Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukion terveystarkastuksessa vain alusvaatteilla?

Vierailija
03.02.2011 |

Näistä riisuutumisista on ties kuinka monta ketjua, mutta päätinpä avata kuitenkin vielä tämän.

Onko teillä ollut lukiossa lääkärintarkastusta ja onko teidän vielä sielläkin pitänyt riisuutua alusvaatteille?

Itselläni on lukion käymisestä aikaa kaksi vuotta. Toisella luokalla oli sekä terveys- että lääkärintarkastus joissa molemmissa minun piti riisuutua. Verrattuna yläkouluaikoihin se tuntui paljon helpommalta. :)

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärintarkastus oli ja piti riisuutua alusvaatteille.

Vierailija
2/109 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei voi tietenkään pakottaa riisuutumaan. Ehkä kannattaisi ajatella niin, että jos terkkari kertoo riisuutumisen olevan perusteltua tarkastuksen tekemiseksi, niin miksi sitä ei voisi tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhti esim on vähän vaikea katsoa paita päällä, kun selkärangan asentoa yritetään selvittää. Voi luoja.

kaksi vuotta sitten olin lukiossa ja ryhti tarkastettiin ilman mitään riisuutumista. Kaipa se lääkäri näki paidan läpi että kaikki ok.

Vierailija
4/109 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitihän siellä vaatteet ottaa pois. Muistan sen että koululääkäri katsoi aina jalkaterät tarkkaan minkä takia sukkiakaan ei saanut pitää. Jokainen koululääkäri tekee sen kai vähän omalla tyylillään.

Vierailija
5/109 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti jo odotushuoneessa riisua itsensä alusvaatteille muiden läsnäollessa. En tiedä miten nykyään toimitaan. Toivottavasti vasta lääkärin vastaanotossa

Vierailija
6/109 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti jo odotushuoneessa riisua itsensä alusvaatteille muiden läsnäollessa. En tiedä miten nykyään toimitaan. Toivottavasti vasta lääkärin vastaanotossa

Nykyään saa riisuutua ihan privaatisti.

Vierailija
7/109 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä riisuutumisista on ties kuinka monta ketjua, mutta päätinpä avata kuitenkin vielä tämän. Onko teillä ollut lukiossa lääkärintarkastusta ja onko teidän vielä sielläkin pitänyt riisuutua alusvaatteille? Itselläni on lukion käymisestä aikaa kaksi vuotta. Toisella luokalla oli sekä terveys- että lääkärintarkastus joissa molemmissa minun piti riisuutua. Verrattuna yläkouluaikoihin se tuntui paljon helpommalta. :)

Rintsikoissa ja pikkareissa

Vierailija
8/109 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä riisuutumisista on ties kuinka monta ketjua, mutta päätinpä avata kuitenkin vielä tämän. Onko teillä ollut lukiossa lääkärintarkastusta ja onko teidän vielä sielläkin pitänyt riisuutua alusvaatteille? Itselläni on lukion käymisestä aikaa kaksi vuotta. Toisella luokalla oli sekä terveys- että lääkärintarkastus joissa molemmissa minun piti riisuutua. Verrattuna yläkouluaikoihin se tuntui paljon helpommalta. :)

Rintsikoissa ja pikkareissa

Mä olin oikeastaan suurimman osan ajasta vain niissä pikkareissa, koska lääkäri opetti rintojen omatoimisen tutkimuksen ja silloin ei voinut tietenkään olla rintsikoita. Sen jälkeen katsottiin vielä ryhtiä ilman rintsikoita. Melko vähäpukeisena siellä sai/joutui olemaan.

Vierailija
9/109 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli meillä vapaaehtoinen. En käynyt.

Vierailija
10/109 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on vielä ilmaisia lääkärin/hoitajan tarkastuksia, kaikilla ei ole

Vierailija
11/109 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioiässä ollaan jo hyvinkin puberteetin paremmalla puolella, todella moni on jo aloittanut seksielämänkin ja sen myötä pillerien hankintakin on tullut ajankohtaiseksi. Miten voi joku alusvaatteilla lääkäri edessä seisominen tuntua pahalta? Kaiken lisäksi näin kesäisin Pyynikin ranta on täynnä narubiksuihin pukeutuneita teinityttöjä. Ei heitä tunnu yhtään siellä nolostuttavan! Päinvastoin...

Vierailija
12/109 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on vielä ilmaisia lääkärin/hoitajan tarkastuksia, kaikilla ei ole

Nämäkään tarkastukset eivät ole ilmaisia. Lasten vanhemmat maksavat ne veroina.

Vierailija
13/109 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioiässä ollaan jo hyvinkin puberteetin paremmalla puolella, todella moni on jo aloittanut seksielämänkin ja sen myötä pillerien hankintakin on tullut ajankohtaiseksi. Miten voi joku alusvaatteilla lääkäri edessä seisominen tuntua pahalta? Kaiken lisäksi näin kesäisin Pyynikin ranta on täynnä narubiksuihin pukeutuneita teinityttöjä. Ei heitä tunnu yhtään siellä nolostuttavan! Päinvastoin...

Eiköhän ole niin että nuoren mielestä bikineillä rannalla ja alusvaatteilla lääkärintarkastuksessa ovat kaksi ihan eri asiaa.

Vierailija
14/109 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännöt vaihtelevat jopa samassa koulussa. Kävimme siskoni kanssa peräkkäisinä vuosina lukiossa tarkastuksissa, meillä oli sama lääkäri mutta tarkastus oli sisällöltään täysin erilainen. Siskoni joutui riisuutumaan, minä en. Joskus alemmilla luokilla rintsikat-pikkarit -juttu oli normikäytäntö.

Vierailija
15/109 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim ryhtiä ja ihoa on vaikea tarkastaa kaikki vaatteet päällä. Puberteettiseula ei ole enää monesti lukiolaisille tarpeen.

Vierailija
16/109 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.stm.fi/c/document_library/get_file?folderId=28707&name=DLFE-…

Siinä linkki missä kerrottu tarkastuksista sisältöineen. Kos joku ihmettelee mitä tehdään ja miksi. Toimijoita terveydenhuollossa ohjaavat ihan lait ja asetukset, minkä mukaan tarkastuksia viedään läpi. Kukaan ei ketään ihan huvin vuoksi riisuta, vaan kyllä toiminnan taustalta löytyy ihan järkevä peruste.

Siitä sitten lukemaan...

Vierailija
17/109 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetuksen olemassaolosta tiesin minäkin mutta se ei silti vastaa kysymykseen miksi kaikki eivät toimi sen mukaan ja miksi käytännöt vaihtelevat.

Vierailija
18/109 |
25.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resurssipula, keikkalääkärit joita ei paljon asetukset kiinnosta, työntekijöiden koultuttamattomuus uusista asetuksista, työntekijän omat asenteet ja tapa tehdä työtä, työnohjauksen puute jne.... Syitä löytyy varmasti ja monia.

Vierailija
19/109 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni mitään lääkärintarkastuksia ei lukiossa ollut.

En ymmärrä, mitä ongelmaa lukiolaisella voisi olla alusvaatteisilleen riisumisessa lääkärin vastaanotolla. Kunhan sitä ei tarvitse tehdä jo odotushuoneessa muiden nähden.

Tuotakin ikävä kyllä esiintyy. Eli odotushuoneessa odottaa seuraava potilas kun itse tulet tutkimushuoneesta alusvaatteisillasi.

Olet tässä niin valitettavan oikeassa. :)

Erikoista jos näin on. Itse olen aina joutunut vähentämään vaatetusta vasta siellä tutkimushuoneen puolella.

Meillä oli sellainen pieni välihuone odotushuoneen ja tutkimushuoneen välissä, jossa piti riisua ennenkuin meni tarkastukseen.

Vierailija
20/109 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni mitään lääkärintarkastuksia ei lukiossa ollut.

En ymmärrä, mitä ongelmaa lukiolaisella voisi olla alusvaatteisilleen riisumisessa lääkärin vastaanotolla. Kunhan sitä ei tarvitse tehdä jo odotushuoneessa muiden nähden.

Tuotakin ikävä kyllä esiintyy. Eli odotushuoneessa odottaa seuraava potilas kun itse tulet tutkimushuoneesta alusvaatteisillasi.

Olet tässä niin valitettavan oikeassa. :)

Erikoista jos näin on. Itse olen aina joutunut vähentämään vaatetusta vasta siellä tutkimushuoneen puolella.

Meillä oli sellainen pieni välihuone odotushuoneen ja tutkimushuoneen välissä, jossa piti riisua ennenkuin meni tarkastukseen.

Siis saiko siellä riisuutua privaatisti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi