Kuopiolaiset ja joensuulaiset, suosituksia
Olemme tulossa parin viikon päästä ensin Kuopioon kahdeksi päiväksi ja sitten Joensuuhun. Tarvittaisiin hyvien ravintoloiden suosituksia molemmista kaupungeista.
Kerro siis kaupunkisi kaksi parasta buffalounasravintolaa ja kaksi parasta illallisravintolaa. Kiitos avusta!
Kommentit (26)
Kielo on Joensuun paras illallisravintola.
Ei kumpaakaan. Sen sijaan suosittelen mikkeliläisiä.
Kielo on Joensuun paras illallisravintola. Toiselle sijalle nostaisin ravintola Filipofin.
Buffetlounaista paras löytyy ravintola Sulosta sekä Local Bistrosta tai Kerubista.
Kiitos ensimmäisistä illallisravintolasuosituksista. Sitten tarvittaisiin vielä toinen kummastakin kaupungista ja lounaspaikat lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kielo on hiton kallis, ei sinne.
Köyhälle kaikki on kallista. Aloittaja ei kysellyt hintaa.
Vieläkös "Lampaaseen" on pukupakko? .... Joskus aikoinaan oli ja siksi jäi käymättä.
Kuopiossa kävisin muikut vetämässä Sampossa yhtenä iltana.
Joensuussa Kielo on fine dining paikka. Kreeta on hyvä ja ihanalla paikalla. Kauppahallissa on monenlaista ruoka- ja kahvilatarjontaa. Lounaspaikoista tykkään Usvasta ja Sulosta. Parhaat leivonnaiset saa Maijan Kotileipomosta jossa myös pieni kahvittelutila, kuin kotona tehtyä pullaa, piirakoita ym. Tervetuloa Joinkaupunkiin 😀
Ravintola Aiho on saanut Joensuun paras lounaspaikka -tunnustuksen, vaikka sijaitseekin inasen verran Kontiolahden puolella.
Joensuussa suositus myös Rouge Bar & Bistrolle, vaikkei se kumpaankaan kyselemääsi kategoriaan kuulu.
Joensuussa Ravintola Kielo ja jos tykkää Intialaisesta, niin Dona on erinomainen. M34
Täältä löytyy, mutta vinkkinä se, että S-ryhmän ravintolat kannattaa kiertää kaukaa, vaikka itse toki Rossosta tykkäänkin.
https://www.visitjoensuu.fi/fi-FI/topic/6037d115d6f09f25ba65ea21?mode=l…
Kuopiossa vähän parempaa lounasta saa ehkäpä vaikka Urbanista ja Isä Camillosta. Skillaa olen myös kuullut kehuttavan, mutta itse en ole testannut.
Yllättävän hyvä ruoka oli myös viikinkiravintola Haraldissa, mutta se viikinkirekvisiitta nyt on ihan hupsua.
Musta Lammas oli siinä Suomen parhaat ravintolat listalla kai sijalla 42, varmasti Kuopion paras fine dining -paikka.
Hei joensuulaiset, sorry kun eksyn ohi aiheen, mutta olisin kiitollinen vinkistä mistä saa hyvää pizzaa vaikkapa mukaan noudettuna.
Vierailija kirjoitti:
Kuopiossa vähän parempaa lounasta saa ehkäpä vaikka Urbanista ja Isä Camillosta. Skillaa olen myös kuullut kehuttavan, mutta itse en ole testannut.
Yllättävän hyvä ruoka oli myös viikinkiravintola Haraldissa, mutta se viikinkirekvisiitta nyt on ihan hupsua.
Musta Lammas oli siinä Suomen parhaat ravintolat listalla kai sijalla 42, varmasti Kuopion paras fine dining -paikka.
Sori, kysyttiinkin buffalounasta, mainitsemissani on annoslounas.
Torin alla olevassa nepalilaisessa (Mandala) on ihan jees lounasbuffa.
Joensuusta lounasravintolaksi suosittelen Suloa ja illallisravintolaksi Filipofia tai Soossia!
Hygge Brossa on ihan hyvä lounasbuffa (Kuopiossa siis).
Jns kaupungintaloon tulee uusi yrittäjä jonka kahvila taitokorttelissa on ollut suosittu. Kannattaa tsekata. Eikös tarjolle tule lounastakin?
Ei tänne kannata tulla. Jos jonnekin olette menossa, kannattaa suunnata poispäin itäsuomesta, täällä on kuollutta kaikki.
Musta lammas on Kuopion paras illallisravintola.