ja ihanaa. Hiljaa hyvä tulee, eli katsellaanpas taas eteenpäin. Jos nyt kaikki menee hyvin ja tällä kierrolla jo heti tärppäis niin laskettu aika olis marraskuun puoli välissä.
Tellu, en tienny! Oikeesti en..
En oo koskaan aikasemmin lukenut/huomannat missään moista. No,toivotaan parasta.
Pitikö täällä vielä mainita iät? Itse olen 21 ja mies 23 vuotias.
Meillä olisi tarkotus mennä jossain vaiheessa naimisiinkin,mutta sitä ennen olisi kiva saada tämä pikkukakkonen toimitukseen. En haluaisi olla häissä raskaana..
Ihanaa Miiru, kyllä ne miehet pehmiää kun tarpeeksi pehmittelee ;)
Täällä menossa muistaakseni 27/28-33 ja dpo 11. Ei mitään oireita. Eilen vähä oli pikainen menkkaolo, joka meni ohi, ja tänään on ollu kans pariin otteeseen. Sikäli outoa, että aina kun mulla on noi olot tullu, on menkat alkaneet tunnin sisään. No ehkäpä ne nyt sitten alkaa illalla tai huomenna. Mulla on jemmassa yx apteekin testi, mutta sehän ei oo kauheen herkkä, joten tuskin sitä päästään kokeileen. Sunnuntaina ehkä vois jollain superherkällä testata jos on malttamaton eikä tätiä vielä näkyis. Mutta en usko olevani raskaana :( Olis niin ihanaa kyllä jos pian onnistuis. Luin just jostain iltalehdestä, että yli 40-vuotiailla miehillä kestää keskimäärin kaksi vuotta saattaa kumppani raskaaksi, vaikka se kumppani olis miten nuori ja hedelmällinen. Ja naisilla vaikeutuu huomattavasti 35 vuoden jälkeen. Eli meillä mies yli 40 ja mä kolkuttelen kohta sitä 35 parin vuoden päästä. Huh, ei järin positiivinen juttu ollu.
Mutta toivotaan toivotaan vaan, kyllä se joskus tärppää jos on tärpätäkseen :D
Hyvä, hyvä Tellu! Testaamaan vaan!
Cherrypielle tervetuloa jännäilemään :)
Miiru, mullakin hiukan vaati mies pehmittelyä, mutta nyt on mukana. ei kyllä ihan hirveen intona niinkuin joidenkin muiden miehet, mutta mukana kuitenkin :)
Vauvantarve: Kyllä oviksesta pitää kulua se noin 10 pv ennen kuin raskaustestissä mitään näkyy. Riippuu testin herkkyydestä. Joillakin näkyy jo neljäkin pv ennen oletettujen kuukautisten alkamista ja jotkut vaatii sen menkkojen alkamispäivän.
Maatiaisella on jännät paikat! Meillä ainakin tuo hedelmällisyyden laskeminen 35-vuotiaana on käynyt toteen. Ekat kaks saatiin alulle alle 35-vuotiaana ja viimeistään tokasta kierrosta tärppäs ja nyt yli 35-vuotiaana tahkotaan jo viidettä kiertoa. No,mutta kyllä kai se siitä. Kaksplussan keskusteluissa on yli 35-vuotiaiden kuumeilupino ja siellä on positiivisesti tärpännyt tosi monella 1-5 yrityskierrolla. Eli toivoa on :)
Kuinkas Even inssi meni ?
Jepsis kp3/29-31
eli mul on se herkkyysaste ton testin ohjeen mukaa ni 99%herkkä saas nähä miten käy :)
Kiva kuulla, että joku muukin on miettinyt samaa :) huhhuh 3 koiraa ku musta tuntuu että menee vaikeaks jo yhden kanssa! Mutta oikeassa olet, eiköhän kaikki sitten järjesty :) Plussatuulia sinulle ja kaikille muillekin!