Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi hitto, meni maku lähikauppiaaseen. Jouduin maksamaan vahingossa rikkomani

Vierailija
01.02.2011 |

spagettikastikepurnukan. :(

Mutta kai se sitten on käytäntö. Siltikin tuntui vähän oudolta.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nää vaan tajua, kun ne on pöllöjä, jotka tosissaan luulee, että kauppias saa ne hajotetut tavarat hävikki-nimisestä paikasta tai vakuutusyhtiöstä.

Vierailija
42/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun totesi heti kassalle päästyäni että "sultahan meni rikki tällainen, joudun ottaa sen kahdesti"...jäin suu auki ihmettelemään, enkä todellakaan enää siinä tilanteessa tarjoutunut maksamaan kun vitutti niin kovasti. Ja hävettikin.

Mutta joo, maksoin sen, enkä jalallani siihen kauppaan enää astu. Onneks on toinenkin lähikauppa

ap

ei ole tarvinnut siivota tai maksaa, kun olen heti sanonut.

Tuntui, että odotit siihen kassalle, jos vaikka ne ei ois huomannutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitätkö että jossakin K-kaupassa on toimttu noin??? Vai mikähän pikku putiikki sit on kyseessä, jos ei K-kauppa? Ja teille muille VI**N APINOILLE jotka lässyttää HÄVIKISTÄ että sinne ne rikkoontuneet menee ym, niin kuvitteletteko että kauppias saa jonkun maksun niistä hävikeistä? EI SAA VAAN HÄN MAKSAA NE OMAN YRITYKSENSÄ RAHOILLA JO OSTAESSAAN NE! Onko niin vaikeaa tajuta.......

oli pieni k-market. .Paikkakuntaa tai kaupan nimeä en paljasta, kun on niin pieni paikka.

Täällä on näköjään porukka jakautunut aika tasaisesti puolesta ja vastaan. Minä pysyn kannassani, kauppias teki todella ison virheen, tuollaiseen perintään ei ole varaa lähteä. Kuitenkaan niin paljoa tavaraa ei pienessä marketissa rikkoonnu, että siitä nyt hirveästi tulisi tappiota.

Ja en todellakaan väitä, että asiakas on aina oikeassa. On varmasti olemassa todella vittumaisia asiakkaita, mutta minä en kuulu siihen sakkiin. Satuin nyt vain tekemään pienen virheen.

ap

Vierailija
44/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain parin euron lasi(!)purkista, jonka itse hajotit...tyhmä

Vierailija
45/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on näköjään porukka jakautunut aika tasaisesti puolesta ja vastaan. Minä pysyn kannassani, kauppias teki todella ison virheen, tuollaiseen perintään ei ole varaa lähteä.

Etupäässähän tämä vastakkainasettelu on koskettanut sitä, onko kauppiaalla oikeus sitä hajonneen tuotteen hintaa periä vai ei.

Se tekikö kauppias fiksusti vai ei on taas ihan toinen asia.

Vierailija
46/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö asiakkaiden saada rikkoa tavaroita kaupassa ja kauppiaan kuuluisi ne maksaa vai? Sorry, nyt ap mut tuskin olet niin hyvä asiakas, että sun perääsi kukaan itkisi.

Vierailija
47/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kahvikupin ap:n kotona. Kyllahan siita haloo nostettaisi etta kuka korvaa.

Tietysti yhden purkin maksattaminen voi tuntua tyhmalta mutta kun laskee yhteen vaikka viikon aikana rikotut ja tarvellyt tuotteet niin iso summahan siita syntyy.

Siis naapurikauppaan vaan kunnes siella rikot jotain ja joudut taas maksamaan.

Vierailija
48/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on näköjään porukka jakautunut aika tasaisesti puolesta ja vastaan. Minä pysyn kannassani, kauppias teki todella ison virheen, tuollaiseen perintään ei ole varaa lähteä.

Etupäässähän tämä vastakkainasettelu on koskettanut sitä, onko kauppiaalla oikeus sitä hajonneen tuotteen hintaa periä vai ei. Se tekikö kauppias fiksusti vai ei on taas ihan toinen asia.

mitä kauppiaan pitää sallia asiakkailleen, etteivät nämä suutu ja vaihda kauppaa? Kauppiaan kuluihin kuulu myös mainostaminen, joka vie useita tuhansia vuodessa.

Vierailija
49/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tulisi mieleenkään laittaa asiakasta korvaamaan tuotteita, jotka menevät vahingossa rikki! Meillä käy paljon lapsiperheitä ja tästä syystä kaupassa pitää siivota usein, maistettavat tuotteet menevät nopeasti, hyllyt ovat epäsiistit ja muksut yrittävät viedä mukaansa jotain...mutta ei siltikään. Jotain rajaa. En myöskään anna asiakkaan siivota sotkuja, ehkä poikkeuksena jos hänen lapsensa on sen sotkun tehnyt (ja asiakas itse tarjoutuu siivoamaan pahimmat).

Vierailija
50/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on eri asia kuin reklamoitu tuote. Eli K-ryhmässä ainakin KAIKKI rikkoontuneet ja rikkinäisinä tulleet tavarat reklamoidaaan Keskoon ja kauppias todellakin saa niistä hyvityksen. Suurimmasta osasta vieläpä täysimääräisenä.

Päiväysvanhat ym. menee sitten ihan kauppiaan omasta pussista, eli ovat sitä hävikkiä. Se jää mahdollisimman pieneksi, jos osastonhoitajat osaavat hommansa ja huolehtivat tarvesuunnittelusta ja tilauksista oikein.

En lukenut koko ketjua eli saattaa olla, että joku on tämän jo kertonutkin.

Vierailija
51/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse äänestän jaloillani enkä asioi paikassa, jossa rikkoutuneet tuotteet maksatetaan asiakkailla.

Vierailija
52/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse äänestän jaloillani enkä asioi paikassa, jossa rikkoutuneet tuotteet maksatetaan asiakkailla.

ne maksatetaan joko asiakkaalla tai asiakkailla. Eli kun et halua että se maksatetaan asiakkailla, haluat että se maksatetaan juuri sillä vahingon aikaansaaneella asiakkaalla?

Vierailija
53/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni kaupassa on vakuutus, joka kattaa asiakkaiden vahingossa rikkomat tuotteet. Näin on joku mulle joskus sanonut. En tiedä kun ei ole asia koskaan tullut muuten vastaan.

mikähän vakuutusyhtiö myöntää vakuutuksia rikotuille purnukoille. En tiedä yhtään.

Vierailija
54/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavarat, joten se myyjä voi viedä jalkansa sinne, missä pippuri kasvaa.

Vierailija
55/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etupäässähän tämä vastakkainasettelu on koskettanut sitä, onko kauppiaalla oikeus sitä hajonneen tuotteen hintaa periä vai ei.

Se tekikö kauppias fiksusti vai ei on taas ihan toinen asia.

[/quote]

Myönnän toki että kauppiaalla on OIKEUS periä tuotteen hinta, mutta hän ei todellakaan tehnyt fiksusti!

Mut siinäpä perii jatkossakin, luulenpa vaan että asiakkaat alkaa äänestää jaloillaan..

Osaltani tämä asia on nyt loppuunkäsitelty (täällä). Aion kyllä vielä sen palautteen antaa;)!

Kivaa talven jatkoa vaan kaikille:)!

Ap

(..ja oli muuten ihan ensimmäinen tuote minkä koskaan olen kaupassa rikkonut.)

Niin ja sit vielä, että en jäkätä tästä asiasta parin menettämäni euron takia, vaan ihan periaatteesta!

Vierailija
56/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytäisit saada sen maksamasi rikkoontuneen spagettikastikepurnukan itsellesi, KUN SEN KERRAN MAKSOITKIN.

hinta otettiin,mutta tuotetta et saanut!

aivan varmasti tekisin juuri noin. onse kumma,kun käy kaupassa,niin rahat otetaan,mutta tuotetta ei anneta.

eli;kauppa otti rahat sekä sinulta,että vakuutukselta.

pikkuraha,ok,mutta periaatekysymys!

Vierailija
57/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyihmiset on typeriä ja itsekkäitä!

joka ei ymmärrä mitään myynnistä mitä ilmeisimmin. Asiakas on aina oikeassa ja jos mielii pärjätä ja pitää asiakkaat sekä saada lisääkin, silloin ei auta kuin nöyrä ja asiakasystävällinen mieli. Voi niitä itsekkäitä tavaranrikkojia vaikka paapoa, jos tajuaa sen verran, että yksi purkki on hyttysenpaska vain yhden vuoden ostoksiin nähden, saatika usean ihmisen usean vuoden ostoksiin.

Mutta tämän kirjoittajalla ei kyllä ole hajuakaan siitä, miten asiakkaat nykypäivänä kaupassa käyttäytyy ja mitä pahimmillaan vaativat.

Sitä vanhaa ohjenuoraa, että "asiakas on aina oikeassa" ei nykypäivänä voi millään aina enää toteuttaa käytännössä. Yksinkertaisesti siksi, että joidenkin asiakkaiden vaatimukset ovat täysin

a. perusteettomia

b. kohtuuttomia

c. käytännössä mahdottomia toteuttaa.

Eivät tietenkään kaikki asiakkaat ole tällaisia, mutta yllättävän monta niitäkin joukkoon mahtuu.

Tottakai on tilanteita, varsinkin päivittäistavarakaupassa, joissa asiakasta ei voida miellyttää. Jossain varmasti tulee se raja vastaan, mutta ainakaan tässä mainittu ei ole se tilanne, josta kannattaa asiakkaan mieli pahoittaa pienimmässäkään määrässä.

Olen itse tiputtanut kertaalleen tavaran todella vahingossa, ja koska jouduin korvaamaan sen - eikä ollut muutaman euron tuotteesta kyse - meni sen verran pahasti maku ko. myymälästä, että tähän mennessä olen jättänyt jo aika paljon potentiaalisia ostoksia siellä tekemättä.

Vierailija
58/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytäisit saada sen maksamasi rikkoontuneen spagettikastikepurnukan itsellesi, KUN SEN KERRAN MAKSOITKIN. hinta otettiin,mutta tuotetta et saanut! aivan varmasti tekisin juuri noin. onse kumma,kun käy kaupassa,niin rahat otetaan,mutta tuotetta ei anneta. eli;kauppa otti rahat sekä sinulta,että vakuutukselta. pikkuraha,ok,mutta periaatekysymys!

Arvoisa Asiakas A!

Olen äärimmäisen pahoillani, että kyseisen purnukan heitin roskiin, kun et sitä heti muistanut itsellesi vaatia.

Ymmärrän kuitenkin ärtymyksesi, ja olen täysin valmis kärsimäsi vahingon täysimääräisesti korvaamaan. Siksi reiluuden nimissä ehdotankin seuraavaa: Seuraavan kerran, kun tulet kauppaamme ostoksille, lupaan hyvittää kärsimäsi tappiot.

Kun olet pakannut ostoksesi kassiin, käyn hyllystä hakemassa vastaavan kastikepurkin. Voin itse rikkoa sen sinulle suoraan ostoskassiisi, jotta pisaraakaan tai siruakaan ei mene hukkaan.

Tervetuloa ostoksille. Otathan kuitenkin mukaan tukevan kankaisen ostoskassin. Muovipussi saattaa valitettavasti rikkoutua siruista.

Vierailija
59/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on. Ihmisen on oltava varovainen aina, ettei aiheuta toiselle taloudellista vahinkoa.

Yllättävän useat eivät tajua ollenkaan pointtia koko asiassa. Kyse ei ole siitä, etteikö periaatteessa asiakkaan olisi kohteliasta korvata rikkeensä. Toisaalta, olen sitä mieltä, että kun kauppias on laittanut tavaroita esille, ja jos joku vahingossa jotain pudottaa, hän on ottanut tämän mahdollisuuden kyllä ihan väkisin huomioon jo kauppaa perustaessaan. Tai olisi pitänyt ottaa!

Mutta ainoa olennainen asia koko jutussa on kuitenkin asioiden mittasuhteet ja JÄRKEVYYS.

Kauppias ei tiedä pienintäkään hiventä asiakaspalvelun ja markkinoinnin lainalaisuuksista, jos hän ei ymmärrä, miten asia KANNATTAISI hoitaa. Ei näissä asioissa voi tuijottaa sitä hajonneen tavaran arvoa, vaan pitää tajuta homman hoitamisen kauaskantoiset seuraamukset. Jos jätät asiakkaan tyytyväiseksi, hän tulee uudelleen kenties ikuisesti. Jos hänelle jää paha maku tilanteesta, hän ei enää tule. Tajuatteko??!

Miten voi olla niin hakusassaan asian ymmärrys joillain. Kyse on markkinoinnista. Ei silloin voi laskea jokaisen "menetetyn" euron perään! Hei, joskus kauppiaat jopa jakavat tavaraa ilmaiseksi ihan vain saadaksen lisää asiakkaita, oletteko kuulleet koskaan? Ilmeisesti ette.

Ihan turha paasata, että "oma vika rähmäkoura", kun rähmäkouralle jää kuitenkin suurella todennäköisyydellä paska fiilis tilanteesta, jos tavara maksatetaan hänellä.

Vierailija
60/115 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyihmiset on typeriä ja itsekkäitä!

joka ei ymmärrä mitään myynnistä mitä ilmeisimmin. Asiakas on aina oikeassa ja jos mielii pärjätä ja pitää asiakkaat sekä saada lisääkin, silloin ei auta kuin nöyrä ja asiakasystävällinen mieli. Voi niitä itsekkäitä tavaranrikkojia vaikka paapoa, jos tajuaa sen verran, että yksi purkki on hyttysenpaska vain yhden vuoden ostoksiin nähden, saatika usean ihmisen usean vuoden ostoksiin.

Mutta tämän kirjoittajalla ei kyllä ole hajuakaan siitä, miten asiakkaat nykypäivänä kaupassa käyttäytyy ja mitä pahimmillaan vaativat. Sitä vanhaa ohjenuoraa, että "asiakas on aina oikeassa" ei nykypäivänä voi millään aina enää toteuttaa käytännössä. Yksinkertaisesti siksi, että joidenkin asiakkaiden vaatimukset ovat täysin a. perusteettomia b. kohtuuttomia c. käytännössä mahdottomia toteuttaa. Eivät tietenkään kaikki asiakkaat ole tällaisia, mutta yllättävän monta niitäkin joukkoon mahtuu.

Tottakai on tilanteita, varsinkin päivittäistavarakaupassa, joissa asiakasta ei voida miellyttää. Jossain varmasti tulee se raja vastaan, mutta ainakaan tässä mainittu ei ole se tilanne, josta kannattaa asiakkaan mieli pahoittaa pienimmässäkään määrässä. Olen itse tiputtanut kertaalleen tavaran todella vahingossa, ja koska jouduin korvaamaan sen - eikä ollut muutaman euron tuotteesta kyse - meni sen verran pahasti maku ko. myymälästä, että tähän mennessä olen jättänyt jo aika paljon potentiaalisia ostoksia siellä tekemättä.

tämä oli kommentti ainoastaan tuohon vanhaan kliseeseen siitä, että "asiakas on aina oikeassa".

Ihan vain sen takia, että on todella asiakkaita, jotka vaativat ihan mitävain vedoten tähän fraasiin.

Itse keskustelua en jaksa kommentoida, on niin villiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi