Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukion terveystarkastuksessa vain alusvaatteilla?

Vierailija
03.02.2011 |

Näistä riisuutumisista on ties kuinka monta ketjua, mutta päätinpä avata kuitenkin vielä tämän.

Onko teillä ollut lukiossa lääkärintarkastusta ja onko teidän vielä sielläkin pitänyt riisuutua alusvaatteille?

Itselläni on lukion käymisestä aikaa kaksi vuotta. Toisella luokalla oli sekä terveys- että lääkärintarkastus joissa molemmissa minun piti riisuutua. Verrattuna yläkouluaikoihin se tuntui paljon helpommalta. :)

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 09:41"]

Ja myös liika laihuus/lihavuus on hankala saada kiinni pelkistä mitoista, alusvaatteisillaan kun ollaan niin silmällä näkee kellä on lihasta ja kellä läskiä ja myös kuka siro ja kuka anorektinen. Tietysti selvät caset on selviä mutta jos halutaan ajoissa puuttua.

[/quote]

Kyllä sen näkee siinä iässä ilman riisuutumistakin.

Vierailija
42/109 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2012 klo 09:32"]

Ryhdin tarkastamisesta olen samaa mieltä. Lantion, lonkkien ja jalkojen asentoa ei kunnolla näe,jos tutkittavalla on pitkät housut jalassa. Yleensä vaan ryhdin diagnosoiminen ei ole enää tarpeen lukiossa. Mahdolliset ryhtistatukseen liittyvät ongelmat tulevat esille jo ala- ja yläkoulun aikana.

[/quote]

Jaa, kyllä työhöntulo tarkastuksessa lääkäri pyysi mua ottamaan paidan pois kun katsoi selän vaikka olen jo 35:D

[/quote]

Ha ha, hyvin sanottu. Legendaarista settiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystarkastus järjestetään kaikille lukiossa opiskeleville mutta se on vapaaehtoinen. Ketään ei voida pakottaa tarkastukseen jos joku ei halua sinne tulla. Tämä on täysin vapaaehtoista. Lukioikäinen osaa jo hyvin itse arvioida, katsooko tarkastuksen itselleen tarpeelliseksi vai ei.

Vierailija
44/109 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolliseksi nämä tarkastukset vaan, niin terveysongelmat vähenevät!

Vierailija
45/109 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:34"]

[/quote]Se on vaikeaa koska se maksaa ja jo nykyisin monella kunnalla on suuria vaikeuksia järjestää kouluterveydenhuolto edes tyydyttävällä tasolla.

Vierailija
46/109 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin viime vuonna pakollisessa lukion kakkosten lääkärintarkastuksessa ja ihmettelin ettei lääkäri pyytänyt edes ottamaan paitaa pois! Ryhdin katsoi ja keuhkot kuunteli vaikka oli paita päällä ja vain vähän piti nostaa paitaa kun lääkäri paineli alavatsaa.. Oli kyllä muutenkin oudohko mieslääkäri, hirveän kiusallisen oloinen ja ujo. En tajua miten tuokin on päässyt lukiolaistyttöjen lääkäriksi, eihän se edes uskaltanut katsoa silmiin kun puhui naistenvaivoista! Ei ollut siitä lääkärintarkastuksesta mitään hyötyä.

Vierailija
47/109 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.06.2012 klo 11:24"]

Tämä oli meillä vapaaehtoinen. En käynyt.

[/quote]jos sattuu olemaan jokin vaiva, jonka vain ammattilainen huomaa kun vaiva on alkuvaiheessa, niin siitä pääsee helpommin eroon kun hoidetaan ajoissa eikä vasta sitten kun on tosi kipeä.

Vierailija
48/109 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisterveystarkastus, tehdään se sitten minkä ikäiselle tahansa on sellainen, että itse ainakin riisuttaisin siten, että vain kalsarit/pikkuhousut on jalassa josnsuinkin vain on aikaa.. Miehillä ei ole rintaliivejä muutenkaan, ja naisilta kannattaa tunnustella ajan salliessa rinnat. Samoin sydämen kuuntelu on helpompaa ilman liivejä. Jos on kovin läujon oloinen teinityttö, saatan jättää rintsikat riisuttamatta näin nuorehkona mieslääkärinä. Myös ihan sairausvastaanotolla usein tulee riisutettua potilas alushoususilleen jos rintakehän aluetta pitää tutkia edes sydäntänkuumnellen. Varsinkin kaarituetun liivin alareuna häiritseenkuuntelua hieman. Jos on vahva oletus ettei mitäännextraa kuulu ja on vähänkin kiire, joskus jäänpaitakin riisuttamatta. Ihan tilanteen mukaan. Mutta ideaalitilannehan on aina se, että potilas on täysin alasti. Usein siihen eibkuitenkaan ole suurta tarvetta, se vie aikaa ja nolostuttaa potilasta joten harvoin ihan niin pitkälle. Aina jowkusblöytyy yllätyksiä riisuttamalla, kuten joku luomi tai poikkeava (miestyyppinen)'karvoitus naisella jne. Kaikkeabei voi kuitenkaannjoka kerralla tehdä. Flunssavastaanotolla ei tosiaan ole aikaa tutkia kovin perusteellisesti, mutta terveysrötarkastuksessankyllä pitäisi. Potilas saa toki aina kieltäytyä. Ei lääkäriin olenedes pakko mennä kuin hyvon harvoissa tilanteissa.

Vierailija
49/109 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 11:24"]

Ei lääkäriin olenedes pakko mennä kuin hyvon harvoissa tilanteissa.

[/quote]Ha ha, uskomatonta settiä mutta tämä loppukaneetti oli ehkä kaikkein paras. :D

Vierailija
50/109 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse aikoinaan monta kertaa terveystarkastuksissa ja jokaikinen kerta minun piti riisuutua siellä alusvaatteisilleni. Rintsikat sai aina pitää päällä eikä rintoja tutkittu kuin vasta ensimmäisen kerran käydessäni gynekologilla 19-vuotiaana. Koululääkärit vaihtuivat monesti mutta kaikki tekivät tarkastuksen jokseenkin samalla tavalla. Suuria eroja ei niissä ollut.

Vierailija
51/109 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 10:34"]

[/quote]Se on vaikeaa koska se maksaa ja jo nykyisin monella kunnalla on suuria vaikeuksia järjestää kouluterveydenhuolto edes tyydyttävällä tasolla.

[/quote]Tämä on tosiaan ikävä fakta.

Vierailija
52/109 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä oli niin hauskaa. Kännykällä on pirun vailea kirjoittaa. Pakkp mennä: epäily M1 lähetettä vaativaasta mielisairaudesta, yleisvaaraöliset tartuntataudit. Ja siinä se. Töihin ei välttämättä pääse ilman terveystarkastusta, mutta ei sinnekään kukaan raudoissa vie.

Vierailija
53/109 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 10:21"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2011 klo 11:18"]

Herran jestas, lukioikäiset ovat jo 16-18 -vuotiaita eli melkein aikuisia. Miksi tästä pitää edes keskustella?

Siksi, että ne nuoret eivät ole vielä tuossa iässä niin aikuisia kun voisi luulla.

Kyllä muuten on. 18 vuotias on täysin aikuinen ja kykenevä tekemään kaikki asiat mitä ihminen nyt vaan kykenee. Kantamaan mysö niistä vastuun

Jaa jaa, lukioikäiset ovat käydessään terveys- ja lääkärintarkastuksissa yleensä vasta 16- tai 17-vuotiaita, joten tuo täysi-ikäisyyden raja ei ihan täysin tässä kohtaa. Turha tästä on kuitenkaan peistä enemmälti vääntää. Miksei jo esim. 16 -vuotias olisi aivan hyvin valmis kantamaan vastuun omasta terveydestään? Jos joku ei halua mennä näihin tarkastuksiin, niin sitten ei vaan mene. Tosi yksinkertaista.

Lääkärissä ja lääkärintarkastuksessa käyminen on aina vapaaehtoista. Se kannattaa muistaa.

Vierailija
54/109 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa taisi olla lääkärintarkastus mutta se oli vapaaehtoinen. Terveystarkastuksen kävivät kaikki. Itse menin myös lääkärintarkastukseen, koska minulla aiemmin havaittu skolioosiongelmaa ja terkka suositteli että lääkäri voisi katsoa selkää.

Kaipa minä alusvaatteisillani olin. En oikein muista hyvin, kun siitä on jo sen verran aikaa.

Vierailija
55/109 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä kuitenkin katsottiin ryhtiä ja selkää muutenkin joten ihan perusteltua olla ilman paitaa.

Vierailija
56/109 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei voi tietenkään pakottaa riisuutumaan. Ehkä kannattaisi ajatella niin, että jos terkkari kertoo riisuutumisen olevan perusteltua tarkastuksen tekemiseksi, niin miksi sitä ei voisi tehdä?

Herran jestas, lukioikäiset ovat jo 16-18 -vuotiaita eli melkein aikuisia. Miksi tästä pitää edes keskustella? Pikkulapset eivät ehkä ymmärrä, miksi terkkari tekee sitä tai tätä mutta tuossa iässä ei luulisi enää paljon merkitsevän, pitääkö se paita ottaa pois vai ei. Ihmettelen suuresti nykynuorison tilaa.

Vierailija
57/109 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran jestas, lukioikäiset ovat jo 16-18 -vuotiaita eli melkein aikuisia. Miksi tästä pitää edes keskustella?

Siksi, että ne nuoret eivät ole vielä tuossa iässä niin aikuisia kun voisi luulla.

Vierailija
58/109 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sisätutkimus tai papa tulee useimmille ajankohtaiseksi viimeistään parikymppisenä. Ihan hyvä on totutella jo lukioikäisenä olemaan lääkärin edessä alusvaatteisillaan. Eihän se tietenkään niin kivaa ole, ei ole meistä aikuisistakaan.

Vierailija
59/109 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtäisiin?

Vierailija
60/109 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtäisiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi