Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tetrasykliiniä tms. akneen syöneet

Vierailija
03.02.2011 |

ihotautilääkärin määräämänä olen syönyt 1,5kk tetrasykliiniä eikä ole auttanut. olisiko pitänyt jo tehota? lääkäri sanoi, että syön vielä toiset 1,5kk mikäli näppyä vielä (ja sitä on leuka täynnä). Voiko tuo oikeesti edes tehota jos ei ole vielä mitään tapahtunut?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/73 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus oli että tetrasykliini alkoi tehota akneen ihan parissa päivässä. Jos se ei tuossa ajassa ole auttanut niin kannattaisi pyytää jotakin muuta lääkettä. Säästät samalla vatsaasikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat varmaan isotretinoiinia? tetrasykliini on muistaakseni jonkun sortin antibiootti.

Vierailija
4/73 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaillaan tuota, ja on auttanut. Sitähän pitää syödä vielä kk (?) sen jälkeen, kun finnit ovat lähteneet. Tosin eihän sitä tiedä, tulevatko takaisin.

Kuulostaa kyllä siltä, ettei sulla tehoa tuo lääke.

Vierailija
5/73 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat varmaan isotretinoiinia? tetrasykliini on muistaakseni jonkun sortin antibiootti.

hoitoon käytetään antibioottia.

Vierailija
6/73 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi jonkin verran. Kuurin jälkeen akne palasi. Kokeneempi ihotautilääkäri olisi luultavasti määrännyt suoraan Roaccutania.

Vierailija
7/73 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuurin jälkeen akne palasi. Kokeneempi ihotautilääkäri olisi luultavasti määrännyt suoraan Roaccutania.

ihotautilääkärit eivät halua määrät ensimmäiseksi Roaccutania, eivätkä kaikki aknesta kärsivät halua sitä syödä.

Vierailija
8/73 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teho näkyi kyllä lähes heti. Roaccutan on sitten se stydimpi vaihtoehto, jonka vaikutus käsittääkseni aika pysyvä.

Vierailija
9/73 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk ja sit vielä toiset. Ei vaikuttanut heti, mutta aika nopsaan iho parani hieman.

Vierailija
10/73 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tetrasykliinistä ei ollut juurikaan hyötyä. Söin sitä monia kuukausia eikä akne lähtenyt. Sen sijaan sain avun Diane Nova e-pillereistä ja näpyt lähtivät käytännössä lähes kokonaan pois. Diane Novaahan voi syödä, vaikka ei olisi mitään tarvetta ehkäisyyn. Siitä saa vielä Kela-korvauksenkin, kun on "sairauden hoitoon".

Vierailija
11/73 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisiän aknen hoidossa. Toisia se saattaa auttaa. Moni ei myöskään halua sotkea elimistöänsä hormonalisella ehkäisyllä. Lisäksi pillereiden lopettamisen jälkeen lievä ongelma saattaa räjähtää käsään :(

Vierailija
12/73 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLeensä määrätään se lievin, joka sekin on tosi vahva. Olen syönyt kaksi kuuria sitä aikoinaan eri vuosina. tehosi kyllä, mutta eihn sitä määrätä ennen kuin on syönyt 10v muita lääkkeitä...

Vierailija
13/73 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kuurin heti, jos Tetrasykliini ei tehoa. suositeltiin myös, jos Tetrasykliinin hoitoteho jää alle 6kkn. Onneksi on kestänyt yli sen ylläpitorasvoilla :)

YLeensä määrätään se lievin, joka sekin on tosi vahva. Olen syönyt kaksi kuuria sitä aikoinaan eri vuosina. tehosi kyllä, mutta eihn sitä määrätä ennen kuin on syönyt 10v muita lääkkeitä...

Vierailija
14/73 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pelottaa, kun kuuri loppuu pian ja tiedän, että sitten kukkii taas. Voiko näitä kuureja syödä ihan loputtomiin, tietääkö joku?

Vierailija
15/73 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just siksi mulle sanottiin, että jos hoitoteho pysyy ainakin sen 6kk, voi ab-kuurin syödä uusiksikin tarvittaessa. Jos iho ei pysy kunnossa sitä puolta vuottakaan, pitäisi syödä Roaccutania.

Mutta pelottaa, kun kuuri loppuu pian ja tiedän, että sitten kukkii taas. Voiko näitä kuureja syödä ihan loputtomiin, tietääkö joku?

Vierailija
16/73 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varata aika ihotautilääkärille ja keskustella jatkosta. Ei antibiootit ole hyväksi muutenkaan, mutta jatkuvasti syötynä varmaan jo vaarallisia.

Mun miehellä oli aknen hoitoon sellaista antibioottista kasvovettä. Ihot.lääkäti sanoi, että se on miedompi hoitomuoto, jos pitää jatkuvasti jotain kuuria olla.

Vierailija
17/73 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibioottikuurin aikana iho pysyy kohtuu hyvänä, mutta viikko kuurin jälkeen iho on ollut taas finnejä pullollaan. En tiedä ketään muutakaan, jonka aikuisiän akneen olisi tehonneet antibiootit.

Roaccutan toimi eikä aiheuttanut minulle muita sivuvaikutuksia, kuin huulten ja nenän limakalvojen kuivuuden - pieni haitta verrattuna loistavaan tehoon. Kahden roaccutankuurin jälkeen ei ihoni ole kukkinut nyt yli viimeiseen viiteen vuoteen :) Uskoisi, että jatkuva antibioottien syönti olisi vähintään yhtä haitallista, kuin yksi tai kaksi roaccutankuuria.

Vierailija
18/73 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä auttanut. Tyhmä kun olin, otin aina vaan uuden reseptin. Nyt kaduttaa, kun söin antibiootteja vuosikaudet turhaan :(

raskaus- ja imetysaikana akne pysyi poissa, eli todennäköisesti on hormoniperäistä. Ehkä sellaiseen eivät antibiootit tehoa? Nyt alkaa vähän kyllästyttää, kun on kohta 20 vuotta kärsinyt aknesta eikä apua ole löytynyt. Roaccutania en ole uskaltanut kokeilla, eikä sitä ehkä määrättäisi - mun akne ei ole kai NIIN paha, ja ajoittain varsinkin meikkivoiteen alla ihan huomaamaton. Arvet taitaa olla pahempi ongelma nyt :(

Vierailija
19/73 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkkaan muista montako kuukautta söin, mutta aika monta. Ihan pahinta tulehtuneisuutta lievittivät, mutta finnien määrään ei vaikuttanut. Eli ainoastaan niin, että näpyt ei olleet ihan yhtä kipeitä, kuumottavia ja valtavia kuin ennen kuuria.

Sitten aloitin Diane Novat, ja akne hävisi täysin kolmessa kuukaudessa. Ja ihan aikuinen olen, tuolloin taisi olla ikää 28. Mulla akne alkoi aika yhtäkkiä ja oli selvästi muutakin hormonihäikkää, esim kierto meni sekaisin. Eli minun hormoniperäiseen akneeni antibiootit 0 - pillerit 10!

Vierailija
20/73 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin sanooa että ainakin mulla toi pitkä antibioottien syöminen oli mahalle tosi rankkaa. maitohappobakteereista huolimatta kipuja, ripulia, yliherkkyysoireita ruuille jne. Eikä varmaan tehnyt hyvää vastustuskyvylle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi