Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Höpö höpö, sinä lapseton ystäväni et todellakaan tiedä paljoa vastuunkantamisesta!

Vierailija
03.02.2011 |

Sinulla on terve sukukin, joten et ole vielä ainakaan vastuussa dementoituvista ja raihnaistuvista vanhemmistasikaan. Peruit viime hetkellä lupaamasi lastenhoitoavun, joten toiste en sinulta apua pyydä!

Ei olisi ollut kovin vaikeaa viettää yhtä iltaa 5 v lapseni kanssa, joten paljoa en ole pyytänyt sinulta näinä vuosina. Sinulle tuli yllättävä väsymys työpäivän jälkeen. Luulet, että minun on helppoa saada tilallesi lapsenvahti ihan näin yllättäin? En saanut ja hankkimani liput jäivät nyt käyttämättä!

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun nyt ottaa puhelin kätöseen ja kertoa tämä ihan sille asianosaiselle? Ei ole kovin kiva että palstaa käytetään tällaiseen itseterapiaan.

Vierailija
2/37 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat sille, että olet tehnyt itsellesi lapsen, ja huomannut että se on riippakivi. Sitten pidät itseäsi parempana ihmisenä, kun sentäät osaat "ottaa vastuuta" toisin kuin lapsettomat.Miksi lapsettomille pitää nillittää siitä, että heidän elämänsä on helpompaa? Ei kellään ole velvollisuutta hoitaa toisen lapsia, toisaalta ei kenenkään ole pakko hankkia lapsia, jos niistä ei jaksa pitää huolta. Tietysti harmittaa, että illan ohjelma peruuntui, mutta ei kai siihen tarvitse kaverin koko sukua ottaa mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ois voinut sanoo sit jo heti kättelyssä ettei halua vahtii sitä. Ei toi mikään oikee kaveri edes oo, että ehkei kannata pitää mitään yhteyttä enää siihen.

Vierailija
4/37 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpottavampaa avautua sille kaverille, kun ei kerta oo mitään menetettävääkään? Ei jäisi sulle niin katkera olo.

Vierailija
5/37 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko purkaa tänne, jos vaikka me lapselliset emme kokisi niin usein ohareita juuri lapsettomien taholta! Varmin apu tulee toiselta lapsiperheeltä. Näin se on.

Naurettava syykin tuo väsymys! Tiesi jo monta viikkoa etukäteen, että oli luvannut tulla meille ja siitä vielä muistutinkin ennen lippujen lunastamista ja se oli silloin ok. Olisi keksinyt paremman syyn edes! Kuolemanväsynytkö työpäivän jälkeen täh?

ap

Vierailija
6/37 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"onpa katkeraa tekstiä

Kuulostat sille, että olet tehnyt itsellesi lapsen, ja huomannut että se on riippakivi. Sitten pidät itseäsi parempana ihmisenä, kun sentäät osaat "ottaa vastuuta" toisin kuin lapsettomat.Miksi lapsettomille pitää nillittää siitä, että heidän elämänsä on helpompaa? Ei kellään ole velvollisuutta hoitaa toisen lapsia, toisaalta ei kenenkään ole pakko hankkia lapsia, jos niistä ei jaksa pitää huolta. Tietysti harmittaa, että illan ohjelma peruuntui, mutta ei kai siihen tarvitse kaverin koko sukua ottaa mukaan?"

Kyllä kaveri olisi voinut hoitaa kaverinsa lasta, kun niin on kerran luvannut! Kyllä lupauksistaan pitää kiinni pitää. Itselläni ei ole lapsia, mutta jos kaverilleni lupaan vahtia hänen lastaan (syystä tai toisesta), niin kyllä mä sinne menen vahtimaan jollei oma pää ole kainalossa. Ihan sama vaikka väsyttäisi, lupauksia ei pidä rikkoa. Jos ystävään/kaveriin ei voi luottaa, onko se enää ystävyyttä/kaveruutta?

Vierailija
7/37 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet puhunut hänelle suoraan asiasta? Jos et vielä, niin tee se mahdollisimman pian.

Vierailija
8/37 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvä ihminen voi tosiaan väsyä. Sitä on ehkä vaikea tajuta, kun itse on kotona päivät pitkät ja roikkuu av-palstalla.

