Kutsuisitko ristiäisiin...
aikuisen veljesi uuden hoidon, jos he ovat tunteneet 3 viikkoa?
Kyseessä kotiristiäiset ja paikalle kutsuttu alle 10 aikuista ja muutama lapsi.
En kutsunut, sain aikaan sukuriidan. Tulevat kuulemma joka tapauksessa.
Kommentit (73)
...suurin osa täällä änkeäisi 3 vkn seurustelun jälkeen ristiäisiin? Kuulostaa kyllä vähän omituiselta.
ristiäisiin vain kummit ja isovanhemmat, ei sinne ulkopuolisi tarvi ylipäätään kutsua
Onko veljesi sanonut, että kyseessä on hoito, ei uusi tyttöystävä? Mistä olet päätellyt, että kyse on lyhytaikaisesta suhteesta? Vaikka veljelläsi olisi ollut aiemmin lyhyitä suhteita, niin onko tämä automaattisesti sellainen?
En ymmärrä, miksi asiasta pitää tehdä numero. Kuten moni täällä jo sanoikin, niin yksi kahvikuppi vaan lisää ja kaikilla on hyvä mieli.
pelkästään viikoista kiinni. Me käytännöllisesti katsoen asuttiin miehen kanssa yhdessä ensitreffeistä asti ja virallisesti mies muutti minun ja lapseni luokse, kun olimme tunteneet viisi viikkoa. (Olemme nyt olleet onnellisesti naimisissa neljä vuotta.)
Eli siis voihan ap:n veli ja sen tyttöystäväkin aidosti kokea, että tämä on nyt just SE ihminen, jonka kanssa ollaan loppuelämä. Jos siltä tuntuu, niin sukujuhliin pääsemättömyys varmasti loukkaa.
Minusta ap:n olisi pitänyt käydä asiasta kunnollinen keskustelu veljensä kanssa, ennen kuin teki mitään päätöstä kutsun suhteen.
ristiäisiin vain kummit ja isovanhemmat, ei sinne ulkopuolisi tarvi ylipäätään kutsua
miehen siskontyttöjen vauvojen ristiäisiin.. Kohteliaisuudesta on menty jonkun kerran, mutta ei ole kyllä yhtään kirvellyt ilmoittaa esteestä. Minusta me ollaan jo niin kaukaisia, kun ei edes vauvojen isiä (ei aina sama, vaikka vauvan äiti olisi sama..) olla ikinä nähtykään.. =)
En minä ole mikään ketään tuomitsemaan ja käsittääkseni en ole niin tehnytkään. Luulin, että olen joku pättämään ketä kotiini kutsutaan lapseni tärkeimpän juhlaan, mutta monen mielestä näköjään en. Tottakai 3-viikkoisella tyttöystävällä/naisystävällä/partnerilla (oliko tarpeeksi sopivia ilmnaisuja hoidon sijasta :D) on oikeus tulla. Voi tsiisus!
Nää oliki ekat ja vikat ristiäiset, joihin kutsutaan ketään muita kuin kummit ja isovanhemmat. Kun ei näköjään tiedä kuka kutsuu ketäkin mukaansa...
Mutta nyt ainakin ymmärrän sen aiheuttamani polemiikin. Ajattelen näköjään poikkeavasti ja sehän on paha juttu!
ap
veljesi selvästi haluaa tuoda uuden hoidon näytille. Tuskin teidän ristiäiset pääse seuraavan 7 päivää lehden kanteen, eli väliäkös sillä on onko siellä 1 naama lisää vai ei.
Ensitapaamisesta 2 vkon päästä me myös suunniteltiin mieheni kanssa häitä, eli kyseessä voi todellakin olla hänen tuleva puolisonsa.
10 henkeä tai 11 ei ole väliä.
Itse vuotta ennen häitä olin kummina ristiäisissä. Toiseen pyydettiin mieheni mukaan toiseen ei. Jokainen tavallaan. Mutta kun he selvästi haluavat tulla.
Itse olisin myös vastaavassa ekaks kysynyt haluatko tulla ja sitten vasta laittanut kutsun, kummallekin.
Meillä vastaava, ei ristiäiset, mutta synttärit. Mieheni veli on tavannut just ennen joulua naisystävänsä ja ilman muuta hänet pyydettiin mukaan. Meillä ristiäisissä ja synttäreillä pyörii lähes samat ihmiset.
näytille ihmisen, jon ka kanssa on seurutellut vasta noin vähän aikaa..?? saati sitten sukujuhliin?
Itsellä ei ainakaan ole minkään suhteen alussa ollut hirveää hinkua tutustua heti sukulaisiin, saatikka esitellä omille. Kyllä sitä ensin haluaa tutustua siihen mieheen kunnolla, ja katsoo sitten. Minä olen omille vanhemmille esitellyt jopa HUI 2 miestä, joista toinen on lasteni isä. En todellakaan ketään muuta lyhyempää tai pidempää tuttavaa seurustelu historiani ajalta.
mielellään useamman kerran, että olisimme ehtineet tutustua. En todellakaan kutsuisi uppo-outoa ihmistä näin pienimuotoiseen perhetapahtumaan, jonka pääasia on kastettava lapsi, ei se, että pitää alkaa tutustumaan veljen uusimpaan hoitoon.
oletetaan suvunkin olevan kiinnostunut tutustumaan tyttöön. Eli on tarkoituskin, että kutsutaan, jos on jo suvulle "esitelty" tyttöystäväksi.
Ai että kutsuisinko ristiäisiin täysin vieraan ihmisen? No en todellakaan!
enkä kutsu nuorien serkkujen poika- ja tyttöystäviäkään vaikka olisi useamman kuukauden seurustellut. Minusta kastetilaisuus on perhejuhla ja pidemmän kumppanuudet sitten.
Ap, mikä ongelma se sulle on jos veljellä vaihtuu. Toivota kaikki tervetulleeksi vuorollaan. Miksi kaikkien pitäisi heti löytää se elämän ainoa oikea ja alkaa tehtailla lapsia? Yksi vieras sinne tai tänne. Ei ihme, että tuli sukuriita. Kuka sä olet ketään tuomitsemaan?