Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei neuvokaa nyt ,vauva ei ole liikkunut

Vierailija
29.01.2011 |

tänään normaalisti :( olen viikolla 38+0 ja yleensä vauva on ollut todella liikkuvainen, ei ole kertaakaan tarvinnut laskea liikkeitä. vielä yöllä vauva ryskäsi paljon. aamulla oli ihan hiljaista ja minulle tuli outo olo. tunsin pari vaimeaa tönäisyä (ei voi potkuiksi sanoa kun oli niin hentoja). no söin ruokaa ja päälle karkkia (jotta vauva liikkuisi) ja menin makuulle. sain taas muutaman hennon liikehdinnän. palattiin äitini luota kotiin ja matkalla tunsin ehkä 7 hentoa liikettä. siis sellaista ihan pientä liikehdintää, tavallista liikkumista selvästi vaimeampia.

soitin äitipolille ja neuvoivat että mene makuulle, juo kannu mehua ja 5 liikettä pitäisi tulla puolessa tunnissa. Ja jos ei tule niin pitäisi odottaa toiset puoli tuntia. No nyt on mennyt 20min ja olen tuntenut taas vain pari hentoa liikettä.

Sairaalaan on matkaa 150km. Lähtisitkö jo tarkistamaan? minä en tiedä mitä tekisin :( . mies pääsee töistä neljältä ja sitten hän voisi lähteä viemään. jostain syystä vauva ei nyt liiku niin kuin yleensä, mutta sairaalassa ei vaikuttaneet vielä siltä että olisi syytä lähteä HETI

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhhuh, reilu 3h autossa istumista takana. Kaikki oli ilmeisesti ok. Mutta: minulta otettiin vain 30 min käyrää. En edes nähnyt lääkäriä, ei ultrattu, ei tehty mitään. Koska käyrä oli normaali, minulle sanottiin että voi mennä kotiin. Käyrässä olon aikana liikkeitä tuli se minimimäärä.

Edelleen vauva liikkuu vähemmän kuin ennen, mutta kuitenkin nyt tunnen säännöllisesti sentään jotain. Mutta täytynee nyt luottaa siihen käyrään. Luulin vain että ultraavatkin varmuuden vuoksi.Mutta ilmeisesti normaali käyrä on varma merkki siitä että kaikki on hyvin!? Vauva on nyt vain jostain syystä rauhoittunut?

Vierailija
2/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liikkeitä on,on vauva hengissä.Sitten varmasti olisivat ultranneet jos käyrä olisi näyttänyt vaan tyhjää.

Minulla ainakin viikoilla 38+ liikkeet vähenivät aika paljonkin,johtuen ihan siitä ettei se lapsi mahdu enää siellä juuri liikkumaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MISSÄ on noin huono hoito? Eihän hapenpuute esim käyrällä näy, ultra on ihan perustutkimus että nähdään napanuoran virtaukset jne.

Vierailija
4/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadit saada ultrauksen.

Niin isosta asiasta on kyse, että kannattaa olla tiukkana. Minut on ultrattu joka kerta, kun olen mennyt jonkun huolenaiheen vuoksi käymään sairaalassa. Ja useampi lapsi on, monta kertaa olen loppuraskauksien aikana käynyt, milloin mistäkin syystä.

Vierailija
5/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaisin tuoreen ananaksen ja söisin sen, se käynnistää supparit. en kestäisi tuollaista että saa huonoa palvelua ja käännyttää takas!!!

Vierailija
6/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menet sitten makuulle kokeilemaan liikkeitä. Jos ei tule 5 puolessa tunnissa, niin lähtisin näytille.

Vierailija
7/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ambulanssilla/taksilla/mies heti viemään. Kysytkö ihan tosissasi, tarviiko tätä edes miettiä???

Vierailija
8/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imelää hedelmämehua, jos ei ala liikkua niin ota yhteys sairaalaan. Ei kannata riskeerata mitään.

Vierailija
9/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä näytille kun miehesi tulee kotiin. Toivotaan että kaikki hyvin. Tulethan sitten kertomaan miten pärjäilette =)

Vierailija
10/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imelää hedelmämehua, jos ei ala liikkua niin ota yhteys sairaalaan. Ei kannata riskeerata mitään.

Justhan se oli ollut yhteydessä ja juonut. Eli sairaalaan. Ihan selvät ohjeet oli saanut.

Vierailija
11/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi mennä turhaa, ettei tarvitse myöhemmin katua. Minä menin "turhaan" kätilön mielestä ja pian huomattiinkin, että lapsi pitikin ottaa heti pois. Lapsivesi oli ollut jo hernerokan paksuista. Suurin osa tarkistuksista on turhia, mutta minulla ei todellakaan ollut. Lapsi on nyt terve, mutta ei olisi ollut jos olisin mennyt vähän myöhemmin.

Vierailija
12/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos lohduttaa paniikkia, meidän neiti "vaimeni" juuri tuolla tavalla päivää ennen synnytystä ;o)

Vierailija
13/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaikki voi silti olla ihan hyvin. Minusta on ihan normaalia, että loppuraskaudessa vauvalla on välillä hiljaisempia päiviä.

Vierailija
14/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin, omalla kohdalla saattaisi sittenkin olla vaikeaa odottaa vielä 10 min + uudet 30 min.

Vierailija
15/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan taksilla kohti sairaalaa ja miehelle viesti, että tulee perässä.

Vierailija
16/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne äidinvaistot. Ota taksi tai ambulanssi!

Vierailija
17/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ihan mielettömään paniikkiin ei ole tarvetta. Kyllähän se normaaliakin on, että vauva joutuu sellaiseen asentoon, ettei oikein pääse liikkumaan. Jos niitä liikkeitä kuitenkin tulee se 5 puolessa tunnissa, niin kyllä siinä vielä on aikaa katsella, josko se siitä taas vilkastuisi.

Mulla on tässä raskaudessa jo kahdesti käynyt niin, että vauva on ollut ihan hiljainen vuorokauden verran, mutta on kuitenkin liikkunut sen verran, että on liikelaskennan rajat ylittänyt. Ja sitten seuraavana päivänä on kuitenkin mesonnut taas ihan normaalisti.

Mutta totta kai siitä hirmuinen huoli kasvaa. Lasket vaan tarkkaan ne liikkeet, ja kyllä pienetkin liikkeet liikkeiksi lasketaan. Jos niitä liikkeitä ei vaan ala tulla kymmentä tunnissa, niin ei siinä auta kuin lähteä tarkistamaan.

Vierailija
18/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja odotellessa vaikka vähän kevyesti töni vatsaa josko vauva innostus liikkumaan. Mulla toinen raskaus viimesellä viikolla menossa ja molemmissa raskauksissa ollut hiljaiselo päiviä ja välillä vauva oikeesti varmasti vaan nukkunut.

Toki jos itse kovasti huolestuu niin sitten parempi käydä tarkistamassa että kaikki hyvin!

Joku ylempänä jo sanoikin et vauva oli rauhottunut noin päivää ennen synnytystä ja niin kävi mullekin ekan kanssa! Tänään on mielestäni masuasukki ollut itselläkin vaimeampi liikkeissään ja mietin et kielisikö taas synnytystä..

Käyhän tuolla masussa tilakin ahtaaksi eli ei vauva liiku enää niin isosti loppuvaiheessa.

Vierailija
19/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myös minun raskauksissa molemmissa vauvalla on loppuajasta ollut välillä ns. hiljaisempia päiviä. Liikkeitä ei ole tuntunut kuin juurikin sellaisia vaimeita silloin tällöin. Sitten taas seuraavana päivänä on ryskätty niin että kylkiluut soi. Ja kaksi tervettä lasta on syntynyt ilman ongelmia.

Eli ihan pohjaan asti en paniikkinappulaa vielä painaisi, sillä liikkeitä ON kuitenkin tuntunut. Mutta en silti vähättele mitenkään. Jos siltä tuntuu, että näytille tarttee lähteä heti, niin mene ihmeessä. Parempi katsoa kuin katua.

Vierailija
20/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minä ainakin menisin ja meninkin liikkeiden vähäisyyden vuoksi tarkistukseen sairaalaan viikon alussa...minut lääkäri otti käyrän ja ultran jälkeen vielä osastolle sisään, jotta vauvaa seurattaisiin tiheämpään ja nähtäisiin että kaikki on ok. Ja lääkäri oli todellakin sitä mieltä, että liikkeiden väheneminen on todellakin hyvä syy käydä näytillä.