Vierailija
9/37 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvä ihminen voi tosiaan väsyä. Sitä on ehkä vaikea tajuta, kun itse on kotona päivät pitkät ja roikkuu av-palstalla.

Vierailija
10/37 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kerrat, kun lapselliset on tehneet ohareita lapsettomille? Niilläkö ei ole mitään merkitystä, koska lapset ovat aina hyvä tekosyy luikerrella irti sopimuksista, kun ei satu huvittamaan?

Vierailija
11/37 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no. Lupaksensahan voi aina myöskin pitää.

Onneksi ihmiset, joilla on lapsia, pitävät AINA lupauksensa.

Vierailija
12/37 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap sanoo että vaan lorvailee ja roikkuu netissä. Voihan ap olla myös työssä niin kuin kaverinsakin. Siis kaikistako on ihan ok, että lupauksia ei pidetä?? Minusta on ihan sama onko lapsia vai ei, mutta jos jotain luvataan niin kyllä se pidetään. Ymmärrän täysin ap:n harmituksen.

Vierailija
13/37 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään todellisesta väsymyksestäkään (poislukien itseaiheutetetut todella tyhmät tapaukset)?

Mielestäni hän olisi ehtinyt perumaan AJOISSA vetoamalla väsymykseensäkin. Vakava väsymys ei vain synny yhdessä päivässä tai yhden unettoman yön jälkeen! Olisi siis ehtinyt perumaan aikaisemminkin.

Itse olen kyllä hoitanut lapseni humalatilaa vastaavassa väsymystilassani. Olen valvonut useita öitä peräjälkeen oksentelevan, kuumeisen, flúnssaisen ja lopulta sairaalahoitoon joutuvan lapseni vuoksi. Olin samaan aikaan itsekin kovassa kuumeessa!

ap

Vierailija
14/37 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä myöskään tiedä ketään, joka hoitaisi 5 v ainokaistaan kotona.

ap

Vierailija
15/37 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no. Lupaksensahan voi aina myöskin pitää.

Onneksi ihmiset, joilla on lapsia, pitävät AINA lupauksensa.

Ei siihen lapsia tarvita, että hallitsee perussäännöt, kuten mm. ajoissa perumisen taidon.

Vierailija
16/37 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat eivät taida tietää mitään todellisesta väsymyksestäkään (poislukien itseaiheutetetut todella tyhmät tapaukset)?

harhaluulo, että vain sinä tiedät, millaista on, kun on rankkaa.

Ja on se itseaiheutettu väsymyskin väsymystä, ei se tapa, millä se on aiheutettu, poista niitä fysiologisia reaktiota.

Saa suuttua, jos joku tekee oharit, mutta taidat olla aika urpo itsekin.

Vierailija
17/37 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaankaan saa ketään hänen tilalleen, kun kertoi vasta päivällä ettei tulekaan. Olen kokenut kaksi oharia ja molemmat lapsettomien taholta:(

ap

Vierailija
18/37 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut kaksi oharia ja molemmat lapsettomien taholta:(

ap

Vierailija
19/37 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että lapsettomat niputetaan vastuuntunnottomiksi, vaikka kyseessä on kerrottu yksi tapaus. Kyllä minuakin ärsyttäisi, mutta minusta kyseessä on enemmän kyse henkilön luonteesta kuin että onko hänellä lapsia vai ei.

Itse olin paljon aktiivisempi auttamaan muita ennen lapsia - nyt kun on lapsi, niin laitan paljon enemmän rajoja jo siinä kohtaa mitä lupaan - lapsen kanssa en vain jaksa enää niin paljon.

Vierailija
20/37 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tapauksessa, kyllä työasiat täytyy hoitaa ja yhtä tärkeää on pitää kiinni myös tallaisista lupauksistaan!

Tuntui suorastaan kiusanteolta, kun perui noin viime hetkillä. Ihan kuin olisi minulle pahansuopa tai kateellinen jostain. Lapsesta? Ikäänkuin minun kuuluisi kärsiä tällaisista ohareista. Oikein alleviivaa faktaa, että olen aino9astaan itse vastuussa lapsestani.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi