tetrasykliiniä tms. akneen syöneet
ihotautilääkärin määräämänä olen syönyt 1,5kk tetrasykliiniä eikä ole auttanut. olisiko pitänyt jo tehota? lääkäri sanoi, että syön vielä toiset 1,5kk mikäli näppyä vielä (ja sitä on leuka täynnä). Voiko tuo oikeesti edes tehota jos ei ole vielä mitään tapahtunut?
Kommentit (73)
ite syön aknakin 6kk antibiootteja ja kattoo sitte jatketaanko vielä.. nyt varmaan 4kk takana ja iho parani siinä 2kk jälkeen ettei tullu enää finnejä mut ekat kaks kk iho oli kyllä aiva järkyttävässä kunnossa ja arpiaki tuli todella paljon lisää mutta ei voi muuta kun en sitä roaa saanu :(
Ei auttanut useat tetrasykliinikuurit ja Roaccutankin tehosi vain kuurin ajan. Diane Nova piti ihon aika pitkään aika hyvänä, tosin silloinkin tuli vähän näppyä ja kun ne lopetti, niin ongelma palasi taas. Lopulta avun toi se, minkä ei ihotautilääkärin mukaan pitänyt vaikuttaa, eli täydellinen ruokavalioremontti. Gluteeniviljat ja maitotaloustuotteet täysin pois ja sokeri minimiin, tilalle paljon kasviksia ja marjoja ja puhdasta ruokaa. Nyt iho on virheetön.
Mulla Oli tetrasykliini ja Epiduo-geeli kombona. Toimi hyvin. Toi epiduo oli silloin joku uus lääke Suomessa, tosi ytyä. Lähti esim tyynyliinasta värit. Saakohan sitä edes enää, en tiiä. Tästä on noin viis vuotta.
Tarvitaanko Roccutanin (tai vastaavan, nykyäänhän on muitakin valmisteita) määräämiseen aina ihotautilääkäriä? Olen 40v nainen, finnejä on ollut aina mutta nyt tilanne on pahentunut. Osa paukamista on niin kipeitä, että en voi esim. nukkua sillä kyljellä jonka puolen olkapäässä on finni:( Lapsia en voi enää saada joten "ehkäisy" on kunnossa.
Ihotautilääkärille ei olisi varaa mennä mutta pakkohan se on jos muu ei auta. Kuinka helpolla reseptin saa, joutuuko siellä selittelemään tai vakuuttamaan lääkäriä? Olen joskus syönyt pitemmän antibioottikuurin joka ei auttanut, myöskään mitkään voiteet ym. eivät auta yhtään mitään.
En kehtaa mennä rannalle tai uimahalliin enkä voi käyttää kesällä toppeja koska selkä on niin pahana:(
tetrasyklin-kuuri yhdistettynä Dalacin-linimentin ja Skinoren-voiteen kanssa. Tehokas oli, eikä sen jälkeen akne ole vaivannut. Mulla oli yläseläkin ihan näppyinen, mutta niin lähti selästä ja naamasta koko rutto :). Mulla oli 3kk:n kuuri.
ihotautilääkäri. Lisäksi kuurin aikana pitää seurata veriarvoja. Fertiili-ikäisille naisille kuuri kirjoitetaan 1kk kerrallaan. En tiedä kuinka se pätee, jos lapsia ei voi enää saada (esim kohtu poistettu tai sterilisaatio tehty). Mutta ei ihan ilmainen homma, jos yksityisellä käy.
T. Yksi, jolla kuuri on juuri meneillään.
Minulla on poistettu kohtu joten en tosiaankaan voi saada enää lapsia.
Ymmärsinkö nyt oikein, että yksi käynti lääkärillä ei riitä vaan tarvitaan useampia?
Eli uutta reseptiä ei tarvitse hakea kuukauden välein mutta labrassa täytyy käydä, koska lääke voi vaikuttaa maksa-arvoihin. Kuurin loputtua on vielä lääkärin kontrolli jossa katsotaan tarviiko jatkaa.
pk-seudulla hyvää ihotautilääkäriä? Sellaista, joka ottaa 44-v näppylänaaman tosissaan.
Kävin viime kesänä Mehiläisessä jollain nuorella mimmillä, Tiina joku, se vähätteli mun ongelmaa, eihän mulla nyt kuulemma mitään ollut, sen jälkeen akne levinnyt poskiin, otsaan ja leuka pahentunut tosi paljon. Antoi kokeeksi Tetrasykliiniä, mun vatsa ei kestä ensimmäistäkään tabua, menee heti sekaisin. Olen nuorena syönyt Roaccutan-kuurin, haluan sen nyt myös, mutta "Tiinalle" en mene enää koskaan, rahan hukkaa.
Tomi Leivolla (tai Leinolla) ja sain asiallista ja hyvää hoitoa. Suosittelen lämpimästi :)
pk-seudulla hyvää ihotautilääkäriä? Sellaista, joka ottaa 44-v näppylänaaman tosissaan.
Kävin viime kesänä Mehiläisessä jollain nuorella mimmillä, Tiina joku, se vähätteli mun ongelmaa, eihän mulla nyt kuulemma mitään ollut, sen jälkeen akne levinnyt poskiin, otsaan ja leuka pahentunut tosi paljon. Antoi kokeeksi Tetrasykliiniä, mun vatsa ei kestä ensimmäistäkään tabua, menee heti sekaisin. Olen nuorena syönyt Roaccutan-kuurin, haluan sen nyt myös, mutta "Tiinalle" en mene enää koskaan, rahan hukkaa.
Hei,
olen kärsinyt aknesta puolet elämästäni. Käynyt iholääkärillä kymmeniä kertoja, kokeillut vuosien mittaa kaikkea mitä pystyy eri kosmetologihoidoista ruokavalioihin, syönyt myös eri lääkkeitä. 15 vuoden aikan olen löytänyt ainoastaan kaksi oikeasti auttavaa hoitoa:
toinen on roaccutane lääkekuuri ja toinen led-valohoito.
Roaccutane kuurien jälkeenkin ihoni taipuu herkästi akneen ja olen ylläpitänyt hyviä tuloksia led-kasvohoidoilla. Omistan nykyisin kotikäyttöön tarkoitetun valon , löytyy huuto.netistä led-kasvovalo nimellä. Suosittelen.
puolestapuhuja täälläkin. Söin ennen sitä monta pitkää ab-kuuria, joissa ei ollut muuta vaikutusta kuin hiivatulehdus. Sitten söin puolen vuoden Roaccuttan-kuurin, jonka aikana iho parani aivan täysin - ja ennen kaikkea, iho parani PYSYVÄSTI. Tästä nyt jo noin 10 vuotta.
Mulla ruusufinni, joka ei parane, välillä iho parempana, välillä tosi huonona
Suosittelen lämpimästi. Ei todellakaan vähättele ongelmia. Katsoi mun naamaa ja sanoi: "Olisit kyllä saanut tulla jo paljon aikaisemmin." Sitä ennen olin käynyt jollain nuorella naisella Mehiläisessä. Määräsi antibiootit jotka ei mun akneeni todellakaan tehonneet. Ei suostunut määräämään Roaa vaikka sanoin, että koko meiän suku on sitä syönyt.
Aikuisiän akneen (alkoi raskausaikana ja jatkui 1v. imetyksenkin loppumisen jälkeen) söin ensiksi pari kuuria tetrasyksiiliä. Kuurien aikana iho parempi, mutta alkoi kukkimaan muutamassa viikossa kuurin loppumisen jälkeen.
Menin sitten ihotautilääkärille ja sain isotretioniini kuurin. Kuurin aikana huulet ja limakalvot kuivuivat rankasti ja nenäverenvuotoja oli useamman kerran viikossa. Olen kuitenkin äärimmäisen tyytyväinen, että kuurin söin, sillä nyt puoli vuotta kuurin loppumisen jälkeen ihoni on parempi kuin ikinä! Ikää on siis reilusti yli 30v.
Myös minulla on ollut ruusufinni sekä perioraalidermatiitti eli POD yli kymmenen voden ajan. Söin vuosikaudet useita kuureja tetrasykliiniä ja se auttoikin jo alle viikossa parantamaan pahimmat iho-oireet, mutta aina kun kuuri loppui meni iho entistä kamalampaan kuntoon.
Itse olen huomannut, että minulle pahimmat iho-oireet aiheuttivat etenkin ruisleipä ja hiiva. Nyt olen siirtynyt kokonaan gluteenittomiin tuotteisiin ja jättänyt hiivaa sisältävät tuotteet pois.
Aloitin myös erään luontaistuotteen käytön, jotta saisin elimistön hiivamäärät tasapainoon. Ihoni on parantunut parissa viikossa todella paljon. Saa nähdä, olenko nyt viimeinkin löytänyt itselleni avun vuosikausien piinaan.
Mulle määrättiin tänään 300mg lymesykliiniä, mikä vastaa vaikutukseltaan tetrasykliiniä. Sen lisäksi sain just tota Epiduo-voidetta, joka on Basironin kaltainen, mutta tehokkaampi, vie tekstiileistä tehokkaasti värit sen sisältämän peroksidin vuoksi.
kiitos 39! Sain keväällä Terttu Virrankoskelle ajan ja hän otti todellakin mut tosissaan. Sain heti Roaccutan-kuurin joka auttoi viikossa! poistamaan pahimmat näpyt ja finnit leuasta ja poskista. Nenän puhdistumiseen meni yli kuukausi, mutta nyt on niin upea iho, että moni tuntematon viikottain kehuu ihoani. Se todella hehkuu terveyttä, on sileä, ei rypyn ryppyä (olen 44 v), ei mitään epäpuhtauksia. Ainoa mikä harmittaa, että hukkasin sen missukan takia vuoden ja nenäni on aikamoista kraateria eli ihohuokoset suureni ja eihän ne kai enää pienene millään konstilla. Käytän meikatessa "primeriä" ja taitavasti meikattuna ihoni saa tosiaan kehuja.
Elokuussa menen taas lääkäriin, silloin 3 kk takana Roaccutania, en tiedä, jatkuuko vielä. Olen ihan tajuttoman tyytyväinen ja onnellinen!
tetrasykliini ollenkaan, söin vissiin 1kk. Sitten sain Roaccutan-kuurin ja auttoi todella hyvin. MUTTA aloitin (silloin aikoinaan) Diane novat samaan aikaan Roan kanssa -> täydellinen iho kunnes lopetin Diane Novat tullakseni raskaaksi -> nyt 4 v synnytyksen jälkeen kasvojen iho on hyvä, mutta selkä on taas kauhea, kuten nuoruudessani ennen Roa-kuuria :(
Mulla siis on/on ollut erittäin paha hormonaalinen akne.