Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei neuvokaa nyt ,vauva ei ole liikkunut

Vierailija
29.01.2011 |

tänään normaalisti :( olen viikolla 38+0 ja yleensä vauva on ollut todella liikkuvainen, ei ole kertaakaan tarvinnut laskea liikkeitä. vielä yöllä vauva ryskäsi paljon. aamulla oli ihan hiljaista ja minulle tuli outo olo. tunsin pari vaimeaa tönäisyä (ei voi potkuiksi sanoa kun oli niin hentoja). no söin ruokaa ja päälle karkkia (jotta vauva liikkuisi) ja menin makuulle. sain taas muutaman hennon liikehdinnän. palattiin äitini luota kotiin ja matkalla tunsin ehkä 7 hentoa liikettä. siis sellaista ihan pientä liikehdintää, tavallista liikkumista selvästi vaimeampia.

soitin äitipolille ja neuvoivat että mene makuulle, juo kannu mehua ja 5 liikettä pitäisi tulla puolessa tunnissa. Ja jos ei tule niin pitäisi odottaa toiset puoli tuntia. No nyt on mennyt 20min ja olen tuntenut taas vain pari hentoa liikettä.

Sairaalaan on matkaa 150km. Lähtisitkö jo tarkistamaan? minä en tiedä mitä tekisin :( . mies pääsee töistä neljältä ja sitten hän voisi lähteä viemään. jostain syystä vauva ei nyt liiku niin kuin yleensä, mutta sairaalassa ei vaikuttaneet vielä siltä että olisi syytä lähteä HETI

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisessa tilanteessa en koskaan suosittele soittamaan ja kysymään pitääkö tulla...vaan menisin suoraan. Puhelimessa on mahdoton arvioida onko tilanne vaarallinen vai ei ja sitten kun liikkeet lakkaa kokonaan, niin eipä siinä enää kiire sairaalaan ole, jos lapsi on kuollut kohtuun.

kannattaa todellakin luottaa äidinvaistoonsa ja jos huolestuu niin mennä.

Vierailija
22/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän täältä paljon tsempitystä ja vauvallesi kehoituksen potkaista pari kertaa oikein tujakasti! Mutta käy nyt kuitenkin tarkistuttamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoja 37+5 ja eilisestä ollut hiljainen. Mies tökki vatsaa ja oli kuulemma potkaissut. Itse en tuntenut. Välillä tuntuu hentoja 'potkuja' tai hikanomaista nytkytystä. Ajattelin kuitenkin ettei hätää ole kun jotain tuntuu. Toivottavasti ei mitään hätää ole ja tule ap kertomaan miten menee.

Vierailija
24/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näitä sattuu, että laitoksella todetaankin, että vauva on äkkiä leikattava ulos. Älkää riskeeratko noilla viikoilla!

Vierailija
25/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinäkin sairaalaan heti jos vähänkin ihmetyttää, äitipolilla tarkistavat kyllä, mieluummin huolta kannattaa liioitella kuin vähätellä.

t.kauhujuttuja lukenut

Vierailija
26/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen tietää tällaiset jutut jos kuuntelee kehoaan.Jos on epävarmat tunnelmat,on asia syytä tarkistaa.

Toivottavasti ap tulee kertomaan miten kävi!

Vierailija
27/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menet näytille sairaalaan. Jos on yritetty kylmää ja makeaa juoda eikä auta niin kannattaa.

Vierailija
28/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mene taksilla tai odota että mies tulee

Vierailija
29/29 |
29.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina odottelemaan!

Ketä se hyödyttää? Parempi lähteä matkaan turhaan. Jos vaikka vauva alkaisi kunnon myllerryksen matkalla, niin helppohan se olisi tulla takaisin, tai käydä silti vielä tsekkaamassa. Ei kannata ottaa turhia riskejä, vaikka olisi matkaakin sairaalaan.

Pidetään peukkuja, että ap:n vauva vain on vain pitänyt lepopäivää tänään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän