Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun mielestä kasvissyönti lähenee neuroosia siinä vaiheessa

Vierailija
29.01.2011 |

jos on kylässä ja siellä nyt ei satu olemaan mitään kasvissyöjälle sopivaa tarjolla ja kasvissyöjä ei voi syödä mitään ja nälkäisenä protestoi sitten sitä, ettei hänelle ole mitään tarjolla. En tajua, mikä siinä nyt on niin vaikeaa ottaa vaikkapa lihapasteijaa ja syödä vaikka sen pasteijan kuori ja jättää lihat syömättä. Tai onko se nyt niin kauhean vakavaa joskus kerran pari vuodessa syödä pari nakkia kylässä jos ei satu olemaan tarjolla kasvisruokaa. Elämästään voi tehdä kyllä monella tavalla tosi vaikeaa.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tiedän että jos on pitkään ollut syömättä lihaa tulee lihan yhtäkkisestä syönnistä saatanalliset vatsakivut.

Vierailija
2/62 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on kylässä ja siellä nyt ei satu olemaan mitään kasvissyöjälle sopivaa tarjolla ja kasvissyöjä ei voi syödä mitään ja nälkäisenä protestoi sitten sitä, ettei hänelle ole mitään tarjolla. En tajua, mikä siinä nyt on niin vaikeaa ottaa vaikkapa lihapasteijaa ja syödä vaikka sen pasteijan kuori ja jättää lihat syömättä. Tai onko se nyt niin kauhean vakavaa joskus kerran pari vuodessa syödä pari nakkia kylässä jos ei satu olemaan tarjolla kasvisruokaa. Elämästään voi tehdä kyllä monella tavalla tosi vaikeaa.

Ihan kuin kasvisruoka olisi jotenkin todella monimutkaista ja aikaavievää. Aina te narisette jotain kasvissyöjistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, sä olet idiootti!

nimittely on tyhmää.

Vierailija
4/62 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tod.näk. tulisin kipeäksi. En kylläkään valita jos ei oo ruokaa tarjolla. Mulla on yleensä eväät varalta (vähintään jotain protskupatukoita), jotka voi huomaamatta vetää naamariin jossain vaiheessa jos safkaa ei ole. Tosin oikeestaan kaikki nykyään jo tietää että en syö lihaa ja sitten on sovittu että tuon omaa sapuskaa.

Vierailija
5/62 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus kerran vuodessa vaikka pikkujouluissa pettää puolisooan, eihän se nyt ole niin tarkkaa. Ja useamminkin voi pettää jos ei jää kiinni.

Ja onko se nyt niin tärkeää maksaa joka kerta kaikkia ostoksia kaupassa, voihan sitä laittaa yhden nakkipaketin tai karkkipussin silloin tällöin suoraan taskuun.

Ja mikä siinä on niin vaikeaa ettei raskaana ollessa voi välillä ottaa vähän viiniä. Raskaana olevat on niin tylsää seuraa kun ne on selvin päin, olis muillekin helpompaa jos nekin ottais välillä vähän enemmän viinaksia.

Siis MÄ en ymmärrä. Ihme neurooseja ihmisillä.

Vierailija
6/62 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin kasvisruoka olisi jotenkin todella monimutkaista ja aikaavievää. Aina te narisette jotain kasvissyöjistä.

En myöskään koskaan tarjoa vieraille kasvisruokaa. En vaikka olisi kasvissyöjiä tulossa kylään. Minun puolestani saavat poimia sieltä jauhelihakeitosta ne perunat ja porkkanat ja syödä niitä. En minä erikseen rupea mitään muita pöperöitä tekemään. Jos joku tekee elämästään hankalan ihan vapaaehtoisesti, niin se on hänen ongelmansa. Kasvissyönti ei ole mikään pakko. Laktoosi-intoleranssit ja kala-allergiat tms ymmärrän kyllä.

Vierailija
7/62 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä lakto-ovo-vegetaristina kyllä saan syötyä edes jotain (vaikkapa leipää tms.) melkein kaikkialla. Erittäin harvoin tulee kohdalle tilannetta, ettei tarjolla olisi MITÄÄN lihatonta.

Tai sitten en vain liiku teidän junteissa lihansyöntipiireissänne.

PS. En ole neuroottinen.

Vierailija
8/62 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos olisin yhtä rajoittunut....

En myöskään koskaan tarjoa vieraille kasvisruokaa. En vaikka olisi kasvissyöjiä tulossa kylään. Minun puolestani saavat poimia sieltä jauhelihakeitosta ne perunat ja porkkanat ja syödä niitä. En minä erikseen rupea mitään muita pöperöitä tekemään. Jos joku tekee elämästään hankalan ihan vapaaehtoisesti, niin se on hänen ongelmansa. Kasvissyönti ei ole mikään pakko. Laktoosi-intoleranssit ja kala-allergiat tms ymmärrän kyllä.

[/quote]

Vierailija
9/62 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näiden 20 vuoden aikana ei ole kertaakaan käynyt niin, ettei kylässä olisi ollut mitään, mitä voisin syödä. Pari kertaa olen kohteliaisuussyistä syönyt lihaa (esim venäläisessä kodissa, jossa vähistä varoista oli tehty vieraalle lihapataa). Mieleeni ei tulisi ikinä kylässä marista, vaikka mulle ei olisi erikseen valmistettu kasvispöperöitä. Syön sitten vaikka salattia ja perunaa, ja yritän olla niin, ettei kasvissyönnistäni tule hirveää haloota.

Vierailija
10/62 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis mä voisin tarjota sulle kasvisruokaa tolla samalla periaatteella.

talo elää tavallaan ja vieras lähtee ajallaan. Jokainen emäntä tarjoaa sitä mitä parhaaksi näen. Kyllä minä syön kylässä vaikka itusoppaa jos sellaista tarjotaan, vaikken siitä tykkäisikään.

ap

Vierailija
11/62 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis mä voisin tarjota sulle kasvisruokaa tolla samalla periaatteella.

talo elää tavallaan ja vieras lähtee ajallaan. Jokainen emäntä tarjoaa sitä mitä parhaaksi näen. Kyllä minä syön kylässä vaikka itusoppaa jos sellaista tarjotaan, vaikken siitä tykkäisikään. ap

ap

Vierailija
12/62 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään marise kylässä enkä vaadi mitään. Mua vaan ärsyttää, kun toisilla on niin vahva kielteinen asenne kasvissyöntiin ja -syöjiin...

Vierailija
13/62 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en halua syödä mitään, joka on kasvatettu geenimanipuloidulla rehulla/hormoneilla/huonoissa elinolosuhteissa. 11

Vierailija
14/62 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos tiedään että meille on tulossa kylään kasvissyöjä, niin valmistan jonkin ruuan tai ainakin osan ruuasta kasvisversiona. Minusta se on kohteliasta kasvissyöjää kohtaan. Mutta jos ei henkilö ole viitsinyt tästä etukäteen kertoa niin silloin ei mahda mitään. Mutta en kyllä ikinä kehottaisi poimimaan perunoita ja kasviksia lihakeiton seasta!!! Jokainen saa mielestäni syödä mitä haluaa ja toisten pitää sitä kunnioittaa. Mekin olemme joskus käyneet kylässä perheessä jossa vaimo on kasvissyöjä, mutta oli kuitenkin ruualle valmistanut meille jauhelihakastiketta ja itselle jotain muuta.

Vierailija
15/62 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kutsuu jonkun kylään, ja tietää ettei tämä syö lihaa, ja silti tarjoaa jauhelihasoppaa sillä perusteella, ettenmänytmitäänitusoppaaalavääntämään.

Todennäköisesti en haluaisi tulla teille toiste. En sen jauhelihasopan takia, vaan koska taidat olla sellainen ihminen, joka ei yleensäkään ota muita huomioon. Näkyy varmasti myös muussa kuin ruokatarjoilussa.

Vierailija
16/62 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikeaa se kasvisruoan teko voi olla? Itusoppaa, no haloo, ettekö te tosiaan sitten itse syö kasvisruokia? Lihan voi valmistaa erillään. Ja en tod ole itse kasvissyöjä, mutta ruokavaliostani suuri osa on kasvisruokaa (karppi).

Vierailija
17/62 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinullakin menee jossain raja, mitä syöt ja mitä et. Joku vetää rajan lemmikkieläimiin, toinen ihmisiin, kolmas perheenjäseniin ja neljäs söisi vaikka kiviä mikäli pystyisi niitä ravinnoksi hyödyntämään. Jos joku vetää rajan eläinkuntaan kuuluviin, ei sinulla ole yhtään enempää oikeutta vaatia sitä rajaa ylittämään kuin muilla oikeutta vaatia sinua tekemään jotain minkä koet vääräksi "joskus kerran pari vuodessa kun ei se ole kauhean vakavaa". Saati haukkua neurootikoksi ihan siitä syystä, ettei moraalinäkemykset kohtaa.

Vierailija
18/62 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muu perhe syö lihaa. Eli vieraatkin saavat liharuokaa. Yhden sukulaisen luona mun kasvissyönti on tiedetty jo vuosia, mutta koskaan sitä ei huomioida. Tuleehan siitä vähän sellanen olo, että niitä ei kiinnosta tipan vertaa. No, niinä päivinä kun siellä kyläillään, niin tilataan kotiin jotain hyvää :)

Vierailija
19/62 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aletaan kylässä selvittelemään, onko jugurtissa/karkissa mahdollisesti liivatetta tai muuta eläinperäistä lisäainetta. Jos ei ole allerginen, niin lisäaineesta ei kyllä mitään vahinkoa tule.

Vierailija
20/62 |
30.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehmä aivoista... on se vähän ällöä.